CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.234.494.001.72
Średnio4.444.694.261.96
Najdrożej4.794.994.722.29

Peugeot 5008 - dobra zmiana: na SUV-a z vana

10 mar, 16:57
Udostępnij
0
Skomentuj

Peugeot 5008 jeszcze niedawno był vanem, teraz każe się nazywać SUV-em. Wygląda jak wydłużone 3008 i ma z nim 70 proc. wspólnych części. Wartością dodaną są większy bagażnik i siedem foteli. A jak jeździ?

Vany, które chciały zostać lepszymi samochodami i stały się SUV-ami – odcinek 1395. Ten serial rozgrywa się na naszych oczach, bowiem pojemne samochody, w których kształt nadwozia podporządkowano przestronności, popadają w niełaskę klientów. Ci chcą SUV-ów. Dużych, małych, dziwacznych, słodko-kwaśnych – wszystko jedno, byle SUV-ów. Renault Espace już tę drogę przeszło i na razie na tym nie straciło.

Peugeot 5008 gra w niższej klasie, ale liczy na to samo. Z punktu widzenia techniki to bardziej wyrośnięty bliźniak 3008. Oba modele opracowywano równolegle i od przedniego zderzaka do słupka B są identyczne. 5008 ma jednak o 16,5 cm większy rozstaw osi i jest o 20 cm dłuższe. Dzięki temu w drugim rzędzie 5008 zamiast kanapy są trzy równej wielkości, indywidualnie regulowane fotele, opcjonalnie można też zamówić 6. i 7. siedzenie. Są one znacznie mniejsze i nadają się raczej dla dzieci, jednak zostały sprytnie zaprojektowane. Składają się na płasko w podłodze bagażnika, ale można je też bardzo łatwo wyjąć. Ważą zaledwie po 11 kg i mają format walizki kabinowej. Wnęki, które dzięki temu powstają, można wykorzystać na bagaż, a po przesunięciu środkowych foteli do przodu pojemność bagażnika wzrasta do 780 l.

Mimo „usuvienia” 5008 pozostaje funkcjonalnym i pakownym samochodem. O ile możliwości aranżacji robią wrażenie, o tyle kabina 5008 gdzieniegdzie nas uwierała. W przypadku otwieranego szklanego dachu miejsca nad głową jest bardzo mało. Swobodę ruchów z przodu ogranicza też szeroki tunel środkowy, wrażenie ciasnoty potęguje blisko umieszczony podnóżek. Z kolei siedzący na skrajnych fotelach w drugim rzędzie ramieniem opierają się o słupek i boczek drzwi. Natomiast nisko otwierana klapa bagażnika może nabić guza nawet osobom o wzroście 177 cm.

Peugeot 5008 - wysoka kultura Diesla

Na pierwszy ogień wzięliśmy topowego, 180-konnego diesla z „automatem”. To znakomicie wygłuszona jednostka, w kabinie nie są odczuwalne drgania i nawet na wysokich obrotach trzeba się trochę wsłuchać w gang silnika, żeby wychwycić klekot. Po wybraniu trybu sportowego brzmienie jest zupełnie niepotrzebnie wzmacniane basowym tonem z głośników. Reakcja na gaz też staje się wówczas trochę zbyt nerwowa, za to układ kierowniczy – przyjemnie sztywny. Skrzynia zmienia biegi w każdym ustawieniu bez szarpnięć, choć niezbyt pospiesznie. Czasem tylko mocniejszym dociśnięciem gazu trzeba ją trochę zachęcić do redukcji.

Inżynierom skutecznie udało się też zachować przyjazne, poręczne prowadzenie, które chwaliliśmy już w 3008. Zza kierownicy nie ma się wcale wrażenia jazdy dużym samochodem. Zawieszenie wyróżnia się sztywną charakterystyką, choć nawet na podłej nawierzchni potrafi wiele znieść. Zdecydowanie odradzamy jednak wybór 19-calowych felg, tak samo jak zapuszczanie się daleko poza utwardzone drogi. 5008 nie ma i nie będzie miało napędu 4x4, musi mu wystarczyć znany z 3008 system Grip Control, czyli elektroniczny „poprawiacz” trakcji na grząskim i śliskim.

Szkoda, bo 23 cm prześwitu to w tej klasie niezły wynik. Ceny 5008 poznamy w kwietniu, a pierwsze sztuki trafią do salonów w czerwcu. Obstawiamy, że będzie o 10 000 zł droższe od 3008, czyli powinno kosztować ok. 100 000 zł z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM.

Peugeot 5008 - nasza opinia

Peugeot 5008 to kolejny gwóźdź do trumny vanów – Peugeot to kolejna marka, która z vana robi SUV-a. Szkoda tylko, że oprócz większego prześwitu i bojowego wyglądu nie ma też napędu 4x4. To stawia go na straconej pozycji względem rywali. Ale żaden z nich nie oferuje tak awangardowego kokpitu i stylowego nadwozia. Ciekawe tylko, ile Peugeot sobie za 5008 policzy.

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi - dane techniczne

Silnik turbodiesel R4
Pojemność 1997 cm3
Moc maksymalna 180 KM/3750 obr./min
Maks. moment obr. 400 Nm/2000 obr./min
Napęd przedni/skrzynia aut. 6b
Dł./szer./wys. 4641/1844/1646 mm
Masa własna 1530 kg
Prędkość maks. 208 km/h
0-100 km/h 10,2 s
Spalanie producenta 4,8 l/100 km
Cena jeszcze nieustalona (w sprzedaży od kwietnia)
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Moan Użytkownik anonimowy
~Moan :
No photo ~Moan Użytkownik anonimowy
Sam żeś jest popelina ty Ziobro odezwał się znawca i miłośnik niemieckiej motoryzacji. Przede wszystkim jest to bulwaruwka napęd na ośkę wystarczy jak ktoś chce w teren to fure do tego przeznaczoną, a francuzi bynajmniej mają jaja których Niemcom brakuje boją się o każdą nowa linie tak są koserwatywni że aż nudni.
11 mar 16:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~piotrek Użytkownik anonimowy
~piotrek :
No photo ~piotrek Użytkownik anonimowy
Na stronie peugeot.fr 5008 jest droższy od 3008 tylko o 500 euro,wystarczy poszperać zamiast pisać bzdury.
11 mar 13:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ziobro Użytkownik anonimowy
~Ziobro :
No photo ~Ziobro Użytkownik anonimowy
Popelina
10 mar 22:37 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Napęd na cztery koła przydaje się nie tylko w terenie! Samochody z napędem na obie osie są bardzo przydatne w codziennej jeździe, czy to na śniegu, lodzie czy na deszczu to jazda taki samochodem jest znacznie przyjemniejsza, stabilniejsza i bezpieczniejsza. A jak ktoś ma mocny silnik to pomaga w trakcji w czasie przyspieszania, nawet się choruje ciężka przyczepę na niezbyt dobrej przyczepności można łatwiej ruszyć. Kto raz spróbuje samochodu z prawdziwym napędem na cztery koła nigdy nie wróci na jedna ośke, chyba jedynie jako następny samochód w domu. Również posiadam samochód z stałym napędem na cztery koła na co dzień a dla przyjemności mam tylnonapędowego klasyka którym jeżdżę w wolnych chwilach.
11 mar 16:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Peugeot

Peugeot 5008 - dobra zmiana: na SUV-a z vana

Peugeot 5008 jeszcze niedawno był vanem, teraz każe się nazywać SUV-em. Wygląda jak wydłużone 3008 i ma z nim 70 proc. wspólnych części. Wartością dodaną są większy bagażnik i siedem foteli. A jak jeździ?

Peugeot 5008 - dobra zmiana: na SUV-a z vana (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego