Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Porsche 718 Boxster GTS – frajda na dwa sposoby

1 gru, 13:24

Porsche 718 Boxster GTS to najmocniejsza, 365-konna odmiana niemieckiego roadstera z Zuffenhausen. Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy jak spisuje się wersja z manualną oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Udostępnij
0
Skomentuj

Porsche 718 Boxster GTS jest samochodem, który potrafi dawać radość z jazdy na dwa sposoby. Okazuje się bowiem, że w zależności od wybranej skrzyni biegów kierowca będzie miał różne doznania.

Odmiana z manualną skrzynią to samochód dla tych, którzy radość ręcznej zmiany biegów przedkładają nad osiągi. Dlaczego tak jest? Ponieważ wersja z ręczną skrzynią ma moment o wartości 420 Nm, podczas gdy z automatyczną 430 Nm. Poza tym przyspieszenie do setki w pierwszym przypadku wynosi 4,6 s, a w drugim 4,3 s.

Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Boxster GTS Foto: Porsche / Porsche

Podczas jazdy krętymi drogami można się delektować przełączaniem ciasno spasowanej skrzyni, a każda zmiana biegu powoduje efektowne szarpnięcie. Jednocześnie są sytuacje, gdy autem da się podróżować tak jakby miało automatyczną przekładnię. Wysoki moment obrotowy w połączeniu z odpowiednim zestopniowaniem skrzyni sprawia, pozwala na długotrwałą jazdę na 3. biegu. Zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach nie odczuwa się słabości podczas przyspieszania. Auto jest wystarczająco dynamiczne, gdy zwiększa się prędkość po wyjściu z zakrętu.

Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę z PDK mogą się cieszyć dopracowaniem tego mechanizmu. Biegi zmieniane są szybko, a gdy trzeba redukcja następuje w mgnieniu oka i w optymalnym momencie. Oczywiście można skorzystać również z manualnego trybu i zmieniać przełożenia samemu za pomocą łopatek przy kierownicy. Jazda w taki sposób również daje frajdę, ale lepiej zdać się na automat.

Porsche 718 Boxster GTS – różne tryby jazdy

Niezależnie od wybranej skrzyni kierowca może wybrać tryby normalny, sportowy lub Sport Plus (jest jeszcze indywidualny, w którym kierowca sam ustawia poszczególne parametry pojazdu). Już w pierwszym z nich auto sprawnie zwiększa prędkość, ale nie ma tego pazura, którego oczekujemy od Porsche. To ustawienie, które sprawdzi się podczas dalekich wyjazdów. Zatem przechodzimy w tryb Sport. Wydech wydaje złowrogi pomruk, a w trakcie redukcji lub schodzenia z obrotów z tyłu pojazdu docierają efektowne strzały. Jednocześnie w wersji z PDK skrzynia przełącza przy wyższych obrotach.

Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Boxster GTS Foto: Porsche / Porsche

Tryb Sport Plus to propozycja dla tych, którzy wybierają się poszaleć na torze. Auto staje się jeszcze głośniejsze i bardziej agresywne w prowadzeniu. W tej konfiguracji ESP (w Porsche PSM) pozwala kierowcy na więcej i jazda efektownymi slajdami nie stanowi żadnego problemu. W tym ustawieniu auto z automatyczną skrzynią niezbyt ciekawie sprawdza się w mieście. Nawet jazda z prędkością powyżej dopuszczalnej oznacza podróżowanie na wysokim poziomie obrotów silnika.

Porsche 718 Boxster GTS – nasza opinia

Dwusprzęgłowa skrzynia działa perfekcyjnie i pozwala na uzyskanie nieco lepszych osiągów, ale w przypadku tego modelu stawiam na manualną przekładnię. Nieco gorsze osiągi są nieodczuwalne podczas codziennej jazdy, za to auto ma bardziej agresywny charakter. Dodatkową frajdę daje przełączanie ciasno spasowanej skrzyni.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~ZZZ Użytkownik anonimowy
~ZZZ :
No photo ~ZZZ Użytkownik anonimowy
Janusz
6 gru 22:12
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Porsche / Porsche

Porsche 718 Boxster GTS

Ceny Porsche 718 Boxstera GTS zaczynają się od 384 100 zł

Porsche 718 Boxster GTS – frajda na dwa sposoby (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego