Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI - takie powinno być kombi

23 lis, 16:24

Opel zapewnia, że dłuższe i lżejsze nadwozie Insignii Sports Tourer znacznie poprawiło przestronność i prowadzenie nowego modelu. Sprawdzamy to, testując 170-konny wariant dieslowski z „automatem”

Udostępnij
0
Skomentuj

Duży bagażnik to w kombi podstawa. Czasem jednak wcale tak nie jest, zwłaszcza w samochodach klasy premium. My jednak mamy do czynienia z typowym przedstawicielem klasy średniej, który jest kupowany ze względu nie tylko na prestiż, lecz także walory użytkowe.

W tej kwestii nowe kombi Opla nie zawodzi. Pod elektrycznie unoszoną tylną klapą (sterowana pilotem, przyciskiem w pokrywie lub ruchem nogi pod zderzakiem) kryje się 560-litrowa przestrzeń. Spora, choć nie rekordowa – bagażnik Superba Combi zmieści o 100 litrów więcej. Niemniej jest wystarczająca, żeby zapakować wakacyjny bagaż czteroosobowej rodziny.

Opel Insignia Sports Tourer - pojemne i praktyczne nadwozie

Przestrzeń na walizki ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu oparć kanapy. Czynność tę można teraz wykonać dźwigienkami od strony bagażnika. Dzielone oparcie w proporcji 40:20:40 (std. w Elite) pozwoli z 4 osobami na pokładzie przewieźć przedmioty o długości ponad 2 m. Kto planuje często wozić bagaże, może dokupić system szyn montażowych (200 zł) lub zwijaną siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej, z możliwością montażu za 1. lub 2. rzędem foteli (500 zł).

Fanów Insignii ucieszy przyrost przestrzeni dla siedzących na tylnej kanapie. Pełna swoboda ruchu panuje tam zarówno na wysokości kolan, jak i nad głową. Szkoda tylko, że kanapę umieszczono zbyt nisko, przez co nogi siedzących na niej wysokich pasażerów nie mają wystarczającego podparcia. A to oznacza, że podróż na dłuższych trasach szybko może stać się męcząca.

Umilą ją za to dodatkowe nawiewy klimatyzacji oraz dwa gniazda USB. Za kierownicą Insignii także powinniście czuć się dobrze. Fotele są wygodne, choć mogłyby mieć dłuższe siedziska. Długonogim polecamy więc sportowe fotele AGR, które mają możliwość wydłużania. Obsługa multimediów i czytelność są intuicyjne, ale brakowało nam na desce rozdzielczej przypisanego do klimatyzacji osobnego przycisku uruchamiania.

Opel Insignia Sports Tourer - mocny, lecz warkotliwy diesel

Turbodiesel z „automatem” to wprost wymarzone połączenie na dalekie podróże rodzinnym kombi. I trzeba przyznać, że ten duet w Insignii spisuje się znakomicie. 170-konna jednostka równomiernie rozwija moc, a 8-stopniowa przekładnia automatyczna doskonale odczytuje intencje kierowcy. Osiągi tej pary są jednak tylko poprawne (w 9,3 s od0 do 100 km/h), podobnie spalanie (7,2 l/100 km). Po mocnym wciśnięciu pedału gazu turbodiesel hałasuje, na szczęście po osiągnięciu zadanej prędkości staje się cichy.

Testowy pojazd z klasycznym zawieszeniem (w opcji adaptacyjne) mimo 18-calowych kół dobrze pochłaniał nierówności i pozwalał na bezpieczną podróż, ale już w próbie dynamicznej jazdy nie poradził sobie tak dobrze – nadwozie kołysało się, a układ jezdny nie nadążał za reakcjami kierowcy.

Opel Insignia Sports Tourer - to nam się podoba

Nareszcie duża przestrzeń w 2. rzędzie foteli, pojemny i praktyczny kufer, możliwość półautonomicznej jazdy, nowoczesne multimedia i matrycowe LED-y.

Opel Insignia Sports Tourer - to nam się nie podoba

Zbyt nisko osadzona kanapa, warkoczący silnik, podczas dynamicznej jazdy zawieszenie okazuje się zbyt miękkie, nielogiczny opis włącznika klimatyzacji.

Opel Insignia Sports Tourer - nasza opinia

Opel Insignia Sports Tourer z mocnym dieslem i „automatem” to kompletne auto: przestronne, pojemne, dynamiczne i w miarę oszczędne. Idealne do szybkiej autostradowej jazdy, i to nie tylko ze względu na napęd i podwozie, ale także cały zastęp „elektronicznych stróżów”, dbających o bezpieczną i zrelaksowaną podróż. Zachętą do jej zakupu będzie również konkurencyjna cena!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~brrr Użytkownik anonimowy
~brrr :
No photo ~brrr Użytkownik anonimowy
Auto kupowane ze względu na prestiż???!!! Panie redaktorze prestiżu ma dodać samochód? Coś u Pana rozum szwankuje. Jedyny samochód który może dodać prestiżu to Rolls Royce z kierowcą w liberii garażowany w potężnej wilii na wielohektarowej działce.
24 lis 18:27 | ocena: 73%
Liczba głosów:22
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
~edek :
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
Robiłem jazdę testową kombi w dieslu. Wersja wiadomo wypasiona. No i naprawdę Opel robi wrażenie, jedynie klekot diesla trochę przeszkadzał no i cena dobrze ponad 100tys.
24 lis 12:06 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marian Użytkownik anonimowy
~Marian :
No photo ~Marian Użytkownik anonimowy
Ja wiem, że mamy w kraju montownię Opla i że ta marka ma u nas sporo zwolenników, ale pisanie o niej z użyciem słowa "prestiż" jest jawnym nadużyciem.
24 lis 17:58 | ocena: 70%
Liczba głosów:33
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Faker Użytkownik anonimowy
~Faker :
No photo ~Faker Użytkownik anonimowy
Ja przesiadając się z Vectry C kombi na Insignie kombi liczyłem na coś więcej a okazało się, ze jest mniejsza od Vectry, gorzej się prowadzi i jest awaryjna. Wybrałem model z automatem z salonu za grube pieniądze i jeżdżę nią do dziś tylko i wyłącznie ze względu na to, ze wpakowałem kupę kasy i mi szkoda teraz sprzedać na bezcen. Zepsuło się wszystko co było możliwe -całe szczęście większość na gwarancji. Szrot.
25 lis 14:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~HDI + zab antykorozyjne... Użytkownik anonimowy
~HDI + zab antykorozyjne... :
No photo ~HDI + zab antykorozyjne... Użytkownik anonimowy
może -jak włożą HDI i popracują nad zabezpieczeniem antykorozyjnym... W tym wypadku VW nie miałby szans...
24 lis 11:38 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~I to bardzo Użytkownik anonimowy
~I to bardzo :
No photo ~I to bardzo Użytkownik anonimowy
Fajny samochód, ale mało miejsca w środku. W porównaniu np. do Mondeo wypada blado pod tym względem.
24 lis 16:49 | ocena: 65%
Liczba głosów:26
65%
35%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~trw Użytkownik anonimowy
~trw
No photo ~trw Użytkownik anonimowy
do ~HDI + zab antykorozyjne...:
No photo ~HDI + zab antykorozyjne... Użytkownik anonimowy
24 lis 11:38 użytkownik ~HDI + zab antykorozyjne... napisał
może -jak włożą HDI i popracują nad zabezpieczeniem antykorozyjnym... W tym wypadku VW nie miałby szans...
Już od czasu Vectry C zabezpieczenie antykorozyjne w Oplach jest bardzo dobre.
24 lis 16:36 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Linia boczna i to tylne okienko i chromowana listwa nad linia okien prawie identyczna jak w KIA Optima kombi. Słabo. Niemcy już z Koreańczyków zżynają ?
24 lis 11:27 | ocena: 57%
Liczba głosów:23
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kaczorek Użytkownik anonimowy
~Kaczorek :
No photo ~Kaczorek Użytkownik anonimowy
Jeśli tylko poprawią jakość spasowania plastików we wnętrzu - to kto wie...?
24 lis 14:48 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Auto z niemiec - nie dziekuje.
24 lis 21:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:18
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI - takie powinno być kombi

Opel zapewnia, że dłuższe i lżejsze nadwozie Insignii Sports Tourer znacznie poprawiło przestronność i prowadzenie nowego modelu. Sprawdzamy to, testując 170-konny wariant dieslowski z „automatem”.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI - takie powinno być kombi (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego