Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Kompakty - popularne i praktyczne, ale czy w rozsądnych cenach?

7 gru, 14:00

Polacy najczęściej kupują kompakty. Doradzamy, które wersje silnikowe i wyposażeniowe wybrać w sześciu modelach z nadwoziem hatchback.

Udostępnij
0
Skomentuj

Który kupić? Najtańszy, najszybszy, największy, benzyniaka czy diesla, a może to auto, które ma najdłuższą gwarancję? Wśród kompaktów najlepiej sprzedają się Octavia, Golf i Astra. Tak wybierają firmy, najczęściej zajmujące się leasingiem lub zarządzające flotą (skupiają prawie 48 proc. rynku). Osoby prywatne mają inne preferencje – w tym wypadku są to: Astra, Tipo i Octavia. Prześwietlamy sześć popularnych modeli i doradzamy, którą wersję warto kupić. Wybieramy, uwzględniając zarówno cenę, jak i przyjemność z jazdy.

Naszym zdaniem: kompakt za 50 tys. zł to mit

Niska bazowa cena modelu ma zachęcić do odwiedzenia salonu, zwłaszcza pod koniec roku, kiedy ruszają wyprzedaże. Nasze zestawienie pokazało, że rozsądnie skonfigurowany kompakt (założyliśmy, że będzie miał silnik ok. 120 KM i system unikania kolizji) kosztuje minimum 70 tys. zł. Taką cenę ma najtańszy Fiat, ale koszt zakupu większości modeli występujących w zestawieniu wyniósł 77-81 tys. zł. Wyjątkowo drogie okazały się Octavia i Auris. W przypadku Skody cenę znacznie podniosła dwusprzęgłowa przekładnia. W Toyocie z kolei hybrydowy napęd.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
6 lat temu kupiłem Lancera w wersji sedan za 53000 PLN z silnikiem 1.6 , 117 KM, czyli z mocą i w cenie zbliżonej do założonej przez Redaktorów. Nie miał systemu zapobiegania kolizjom ale był porządnie wyposażony (7 poduszek, elektryczne wszystkie szyby i lusterka, ABS, ESP, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy radio z cd). Spalał bardzo mało jak na samochód z wolnossącym silnikiem benzynowym, od 5 litrów w trasie, do 6 - 6,5 litra w mieście i do 7 litrów na autostradzie z prędkością do 130 km/h. Przejechałem nim w 5 lat 160000 km. Ani razu pomiędzy wymianami oleju co 15000 km nie musiałem dolewać oleju. Jedyna awaria to przepalona żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Przednie klocki musiałem wymienić przy 80000 km, tylne jeszcze później. Coraz trudniej dostać obecnie normalny samochód. Samochody które są prezentowane powyżej mają sztucznie zawyżane ceny, poprzez dodatki które tak na prawdę nie są potrzebne. Albo tak są konfigurowane, że najniższe ceny dotyczą wersji z silnikami których nikt nie chce. Jak chcemy wybrać samochód z "normalnym dla takiego samochodu silnikiem" to musimy od razu dobrać tysiąc różnych, niepotrzebnych dodatków.
7 gru 16:32 | ocena: 97%
Liczba głosów:74
97%
3%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
do ~ast:
No photo ~ast Użytkownik anonimowy
7 gru 20:06 użytkownik ~ast napisał
Lancer 1,6 to muł z tandetnym wnętrzem. Cena jak na takie badziewie i tak za wysoka
Nie przesadzaj z tym mułem. Trzeba było redukować biegi żeby jeździć dynamicznie, to prawda. Ale taki jest charakter silników benzynowych wolnossących. To nie diesel czy benzyna z turbodoładowaniem. Za to otrzymujemy wysoką trwałość, proste auto z niskimi kosztami eksploatacji. Co do wnętrza to zgadzam się, że wyglądało trochę tandetnie, ale przez pięć lat eksploatacji nic się nie zepsuło, nic nie trzeszczało, nie piszczało itp.
8 gru 12:45 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aga39 Użytkownik anonimowy
~Aga39 :
No photo ~Aga39 Użytkownik anonimowy
2 sprzęgłowa skrzynia DSG to wyższe koszty eksploatacji niż standardowego zestawu.
Wersje wybrane są typowe dla gości, którzy nie muszą tych aut kupować. Kompakt dla rodziny ma być praktyczny, czyli nie musi miećdużych ekranów, asystentów ruszania pod górkę, czy unikania kolizji. Czyli w Skodzie wystarczy Active max Ambition, a w I30 Classic Plus
Co mnie obchodzi turbodziura powyżej 4000obr/min, jak tam już nie ma momentu. Silnik jeździ momentem, a nie mocą i to każdy szanujący się dziennikarz motoryzacyjny powinien wiedzieć.
8 gru 12:07 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pasek Użytkownik anonimowy
~Pasek :
No photo ~Pasek Użytkownik anonimowy
No popatrzcie koledzy motofani jak to się w motoryzacji zmienia. Dawniej koreańskie produkty miały asa w rękawie w postaci ceny. Dzisiaj i 30 jest prawie najdroższy z zestawienia.... No cóż może to właśnie dlatego jeszcze go nie widziałem na ulicy i chyba prędko nie zobaczę. I nie twierdzę że to źle auta bo są dobre ale jednak nie za te pieniądze. Wziąłbym Aurisa za 57 z tego zestawienia
7 gru 17:20 | ocena: 83%
Liczba głosów:30
83%
17%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qwert Użytkownik anonimowy
~Qwert :
No photo ~Qwert Użytkownik anonimowy
Nissan pulsar byl ostatnio za 56000 zł. Wersja acenta, no ale nissan się nie podobal to go wycofali ze sprzedaży... Bez tych bzdet jak unikanie kolizji, te systemy to i tak pic na wodę.
7 gru 20:14 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bdjf Użytkownik anonimowy
~Bdjf :
No photo ~Bdjf Użytkownik anonimowy
Na takie auta powinno sie pracowac max 2lata za min krajowe, tak jak na zachodzie. To sa tylko kompakty ktore nic nadzwyczajnego noe oferuja
7 gru 23:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dyzio Użytkownik anonimowy
~dyzio
No photo ~dyzio Użytkownik anonimowy
do ~GT:
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
7 gru 15:23 użytkownik ~GT napisał
5 dych to mit? 42000 kosztuje Logan MCV w pełnej wersji i tez jeździ, by o pojemności bagażnika bijącej na głowę wszystkie te kompakty nie wspomnieć.
Jako że nie jeżdżę w bagażniku interesują mnie inne parametry. Logan to nie kompakt, tylko wydłużone auto segmentu B. W kabinie jest dość ciasno, wykonanie jak to w segmencie budżetowym, wyposażenie nawet za dopłatą dosyć skąpe. Nawet klimy (automatycznej) nie ma możliwości zamówienia. I ten "fantastyczny" wynik testów zderzeniowych. Dziękuję nie skorzystam.
7 gru 17:40 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patrick Użytkownik anonimowy
~Patrick
No photo ~Patrick Użytkownik anonimowy
do ~RobertAW:
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
7 gru 20:24 użytkownik ~RobertAW napisał
Brakuje Renault Megane które rozwala zestawienie praktycznie pod każdym względem. Dziękuje dobranoc :-)
Kolego to Auto Świat więc nie ma się co spodziewać jakiegokolwiek samochodu z Francji.
7 gru 22:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ju Użytkownik anonimowy
~ju :
No photo ~ju Użytkownik anonimowy
"Czy w rozsądnej cenie można kupić nowe auto?"
Rozsądna cena to 25 000 zł (dla mnie).
Odpowiedź: nie można kupić nowego auta w rozsądnej cenie.
7 gru 16:31 | ocena: 89%
Liczba głosów:64
89%
11%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
~JJ
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
do ~Fthhb:
No photo ~Fthhb Użytkownik anonimowy
7 gru 18:32 użytkownik ~Fthhb napisał
Ja kupiłem mowę renault clio 4 za 58 tys ze sporym rabatem, ale w najlepszej wersji, bez dodatków i bajerów spokojnie można się zmieścić w 50 tys za nowe
Clio nie jest kompaktem.
7 gru 19:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Octavia - na rynku od 2013 r., kosztuje od 59 800 zł

To od wielu lat najlepiej sprzedające się auto w Polsce (w okr. I-X 2017 r.: 15 803 szt.). Obecnie jest dostępny model 3. generacji po face liftingu (2017 r.). Występuje jako liftback lub kombi, z napędem na przednią oś bądź 4x4. Biorąc pod uwagę gabaryty (dł. 4,7 m), Octavia wykracza poza segment kompaktów. Dobrze się ją prowadzi i jest komfortowa.

Kompakty - popularne i praktyczne, ale czy w rozsądnych cenach? (slajd 1 z 46)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat