Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Opel Insignia Sport Tourer – największe kombi w klasie?

23 cze 17 09:49

Nowa Insignia Sports Tourer mierzy prawie 5 metrów. To największe kombi w klasie średniej, dłuższe nawet o 6 cm od potężnego Mercedesa klasy E (4,93 m). Podczas premiery testowaliśmy benzynową wersję 2.0 Turbo o mocy 260 KM wyposażoną w nowy 8-stopniowy „automat” i napęd 4x4.

Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Insignia Sports Tourer – więcej przestrzeni z tyłu i w bagażniku

W porównaniu do poprzednika – produkowanego od 2009 roku – nowe kombi Opla jest nie tylko dłuższe, ale także ma aż o 92 mm większy rozstaw osi. Co ciekawe mimo zwiększenia długości auta zdecydowano się je obniżyć (o prawie 3 cm), a jednocześnie odchudzić (nawet o 200 kg!). Takie zabiegi pozwoliły uzyskać bardziej dynamiczne proporcje nadwozia, a jednocześnie wygospodarować więcej miejsca we wnętrzu. Największy przyrost przestrzeni odczuwalny jest w drugim rzędzie foteli, gdzie przybyło kilka centymetrów na wysokości kolan. Teraz pasażer o wzroście 185 cm siedzący na tylnej kanapie nie będzie narzekał na brak przestrzeni.

Nowa Insignia ST jest teraz kombi z prawdziwego zdarzenia. W stosunku do poprzednika w bagażniku przybyło aż 130 litrów, a to oznacza, że model ten standardowo dysponuje 560-litrową przestrzenią. Po rozłożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1665 l i możliwe jest przewożenie przedmiotów, których długość przekracza 2 metry.

Dostęp do bagażnika ułatwia elektrycznie sterowana pokrywa (sterowana także gestem) z regulowaną przez kierowcę blokadą wysokości (przydaje się w podziemnych garażach). By bezpieczne przewozić rzeczy o małych gabarytach warto dokupić za 200 zł system szyn montażowych. Z kolei przy transporcie większych przedmiotów przyda się siatka oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej (500 zł).

Jak wypada Insignia Sports Tourer na tle rywali?
Marka i model Długość Poj. bagażnika Ceny od – poj. i moc silnika
VW Passat Variant 4,77 m 650-1780 l 96 090 zł - 1.6 TDI/120 KM
Mazda 6 SW 4,81 m 522-1664 l 89 900 zł – 2.0i/145 KM
Kia Optima SW 4,86 m 552-1686 l 93 900 zł – 2.0 DOHC/163 KM
Skoda Superb Combi 4,86 m 660-1950 l 93 880 zł – 1.4 TSI/125 KM
Ford Mondeo Tournier 4,87 m 525-1630 l 95 900 zł – 1.0 EcoBoost/125 KM
Opel Insignia ST 4,99 m 560-1665 l 103 900 zł – 1.5 T/140 KM

Opel Insignia Sports Tourer – nowoczesne multimedia i fotele z masażem

Dużych zmian dokonano także w miejscu pracy kierowcy. Nową deskę rozdzielczą wykonano z solidnych materiałów, a w jej górnej części pojawił się czytelny wyświetlacz projekcyjny (Head Up Display). Do nowej Insignii możliwe jest taraz zamówienie foteli AGR z funkcją wentylacji i masażu. Podczas jazd testowych doceniliśmy ich wygodę, choć uważamy że siedzisko mogłoby być dłuższe o kilka centymetrów, a masaż w oparciu fotela bardziej intensywny.

Na pokładzie Insignii nie zabrakło systemu On Star. Za jego pośrednictwem możemy połączyć się telefonicznie z osobistym opiekunem, który pomoże nam wytyczyć trasę, podpowie gdzie zaparkować lub znajdzie miejsce do spania w hotelu. System On Star w razie wypadku automatycznie powiadomi o zdarzeniu i wskaże jego miejsce. Także w przypadku kradzieży auta jest w stanie zlokalizować pojazd. Fani nowoczesnych multimediów docenią zestaw IntelliLink z 8-calowym ekranem, który posiada teraz interfejsy Apple Car i Android Auto. Dostępny jest seryjnie w topowej wersji Elite, opcjonalnie (3000 zł) w tańszych Enjoy i Innovation.

Opel Insignia Sport Tourer – sam skręci kierownicą i zahamuje

W nowej Insignii nie zabrakło także nowoczesnych asystentów wspomagających kierowcę. W standardzie występuje wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i funkcją automatycznego hamowania przy niskich prędkościach oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Za dopłatą 3000 zł otrzymamy adapatacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania, a w wydając kolejne 4000 zł zaopatrzymy auto w czujnik martwego pola, system kamer 360 stopni oraz układ informujący się o zbliżaniu się auta podczas cofania.

Opel Insignia Sport Tourer – inteligentny napęd 4x4

Pod maską nowego kombi Opla znajdziemy silniki benzynowe: 1.5 o mocy 140 i 165 KM, 2.0 260 KM oraz turbodiesle: 1.6 CDTI 110 i 136 KM, 2.0 CDTI 170 KM i 210 KM. My testowaliśmy najmocniejszy wariant benzynowy 2.0 Turbo, który współpracował z nową 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów oraz zmodernizowanym napędem na cztery koła. Osiągi Insignii wyposażonej w taki napęd są więcej niż zadowalające. Rozpędzanie od zera do „setki” trwa 7,5 s, a prędkość maksymalna to 245 km/h.

Podczas wyprzedzania mamy do dyspozycji 260 KM i 400 Nm oraz szybki w działaniu „automat”. Dynamikę auta potęguje także generowany z głośników dźwięk silnika, który ukatywnia się w trybie jazdy Sport. Wybierając to ustawienie zmieniała się także twardość pracy amortyzatorów (system Flex Ride seryjny w 4x4, w pozostałych odmianach za 3500 zł). Podczas dynamicznej jazdy o dobrą trakcję dbał układ 4x4, który w nowym modelu wyposażony jest w system wektorowania. Tylny mechanizm rożnicowy otrzymał dwa sprzęgła, dzięki którym możliwe jest precyzyjne sterowanie momentem obrotowym. To rozwiązanie pozwoliło poprawiać trakcję na zakręcie poprzez „dopędzanie” tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna 260 KM
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/2500-4000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymlana 245 km/h
Skrzynia biegów/napęd aut. 8b/4x4
Średnie spalanie wg producenta 8,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 560-1665 l
Długość/szerokość, wysokość 4986/1863/1500 mm
Rozstaw osi 2829 mm
Masa własna/ładowność 1683/612 kg
Średnica zawracania 11,74 m
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km
Cena wersji Elite 164 900 zł

Opel Insignia Sport Tourer – nasza opinia

Opel dokonał w Insignii ST dokładnie takich zmian jakich oczekiwali klienci. Samochód zyskał dynamiczny wygląd, a jednocześnie oferuje więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń i w bagażniku. W aucie pojawiło się więcej elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo, w tym nowoczesne systemy multimedialne. Nam przypadł do gustu 260-konny benzyniak i to nie tylko ze względu na dobrą dynamikę, ale także aktywny napęd 4x4 i szybki „automat”. Po jazdach testowych uważamy, że model ten nadal będzie wyrożniał się wśrod rywali dobrym prowadzeniem. Cena jednak mogłby być nieco niższa!

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej