Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porównanie SUV-ów - czy warto mieć diesla z przednim napędem?

9 mar 17 11:16

Ford niedawno odświeżył swojego kompaktowego SUV-a – ulepszona Kuga ponownie staje do pojedynku z bestsellerami segmentu. Sprawdziliśmy, jak sobie poradzi.

Udostępnij
0
Skomentuj

Macie wrażenie, że cały czas czytacie porównania kompaktowych SUV-ów? No cóż, podziękujcie kupującym nowe auta – w całej Europie ten segment nieustannie się rozwija, a producenci dorzucają tylko kolejne wersje silnikowo-napędowe. Cóż innego nam pozostaje, jak sprawdzać i doradzać...

Tym razem postanowiliśmy się zająć mniej typową kombinacją: diesel ze średniej półki plus napęd na przednią oś. Nie jest to najpopularniejszy wybór, bowiem jeśli ktoś już chce dopłacić do diesla, to przeważnie przełknie też cenę opcji 4x4. „Ośki” są raczej wybierane z tańszymi benzyniakami, ale staramy się pochylać nad dylematami wszystkich Czytelników, dlatego teraz zebraliśmy auta w takich wersjach. Wszystkie mają też ręczne skrzynie biegów, z wyjątkiem Hyundaia: 141-konne 1.7 CRDi występuje wyłącznie z 7-stopniową dwusprzęgłówką. Jeśli ktoś się upiera przy „manualu”, może wybrać słabszą o 5 KM dwulitrówkę. Dlaczego Hyundai oferuje dwa silniki o podobnej mocy? Trudno powiedzieć...

Najświeższym modelem w tym towarzystwie jest Ford Kuga, który pierwszy raz po face liftingu staje do porównania. Ma nieco zmieniony przód, potężniejszy grill, a także inne światła. Co dziwne – wciąż nie są full LED. Halo, Fordzie, pobudka – mamy 2017 rok! W kokpicie pojawiły się też nowe multimedia. Czy są lepsze od poprzednich, które często krytykowaliśmy? Zobaczymy. Niewątpliwie najbardziej na czasie jest tu Peugeot ze swoim futurystycznym wnętrzem i atrakcyjnym designem karoserii. Z kolei Nissan X-Trail to model najbardziej opatrzony i zaawansowany wiekowo. Ma jednak asa w rękawie – dużą kabinę. No tak, jest jeszcze ten, który przeważnie psuje zabawę, czyli prymus VW Tiguan. Czy i tym razem rozwali bank punktowy? Właśnie po to bierzemy go pod lupę w kolejnej wersji, tym razem nieco uboższej – Comfortline.

Które auto zwycięży? Zgadnijcie. Albo przeczytajcie nasz test (patrz galeria).

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - dane producentów

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/łańcuch common rail/pasek common rail/łańcuch common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1685 1997 1598 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 141/4000 150/3500 130/4000 150/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 340/1750 370/2000 320/1750 370/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 204 185 194 185 207
Skrzynia biegów man. 6 aut. 7 (dwusprzęgłowa) man. 6 man. 6 man. 6
Napęd przedni przedni przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 520-1655 513-1503 456-1653 550-1982 520-1482
Opony testowanego auta 215/65 R 17 225/60 R 17 235/55 R 17 225/55 R 19 235/50 R 19
Pojemność zbiornika paliwa/AdBlue (l) 58/12 62/- 60/- 60/- 52/10
Emisja CO2 (g/km) 123 129 122 133 121
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2000/750 1600/750 1900/750 2000/750 1650/745
Dł./szer./wys. (mm) 4486/1839/1654 4475/1850/1645 4524/1838/1677 4486/1839/1654 4447/1841/1624

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - wyniki pomiarów drogowych

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,8 s 3,7 s 3,8 s 3,7 s 3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 10,5 s 10,2 s 11,4 s 10,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,9 s 17,9 s 17,3 s 20,5 s 18,1 s
Elastyczność 60-100 km/h 5,3 s 5,7 s 5,6 s 6,6 s 6,0 s
Elastyczność 80-120 km/h 7,2 s 7,9 s 7,4 s 9,2 s 7,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 612/538 kg 1571/514 kg 1663/587 kg 1665/655 kg 1612/438 kg
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,3/11,3 m 11,0/11,1 m 11,6/11,8 m 12,0/12,0 m 10,9/10,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 40,2 m 37,5 m 38,2 m 38,5 m 40,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 41,3 m 39,1 m 40,3 m 38,7 m 42,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB 59 dB 59 dB 59 dB 57 dB
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB 67 dB 66 dB 66 dB 66 dB
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB 70 dB 70 dB 72 dB 70 dB
Spalanie testowe 6,0 l/100 km 6,8 l/100 km 7,4 l/100 km 7,0 l/100 km 7,0 l/100 km
Zasięg 960 km 910 km 810 km 850 km 740 km

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - gwarancja/ceny

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Cena podstawowa testowanej wersji 125 180 zł 127 990 zł 124 000 zł 131 050 zł 125 200 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 42,7 proc. 47,3 proc. 45,9 proc. 44,5 proc. 47,8 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 5 lat 2 lata 3 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub 2 lata co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 143 350 zł 132 490 zł 136 500 zł 134 550 zł 146 100 zł

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przestronność z przodu 40 37 30 32 37 31
Przestronność z tyłu 30 29 25 25 29 24
Pojemność bagażnika 25 22 22 20 23 22
Ładowność 15 12 12 14 15 10
Widoczność 20 16 13 15 13 13
Fotele, pozycja kierowcy 30 24 23 22 20 22
Ergonomia obsługi 20 16 16 13 14 13
Jakość wykończenia 20 17 16 15 13 17
Suma punktów 200 173 157 156 164 152
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przyspieszenie 25 18 17 18 16 17
Elastyczność 25 22 22 22 21 22
Poziom hałasu 15 12 11 11 11 12
Skrzynia biegów 15 11 12 10 9 10
Zachowanie na drodze 30 26 25 26 21 26
Komfort jazdy 30 25 23 24 20 22
Układ kierowniczy 15 14 12 13 9 13
Średnica zawracania 5 4 4 3 2 4
Skuteczność hamulców 40 26 30 28 30 24
Suma punktów 200 158 156 155 139 150
Koszty Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Cena po doposażeniu 50 35 40 38 39 33
Utrata wartości 15 14 12 13 13 12
Zużycie paliwa 30 23 18 17 18 19
Wyposażenie – komfort 30 24 26 25 22 24
Wyp. – bezpieczeństwo 30 24 24 25 14 21
Ubezpieczenia 10 8 8 7 8 8
Gwarancja 15 8 14 8 10 8
Przeglądy 20 20 20 13 20 20
Suma punktów 200 156 162 146 144 145
Wynik końcowy 600 487 475 457 447 447
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4. 4.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej