Porsche 911 Carrera GTS - wysoka zawartość 911 w 911

5 wrz, 11:21
Udostępnij
0
Skomentuj

Czerwone wino i Porsche 911 można degustować w nieskończoność – wariantów jest mniej więcej tyle samo. Ale prawdziwy przełom następuje dopiero, gdy trafiacie na swój smak. Ja zachorowałem na syndrom GTS.

Być może powinienem to już skonsultować z lekarzem. Na kontakt z Porsche reaguję ze zdrowym ożywieniem, kiedy jednak mam do czynienia z GTS-em, tracę głowę. A jeżeli auto ma ręczną skrzynię – dostaję gorączki. W tym egzemplarzu jednak smaczków jest jeszcze więcej.

Rozumiem, że komfort, że szybkość, że osiągi... Ale czemu oddawać elektronice przyjemność przepinania biegów i jeszcze za to płacić? W GTS-ie z „manualem” linijki kodu wspierają kierowcę tylko podczas redukcji, automatycznie dozując międzygaz w trybach Sport i Sport Plus. Wówczas też twardnieją poduszki silnika, w przypadku ręcznej skrzyni czuć to szczególnie – samochód staje się jakby jeszcze bardziej zwarty wewnątrz. Krótki lewarek wraz z rozgrzaniem oleju w przekładni stawia mniejszy opór, ale zawsze prowadzi się go precyzyjnie i sztywno. Ale już sama praca okrągłą gałką obszytą alcantarą to doznanie, a przecież jest tylko częścią spektaklu, w którym uczestniczy kierowca.

Przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 s to o 0,4 s wolniej niż z przekładnią PDK i układem Launch Control. Ale żeby osiągnąć taki wynik, trzeba wykazać się refleksem i zgraną motoryką kończyn. 450-konny podwójnie doładowany bokser wściekle dobija do 7,5 tys. obrotów i próbuje poderwać tylną oś do krótkiego tańca. Ta ulega mu tylko na chwilę i pozostaje wierna nawierzchni. Kierowca ma z tego wielką uciechę.

Reakcja na gaz nie podlega żadnej krytyce, brzmienie – już bardziej. Silnik hałasuje, wypełnia uszy feerią dźwięków, ale nie przeszywa zmysłów tak, jak dawniej, kiedy zamiast turbin miał 3,8 l pojemności. Za to zyskał niesłychaną wręcz elastyczność i zgodnie z założeniami konstruktorów ma mniejszy apetyt na 98-oktanowe paliwo. Nie trzeba zakładać kapelusza, żeby bez wstydu osiągnąć wynik PONIŻEJ deklaracji producenta. Z kolei, poruszając się „911-ką” GTS zgodnie z jej temperamentem, wystarczy 13 l/100 km.

Porsche 911 Carrera GTS - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 1,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,1 s
Przyspieszenie 0-130/0-160 km/h 6,2/8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h 3,6 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 6,0 s (6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1519/401 kg
Rozdział masy (przód/tył) 39/61 proc.
Średnica zawracania 10,6/10,7 m
Hamowanie ze 100 km/h zimne 32,6 m
Hamowanie ze 100 km/h gorące 31,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 62 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 70 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 74 dB (A)
Spalanie testowe (benz. 98-okt.) 8,8 l/100 km
Zasięg 1020 km

Charakter GTS-a balansuje na granicy tego, co znośne na co dzień i przydatne podczas weekendów na torze. W testowanym egzemplarzu ciężar postawiono na to drugie: opcjonalne karbonowe fotele i ceramiczne hamulce swoją twardą naturą przypominają kierowcy, że nie wydał ponad 66 000 zł tylko dla lansu – to stricte wyczynowe wyposażenie, obliczone pod bardzo szybką jazdę. Brałbym i karnie gramolił się od poniedziałku do piątku przez te wysokie boczki siedziska.

Zawieszenie to majstersztyk, ma idealnie obliczoną rozpiętość twardości i fenomenalny układ aktywnych stabilizatorów. Podróżujący nie wysiadają wytrzęsieni nawet po przemierzeniu dłuższego odcinka gorszych dróg. Na wypadek podłych progów czy przejazdów kolejowych jest system unoszenia przedniej osi. I nie zapomnijcie też zamówić skrętnej tylnej osi.

Porsche 911 Carrera GTS - to nam się podoba

Zwinność, prowadzenie, osiągi, poczucie idealnego zespolenia kierowcy z samochodem, zaskakująco niskie spalanie.

Porsche 911 Carrera GTS - to nam się nie podoba

Silnik jest głośny, ale nie ma talentu wokalnego wersji sprzed face liftingu. Ceny zakupu auta i wartych polecenia opcji są astronomicznie wysokie.

Porsche 911 Carrera GTS - nasza ocena

Z każdym testowym Porsche rozstaję się niechętnie, a to 911 oddałem kilka dni po terminie. I nikt się na mnie nie gniewał. Stać was? Idźcie do salonu Porsche i poproście o auto z powyższych zdjęć.

Porsche 911 Carrera GTS - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/B6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z tyłu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 2981
Moc maks. (KM/obr./min) 450/6500
Maks. mom. (Nm/obr./min) 550/2150-5000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,1
Prędkość maksymalna (km/h) 312
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 9,4
Emisja CO2 (g/km) 212
Skrzynia biegów/napęd manualna 7-biegowa/tylny
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) 125/90
Marka i model opon test. auta Pirelli PZero
Rozmiar opon przód | tył 245/35 ZR 20 | 305/30 ZR 20
Cena podst. testowanej wersji 623 690 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego auta 848 822 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~skodziarz Użytkownik anonimowy
~skodziarz :
No photo ~skodziarz Użytkownik anonimowy
I tak skoda jest lepsza, nie mówiąc o paseratti, na które odkładam, oczywiście w tdi ;)
5 wrz 17:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Porsche 911 Carrera GTS

Czerwone wino i Porsche 911 można degustować w nieskończoność – wariantów jest mniej więcej tyle samo. Ale prawdziwy przełom następuje dopiero, gdy trafiacie na swój smak. Ja zachorowałem na syndrom GTS.

Porsche 911 Carrera GTS - wysoka zawartość 911 w 911 (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego