Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

4 małe przebojowe SUV-y z silnikami benzynowymi

27 gru 17 18:00

Są poręczne, wysokie i nieprzesadnie dro... Tego akurat powiedzieć nie możemy. Natomiast można się spodziewać, że te SUV-iki wyprą kiedyś kompakty. I co wtedy?

Udostępnij
0
Skomentuj

Wtedy... To zależy, na ile dotychczasowi nabywcy tradycyjnych hatchbacków okażą się przywiązani do ulubionej formy motoryzacji. Niemniej, gdyby marketingowcy koncernów motoryzacyjnych kiedyś uznali, że kompakty i hatchbacki klasy B nie są już nam (czytaj: im) potrzebne do szczęścia, to po lekturze tego porównania będziecie już mieli pojęcie, z czym przyjdzie się mierzyć masowemu klientowi.

Bo na takiego właśnie nabywcę liczą i polują producenci prezentowanych samochodów, chociaż z pewnością nie w przypadku ekskluzywnych wersji, które prezentujemy raczej jako pokaz możliwości niż poważną propozycję zakupową.

Dlaczego? Choćby dlatego, że – sięgnijmy po produkt marki spoza stawki tego materiału – za niektóre z porównywanych „SUV-ików”, gdy solidnie je doposażymy, można kupić np. Mazdę 6. Czy ktokolwiek, będąc przy zdrowych zmysłach, wyłożyłby taką kasę na udające terenówkę maleństwo zamiast na prawie pięciometrowy samochód?

Tego nie możemy być pewni. Za to z pewnością prezentowane auta da się kupić znacznie taniej i to właśnie takie wersje mają szansę na przebojową karierę. Kia Stonic 1.2 (82 KM) w specyfikacji M z klimatyzacją i systemem multimedialnym w standardzie (ekran dotykowy!) kosztuje 54 990 zł.

Opel Crossland X 1.2 (81 KM) w wersji Enjoy kosztuje 64 300 zł i też ma już klimatyzację oraz dotykowy wyświetlacz (uboższa wersja Essentia za 59 950 zł będzie dostępna w przyszłym roku). Najtańsze Renault Captur 0.9 TCe w wersji Life (90 KM, turbo) kosztuje 59 900 zł (dopłata za radio i klimatyzację: 3000 zł). Najtańsza Arona z klimatyzacją i ekranem dotykowym ma cenę 63 500 zł (1.0 TSI, 95 KM). A teraz... Tanio nie będzie!

Renault Captur 1.2 TCe

Wygląda ładnie, nawet po 4 latach rynkowego stażu. Oczywiście, trudno nie zauważyć, że francuskie auto przeszło po drodze gruntowny lifting, bo w plebiscycie na największą liczbę przetłoczeń muskularnego nadwozia Renault znalazłoby się w ścisłej czołówce. Trudno znaleźć płaski fragment blachy.

Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Foto: Auto Bild

Captur to pół SUV, pół van: ma przesuwaną tylną kanapę, nisko umieszczone progi i bardzo duży słupek A, który zasłania niemal całych rowerzystów. Choć z przodu pojazd nie jest szczególnie przestronny (patrząc na wymiary, bo wrażenie przestronności jest znakomite), to ten Francuz i tak uwodzi i rozpieszcza, szczególnie w luksusowej wersji Initiale Paris.

Ma jasne wnętrze, szerokie skórzane fotele i ogromną szufladę przed pasażerem. Pasującą do tego lounge’ową nutę gra jedyny w tym porównaniu silnik 4-cylindrowy: 1.2 TCe ma przewagę w postaci spokojniejszej pracy. Nie zachwyca dynamiką ani spalaniem (6,8 l/100 km), jednak są tacy, którzy za ten czterocylindrowy dźwięk wiele by oddali. Najchętniej Renault jest prowadzone spokojną ręką, bo układ kierowniczy hamuje wszelkie sportowe zapędy, a kołyszące zawieszenie pod obciążeniem zaczyna nieźle bujać. Luki w systemach bezpieczeństwa.

Renault Captur 1.2 TCe - plusy: wygodne wsiadanie przez nisko umieszczone progi, pasażerowie siedzą z tyłu nieco wyżej niż z przodu – jak w kinie.

Renault Captur 1.2 TCe - minusy: nie do końca intuicyjny (choć wygląda na dość prosty) system multimedialny, hacząca skrzynia biegów.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Oto i kolejny półvan. Bo nazwanie przednionapędowego maleństwa SUV-em ogólnie jest dość niezręcznym pomysłem, niezależnie od marki. Tak czy inaczej, Crossland X to praktyczny typ. Kanapa ma najwięcej możliwości regulacji, bagażnik jest największy po rozłożeniu tylnych foteli (410 l).

Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Foto: Auto Bild

Zawieszenie daje radę na co dzień, brakuje tylko rezerw przy pełnym obciążeniu i podczas prób dynamicznej jazdy, kiedy to pudełkowate nadwozie potrafi się przechylać podczas zdecydowanej zmiany kierunku jazdy. 130-konny, 3-cylindrowy silnik (prędkość maksymalna to aż 206 km/h!) pozwala bezstresowo podróżować. W innych autach trzeba częściej zmieniać biegi i mają one gorsze osiągi, jeżeli nie „kręcimy” do odcięcia, czyli podczas codziennej jazdy. Także fotel AGR z szerokim zakresem regulacji robi dobre wrażenie.

Poza tym wszystkim jednak u następcy Merivy brakuje nam błyskawicy, oplowskiej przebojowości. Układ kierowniczy reaguje nerwowo, drążek zmiany biegów jest niepotrzebnie długi. Poza tym rażą: ranty plastików, trzeszczący fotel i niestabilna konsola środkowa. Crossland X nie jest idealnym samochodem i żądanie za niego ceny, którą zobaczycie w tabelce na końcu materiału, uznajemy

za bardzo odważne posunięcie.

Opel Crossland X 1.2 Turbo - plusy: trzycylindrowy silnik ochoczo napędza Opla i ma niewygórowany apetyt, praktyczny bagażnik.

Opel Crossland X 1.2 Turbo - minusy: napęd w średnim zakresie obrotów dość szorstko brzmi, zaporowa cena po wyrównaniu poziomu wyposażenia.

Kia Stonic 1.0 T-GDI

Stonic ma być SUV-em? Kia jakby w połowie drogi zrezygnowała z tego zamiaru i ustawiła fotel kierowcy zaledwie 59 cm nad ziemią – to tylko trochę wyżej niż w Rio. O zakorzenieniu w segmencie B przypominają też krótkie fotele, niewielka przestrzeń na nogi z tyłu i solidny, ale jednak twardy plastik.

Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Foto: Auto Bild

Zadziwiające jest to, jak dużo miejsca wygospodarowano pod płaskim dachem. Kokpit – błogosławieństwo! Obsługa sama się tłumaczy. Silnik także. Przy każdym odpaleniu mówi: „Dzień dobry, tu pracują trzy cylindry. Wibruję, hałasuję, żyję.” Na szczęście ta charakterystyka pasuje do krótkich przełożeń skrzyni biegów i sztywnego zawieszenia, które jednak nie zapewnia udanego kompromisu między komfortem a pewnością prowadzenia: nierówności przekazuje aż do żołądka.

Za to Stonic sprawia frajdę na bocznych drogach, przyjemnie wpasowuje się w zakręty jak żaden inny wóz w teście. Tylko czy SUV nie powinien odprężać? Od głodnych nauki Koreańczyków spodziewaliśmy się bardziej obytego z potrzebami miejskiej (i podmiejskiej) codzienności auta. To jest jednak naprawdę wybredzanie, bo Kia ma tyle zalet, że o wadach przyszły nabywca (auta z 7-letnią gwarancją) szybko zapomni.

Kia Stonic 1.0 T-GDI - plusy: tutaj tkwi GTI! Lubiący obroty silnik, precyzyjny mechanizm zmiany biegów, mocne hamulce, niska masa własna.

Kia Stonic 1.0 T-GDI - minusy: Wysoki próg załadunku, bagażnik mógłby być większy, silnik mocno wibruje i sporo pali na autostradzie.

Seat Arona 1.0 TSI

Skąd on bierze tyle miejsca? Na tylnej kanapie w Aronie wygodnie siedzą także wysocy (choć bez przesady, to nie jest duży samochód), z przodu jest też sporo przestrzeni wokół ramion. Ilość miejsca na nogi kierowcy kojarzy się natomiast z wynikami, które notują niektóre samochody klasy... średniej.

Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Porównanie: Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona Foto: Auto Bild

Zadziwia to, ile miejsca Seat wyczarował z podwyższonej Ibizy. Jednocześnie jednak „hiszpan” należy raczej do „płaskich”: kierowca siedzi o 2 cm niżej niż w Capturze, a mimo to widoczność jest dobra. Rzut oka na kokpit pozostawia niewielkie pole do ewentualnego narzekania, obsługa okazuje się intuicyjna, jak na auto z koncernu VW przystało. Dopiero twarde plastiki i mało estetyczne ranty zdradzają, gdzie dostawca komponentów i technologii nakazał Seatowi utrzymać dystans do własnych modeli.

Mało zarzutów mamy do jazdy: układ kierowniczy pozwala dokładnie dyrygować Aroną, trzycylindrowy silnik żywiołowo wkręca się na obroty i najmniej pali (6,2 l/100 km w teście). Zawieszenie mogło lepiej tłumić nierówności bez 18-calowych kół, które dość żywiołowo reagują na drobne poprzeczne nierówności, ale auto stawiło się do testu obute w takie właśnie koła. Co tu dużo mówić: Seat podąża w dobrym kierunku.

Seat Arona 1.0 TSI - plusy: pewne prowadzenie, przestronna kabina, żywotny silnik, intuicyjna obsługa, najniższe spalanie w porównaniu.

Seat Arona 1.0 TSI - minusy: skrzyni biegów czasem zdarza się haczyć, choć jest precyzyjna. 18-calowe opony nie są niezbędne do szczęścia.

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Seat Kia Opel Renault
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,5 s 3,7 s 3,1 s 3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 10,5 s 10,1 s 11,2 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,3 s 17,0 s 17,0 s 18,4 s
Elastyczność 60-100 km/h (4./5. bieg) 7,6/10,6 s 7,8/10,3 s 6,4/8,4 s 8,3/11,4 s
Elastyczność 80-120 km/h (5./6. bieg) 11,4/16,0 s 11,2/14,6 s 8,8/11,0 s 12,1/16,4 s
Masa rzeczywista/ładowność 1170/455 kg 1174/466 kg 1266/524 kg 1288/439 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc. 61/39 proc. 62/38 proc. 61/39 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 10,4/10,6 m 11,1/11,1 m 11,2/11,2 m 11,2/11,3 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 37,8 m 36,1 m 38,8 m 37,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 37,7 m 35,7 m 37,4 m 36,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A) 61 dB (A) 61 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 67 dB (A) 67 dB (A) 68 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A) 71 dB (A) 72 dB (A) 69 dB (A)
Spalanie testowe 6,2 l/100 km 6,8 l/100 km 6,5 l/100 km 6,8 l/100 km
Zasięg 645 km 660 km 690 km 660 km

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

Seat Arona Kia Stonic Opel Crossland X Renault Captur
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1170 1140 1160 1120
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1440 1450 1400 1380
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1040 1010 1045 1015
Zakres regulacji fotela (mm) 230 225 230 220
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 710 675 665 710
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1420 1420 1390 1380
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 985 950 950 910
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 360 360 345 380

*zmierzone po odsunięciu oparcia fotela kierowcy o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - dane producentów (nieoceniane, oprócz pojemności bagażników)

Arona Stonic Crossland X Captur
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.benz./R3/12 t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 999 998 1199 1197
Moc maksymalna (KM/obr./min) 115/5000 120/6000 130/5500 120/5000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 200/2000 172/1500 230/1750 205/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 182 185 206 182
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/b
Pojemność bagażnika (l) 400-1280 352-1155 410-1255 377-1235
Pojemność zbiornika paliwa (l) 40 45 45 45
Marka i model opon testowanego auta Pirelli Cinturato P7 Continental Premium Contact 5 Bridgestone Turanza T001 Michelin Primacy 3
Rozmiar opon testowanego auta 215/45 R 18 205/55 R 17 205/60 R 16 205/55 R 17
Emisja CO2 (g/km) 114 115 116 125
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1100/590 1110/450 840/620 1200/635

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Arona Stonic Crossland X Captur
Wersja 1.0 TSI Xcellence 1.0 GDI-T XL 1.2 Turbo Elite Energy TCe 120 Initiale Paris
Airbagi czołowe/boczne z przodu S/S S/S S/S S/S
Kurtyny powietrzne/pełne światła przednie LED S/S S/N S/5450 zł (AFL) N/S
Światła do jazdy dziennej LED/przeciwmgielne S/S S/S S/S S/S
Klimatyzacja manualna/automatyczna/radio DAB N/S/867 zł N/S/S N/S/300 zł N/S/S
Multimedia z dotyk. ekranem/Bluetooth/USB/nawigacja S/S/S/2168 zł S/S/S/S S/S/S/2600 zł S/S/S/S
Tapicerka skórzano-tekstylna/skórzana/alcantara N/N/1951 zł (+ kokpit w skórze) S/N/N S (skóra ekologiczna)/N/N N/S (skóra nappa)/N
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne/czujnik deszczu S/S S/S S/S S/S
Elektrycznie sterowane szyby przód/tył S/S S/S S/S S/S
Lusterka, elektr.: sterowane/podgrz./składane S/S/S S/S/S S/S/3250 zł (pakiet) S/S/S
Centralny zamek z pilotem/kluczyk zbliżeniowy S/867 zł (pakiet) S/S S/1300 zł S/S
Czujniki parkowania/kamera cofania S/2385 zł (pakiet) S/S 2200 zł (za obie opcje) S/S
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/867 zł (pakiet) 4000 zł (pakiet)/N S/N S/N
Asystent utrzymania pasa ruchu/czujnik światła N/S 4000 zł (pakiet)/S S/S N/S
System unikania kolizji/monitoring zmęczenia kierowcy S/S 4000 zł (pakiet, za obie opcje) N/N N/N
Skaner znaków drogowych/monitoring martwego pola N/1518 zł 4000 zł (pakiet, za obie opcje) S/3250 zł (pakiet) N/S
Podgrzewane fotele/regulacja wysokości fotela kierowcy 1518 zł/S S (i kierownica)/S 1300 zł (i kierownica)/S S/S
Lakier metalizowany/automat parkujący 2328/2385 zł (pakiet) 2000 zł/N 2300/3250 zł (pakiet) 2200 zł/S
Koła standardowe/testowanego auta 16 cali/18 cali (2818 zł) 17 cali/17 cali (S) 16 cali/16 cali (S) 17 cali/17 cali (S)

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - ceny, gwarancja, wyposażenie, utrata wartości, interwały miedzyprzeglądowe (oceniane)

Arona Stonic Crossland X Captur
Cena podstawowa 77 500 zł 76 990 zł 78 300 zł 85 900 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 33,5 proc. 34,2 proc. 36,1 proc. 41,0 proc.
Gwarancja mechaniczna 4 lata 7 lat 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 15 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 91 592 zł 80 990 zł 97 200 zł* 85 900 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; *cena Opla zawiera fotel kierowcy AGR za 2500 zł. Prezentowane na zdjęciach auta mogą różnić się wyposażeniem od wersji skonfigurowanych w tabeli.

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Arona Stonic Crossland x Captur
Przestronność z przodu 40 35 32 33 30
Przestronność z tyłu 30 22 18 17 20
Pojemność bagażnika 25 20 18 20 19
Ładowność 15 11 11 12 11
Widoczność 20 16 15 16 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 26 28 26
Ergonomia obsługi 20 18 18 17 17
Jakość wykończenia 20 14 14 13 14
Suma punktów 200 163 152 156 152
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Arona Stonic Crossland x Captur
Przyspieszenie 25 17 15 16 13
Elastyczność 25 19 20 22 18
Poziom hałasu 15 11 10 9 12
Skrzynia biegów 15 14 14 13 13
Zachowanie na drodze 30 26 26 24 24
Komfort jazdy 30 23 22 23 23
Układ kierowniczy 15 14 14 12 12
Średnica zawracania 5 5 4 4 4
Skuteczność hamulców 40 30 35 29 33
Suma punktów 200 159 160 152 152
Koszty Maks. pkt. Arona Stonic Crossland x Captur
Cena po doposażeniu 50 22 28 19 25
Utrata wartości 15 15 15 14 12
Zużycie paliwa 30 20 16 18 16
Wyposażenie – komfort 40 37 33 35 35
Wyp. – bezpieczeństwo 30 21 20 18 13
Ubezpieczenia 10 3 4 2 3
Gwarancja 15 12 15 8 8
Przeglądy 10 10 5 10 10
Suma punktów 200 140 136 124 122
Wynik końcowy 600 462 448 432 426
Miejsce w teście  1. 2. 3. 4.

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)

Foto: Auto Świat

Kia sporo pali – tyle, co Renault, ale francuski producent uczciwiej przedstawia szacowane średnie spalanie podczas codziennej eksploatacji. Niższa pojemność i mniejsza liczba cylindrów nie zapewniają Koreańczykom przewagi. Najoszczędniejszy okazał się silnik Seata, który jest także dość żwawy.

Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur i Seat Arona - znowu wygrywa auto z grupy VW?

Seat to przemyślana konstrukcja, która wykazała się realnymi atutami w wielu dyscyplinach. Ale Kia to też bardzo mocna pozycja na liście zakupowej, choć nie tak przestronna, jak hiszpański rywal. Crossland X przegrywa z modelem Stonic, ale radzi sobie z Capturem.

A jakie są Wasze typy? Kupilibyście którekolwiek z tych aut za tak astronomiczną kwotę? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Czy kupilibyście małego, bogato wyposażonego SUV-ika zamiast kompaktowego hatchbacka czy nawet limuzyny klasy średniej z podstawowym wyposażeniem?
Tak

50 %

Nie

50 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (89)

No photo
No photo ~Sauvage Użytkownik anonimowy
~Sauvage :
No photo ~Sauvage Użytkownik anonimowy
FIAT 500X ! ! ! Ja wiem, że panuje powszechna alergia na samochody z Turynu, ale dotyka tylko tych, którzy poglądy motoryzacyjne kształtują na podstawie: " Bo szwagier powiedział..." Tymczasem FIAT BIJE NA GŁOWĘ konkurencję swoim 500X, ceną, wyposażeniem, osiągami i jakością wykonania. Podobnie w segmencie C, gdzie ZDEMOLOWAŁ konkurencyjne modele wprowadzając FIATa Tipo. Rzeczywistość motoryzacyjna to nie sponsorowane artykuły, jak powyżej. Na rynku jest kilka świetnych aut, ale nie widzimy ich na pierwszych stronach dziennikarskich "wypocin". Wiem. Kupiłem FIATa 500X i nie narzekam, bardzo dobry samochód. Może KIA trzyma podobny poziom, ale kiedy popatrzymy na cenę, FIAT wygrywa.
29 gru 17 14:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwerty Użytkownik anonimowy
~qwerty :
No photo ~qwerty Użytkownik anonimowy
Wygrywa auto z najgorszym wyciszeniem, ani jednym miękkim plastikiem, silnikami pożerającymi olej (nawet w jednym z testowanych przez was VAGów była butelka z olejem w bagażniku) i do tego DSG "dające radę", ąż 40 tys. km :D W rzeczywistości w tym teście nie ma zwycięzcy - KIA świetnie się prowadzi, ma sportowe zacięcie, ale silniki takie sobie. Opel ma najlepszy silnik, ale jest nieco minivanowy, a Renault ma już swoje lata i odstaje od reszty jakością wykonania, choć ma ciekawy wygląd zewnętrzny. Seat, poza wadami wymienionymi powyżej, ma ciekawy design karoserii, środek jest nudny jak w każdym wozie VAGa... Jedno auto daje frajdę z jazdy (KIA), drugie nadaje się dla rodziny (Opel), trzecie jest atrakcyjne dla pań (Renault), a czwarte idealne dla Januszy i innych volksdeutschy myślących, że to co niemieckie jest najlepsze.
29 gru 17 13:24 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
Niezły sposób na strzyżenie baranów, dać do auta klasy b wyższe sprężyny i nakładki plastiku na błotniki i już można podwajać cenę . Przecież clio, rio czy ibiza w takich konfiguracjach ledwo przekraczają 50 tyś przecież w cenach tych samochodów zaczynają się sedany klasy średniej. Kiedy ta idiotyczna moda na suvy się skończy? To samo suvami budowanymi na kopaktach, ceny w zasadzie od 100 w górę. Przez tą idiotyczną modę sedana trzeba będzie zq chwile ze stanów czy Azji ściągać bo u nas tylko suvy będą.
28 gru 17 15:40 | ocena: 73%
Liczba głosów:41
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Trzeźwy Użytkownik anonimowy
~Trzeźwy :
No photo ~Trzeźwy Użytkownik anonimowy
Auto miejskie segmentu B jest warte 40 tys. 50 tys to już góra za super wersję. Nikt mnie nie przekona, że podkręcenie amortyzatorów i nakładki podwoją cenę auta. Sprzedaż aut miejskich powyżej 100 tys to absurd. Za to można kupić porządnie wyposażony kompakt z najlepszym silnikiem. Za niewiele więcej można mieć auto segmentu D. Trzeba być naprawdę zdrowo naiwny, żeby kupić takiego SUVa.
28 gru 17 19:40 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kobuz# Użytkownik anonimowy
~kobuz# :
No photo ~kobuz# Użytkownik anonimowy
Spalanie fabryczne KIA wynosi 5,6 litra i jest taka sama, jak 5 litrów Opla i Seata..
To tyle, co do rzetelnego przeprowadzenia porównania i wypisywanych bredni Auto Świat/Auto Bild...
so what
28 gru 17 10:43 | ocena: 96%
Liczba głosów:28
96%
4%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
hahahahaa tylko koło seata 1.0 TSI w plusach napisali zywotny silnik nie no napewno zywotny do pierwszej wymiany oleju pewnie podnieśli próg do 60.000 km
29 gru 17 13:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sss Użytkownik anonimowy
~Sss :
No photo ~Sss Użytkownik anonimowy
Kolejna manipulacja.Wzięli captura produkowanego już wiele lat i 3 nowe na rynku.Ciekawe dlaczego nie porównują nowego Citroëna ,bo pewnie wypadłby najlepiej.Dziadoska niemiecki portal.
28 gru 17 21:44 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zdziwiony Użytkownik anonimowy
~Zdziwiony :
No photo ~Zdziwiony Użytkownik anonimowy
Testy na AS czytam tak: otwieram i przewijam na sam dół. Patrzę i o to za każdym razem zdziwienie: wygrał VW, skoda albo seat... no kto by pomyślał
27 gru 17 20:52 | ocena: 96%
Liczba głosów:75
96%
4%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~v. max Użytkownik anonimowy
~v. max :
No photo ~v. max Użytkownik anonimowy
zmieniamy jeden parametr przyśpieszenie do 100 km z 12,9 na 9,8 w Seacie i Seat wygrywa! ha, ha tak się robi w trąbę Polskich głupków!
28 gru 17 21:39 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jorg Użytkownik anonimowy
~Jorg :
No photo ~Jorg Użytkownik anonimowy
Bez czytania wiem że wygra Seat. VAG sponsoruje VAG wymaga.
28 gru 17 16:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:22
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej