CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Opel Insignia Sport Tourer – największe kombi w klasie?

23 cze, 09:49
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowa Insignia Sports Tourer mierzy prawie 5 metrów. To największe kombi w klasie średniej, dłuższe nawet o 6 cm od potężnego Mercedesa klasy E (4,93 m). Podczas premiery testowaliśmy benzynową wersję 2.0 Turbo o mocy 260 KM wyposażoną w nowy 8-stopniowy „automat” i napęd 4x4.

Opel Insignia Sports Tourer – więcej przestrzeni z tyłu i w bagażniku

W porównaniu do poprzednika – produkowanego od 2009 roku – nowe kombi Opla jest nie tylko dłuższe, ale także ma aż o 92 mm większy rozstaw osi. Co ciekawe mimo zwiększenia długości auta zdecydowano się je obniżyć (o prawie 3 cm), a jednocześnie odchudzić (nawet o 200 kg!). Takie zabiegi pozwoliły uzyskać bardziej dynamiczne proporcje nadwozia, a jednocześnie wygospodarować więcej miejsca we wnętrzu. Największy przyrost przestrzeni odczuwalny jest w drugim rzędzie foteli, gdzie przybyło kilka centymetrów na wysokości kolan. Teraz pasażer o wzroście 185 cm siedzący na tylnej kanapie nie będzie narzekał na brak przestrzeni.

Nowa Insignia ST jest teraz kombi z prawdziwego zdarzenia. W stosunku do poprzednika w bagażniku przybyło aż 130 litrów, a to oznacza, że model ten standardowo dysponuje 560-litrową przestrzenią. Po rozłożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1665 l i możliwe jest przewożenie przedmiotów, których długość przekracza 2 metry.

Dostęp do bagażnika ułatwia elektrycznie sterowana pokrywa (sterowana także gestem) z regulowaną przez kierowcę blokadą wysokości (przydaje się w podziemnych garażach). By bezpieczne przewozić rzeczy o małych gabarytach warto dokupić za 200 zł system szyn montażowych. Z kolei przy transporcie większych przedmiotów przyda się siatka oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej (500 zł).

Jak wypada Insignia Sports Tourer na tle rywali?
Marka i model Długość Poj. bagażnika Ceny od – poj. i moc silnika
VW Passat Variant 4,77 m 650-1780 l 96 090 zł - 1.6 TDI/120 KM
Mazda 6 SW 4,81 m 522-1664 l 89 900 zł – 2.0i/145 KM
Kia Optima SW 4,86 m 552-1686 l 93 900 zł – 2.0 DOHC/163 KM
Skoda Superb Combi 4,86 m 660-1950 l 93 880 zł – 1.4 TSI/125 KM
Ford Mondeo Tournier 4,87 m 525-1630 l 95 900 zł – 1.0 EcoBoost/125 KM
Opel Insignia ST 4,99 m 560-1665 l 103 900 zł – 1.5 T/140 KM

Opel Insignia Sports Tourer – nowoczesne multimedia i fotele z masażem

Dużych zmian dokonano także w miejscu pracy kierowcy. Nową deskę rozdzielczą wykonano z solidnych materiałów, a w jej górnej części pojawił się czytelny wyświetlacz projekcyjny (Head Up Display). Do nowej Insignii możliwe jest taraz zamówienie foteli AGR z funkcją wentylacji i masażu. Podczas jazd testowych doceniliśmy ich wygodę, choć uważamy że siedzisko mogłoby być dłuższe o kilka centymetrów, a masaż w oparciu fotela bardziej intensywny.

Na pokładzie Insignii nie zabrakło systemu On Star. Za jego pośrednictwem możemy połączyć się telefonicznie z osobistym opiekunem, który pomoże nam wytyczyć trasę, podpowie gdzie zaparkować lub znajdzie miejsce do spania w hotelu. System On Star w razie wypadku automatycznie powiadomi o zdarzeniu i wskaże jego miejsce. Także w przypadku kradzieży auta jest w stanie zlokalizować pojazd. Fani nowoczesnych multimediów docenią zestaw IntelliLink z 8-calowym ekranem, który posiada teraz interfejsy Apple Car i Android Auto. Dostępny jest seryjnie w topowej wersji Elite, opcjonalnie (3000 zł) w tańszych Enjoy i Innovation.

Opel Insignia Sport Tourer – sam skręci kierownicą i zahamuje

W nowej Insignii nie zabrakło także nowoczesnych asystentów wspomagających kierowcę. W standardzie występuje wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i funkcją automatycznego hamowania przy niskich prędkościach oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Za dopłatą 3000 zł otrzymamy adapatacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania, a w wydając kolejne 4000 zł zaopatrzymy auto w czujnik martwego pola, system kamer 360 stopni oraz układ informujący się o zbliżaniu się auta podczas cofania.

Opel Insignia Sport Tourer – inteligentny napęd 4x4

Pod maską nowego kombi Opla znajdziemy silniki benzynowe: 1.5 o mocy 140 i 165 KM, 2.0 260 KM oraz turbodiesle: 1.6 CDTI 110 i 136 KM, 2.0 CDTI 170 KM i 210 KM. My testowaliśmy najmocniejszy wariant benzynowy 2.0 Turbo, który współpracował z nową 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów oraz zmodernizowanym napędem na cztery koła. Osiągi Insignii wyposażonej w taki napęd są więcej niż zadowalające. Rozpędzanie od zera do „setki” trwa 7,5 s, a prędkość maksymalna to 245 km/h.

Podczas wyprzedzania mamy do dyspozycji 260 KM i 400 Nm oraz szybki w działaniu „automat”. Dynamikę auta potęguje także generowany z głośników dźwięk silnika, który ukatywnia się w trybie jazdy Sport. Wybierając to ustawienie zmieniała się także twardość pracy amortyzatorów (system Flex Ride seryjny w 4x4, w pozostałych odmianach za 3500 zł). Podczas dynamicznej jazdy o dobrą trakcję dbał układ 4x4, który w nowym modelu wyposażony jest w system wektorowania. Tylny mechanizm rożnicowy otrzymał dwa sprzęgła, dzięki którym możliwe jest precyzyjne sterowanie momentem obrotowym. To rozwiązanie pozwoliło poprawiać trakcję na zakręcie poprzez „dopędzanie” tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna 260 KM
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/2500-4000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymlana 245 km/h
Skrzynia biegów/napęd aut. 8b/4x4
Średnie spalanie wg producenta 8,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 560-1665 l
Długość/szerokość, wysokość 4986/1863/1500 mm
Rozstaw osi 2829 mm
Masa własna/ładowność 1683/612 kg
Średnica zawracania 11,74 m
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km
Cena wersji Elite 164 900 zł

Opel Insignia Sport Tourer – nasza opinia

Opel dokonał w Insignii ST dokładnie takich zmian jakich oczekiwali klienci. Samochód zyskał dynamiczny wygląd, a jednocześnie oferuje więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń i w bagażniku. W aucie pojawiło się więcej elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo, w tym nowoczesne systemy multimedialne. Nam przypadł do gustu 260-konny benzyniak i to nie tylko ze względu na dobrą dynamikę, ale także aktywny napęd 4x4 i szybki „automat”. Po jazdach testowych uważamy, że model ten nadal będzie wyrożniał się wśrod rywali dobrym prowadzeniem. Cena jednak mogłby być nieco niższa!

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (67)

No photo
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
~dr feelgood
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
do ~Look:
No photo ~Look Użytkownik anonimowy
24 cze 12:29 użytkownik ~Look napisał
Opel od dawna ma problem z osiągami, tj od początku Insigni. Takiego rzędu przyspieszenie (7,8-7,9, na autocentrum nawet 7,2) oferuje Mazda 6 z 2,5 benzyną bez turbo ze 192 hp. W skodzie też benzyna turbo, 4x4, 280 hp i przyspieszenie poniżej 6 sek. Przy
Przyczyną jest automatyczna skrzynia biegów, nie wszystkie pracują tak szybko jak DSG od grupy VAG, ale też nie wszystkie się tak bardzo psują, więc coś za coś. Co do samego przyśpieszenia - no nie jest to najważniejszy element, szczególnie auta kombi, 7,5 sekundy w zupełności wystarczy, ważna jest elastyczność, lekkość rozpędzania i rozsądne spalanie. Mazda 6 fajne auto, ale trzeba ją zakręcić wysoko, żeby jechała i nie pomaga tu podwyższony stopień sprężania podnoszący moment obrotowy o kilka Nm.
25 cze 10:17 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
~szczery
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
do ~Abc:
No photo ~Abc Użytkownik anonimowy
24 cze 07:12 użytkownik ~Abc napisał
No tak to spoko ale 260 KM i 7.5 do 100
Powinna mieć z 6s.
Gdzie są te kombi przyspieszające w 6 czy chociażby 8 sekund? Może nie jeżdżę zbyt dużo, ale jednak niemal codziennie po dość dużym mieście i jego przedmieściach, z obwodnicą autostradową włącznie i znaleźć kogoś, kto faktycznie rwie do przodu to święto. Jak już nawet ktoś szybciej wystartuje, to tak na poziomie 9-10 do setki i raczej tak maks. do 160-170 albo depnie ale na krótkim odcinku bo pierwszy lepszy łuk (np. wiadukt, szczególnie z górki) szybko pokazuje, że kierowca umie wciskać gaz ale tylko na prostej.
Parę dni temu był artykuł o Porsche, które miało zbliżone parametry. Jeśli tam mogą wystarczyć takie parametry, to w 5-metrowym kombi tym bardziej.
24 cze 08:23 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dw Użytkownik anonimowy
~dw :
No photo ~dw Użytkownik anonimowy
90% czasu, testu filmowego o Oplu, to twarz prowadzącego redaktora.
Super narcystyczny materiał.
24 cze 08:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:21
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
~Ziomek :
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
Faktycznie bagażnik kosmiczny (Tipo 550 litrów, Astra 540 litrów) osiągi jak zwykle w oplu cienkie. I nowy wynalazek 1,5 benzyna...165 KM. Do takiej wielkiej lochy...Diesel 170 KM jedzie gorzej od mojego Punto 135 KM. Ale trzeba przyznać że zawieszenie zrobiło na mnie lepsze wrażenie niż w Passacie. W zasadzie w segmencie D subpremium nie ma rozsądnej jednostki benzynowej. A nie, jest w Passacie ale to jednostka olejowo benzynowa a szukam czystej benzyny.
25 cze 10:09 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~obserwator Użytkownik anonimowy
~obserwator
No photo ~obserwator Użytkownik anonimowy
do ~Look:
No photo ~Look Użytkownik anonimowy
24 cze 12:29 użytkownik ~Look napisał
Opel od dawna ma problem z osiągami, tj od początku Insigni. Takiego rzędu przyspieszenie (7,8-7,9, na autocentrum nawet 7,2) oferuje Mazda 6 z 2,5 benzyną bez turbo ze 192 hp. W skodzie też benzyna turbo, 4x4, 280 hp i przyspieszenie poniżej 6 sek. Przy
W jakiejś gazecie była podana rzeczywista masa Insigni i deklarowana przez producenta i w rzeczywistości ważyła dużo więcej - na pewno sporo ponad 100 kg różnicy) niż miała ważyć. Dlatego nieraz czyta się w artykułach (podobnych np. do tego: http://przyspieszenie.pl że ten samochód jedzie jak czołg.
A np. tu http://www.auto-swiat.pl Astrę zrobili już lżejszą od konkurencji, to w pomiarach elastyczności wygrywa (nawet z mocniejszymi, o większej pojemności), czego wcześniej raczej się nie spotykało.
24 cze 14:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Look Użytkownik anonimowy
~Look :
No photo ~Look Użytkownik anonimowy
Opel od dawna ma problem z osiągami, tj od początku Insigni. Takiego rzędu przyspieszenie (7,8-7,9, na autocentrum nawet 7,2) oferuje Mazda 6 z 2,5 benzyną bez turbo ze 192 hp. W skodzie też benzyna turbo, 4x4, 280 hp i przyspieszenie poniżej 6 sek. Przy określonych mocach i momencie obrotowym opel jest w osiągach o klasę niżej od konkurencji. Nie piszę o BMW i Audi ale VW czy Skodzie. Wymiary też bez sensu: najdłuższy w swojej klasie a miejsca w środku nie najwięcej. Bagażnik też bez fajerwerków. Jedyna zaleta to uroda. Moim zdaniem całkiem fajny. Ale za porównywalne czy mniejsze pieniądze mam Superba ze wszystkim , ze znacznie lepszymi osiągami i ogromną ilością miejsca.
24 cze 12:29 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
35%
65%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
~Seba :
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
Jak widzę ten stosunek mocy do pojemności to stwierdzam że te auta i tak długo nie pojeżdżą. Co z tego że są ładne, bo fakt są. Ale niestety zaczynają nam robić jednorazówki. I gdzie tu ekologia. Kpina.
24 cze 08:44 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologięSX6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się zmanipulować lobby paliwowemu, olejowemu czy producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
24 cze 19:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolejnygniotopla Użytkownik anonimowy
~kolejnygniotopla :
No photo ~kolejnygniotopla Użytkownik anonimowy
Gratulacje. Downsizing i głośniki zamiast normalnego silnika.
Ja poproszę do tego auta trzycylindrowy 900cm3 z 8 turbinami.
24 cze 10:45 | ocena: 71%
Liczba głosów:17
71%
29%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sylwester Użytkownik anonimowy
~Sylwester
No photo ~Sylwester Użytkownik anonimowy
do ~roli:
No photo ~roli Użytkownik anonimowy
24 cze 08:14 użytkownik ~roli napisał
mam insygnie od 2,5 tygodnia silnik 1,5 165km trochę za słaby. Po przejechaniu 1000 km spalanie kosmos (tylko miasto) prawie 11 l (autem jeździ głównie żona więc nie zarzyna).
Tak, tak, Ty masz może i jakąś insYgnie bo Insigni to chyba nawet nie widziałeś...
24 cze 09:58 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Opel / Auto Świat

Opel Insignia Sports Tourer

Nowa Insignia kombi urosła. Jej nadwozie ma teraz prawie 5 m długości, a rozstaw osi zwiększono aż o 92 mm. Jednocześnie linia dachu obniżyła się o 29 mm, a masa auta spadła aż o 200 kg! Ceny rozpoczynają się od 130 900 zł (1.5 T/140 KM).

Opel Insignia Sport Tourer – największe kombi w klasie? (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego