Minibusy dla młodych rodzin

29 kwi, 16:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Są szybkie, ekonomiczne, nowoczesne, a do tego pojemne i praktyczne. W odróżnieniu od pociągu ekspresowego dojadą wszędzie. A jak poradzą sobie z porównaniem na punkty?

Są prawdziwymi „pampersowozami”: mają dość kompaktowe 4,5 m długości, ich nadwozia gwarantują niewiarygodną wszechstronność, a w razie potrzeby mogą przewieźć nawet siedmioro pasażerów. Teoretycznie takie vany, jak Renault Grand Scénic, powinny doskonale trafiać w potrzeby młodych rodzin, a Francuzi zawsze do tego dorzucają dozę fantazji. Dlatego ich rodzinne minibusy nigdy nie są nudnymi pudełkami, lecz pomysłowymi i awangardowo zaprojektowanymi autami, które przyciągają uwagę. Spójrzcie tylko na sylwetkę nadwozia Grand Scénica, proporcje, przetłoczenia, wcięcie w dolnej linii okien i solidnie wypełnione nadkola. Wygląda dobrze!

Za wygląd jednak punktów nie przyznajemy – to skrajnie subiektywna kwestia. Oceniamy za to właściwości samochodu. W tym wypadku bierzemy pod lupę Renault Grand Scénica ze 160-konnym silnikiem 1.6 dCi, a przeciw niemu wystawiamy Volkswagena Tourana napędzanego 150-konnym 2.0 TDI, Forda Grand C-Maxa i Opla Zafirę – oba także z 2-litrowymi turbodieslami o mocy 170 KM. Wszystkie z tych aut można wyposażyć za dopłatą w dodatkowy, trzeci rząd siedzeń. Czyli mogą one oferować dobre osiągi, luksus i spore możliwości transportowe.

I tak naprawdę każde z tych aut spodoba się swojemu właścicielowi. Trudno nie polubić przebogatego wyposażenia, mocnych silników, wygody zajmowania miejsc w samochodzie. Nie bez znaczenia jest także to, że vany mimo swojej przestronności potrzebują relatywnie niewiele miejsca na drodze i tutaj notują przewagę nad SUV-ami, które są okazałe, ale niekoniecznie praktyczniejsze od kombi (a to dlatego, że nadwozia SUV-ów mają wyżej położony nie tylko dach, lecz także podłogę i w efekcie przyrost wysokości kabiny jest niewielki).

Jeżeli nie mieliście jeszcze vana, to powinniście spróbować, bo rzeczywiście przestronność i poczucie swobody, jakie zapewniają takie samochody, są nieporównywalne z innymi pojazdami. Fani vanów mówią nawet, że kto raz zasmakuje pojazdu z nadwoziem tego typu, nie będzie już chciał jeździć normalnym, niskim autem. I coś w tym jest – podobnie twierdzą zwolennicy samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów i klimatyzacją. Skoro vany są takie dobre, to dlaczego nie każdy pojazd na ulicy ma takie nadwozie?

Odpowiedź znajdziecie w cenniku: nie są to tanie samochody. To są bardzo drogie samochody. Owszem, mają niezaprzeczalne praktyczne atuty, ale producenci każą sobie za nie bardzo słono płacić.

Ford Grand C-Max 2.0 TDCI

Dla tych, którzy lubią jeździć. W naszym gronie opinia jest dość jednoznaczna: C-Max w tym towarzystwie odpowiada za frajdę. Jego silnik o prawdziwie niedźwiedziej sile energicznie bierze się do roboty, układ kierowniczy bardzo precyzyjnie pracuje i daje kierowcy celne informacje zwrotne, natomiast zawieszenie przyjemnie zespala Forda z nawierzchnią.

Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Foto: Auto Bild

Zestrojenie podwozia jest raczej sprężyste, ale bez przesady, i ze sporym marginesem komfortu. Fordem można cudownie dyrygować na zakrętach. Grand C-Max pod względem osiągów też zostawia konkurentów z tyłu. Jako jedyny ma przesuwane drzwi. Otwierają się one lekko i szeroko, ale podczas wsiadania nie czuć szczególnych zalet, bowiem pasażerom na drodze staje szyna przesuwanej kanapy – trzeba uważać, żeby się o nią nie potknąć, gdy zajmuje się miejsca.

Ford ma też najmniejszy bagażnik w porównaniu, co jednak nie oznacza, że jest on mały – po prostu konkurenci pomieszczą więcej niż 600 litrów. I nie piętnowalibyśmy takiej pojemności bagażowej, gdyby nie to, że Volkswagen może „połknąć” aż o 234 litry więcej. W przypadku vana to naprawdę czyni różnicę.

Ford Grand C-Max 2.0 TDCI - plusy: sportowe zachowanie na drodze, spójny układ kierowniczy, mocny silnik, dobre wyposażenie, przesuwane drzwi tylne.

Ford Grand C-Max 2.0 TDCI - minusy: najmniejszy bagażnik, ograniczona ilość miejsca, niski komfort siedzeń z tyłu, najwyższe spalanie.

Opel Zafira 2.0 CDTI

Opel sprytnie wymyślił Zafirę: jej tylne fotele można ustawić w tzw. pozycji lounge’owej. Wówczas środkowy fotel zamienia się w obszerny podłokietnik, a zewnętrzne siedzenia przesuwa się do środka i spory kawałek do tyłu – naprawdę świetne rozwiązanie. Pozwala ono wygospodarować dodatkową przestrzeń na nogi osób siedzących w drugim rzędzie foteli.

Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Foto: Auto Bild

W Zafirze nie ma problemu z miejscem nad głowami, bo dach delikatnie opada ku tyłowi. Ale nie na wszystkie stawiane jej pytania Zafira udziela mądrych odpowiedzi. Przykłady: wsiadanie i wysiadanie przez szerokie progi i mocno wyprofilowane boczki to dość wymagające czynności. Za to fotele świetnie podpierają ciało, mają duży zakres regulacji i zapewniają wysoki komfort na długich trasach.

Silnik donośnie pracuje i zwłaszcza na wyższych obrotach brzmi dosadnie. Cóż, dwulitrowe diesle Opla nigdy nie były zbyt ciche i ten obecny także odziedziczył po przodkach tę niezbyt chlubną cechę. Zawieszenie uniemożliwia niestety beztroskie płynięcie w trasie, gdy nawierzchnia jest już nieco zużyta. Nierówności są raczej szorstko filtrowane przez zawieszenie z krótkim skokiem. Wygodnej Zafirze przydałoby się więcej obycia.

Opel Zafira 2.0 CDTI - plusy: inteligentna koncepcja foteli z tyłu, dobra przestronność, wygodne siedzenia kierowcy i pasażera.

Opel Zafira 2.0 CDTI - minusy: subiektywnie najbardziej drażniący uszy turbodiesel, nie najlepsza widoczność, małe cyfry na zegarach.

Renault Grand Scenic dCi 160

Tak, te felgi są seryjne! Płaska linia dachu i 20-calowe koła zdominowały sylwetkę Renault – i niestety, też jego charakter. Specjalne opony o ograniczonych oporach toczenia wymagają wysokiego ciśnienia, odpowiednio twardo pracują na nierównościach. Scénic drży i się trzęsie, przekazuje stuki na układ kierowniczy i nawet na równych drogach znajduje dziury, których gołym okiem nie dałoby się zauważyć, podczas gdy tu je czuć.

Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Foto: Auto Bild

Szumy toczenia są głośne, z okolic nadkoli dochodzi też wyraźny stukot. Na kocich łbach nadwozie wręcz dudni. No i wreszcie ta linia dachu: na tylnej kanapie dorośli czują się nieswojo. Ilość oferowanego tam miejsca jest ograniczona, a łuk dachu znajduje się nieprzyjemnie blisko skroni. Kierowca też nie ma lekko. Gdy odwraca się przez ramię, pole widzenia ogranicza mu ultraszeroki zagłówek.

Silnik jest bardzo mocno wysilony (100 koni mechanicznych z litra pojemności skokowej, a mówimy o dieslu) i niestety, z tego wysilenia, popartego ograniczeniem pojemności skokowej, niewiele wynika. Owszem, auto jest oszczędne. Ale spalanie nie jest aż tak niskie, jak byśmy się tego spodziewali. Poza tym niezbyt żwawo przyspiesza, najwolniej z całej czwórki. Czyli jednak styl ponad wszystko?

Renault Grand Scenic dCi 160 - plusy: orzeźwiająco oryginalny design, dobre wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Renault Grand Scenic dCi 160 - minusy: mało miejsca z tyłu, nieprecyzyjne prowadzenie, niski komfort amortyzacji nierówności, najsłabsze hamulce.

Volkswagen Touran 2.0 TDI

Nie lubicie kanciastych samochodów? Akurat ten konkretny zasługuje na polubienie, a poza tym nie jest już tak grubo ciosany, jak kiedyś. Touran nie bez powodu ma kanciaste nadwozie: tu wszystko podporządkowano ergonomii i wykorzystaniu przestrzeni. Pozycja za kierownicą jest wzorowa.

Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran Foto: Auto Bild

Na obszernych i dobrze podpierających fotelach siedzi się wyprostowanym i ma się świetny widok zarówno na drogę, jak i na instrumenty – czytelnie opisane dwa duże zegary, a pomiędzy nimi komputer pokładowy, niepozostawiający żadnych wątpliwości co do obsługi. Klimatyzacją steruje się klasycznie pokrętłami, które słyszalnie klikają, a przyciski mają logiczne symbole. Podczas jazdy VW też nie pozwala sobie na niedociągnięcia. Jest w nim ciszej niż u konkurentów, silnik TDI mimo najniższej mocy solidnie i linearnie ciągnie.

Do tego, mimo że w stawce są mniejsze silniki, to właśnie dwulitrowe TDI okazało się mistrzowskie w oszczędzaniu paliwa. Zawieszenie sumiennie filtruje nierówności, a komunikatywny układ kierowniczy i skuteczny układ hamulcowy pozwalają z zaufaniem podchodzić do krętych odcinków dróg. Touran jest też pakowny. Największy kufer w tym porównaniu jest w stanie przyjąć 834 l bagażu.

Volkswagen Touran 2.0 TDI - plusy: jasna ergonomia, kulturalnie pracujący silnik TDI, najlepsze wykorzystanie przestrzeni, najskuteczniejsze hamulce.

Volkswagen Touran 2.0 TDI - minusy: relatywnie niska ładowność, po wyrównaniu poziomu wyposażenia najwyższa cena w porównaniu.

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

VW opel Ford renault
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,3 s 3,3 s 3,1 s 3,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s 9,7 s 8,5 s 10,2 s
Przyspieszenie 0-130/0-160 km/h 16,2/26,7 s 16,6/27,5 s 14,2/23,2 s 17,6/29,9 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 5,3 s (aut.) 5,5 s 4,7 s (aut.) 5,8 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 7,0 s (aut.) 7,0 s 6,2 s (aut.) 8,0 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1646/554 kg 1781/674 kg 1701/599 kg 1651/689 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc. 60/40 proc. 60/40 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,3 m 11,7/11,9 m 11,5/11,7 m 11,5/11,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,7 m 37,3 m 37,2 m 38,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,8 m 36,6 m 36,7 m 37,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB (A) 57 dB (A) 59 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 65 dB (A) 66 dB (A) 67 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB (A) 70 dB (A) 70 dB (A) 70 dB (A)
Spalanie testowe 6,1 l/100 km 6,5 l/100 km 7,3 l/100 km 6,4 l/100 km
Zasięg 940 km 890 km 820 km 820 km

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

VW Touran Opel Zafira Ford Grand C-Ma Renault Grand Scenic
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1170 1150 1130 1100
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1500 1485 1450 1520
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1040 1060 1055 1050
Zakres regulacji fotela (mm) 230 230 230 200
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 780 770 765 735
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1525 1490 1510 1490
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 985 975 965 960
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 385 395 370 330

*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Touran Zafira Grand C-Max Grand ScÉnic
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, biturbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/pasek common rail/pasek common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1956 1998 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 170/3750 170/3750 160/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 400/1750 400/2000 380/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 206 208 209 208
Skrzynia biegów aut. 6 (dwusprzęgłowa) man. 6 aut. 6 (dwusprzęgłowa) aut. 6 (dwusprzęgłowa)
Napęd przedni przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 834-1980 710-1860 600-1867 718-1901
Pojemność zbiornika paliwa (l) 58 58 60 53
Marka i model opon testowanego auta Pirelli Cinturato P7 Bridgestone Potenza RE 050A Continental SportContact 3 Goodyear EfficientGrip Performance
Rozmiar opon testowanego auta 225/45 R 18 225/50 R 17 215/50 R 17 195/55 R 20
Emisja CO2 (g/km) 115 129 129 122
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1800/750 1650/750 1800/750 1850/750

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Touran Zafira Grand C-Max Grand ScÉnic
Wersja 2.0 TDI DSG Highline 2.0 CDTI Elite 2.0 TDCi PowerShift Edition dCi 160 EDC Bose
Airbagi czołowe/boczne S/S S/S S/S S/S
Kurtyny powietrzne/airbag kolanowy kierowcy S/S S/N S/N S/N
Regulowane amortyzatory 3 410 zł 3 500 zł N N
Reflektory ksenonowe/LED/przeciwmgielne N/2990 zł (pakiet)/S N/S/S 4300 zł/N/S N/S/S
Klimatyzacja manualna/automatyczna N/S (trzystrefowa) N/S (dwustrefowa) S/2500 zł (dwustrefowa) N/S (dwustrefowa)
Elektrycznie sterowane szyby przód/tył S/S S/S S/S S/S
Elektrycznie sterowane/składane lusterka S/S S/3900 zł (pakiet) S/S S/S
System multimedialny z odtwarzaczem MP3 S (ekr. 5 cali, 8 głośników) S (ekran 7 cali, 6 głośników) S (ekran 8 cali, 6 głośników) S (ekran 8,7 cala)
Kierownica wielofunkcyjna/komputer pokładowy S/S S/S S/S S/S
Bluetooth/złącze USB 2990 zł (pakiet, za obie opcje) S/S S/S S/S
Nawigacja/kluczyk zbliżeniowy 3070/1500 zł 3500 zł/N S/N S/S
Podgrzewane fotele/kierownica 1160/530 zł 1000/1700 zł (zawiera podgrz. fotele) 1190/1750 zł (pakiet z fotelami i szybą) 1000 zł/N
Czujnik światła/deszczu S/S S/S 3850 zł (pakiet, za obie opcje) S/S
Tempomat/aktywny tempomat N/S S/3900 zł (pakiet) S/N S/3000 zł (pakiet)
Automat parkujący/kamera cofania 1970/4090 zł (pakiet) N/1800 zł 400/1000 zł 2500 zł (pakiet, za obie opcje)
System automatycznego hamowania S 3900 zł (pakiet) 3850 zł (pakiet) S
Monitoring martwego pola lusterek 4090 zł (pakiet) 3900 zł (pakiet) 3850 zł (pakiet) 2500 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchu 4090 zł (pakiet) 3900 zł (pakiet) 3850 zł (pakiet) 3000 zł (pakiet)
Monitor. zmęczenia/skaner znaków drogowych S/S N/3900 zł (pakiet) 3850 zł (pakiet, za obie opcje) S/S
Lakier met./felgi standardowe/w teście 2370 zł/17"/3060 zł (18") 2300 zł/17"/17" 1950 zł/16"/2150 zł (17") 2200 zł/20"/20"

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana.

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)

Touran Zafira Grand C-Max Grand ScÉnic
Cena podstawowa testowanej wersji 122 490 zł 109 450 zł 114 150 zł 130 900 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 20 tys. km co 25 tys. km
Cena po doposażeniu 142 580 zł 122 150 zł 128 350 zł 136 400 zł

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Touran Zafira Gr. C-Max Gr. Scenic
Przestronność z przodu 40 34 32 29 29
Przestronność z tyłu 30 29 28 27 24
Pojemność bagażnika 25 25 21 17 21
Ładowność 15 11 15 12 15
Widoczność 20 18 16 16 14
Fotele, pozycja kierowcy 30 28 28 26 26
Ergonomia obsługi 20 18 16 14 12
Jakość wykończenia 20 18 17 16 15
Suma punktów 200 181 173 157 156
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Touran Zafira Gr. C-Max Gr. Scenic
Przyspieszenie 25 19 19 22 18
Elastyczność 25 24 24 25 23
Poziom hałasu 15 13 12 11 13
Skrzynia biegów 15 14 10 13 12
Zachowanie na drodze 30 28 27 29 25
Komfort jazdy 30 27 26 26 22
Układ kierowniczy 15 14 14 15 13
Średnica zawracania 5 4 3 3 3
Skuteczność hamulców 40 37 35 35 33
Suma punktów 200 180 170 179 162
Koszty Maks. pkt. Touran Zafira Gr. C-Max Gr. Scenic
Cena po doposażeniu 50 12 22 19 15
Zużycie paliwa 30 22 21 17 21
Wyposażenie – komfort 30 28 25 27 27
Wyp. – bezpieczeństwo 30 29 27 28 28
Ubezpieczenia 10 6 6 6 6
Gwarancja 15 8 8 8 8
Przeglądy 20 20 20 13 17
Suma punktów 185 125 129 118 122
Wynik końcowy 585 486 472 454 440
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4.

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Downsizing znowu się nie opłacił? Wygląda na to, że tak. Podwójnie doładowany silnik Renault o najmniejszej pojemności (1,6 l) powinien brylować ekonomiką jazdy, tymczasem dał się pobić dwulitrowemu TDI. To jednak nie zmienia faktu, że wszystkie te auta palą znacznie więcej, niż deklarują producenci – tak nie powinno być.

Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran - podsumowanie

Styl czy walory praktyczne? Wygląda na to, że po tym porównaniu przyszły nabywca vana będzie musiał odpowiedzieć sobie na powyższe pytanie. Ten materiał pokazuje, że ekstrawagancja niekoniecznie współgra z ponadprzeciętnymi walorami praktycznymi. Warto odnotować dużą różnicę w punktach między pierwszym a ostatnim autem w klasyfikacji. Jak zwykle - zapraszamy do komentowania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Czy w rodzinnym vanie poświęcilibyście część walorów praktycznych dla efektownego wyglądu?
Tak

32 %

Nie

68 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~Rah Użytkownik anonimowy
~Rah :
No photo ~Rah Użytkownik anonimowy
Jak dla mnie porównywanie aut technologicznie nowych (Scenic, Touran) z autami po głebszym lifcie mija się z celem. Renault w tym zestawie jest dla mnie zwycięzcą, bo nie wygląda jak pudełko na kołach, tylko ma swój styl i nie jest tak drętwy jak poprzednik. Silnik zapowiada się dobrze, na pewno jak w innych modelach podatny na tunning. VW nudny, bez wyrazu, toporny do bólu i znacznie przepłacany. C-max i Zafira to sprawdzone wieloprzeznaczeniowe mamuśkowozy... nawet i jako bagażówki są super, ale po obu konstrukcjach widać upływ czasu.
29 kwi 18:48 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dariusz Użytkownik anonimowy
~Dariusz :
No photo ~Dariusz Użytkownik anonimowy
Jak zawsze wygrywa VAG. Rozumiem umowę sponsorską, ale schowków w Touranie jest o wiele mniej niż u konkurencji. Wykonanie też nie to samo co Golf czy Passat. Jeździłem autami Audi przez lata, ale po przesiadce do minivana Renault Scenic III po drugim dziecku nie wyobrażam sobie jak mogłem jeździć taczkami.
30 kwi 07:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vghghvhg Użytkownik anonimowy
~vghghvhg :
No photo ~vghghvhg Użytkownik anonimowy
Masakra !!! ford dostal 13 punktow za przeglady bo trzeba olej wymieniac co 20 tys a reszta co ma wymiane olejow co 30 tys ma po 20 punktow , przeciez powinno byc na odwrut, moze wymiana oleju co 50 tys i nagradzan po 100 punktow takie auto ? masakra !!!
30 kwi 00:12 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek D. Użytkownik anonimowy
~Marek D. :
No photo ~Marek D. Użytkownik anonimowy
Kocham silniki VW. Są najlepsze na świecie. Dają mi bardzo dużo zarobić. Żadne inne się tak nie psują. Dlaczego dla mnie są najlepsze? Bo prowadzę zakład naprawy samochodów. I dlatego kocham tą markę.
29 kwi 21:24 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
~Gerhard Larsson :
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
A wystarczylo, zamiast c-maxa, przetestowac s-maxa, ktory bardziej pasuje do tego porownania. I nie byloby juz tak rozowo dla" jedynie slusznej marki"- BO s-max by wygral. Dlatego z niesmakiem czytam te badziewne "ustawki " w testach robionych na zlecenie vw przez auto bild. Zenada
30 kwi 23:15 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Życie... Użytkownik anonimowy
~Życie... :
No photo ~Życie... Użytkownik anonimowy
Jestem bardzo zaskoczony zwycięstwem VW. Chyba pierwszy raz w Waszym obiektywnym teście wygrał VW. Zawsze francuskie samochody koszą wszystkie laury. Opel drugi chyba ze starego sentymentu ale teraz jako PSA wyprzedzi w testach co najwyżej Renault. Touran to samochód od którego po spojrzeniu odwracasz wzrok. Zawsze zastanawiałem się co skłania ludzi do kupna czegoś takiego, za duże pieniądze, z silnikiem legendą przekrętów motoryzacyjnych. Widocznie ludzie lubią kwadratowe pudełka z wnętrzem z lat 90.
4 maja 12:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
~Grzes :
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
Do RAH. Nie do końca masz racje mówiąc że zwycięzca powinien być scenic. Owszem wygląda najlepiej ma swój styl ale z funkcjonalnością vana rozmija się na całego. Kompletnie nie jestem fanem VW ale treść nad formą dla tej klasy to chyba lepszy kompromis. W każdym razie dla każdego coś dobrego.
30 kwi 22:25 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastian Użytkownik anonimowy
~Sebastian :
No photo ~Sebastian Użytkownik anonimowy
Kolego Gerhard Larsson, S-max to juz klasa VW Sharan. Porownanie C-max i Touran jest prawidlowe. Te same klasy. Ale z nich wszystkich wybralbym raczej S-maxa wlasnie. Znajomy ma i podoba mi sie.
3 maja 10:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nie_mam_pytan Użytkownik anonimowy
~nie_mam_pytan :
No photo ~nie_mam_pytan Użytkownik anonimowy
Najpierw 2 niemieckie paździerze a potem Anglik i Francuz - nie muszę czytać tych wypocin, żeby wiedzieć co kazano redaktorkowi napisać.
4 maja 16:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kasia Użytkownik anonimowy
~kasia :
No photo ~kasia Użytkownik anonimowy
nie warto czytać waszych porównań, brak rzetelności, tchórze nie dziennikarze
5 maja 11:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Porównanie: Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Volkswagen Touran

Rodzinne vany to sama radość: dynamiczne, superpojemne, praktyczne, wszechstronne i dające nieporównywalną z inną klasą aut swobodę ruchów w kabinie. Ale my - oczywiście z obowiązku - oprócz zalet musimy też spróbować znaleźć w nich jakieś wady. Zobaczymy, jak Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Renault Grand Scenic i Volkswagen Touran poradzą sobie w porównaniu na punkty.

Minibusy dla młodych rodzin (slajd 1 z 26)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego