CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Porównanie SUV-ów - czy warto mieć diesla z przednim napędem?

9 mar, 11:16
Udostępnij
0
Skomentuj

Ford niedawno odświeżył swojego kompaktowego SUV-a – ulepszona Kuga ponownie staje do pojedynku z bestsellerami segmentu. Sprawdziliśmy, jak sobie poradzi.

Macie wrażenie, że cały czas czytacie porównania kompaktowych SUV-ów? No cóż, podziękujcie kupującym nowe auta – w całej Europie ten segment nieustannie się rozwija, a producenci dorzucają tylko kolejne wersje silnikowo-napędowe. Cóż innego nam pozostaje, jak sprawdzać i doradzać...

Tym razem postanowiliśmy się zająć mniej typową kombinacją: diesel ze średniej półki plus napęd na przednią oś. Nie jest to najpopularniejszy wybór, bowiem jeśli ktoś już chce dopłacić do diesla, to przeważnie przełknie też cenę opcji 4x4. „Ośki” są raczej wybierane z tańszymi benzyniakami, ale staramy się pochylać nad dylematami wszystkich Czytelników, dlatego teraz zebraliśmy auta w takich wersjach. Wszystkie mają też ręczne skrzynie biegów, z wyjątkiem Hyundaia: 141-konne 1.7 CRDi występuje wyłącznie z 7-stopniową dwusprzęgłówką. Jeśli ktoś się upiera przy „manualu”, może wybrać słabszą o 5 KM dwulitrówkę. Dlaczego Hyundai oferuje dwa silniki o podobnej mocy? Trudno powiedzieć...

Najświeższym modelem w tym towarzystwie jest Ford Kuga, który pierwszy raz po face liftingu staje do porównania. Ma nieco zmieniony przód, potężniejszy grill, a także inne światła. Co dziwne – wciąż nie są full LED. Halo, Fordzie, pobudka – mamy 2017 rok! W kokpicie pojawiły się też nowe multimedia. Czy są lepsze od poprzednich, które często krytykowaliśmy? Zobaczymy. Niewątpliwie najbardziej na czasie jest tu Peugeot ze swoim futurystycznym wnętrzem i atrakcyjnym designem karoserii. Z kolei Nissan X-Trail to model najbardziej opatrzony i zaawansowany wiekowo. Ma jednak asa w rękawie – dużą kabinę. No tak, jest jeszcze ten, który przeważnie psuje zabawę, czyli prymus VW Tiguan. Czy i tym razem rozwali bank punktowy? Właśnie po to bierzemy go pod lupę w kolejnej wersji, tym razem nieco uboższej – Comfortline.

Które auto zwycięży? Zgadnijcie. Albo przeczytajcie nasz test (patrz galeria).

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - dane producentów

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/łańcuch common rail/pasek common rail/łańcuch common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1685 1997 1598 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 141/4000 150/3500 130/4000 150/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 340/1750 370/2000 320/1750 370/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 204 185 194 185 207
Skrzynia biegów man. 6 aut. 7 (dwusprzęgłowa) man. 6 man. 6 man. 6
Napęd przedni przedni przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 520-1655 513-1503 456-1653 550-1982 520-1482
Opony testowanego auta 215/65 R 17 225/60 R 17 235/55 R 17 225/55 R 19 235/50 R 19
Pojemność zbiornika paliwa/AdBlue (l) 58/12 62/- 60/- 60/- 52/10
Emisja CO2 (g/km) 123 129 122 133 121
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2000/750 1600/750 1900/750 2000/750 1650/745
Dł./szer./wys. (mm) 4486/1839/1654 4475/1850/1645 4524/1838/1677 4486/1839/1654 4447/1841/1624

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - wyniki pomiarów drogowych

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,8 s 3,7 s 3,8 s 3,7 s 3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 10,5 s 10,2 s 11,4 s 10,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,9 s 17,9 s 17,3 s 20,5 s 18,1 s
Elastyczność 60-100 km/h 5,3 s 5,7 s 5,6 s 6,6 s 6,0 s
Elastyczność 80-120 km/h 7,2 s 7,9 s 7,4 s 9,2 s 7,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 612/538 kg 1571/514 kg 1663/587 kg 1665/655 kg 1612/438 kg
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,3/11,3 m 11,0/11,1 m 11,6/11,8 m 12,0/12,0 m 10,9/10,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 40,2 m 37,5 m 38,2 m 38,5 m 40,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 41,3 m 39,1 m 40,3 m 38,7 m 42,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB 59 dB 59 dB 59 dB 57 dB
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB 67 dB 66 dB 66 dB 66 dB
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB 70 dB 70 dB 72 dB 70 dB
Spalanie testowe 6,0 l/100 km 6,8 l/100 km 7,4 l/100 km 7,0 l/100 km 7,0 l/100 km
Zasięg 960 km 910 km 810 km 850 km 740 km

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - gwarancja/ceny

Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Cena podstawowa testowanej wersji 125 180 zł 127 990 zł 124 000 zł 131 050 zł 125 200 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 42,7 proc. 47,3 proc. 45,9 proc. 44,5 proc. 47,8 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 5 lat 2 lata 3 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub 2 lata co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 143 350 zł 132 490 zł 136 500 zł 134 550 zł 146 100 zł

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przestronność z przodu 40 37 30 32 37 31
Przestronność z tyłu 30 29 25 25 29 24
Pojemność bagażnika 25 22 22 20 23 22
Ładowność 15 12 12 14 15 10
Widoczność 20 16 13 15 13 13
Fotele, pozycja kierowcy 30 24 23 22 20 22
Ergonomia obsługi 20 16 16 13 14 13
Jakość wykończenia 20 17 16 15 13 17
Suma punktów 200 173 157 156 164 152
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Przyspieszenie 25 18 17 18 16 17
Elastyczność 25 22 22 22 21 22
Poziom hałasu 15 12 11 11 11 12
Skrzynia biegów 15 11 12 10 9 10
Zachowanie na drodze 30 26 25 26 21 26
Komfort jazdy 30 25 23 24 20 22
Układ kierowniczy 15 14 12 13 9 13
Średnica zawracania 5 4 4 3 2 4
Skuteczność hamulców 40 26 30 28 30 24
Suma punktów 200 158 156 155 139 150
Koszty Maks. pkt. Volkswagen Hyundai Ford Nissan Peugeot
Cena po doposażeniu 50 35 40 38 39 33
Utrata wartości 15 14 12 13 13 12
Zużycie paliwa 30 23 18 17 18 19
Wyposażenie – komfort 30 24 26 25 22 24
Wyp. – bezpieczeństwo 30 24 24 25 14 21
Ubezpieczenia 10 8 8 7 8 8
Gwarancja 15 8 14 8 10 8
Przeglądy 20 20 20 13 20 20
Suma punktów 200 156 162 146 144 145
Wynik końcowy 600 487 475 457 447 447
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4. 4.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~Jaki Użytkownik anonimowy
~Jaki :
No photo ~Jaki Użytkownik anonimowy
Dlaczego ja niemam takiego szczęścia w lotto, obstawiłem wynik przed przeczytaniem testu i trafiłem bezbłędnie.
9 mar 15:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:34
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Wszystkie produkty z obszaru technik są coraz tańsze, a auta coraz droższe. To ciekawe i niepokojące.
10 mar 09:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
~benchi :
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
Brawo! Jak zwykle bardzo mało obiektywne porównanie, w którym wygrywa VW. Zaskoczcie mnie czymś!!!
9 mar 15:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:24
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fajnie Użytkownik anonimowy
~Fajnie :
No photo ~Fajnie Użytkownik anonimowy
Znowu VW albo skoda jak zwykle przeklamane informacje w niemieckich mediach polsko jezycznych
10 mar 11:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pawelk Użytkownik anonimowy
~pawelk :
No photo ~pawelk Użytkownik anonimowy
Czytanie tego staje się bez sensu. Niemiecka gazeta, więc z góry wiadomo, kto wygra.
9 mar 13:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kawaler Użytkownik anonimowy
~Kawaler :
No photo ~Kawaler Użytkownik anonimowy
Peugeot ostatni XDDDD
Trzymajcie mnie, najlepszy SUV w swojej klasie ustępuje miejsca Fordowi, Hyundaiowi i co najgorsze, Folcwagenowi. I jeszcze równają z Nissanem. XDDD
10 mar 09:18 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~... Użytkownik anonimowy
~... :
No photo ~... Użytkownik anonimowy
Samochód 2017 roku na ostatnim miejscu buhaha
10 mar 10:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Szkoda słów. Ręce i nogi upadają, kto o zdrowych zmysłach kupuje SUV z napędem tylko na przednią oś a w dodatku z problematycznym Dieslem. Ludzie w Europie już tak mają "sprane mózgi" przez ten chory system że strach.
9 mar 15:20 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ ابن سینا Użytkownik anonimowy
~ ابن سینا :
No photo ~ ابن سینا Użytkownik anonimowy
1. To nie są żadne SUV-y, tylko crossovery - nie ma tych samochodów wersji Pick-Up.
2. To próba przekonania nabywców samochodów, że pewien niemiecki koncern jak zwykle wie lepiej, czego naprawdę chcą nabywcy crossoverów, bo samochody konstruowane pod potrzeby Niemców przestają się sprzedawać poza Niemcami. Zobaczycie, że najpierw zabiorą napęd 4x4 i ramę, potem dodadzą opony niskoprofilowe, zmniejszą wielkość prześwitu ( bo lepiej prowadzi się na autostradzie ), zmienią pozycję za kierownicą. To cofanie się w rozwoju motoryzacji - minivany już były., a BMW X6 już wymyślono.
3. Nie wszyscy mają ten komfort jeżdżenia po drogach szybkiego ruchu i autostradach. Niektórzy mają działki domki w górach itd.
12 mar 14:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
~KiT :
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
Ja bym punktował inaczej: Ostatnie - trzecie - zdecydowanie Nissan, Ford i Hyundai drugie a Peugeot i VW pierwsze. Ceny - w zasadzie te same. A co z upustami? Za styl pierwsze zdecydowanie Peugeot a drugie chyba Hyundai
11 mar 10:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Porównanie SUV-ów

Diesel i napęd na jedną oś to nie jest zbyt popularna kombinacja, jednak występuje „w naturze” .

Porównanie SUV-ów - czy warto mieć diesla z przednim napędem? (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego