CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.544.411.99
Średnio4.684.904.582.19
Najdrożej4.955.194.942.35

4 razy 4x4 - starcie kompaktowych SUV-ów

8 sty, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Ateca już raz pokazała rywalom pazur. Jak będzie tym razem, po starciu wersji 4x4?

Mnóstwo żwiru, piachu, błota i kilka kałuż. Tym razem, żeby porównywane SUV-y mogły wykazać się czymś więcej niż tylko brylowaniem na parkingach pod supermarketami, zabraliśmy je na żwirownię. Jest to wymarzony plac zabaw dla aut z napędem 4x4 – nie ma żadnych niespodziewanych przeszkód, ukrytych pod nawierzchnią, a w żwirze, o ile utrzymamy odpowiednią prędkość, tak łatwo nie ugrzęźniemy. Tylko nie myślcie, że chcieliśmy w ten sposób zasymulować poważne przeszkody terenowe – nic podobnego, to nie są auta do jazdy w wymagającym terenie.

Nasza testowa czwórka spisała się dzielnie, choć na wszelki wypadek czekała ogromna koparka, by ratować auta z opresji. Przez uprzejmość nie napiszemy, czy i ile razy była używana.

Z technicznego punktu widzenia napędy czterech testowych kandydatów są praktycznie identyczne. Wszystkie te samochody to „genetyczne przednionapędówki” z poprzecznie umieszczonym zespołem napędowym, który w wersjach 2WD przenosi moc tylko na przednie koła.

SUV Seata z pewnością pozwoli koncernowi VW zarobić sporo pieniędzy. Ale czy Ateca ogra rynkową konkurencję?

W odmianach 4x4 mamy dodatkowo do czynienia z wałem napędowym i elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, które w razie potrzeby przekazuje napęd też na tylną oś. Do tego dochodzi elektronicznie sterowany system, przyhamowujący poszczególne koła. I mimo że na twarzach koneserów jazdy terenowej te wszystkie rozwiązania wywołują co najwyżej szeroki uśmiech, to na krótkich odcinkach potrafią się sprawdzić. Na żwirowni akurat Seat radził sobie najlepiej. Jednak czy w innych kategoriach też ogra rywali?

Na pewno ma mocne atuty. Ateca zdumiewa przestronnością kabiny. Choć jej nadwozie mierzy 4,36 m długości, czyli o 11 cm mniej niż w Tucsonie, oferuje odczuwalnie najwięcej miejsca w obu rzędach siedzeń. Przednie, jak i tylne miejsca są też wygodne, te pierwsze imponują sportowym krojem i dobrym podparciem ciała.

Właściwie tylko pod względem pojemności bagażnika (485 l) i ładowności

(535 kg) hiszpański SUV musi zadowolić się drugą lokatą. Pierwsza przypadła bowiem Tucsonowi, który po pionowym ustawieniu oparcia tylnej kanapy mieści 513 l i bierze na pokład do 558 kg. Prosty, ale wysmakowany kokpit punktuje bezproblemową obsługą. Hyundai sprawia też wrażenie przestronnego i przewiewnego.

Z przodu mamy dobrze wyprofilowane fotele, z tyłu – wygodną, szeroką kanapę z regulowanym oparciem. Czas teraz zajrzeć do kabiny rodzeństwa, które nie wiadomo, czy jest bardziej francuskie, czy bardziej japońskie. Fani obu marek mają z pewnością odmienne zdania na ten temat, my jedynie podpowiemy, że Renault i Nissan korzystają z tej samej bazy konstrukcyjnej, dlatego tu szczególnie jesteśmy ciekawi wyniku pojedynku. W kokpicie Kadjara uwagę przyciąga zestaw instrumentów z wyświetlaczem, który pozwala zmienić grafikę prędkościomierza tudzież obrotomierza. Do wyboru są 4 ustawienia – miły dodatek. W Nissanie zegary są klasyczne i czytelne, co w istotny sposób różnicuje obie marki, i uznajemy to za dobre posunięcie.

Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Foto: Auto Bild

W kategorii przestronności Kadjar zebrał o punkt więcej od Qashqaia z racji wyższej kabiny – w drugim rzędzie siedzeń pasażerowie ucieszą się z tego, że mają nieco więcej powietrza nad głowami niż w Nissanie. W nim z kolei nie przypadły nam do gustu fotele – siedziska są za krótkie, oparcie za niskie, a gąbka jest zbyt miękka i nie podpiera wystarczająco mocno ciała. W Renault jednak nie robią tego lepiej: „umeblowanie” stylowo wygląda, ale nie oferuje wystarczająco mocnego podparcia bocznego i siedziska także tu są dość krótkie. Taki jest jednak koszt produkcji dwóch modeli stworzonych na tej samej bazie. Jeżeli baza jest pod każdym względem dopracowana, to super. Ale jeżeli nie, to... To ktoś dziedziczy wady zamiast zalet.

Ponieważ jednak ani Kadjar, ani Qashqai nie są z pewnością nieudanymi samochodami i już sam ich wygląd zachęca do mocniejszego dodania gazu, to zobaczmy, co się stanie, kiedy ten gaz wciśniemy. Renault i Nissana napędza teoretycznie ta sama (choć pełnej zbieżności oprogramowania nie można być pewnym) 4-cylindrowa jednostka o mocy 130 KM, ale z różnym skutkiem. W Qashqaiu silnik sprawia wrażenie nieco bardziej żywiołowego, chętniej też wkręca się na obroty. W Kadjarze z kolei został nieco lepiej wyciszony i pracuje z wyższą kulturą – choć dane testowe nie odzwierciedlają subiektywnych odczuć. To ma sens: przewaga w dynamice Nissana jest bardzo niewielka, więc za odczucie większej żywiołowości jednostki napędowej odpowiada zapewne inny jej odgłos przedostający się do kabiny.

Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Foto: Auto Bild

Nie odkryjemy też niczego nowego, jeżeli stwierdzimy, że Francuzi już od dawna nie robią tak miękkich samochodów, z których niegdyś słynęli. Ale twardość, którą serwuje Kadjar w wersji Bose z kołami w rozmiarze 225/45 R 19, to przesada. Kiedy pokonujemy poprzeczne nierówności, zawieszenie nieprzyjemnie tłucze. Lepiej wybrać 17-calowe koła. Z drugiej strony tak sztywne zestrojenie przekłada się na zwinne i poręczne prowadzenie.

Z kolei Nissan nie jeździ tak harmonijnie, jak Renault, prowadzi się go mniej pewnie i bardziej się buja. W połączeniu z gąbczastym, słabo wyczuwalnym układem kierowniczym daje to mniejszą przyjemność z prowadzenia, i to nie tylko na krętej drodze. Qashqai z pewną zwłoką reaguje na szybkie polecenia wydawane kierownicą. Subiektywny i nieco zaskakujący efekt takiej dysharmonii układu jezdnego jest taki, że Nissan wcale nie okazuje się bardziej komfortowy od Renault.

SUV-y jednak z założenia nie temu mają służyć, żeby szybko gnać nimi po zakrętach. To znacznie lepiej potrafią nawet duże rodzinne kombi. O tym wie też Hyundai, który stworzył auto dla kierowców nielubiących się napinać. Tucsona napędza spokojnie pracujący, nieprzesadnie wysilony 2-litrowy diesel o mocy 136 KM. To sympatyczny silnik, który wystarczająco sprawnie sprawuje się w tym aucie. Osiągi ma lepsze niż Nissan i Renault, większy pojemnościowo motor też mniej „się męczy”, bo może pracować na niższych obrotach.

Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Foto: Auto Bild

Tucson jeździ opanowanie i poręcznie, sprawnie połyka nierówności. Plamę dają tylko hamulce, które zatrzymują Hyundaia dopiero po ponad 38 m. To najsłabszy wynik w tym porównaniu. Seat osiągnął tylko nieco lepszy rezultat, co też nie daje powodów do dumy. Jednak to tyle, jeśli chodzi o krytykę, bowiem poza tym Ateca gra w innej lidze niż konkurenci. 150-konny, 2-litrowy diesel ładnie ciągnie od „dołu”, żywiołowo się wkręca na obroty. To wpisuje się w dynamiczno-sportowy charakter Ateki. Zgodnie z filozofią marki auto prowadzi się poręcznie i pewnie, sprężyście resoruje, a układ kierowniczy precyzyjnie przenosi polecenia kierowcy na koła.

Komu polecamy każde z testowanych aut? Tym, którzy poszukują pewności gwarancyjnej, proponujemy potężnie wyglądającego Hyundaia z pięcioletnią ochroną. Renault to tutaj designerski typ, a elektroniczne zegary są jedyne w swoim rodzaju. Jeżeli ktoś wolałby Kadjara w mniej zelektronizowanej postaci, może postawić na Qashqaia z klasycznymi zegarami.

Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar Foto: Auto Bild

A Seat? Ateca będzie tym samochodem, którego pierwsze egzemplarze, które ledwo zjechały z taśmy produkcyjnej, zostały już z pewnością kupione przez działy badawczo-rozwojowe Hyundaia, Nissana i Renault. Koncern Volkswagena zainwestował gigantyczne pieniądze w platformę konstrukcyjną, z której korzysta Seat, i gdy prowadzi się nowy model Ateca, nie sposób tego nie poczuć.

Zapewne wśród czytelników pojawi się zarzut, dlaczego w porównaniu nie ma Hyundaia z silnikiem 1.7 CRDi albo Seata 1.6 TDI. Niestety, tylko opisane w tym tekście auta były jednocześnie dostępne do testu. Poza tym zbliżony pułap cen zachęcił nas do takiego właśnie zestawienia – uznaliśmy, że mimo niezręcznych różnic pojemności i tak będzie ono ciekawe. Polecamy też waszej uwadze wykresy zużycia paliwa. Nie po raz pierwszy zobaczycie na nich, że obniżanie pojemności silników przy jednoczesnym podwyższaniu mocy wcale nie musi owocować najniższym spalaniem. Może dzięki temu dwulitrowce nie zginą.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Seat Hyundai Renault Nissan
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,8 s 3,2 s 3,7 s 3,6 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s 10,5 s 11,2 s 11,0 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 14,9 s 18,4 s 19,7 s 19,5 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,1 s (4. bieg) 6,4 s (4. bieg) 7,3 s (4. bieg) 7,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 14,1 s (6. bieg) 12,1 s (6. bieg) 13,6 s (6. bieg) 12,9 s (6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1565/535 kg 1692/558 kg 1598/461 kg 1559/471 kg
Rozdział masy (przód/tył) 58/42 proc. 60/40 proc. 61/39 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 10,8/10,8 m 11,8/11,1 m 11,4/11,5 m 11,5/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 37,6 m 38,8 m 35,4 m 35,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 37,9 m 38,2 m 35,8 m 36,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A) 59 dB (A) 59 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 65 dB (A) 66 dB (A) 67 dB (A) 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB (A) 70 dB (A) 71 dB (A) 71 dB (A)
Spalanie testowe 5,7 l/100 km 6,1 l/100 km 6,3 l/100 km 5,7 l/100 km
Zasięg 960 km 1010 km 1020 km 1140 km

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

Seat Ateca Hyundai Tucson Renult Kadjar Nissan Qashqai
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1140 1120 1115 1115
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1495 1500 1475 1475
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1035 1015 1005 985
Zakres regulacji fotela (mm) 210 205 215 215
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 765 745 745 745
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1470 1490 1460 1460
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 1020 970 970 950
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 370 370 370 350

*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Wersja 2.0 TDI 4Drive Style 2.0 CRDi 4WD Style Energy dCi 130 4x4 Bose 1.6 dCi 4x4-i N-Connecta
Airbagi czołowe/boczne S/S S/S S/S S/S
Kurtyny powietrzne/airbag kolanowy kierowcy S/S S/N S/N S/N
Reflektory przeciwmgielne/ksenonowe/LED S/N/S S/N/S S/N/S S/N/N
Elektr. otwierana i zamykana klapa bagażnika 1 427 zł 2 000 zł N N
Klimatyzacja automatyczna S S S S
Elektrycznie sterowane szyby przód/tył S/S S/S S/S S/S
Elektrycznie sterowane/składane lusterka S/S S/S S/S S/S
System multimedialny z odtwarzaczem MP3 S (ekr. 8 cali, 8 głośników) S (ekr. 8 cali, 6 głośników) S (bd., 8 głośników) S (ekr. 7 cali, 6 głośników)
Kierownica wielofunkcyjna/komputer pokł. S/S S/S S/S S/S
Bluetooth/złącze USB S/S S/S S/S S/S
Nawigacja/elektrochromatyczne lusterko 3416 zł/S S/S S/2700 zł (+szklany dach) S/S
Kluczyk zbliżeniowy/podgrzewane fotele 1549/2064 zł S/S S/1500 zł S/1500 zł
Czujnik światła/deszczu S/S S/S S/S S/S
Tempomat/aktywny tempomat S/734 zł S/N S/N S/N
Czujniki parkowania/kamera cofania S/1013 zł S/S S/3500 zł (pakiet) S/S
System unikania kolizji S 4500 zł (pakiet) 3500 zł (pakiet) N
Monitoring martwego pola 1 549 zł 4500 zł (pakiet) 3500 zł (pakiet) N
Asystent utrzymania pasa ruchu 1834 zł (pakiet) S S S
Automat parkujący/skaner znaków drogowych 2350/1834 zł (pakiet) N/S 3500 zł (pakiet)/S N/S
Lakier met./felgi standardowe/w teście 2696 zł/17"/17" 2600 zł/17"/17" 2200 zł/19"/19" 2400 zł/18"/18"

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - ceny, gwarancja, przeglądy, utrata wartości (oceniane)

Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Cena podstawowa testowanej wersji 116 800 zł 123 990 zł 120 900 zł 114 250 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 43,3 proc. 46,7 proc. 43,7 proc. 46,1 proc.
Gwarancja mechaniczna 4 lata 5 lat 2 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 130 575 zł 128 490 zł 125 900 zł 115 750 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - dane katalogowe producentów (nieoceniane poza pojemnością bagażnika)

Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1995 1598 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 136/2750-4000 130/4000 130/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 373/1500 320/1750 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 196 184 190 190
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 man. 6 man. 6
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 485-1579 513-1503 472-1478 430-1585
Opony testowanego auta 225/55 R 17 225/60 R 17 225/45 R 19 215/55 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l) 55 62 65 65
Emisja CO2 (g/km) 128 139 129 133
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2000/750 2200/750 1800/750 1800/750
Dł./szer./wys. (mm) 4363/1841/1611 4475/1850/1645 4449/1836/1612 4377/1806/1595

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Przestronność z przodu 40 33 31 29 29
Przestronność z tyłu 30 27 25 24 23
Pojemność bagażnika 25 21 22 21 20
Ładowność 15 12 13 10 10
Widoczność 20 17 16 16 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 26 24 24
Ergonomia obsługi 20 17 16 15 15
Jakość wykończenia 20 17 16 16 16
Suma punktów 200 171 165 155 153
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Przyspieszenie 25 19 17 17 17
Elastyczność 25 20 22 20 21
Poziom hałasu 15 13 12 11 11
Skrzynia biegów 15 14 12 11 11
Zachowanie na drodze 30 27 26 26 25
Komfort jazdy 30 24 24 22 21
Układ kierowniczy 15 15 13 13 12
Średnica zawracania 5 4 3 3 3
Skuteczność hamulców 40 29 28 34 33
Suma punktów 200 165 157 157 154
Koszty Maks. pkt. Ateca Tucson Kadjar Qashqai
Cena po doposażeniu 50 34 35 36 41
Utrata wartości 15 14 12 14 12
Zużycie paliwa 30 22 20 20 22
Wyposażenie – komfort 30 24 24 24 24
Wyp. – bezpieczeństwo 30 27 24 26 20
Ubezpieczenia 10 7 7 7 8
Gwarancja 15 12 14 8 10
Przeglądy 20 20 20 20 20
Suma punktów 200 160 156 155 157
Wynik końcowy 600 496 478 467 464
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Gdyby nie wynik francuskiego auta, moglibyśmy chyba po raz pierwszy z czystym sumieniem rekomendować wiarygodność danych katalogowych wszystkich porównywanych samochodów. Różnice rzędu kilkunastu procent są – jak na wyniki zwykle oglądane na tym wykresie – bardzo przyzwoite. Oby to była zapowiedź dobrego trendu.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi, Nissan Qashqai 1.6 dCi, Renault Kadjar 1.6 dCi, Seat Ateca 2.0 TDI - Nie ma bata na Seata?

Seat Ateca zrobił na nas wrażenie już podczas pierwszego porównania i także teraz okazuje się trudnym przeciwnikiem dla konkurentów. To auto na czasie. Na drugim miejscu ląduje bardzo udany i wyważony Hyundai. A w pojedynku braci tym razem Kadjar plasuje się przed Qashqaiem.

Z pewnością macie swoją wizję wyników tego porównania. A może już macie doświadczenia z testowanymi samochodami i chcecie się nimi podzielić? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 3/2017 już w sprzedaży, a w nim: zapowiedź nowego Audi A3; fascynująca Kia Stinger; prezentacja Skody Octavii po liftingu; Citroën C3 kontra Peugeot 208 i Renault Clio; testy Opla Mokki X, Jaguara XJ i Toyoty GT86; czym grozi jazda na rezerwie; bezpieczny wyjazd na ferie; rodzaje systemów cisnienia w oponach; problemy z uruchomieniem auta - diagnostyka elektryki; Ford Kuga - test 100 tys. km; używane auta rodzinne za 10 tys. zł; Mercedes-AMG E 63 s - pierwsza jazda na torze; youngtimer - Alfa Romeo 155.
Czy kupując nowego SUV-a, wybralibyście Seata Ateca?
Tak

23 %

Nie

77 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Trydent Użytkownik anonimowy
~Trydent :
No photo ~Trydent Użytkownik anonimowy
Czy wy z auto bilda musicie juz tak kombinowac , zeby tylko "grupa vw " byla na 1-ym miejscu? Kto o zdrowych zmyslach porownuje 2.0 z 1.6 ?! Skoro jest seat z 1.6 to sie bierze 1.6. Ale pewnie ma z 100KM i jest MULEM ! przy grupie renault- nissan ( nie mowiac juz o hyundaju 1.7). Druga sprawa - " wzielismy pod uwage auta podobne cenowo ". No jesli roznica 15 k. TO dla was pestka, to gratuluje obludy. Zenada artykul.
8 sty 18:55 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
Kto wygral? Hyundai? Renault? Nissan? A jednak seat... dziwne ;) Szkoda ze w tescie nie było skody, bo można by było zrezygnowac z całego porownania i od razu wylonic zwyciezce. Ale czy ktos jeszcze daje sie na to nabrac?
8 sty 17:38 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fred Użytkownik anonimowy
~fred
No photo ~fred Użytkownik anonimowy
do ~Gigi:
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
8 sty 17:38 użytkownik ~Gigi napisał
Kto wygral? Hyundai? Renault? Nissan? A jednak seat... dziwne ;) Szkoda ze w tescie nie było skody, bo można by było zrezygnowac z całego porownania i od razu wylonic zwyciezce. Ale czy ktos jeszcze daje sie na to nabrac?
Akurat w przypadku tego segmentu na chwilę obecną Kodiaq faktycznie powinien wygrać... Sam kupiłem parę miesięcy temu Tiguana, ale gdyby była dostepna Skoda to chyba wybrałbym te opcję - większa i wg testów z jeszcze lepszych materiałów niż Tiguan.
Szkoda, że większość porównań jest z wersjami dieslowskimi, które ostatnio są w odwrocie.
Co do tego segmentu to prócz Kodiaqa ciekawie zapowiada się nowa CX-5 no i 3008 - tylko szkoda, że bez napędu 4x4 (u mnie był to jeden z priorytetów).
8 sty 23:41 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart :
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
Wyniki AŚ jakoś nie zaskoczyły mnie i tym razem :)
8 sty 16:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
~wiem :
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
auta z silnikiem polozonym poprzecznie, nie maja stalego napedu na cztery kola.
tylne kola sa dolaczane i odlaczane niezaleznie od woli kierowcy i tylko w ograniczonym czasie
za pomoca sprzegla haldex. auta te sa autami z przednim napedem i tylko sporadycznie "popychane"
sa przez tylne kola. pisanie o napedzie 4x4 jest nie jest zgodne z prawda.


8 sty 19:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Nie ma to jak zainwestować w VAGa z TDI-kiem. Utrata wartości jest tak znikoma jak inflacja złotówki.
8 sty 22:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~u uu u Użytkownik anonimowy
~u uu u :
No photo ~u uu u Użytkownik anonimowy
Z tych 4ech Ateca jest najlepsza to żaden nius także nie widzę problemu. Miało Reeno wygrać?
9 sty 12:38 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Waldemar Użytkownik anonimowy
~Waldemar :
No photo ~Waldemar Użytkownik anonimowy
Ujeżdżam od ponad roku TUSCONA 2,0 CRDI 2WD KOMFORT. Przebieg do dziś 27800km. Średnie spalanie po tym dystansie to 6,8 l/100km. Auto jest szybsze niż podają w papierach. Na autostradzie w płaskim terenie przez blisko 20km. utrzymywał prędkość 196-198km/h wg. odczytu z GPS-u. Podróżna 140 jest idealna dla tego silnika. W mrozy doskonale spisuje się podgrzewana kierownica i fotele. Na zakrętach prowadzi się bardzo pewnie. Nie podpiera się lusterkami. Elastyczność jest bardziej niż zadowalająca. Nawet pod obciążeniem czterech dorosłych osób i trzech ciężkich walizek. Ważna uwaga: Interwał przeglądów, to 30tyś. km. Ale olej w silniku polecono mi w serwisie wymieniać co 15tyś. km. Tak dla zdrowia silnika.
Podsumowując, jest to bardzo dobre auto.
9 sty 23:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adamiec Użytkownik anonimowy
~adamiec :
No photo ~adamiec Użytkownik anonimowy
Nissan jest najlepszy! W auto świecie zawsze wygrywają niemieckie auta! Kiedyś było inaczej!
9 sty 22:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Giresse Użytkownik anonimowy
~Giresse
No photo ~Giresse Użytkownik anonimowy
do ~wiem:
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
8 sty 19:12 użytkownik ~wiem napisał
auta z silnikiem polozonym poprzecznie, nie maja stalego napedu na cztery kola.
tylne kola sa dolaczane i odlaczane niezaleznie od woli kierowcy i tylko w ograniczonym czasie
za pomoca sprzegla haldex. auta te sa autami z przednim napedem i tylko sporadyc
Żeby ludzie mieli świadomość, co kupują (SUV 4X4) w każdym takim teście obowiązkowo powinien znaleźć się Subaru Forester. Zresztą te auta nie zasługują na nazywanie je SUV-ami (Sport Utility Vehicle).
9 sty 17:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Porównanie 4x4: Seat Ateca kontra Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Renault Kadjar

To zdjęcie świetnie pokazuje, to jakiego "terenu" nadają się porównywane SUV-y. Najchętniej jeżdżą po asfalcie, ale żeby nie było zbyt łatwo, zabraliśmy je na żwirownię. Oczywiście zrobiliśmy też komplet typowych dla naszych porównań, wszechstronnych pomiarów drogowych. Jesteście ciekawi, co z tego wynikło?

4 razy 4x4 - starcie kompaktowych SUV-ów (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego