Opel Insignia Sports Tourer w starciu z rywalami: czy największy okaże się najlepszy?

12 paź, 13:32
Udostępnij
0
Skomentuj

Pytanie za sto punktów: kto ma najdłuższe kombi w klasie średniej? Odpowiedź: Opel! Nowa Insignia Sports Tourer mierzy imponujące 4,99 m długości. Przy niej konkurenci od Forda, Renualt i Skody wyglądają niemal filigranowo. Nawet „wielkie” kombi Mercedesa klasy E okazuje się o 6 cm krótsze. I pewnie chcielibyście teraz wiedzieć: czy najdłuższy Opel Insignia jest też największy i najlepszy?

Opel Insignia Sports Tourer – ma dużą kabinę i poręcznie jeździ

Dobrym smakiem popisali się też styliści odpowiedzialni za wnętrze, całość prezentuje się spójnie i daje się łatwo obsługiwać. Z tyłu mamy do dyspozycji dużo miejsca, jest tu nawet przestronniej wokół kolan i nad głową niż w liftbacku. Do bagażnika mieści się od 560 do 1665 litrów . Plus dla Opla za najwyższą ładownść, może wziąć na pokład 624 kg. Insignię napędza 2-litrowy diesel o mocy 170 KM, który szybko buduje ciśnienie i mocno ciągnie. Pracuje jednak stosunkowo warkotnie i szorstko.

Ford Mondeo Turnier – dojrzały i bez ceregieli. Mocny diesel

Mondeo to kombi bez błyskotek i fajerwerków. Brakuje tu zdalnego składania oparć kanapy oraz podwójnej podłogi bagażnika. Kufer jest najmniejszy w tym towarzystwie i mieści 525-1630 l. Ilość miejsca jest w porządku, także z tyłu. 2-litrowy diesel o mocy 180 KM to sympatyczny, dobrze ciągnący ale lekko warczący typ. Mondeo nieco ślamazarnie się rozkręca, także ze względu na najwyższą masę (1739 kg).

Renault Talisman Grandtour – stylowy, ale nie tak przestronny jak rywale

Talisman wygląda bardzo szykownie. Także we wnątrz, choć menu systemu multimedialnego powinno być logiczniej rozplanowane. Renault oferuje trochę mniej miejsca od pozostałej trójki – nie znaczy to jednak, że w jego kabinie jest ciasno, z tyłu siedzi się przyjemnie. Bagażnik mieści od 572 do 1681 l, czyli mniej więcej tyle co Opel. 1,6-litrowy diesel o mocy 160 koni jest dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią. Skrzynia biegów działa ospale, na domiar złego potrafi przy tym jeszcze mocno szarpnąć. Silnik sam w sobie dzielnie bierze się do roboty, ale przy wysokich obrotach sprawia wrażenie bardziej strudzonego niż dwulitrówki konkurentów.

Skoda Superb Combi – wybitnie przestronne, bardzo praktyczne, przyjemnie się prowadzi

Superb oferuje najwięcej miejsca w kabinie, szczególnie z tyłu. Także jego bagażnik jest najbardziej pojemny: 660-1950 litrów, o 100 l większy niż w Insignii. Ładowność jest za to niższa (481 kontra 624 kg). Nominalnie słabsze 150-konne TDI musi sobie w Superbie radzić z masą tylko 1589 kg, nie męczy się przy tym. Rusza i reaguje z temperamentem, pali tylko 5,7 l/100 km.

Więcej na temat wrażeń z testu dowiecie się z tygodnika Auto Świat numer 42/2107 z dnia 16 października.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~MaciuKing Użytkownik anonimowy
~MaciuKing :
No photo ~MaciuKing Użytkownik anonimowy
Insignia w porownaniu do poprzedniej bez wodotryskow, jakby klase nizej. Skodzina wiadomo na papierze fajnie jak sie wsiadzie i przejedzie-dramat. Mondeo piekne z zewnatrz szczególnie w dobrej wersji wyposazenia w srodku troche topornie. Talisman super z zewnatrz i w srodku tylko niestety slaba gama silnikowa-1.6 do tak dużego auta to śmiech na sali. Problemem tych aut i pozostalych z tego segmentu jest mocno zawyzona cena. Grubo pond 100 tys za w miare przywoity egzemplarz to porazka - przynajmniej w Polsce. Ale dzięki temu za 3-4 lata od wejscia do produkcji mozna u nas kupic takie auto od pierwszego wlasciciela za ok 40% ceny wyjściowej :-)
14 paź 08:17 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
do ~gosc:
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
17 paź 13:48 użytkownik ~gosc napisał
Ja Ci odpisze.To auto to cale jest dramat!!!!
twój argument to jest dramat.
17 paź 15:33 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
~123
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
do ~MaciuKing:
No photo ~MaciuKing Użytkownik anonimowy
14 paź 08:17 użytkownik ~MaciuKing napisał
Insignia w porownaniu do poprzedniej bez wodotryskow, jakby klase nizej. Skodzina wiadomo na papierze fajnie jak sie wsiadzie i przejedzie-dramat. Mondeo piekne z zewnatrz szczególnie w dobrej wersji wyposazenia w srodku troche topornie. Talisman super z
w którym miejscu jest ten dramat po przejechaniu się superbem?
17 paź 09:54 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
do ~123:
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
17 paź 09:54 użytkownik ~123 napisał
w którym miejscu jest ten dramat po przejechaniu się superbem?
Ja Ci odpisze.To auto to cale jest dramat!!!!
17 paź 13:48 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~paaavlo Użytkownik anonimowy
~paaavlo
No photo ~paaavlo Użytkownik anonimowy
do ~pavvelec:
No photo ~pavvelec Użytkownik anonimowy
14 paź 23:06 użytkownik ~pavvelec napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
A ja nie polecam, brudne zaniedbane auta, ściągało cały czas samochód w prawo. Najgorsza wypożyczalnia ever!
17 paź 10:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
~Fred :
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
Dobrze dobrane samohody do porownania. Wszystkie sa taniej klasy sredniej.
17 paź 22:57 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maruda? Użytkownik anonimowy
~Maruda? :
No photo ~Maruda? Użytkownik anonimowy
Liczyłem na kilka stron dobrego testu.... Ale 5 fotek to też coś.
17 paź 16:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
Skoda ma za małą ładowność Co to jest 481 kg Stanowczo za mało, przecież to duży wóz. Duża wada.
17 paź 13:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Opel Insignia Sports Tourer, Skoda Superb Combi, Ford Mondeo Turnier, Renault Talisman Grandtour

Choć wszyscy wszem i wobec ogłaszają, że diesle są w odwrocie, to jednak one najbardziej pasują do rodzinnych kombi klasy średniej. Najwyższą moc ma Mondeo (180 KM), najniższą – Superb (150 KM).

Opel Insignia Sports Tourer w starciu z rywalami: czy największy okaże się najlepszy? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego