Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Peugeot 308 FL 1.2 PureTech 130 - teraz bardziej konkurencyjny

29 wrz, 14:23

Peugeot 308 to udane auto kompaktowe, zwłaszcza ze 130-konnym benzyniakiem. Teraz do redakcji trafił egzemplarz po liftingu. W pierwszym teście sprawdzimy, czy zmiany zwiększyły jego atrakcyjność.

Udostępnij
0
Skomentuj

Pół roku temu zakończyliśmy test „308-ki”, którą pokonaliśmy 100 tys. km. Kompaktowy Peugeot zachwycił przede wszystkim bezawaryjną jazdą, ale też wieloma cechami użytkowymi, takimi jak dynamika, ekonomiczność, komfort czy sposób prowadzenia. Testujący zarzucali jednak „308-ce” niewielką przestrzeń w 2. rzędzie siedzeń, niezbyt czytelne zegary, mało nowoczesne multimedia i brak elektronicznych systemów asystujących. I właśnie zaawansowana ofensywa nowych technologii wyznacza główny kierunek zmian, których dokonano w ramach liftingu 308 drugiej generacji, produkowanego od 2013 r.

Peugeot 308 - nie jest mistrzem przestrzeni

Tradycyjnie już przy okazji modernizacji wprowadzono kosmetyczne zmiany w wyglądzie – nowe: grill, reflektory, zderzak, maska, wzory felg i lakierów. Rozstaw osi, a także ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż nie uległy zmianie. Co za tym idzie, z przodu każdy bez względu na wzrost znajdzie optymalną pozycję dla siebie, za to z tyłu dorosłym pasażerom będzie brakowało kilku centymetrów na nogi, żeby wygodnie podróżować. Imponujące możliwości daje nadal bagażnik, który ma pojemność 398 l (o prawie 20 l więcej niż w VW Golfie).

Peugeot 308 FL Peugeot 308 FL Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Peugeot 308 po liftingu nadal ma i-Cockpit, czyli deskę rozdzielczą składającą się z: pomniejszonej kierownicy, analogowych zegarów z obrotomierzem działającym „pod prąd” oraz 7-calowego wyświetlacza dotykowego, obsługującego radio, nawigację, telefon czy klimatyzację. I choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic się tu nie zmieniło, to w rzeczywistości dokonano istotnych modernizacji. Zastosowano na przykład nowy pojemnościowy ekran dotykowy, który lepiej reaguje na dotyk. Połączona z TomTom Traffic nawigacja 3D ma teraz funkcję poleceń głosowych i może w czasie rzeczywistym wykrywać korki, a następnie pomagać je omijać. Multimedia otrzymały funkcję Mirror, umożliwiającą skopiowanie ekranu smartfona na wyświetlaczu samochodu. Można też korzystać z bezprzewodowego internetu. Z kolei podczas cofania kierowca może skorzystać z funkcji auto matycznego parkowania lub kamery, która oprócz klasycznego widoku pokazuje obraz z góry.

Ogromny postęp widać też w dziedzinie systemów bezpieczeństwa. Pojawiły się: automatycznie zmieniające się światła, funkcja wykrywająca zmęczenie kierowcy, asystent pasa ruchu (koryguje tor jazdy), czujnik martwego pola, monitorowanie znaków drogowych, aktywny tempomat (zawiesza działanie poniżej 30 km/h) czy ostrzeganie przed kolizją. O ile większość wymienionych funkcji jest seryjna w Allure, o tyle dziwi nas, że układ automatycznego hamowania wymaga dopłaty (1800 zł).

Peugeot 308 - w 2018 roku z filtrem GPF

Subiektywnie nie zauważyliśmy zmian w 3-cylindrowym benzyniaku 130 KM, który nadal zachwyca wysoką kulturą pracy i świetną reakcją na gaz już od niskich obrotów. Okazuje się jednak, że przy okazji liftingu auta silnik ten otrzymał filtr cząstek stałych GPF (dostępny w 1. połowie 2018 r). To dobra wiadomość dla ekologów, ale wątpimy, czy także dla właścicieli.

Zmierzone przez nas osiągi praktycznie nie różnią się od przedliftingowej wersji 1.2/130 KM Allure. Nieco lepsze są czasy rozpędzania na 4. i 6. biegu, a spalanie było tylko o 0,1 l/100 km wyższe niż w poprzedniku. Zgodnie z zapowiedziami producenta spadła masa auta. Różnica 19 kg może wydawać się mała, ale pamiętajmy, że 308 otrzymało wiele nowych elementów.

Peugeot 308 - to nam się podoba

Nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa, komfort jazdy i precyzja prowadzenia, duży bagażnik, dobra reakcja na gaz już od niskich obrotów.

Peugeot 308 - to nam się podoba

Mało przestrzeni z tyłu na nogi, nieczytelne zegary, nerwowe zachowanie tylnej osi w łuku po najechaniu na nierówności, zamontowanie filtra cząstek stałych.

Peugeot 308 - nasza ocena

Lifting Peugeota 308 oceniamy pozytywnie. Auto zostało wzbogacone o nowoczesne multimedia i systemy asystujące. 130-konny benzyniak zachwyca sposobem rozwijania mocy, a podwozie – wygodą podróżowania. Precyzja prowadzenia nadal jest dobra, choć na nierównych łukach belka tylnego zawieszenia nie potrafi dorównać układowi wielowahaczowemu.

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 Allure - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemnośc skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna 130 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 230 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6-biegowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Elastycznośc 60-100/80-120 km/h 7,3 s (4 bieg)/10,6 s (5 bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/66 dB/69 dB
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 37,3 m/36,2 m
Średnie spalanie testowe 7,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 4,6 l/100 km
Pojemność bagażnika 398-1206 l
Długość/szerokość, wysokość 4253/1804/1457 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Masa własna/ładowność 1270 kg/480 kg
Cena podst. test. wersji 82 600 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 25 tys. km
Cena testowanego egz. 106 250 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Świetny samochód tylko wybór silnika benzynowego między ekokosiarkowym 1,2 lub 1,6 w drogiej wersji GTI to niezbyt wiele. Silnik 1,2 w mieście i drogach podmiejskich się sprawdza (jeździłem większym 3008). Wnętrze pojemne i dobrze wykonane i wyciszone. Multimedia świetne, ale brak mi oddzielego panelu do klimy. Poza tym model udany, tylko niedoceniany. Jako dawnego posiadacza modelu 306 (1,4 i GTI) zaskoczył mnie fakt wzrostu rozstawu osi tylko o 4cm (258cm w 306), odczuwalnie więcej wnętrza szerokości oraz wiele dłuższe zwisy przedni i tylny.
2 paź 09:37 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dorek Użytkownik anonimowy
~dorek :
No photo ~dorek Użytkownik anonimowy
Ten samochód jest fantastyczny. Jeździłem modelem sprzed liftingu z tym 130 konnym benzyniakiem -bajka. Nie czuć, ze 3 cylindry a nawet dźwięk wydaje sie miły dla ucha aż sam soe zdziwiłem, ale to chyba kwestia b.dobrego wyciszenia.
1 paź 13:12 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~taaa_oczywiscie:
No photo ~taaa_oczywiscie Użytkownik anonimowy
1 paź 19:54 użytkownik ~taaa_oczywiscie napisał
Tobie po prostu słoń na ucho nadepną, równie dobrze możesz przejechać się Ursusem i powiedzieć, że nie słychać, że to diesel. Przestań na siłę reklamować to badziewie PSA. Wszyscy, których znam i mają za prywatne pieniądze mówią, "że jest ok", a firmowe ż
Jeśli chodzi o silnik to ~dorek ma rację! Akurat 3-cyl. od PSA i Forda mają chyba najwyższą kulturę pracy i nie ma tu przesady: bez obciążenia przy jednostajnej jeździe nie zorientuje się, że prowadzisz auto z "odciętym" cylindrem!
BTW. Ostatnio miałem okazję pokonać dwukrotnie ok. 300km trasę Fiestą 1.0EB oraz Corsą E 1.4 (stary dobry ecotec). Zgadnij w którym aucie pow. 110-120 musiałem już pogłaśniać radio? Nie wspominam już tutaj o przyjemności samej jazdy i bezpieczeństwie np. wyprzedzania...
2 paź 08:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~putin Użytkownik anonimowy
~putin :
No photo ~putin Użytkownik anonimowy
Cena kosmos. Kto to kupi na rynku wtórnym??
29 wrz 16:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
do ~taaa_oczywiscie:
No photo ~taaa_oczywiscie Użytkownik anonimowy
1 paź 19:54 użytkownik ~taaa_oczywiscie napisał
Tobie po prostu słoń na ucho nadepną, równie dobrze możesz przejechać się Ursusem i powiedzieć, że nie słychać, że to diesel. Przestań na siłę reklamować to badziewie PSA. Wszyscy, których znam i mają za prywatne pieniądze mówią, "że jest ok", a firmowe ż
Daewoo Tico: poj. 796ccm, moc: 41KM, maks. moment: 60Nm
Peugeot 308: poj. 1199ccm, moc: 130KM, maks. moment: 230Nm
Jakoś nie wychwyciłem zbieżności.
A tak przy okazji - może słonie w przyszłości "NADEPNĄ" na twoje uszy. Dorkowi chyba jednak dotychczas nie "NADEPNĄŁ"
2 paź 21:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tyle Użytkownik anonimowy
~tyle
No photo ~tyle Użytkownik anonimowy
do ~putin:
No photo ~putin Użytkownik anonimowy
29 wrz 16:22 użytkownik ~putin napisał
Cena kosmos. Kto to kupi na rynku wtórnym??
3 cylindry nie dożywają 2 właściciela, to paździerz jakich mało.
1 paź 19:55 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
13%
88%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~taaa_oczywiscie Użytkownik anonimowy
~taaa_oczywiscie
No photo ~taaa_oczywiscie Użytkownik anonimowy
do ~dorek:
No photo ~dorek Użytkownik anonimowy
1 paź 13:12 użytkownik ~dorek napisał
Ten samochód jest fantastyczny. Jeździłem modelem sprzed liftingu z tym 130 konnym benzyniakiem -bajka. Nie czuć, ze 3 cylindry a nawet dźwięk wydaje sie miły dla ucha aż sam soe zdziwiłem, ale to chyba kwestia b.dobrego wyciszenia.
Tobie po prostu słoń na ucho nadepną, równie dobrze możesz przejechać się Ursusem i powiedzieć, że nie słychać, że to diesel. Przestań na siłę reklamować to badziewie PSA. Wszyscy, których znam i mają za prywatne pieniądze mówią, "że jest ok", a firmowe że już nie chcą tym padłem z silnikiem od Tico jeździć.
1 paź 19:54 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
20%
80%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Peugeot 308 FL

Francuski kompakt prowadzi się precyzyjniei zapewnia dobry komfort jazdy. Pod maską: dynamiczny trzycylindrowiec.

Peugeot 308 FL 1.2 PureTech 130 - teraz bardziej konkurencyjny (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego