Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Porsche Macan kontra Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - macanie prestiżu

28 wrz, 16:15

Odkąd mniejszy SUV Porsche jest oferowany z 4-cylindrowym silnikiem, zainteresowanie nim wzrosło, a renoma nie ucierpiała. Konkurencja bierze przykład i tworzy dylemat: może zamiast Macana lepiej wybrać Jaguara F-Pace’a albo Alfę Stelvio?

Udostępnij
0
Skomentuj
  •  SUV-y biją obecnie rekordy sprzedaży, również wśród marek premium
  • Najpopularniejsze i najtańsze rodzinne Porsche porównujemy z modelami Alfy Romeo i Jaguara
  • Stelvio kusi nie tylko atrakcyjną ceną, F-Pace ma największe wnętrze. Który kompaktowy SUV jest najlepszy?

Porsche Macan, kompaktowy SUV bazujący w ok. 50 proc. na Audi Q5, jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem tej marki. Kto by pomyślał? W dodatku ciężar zainteresowania klientów skupił się na podstawowej wersji silnikowej. Macan z 252-konną jednostką konstrukcji Audi to najtańszy sposób na rodzinne Porsche i pewnie też dlatego najchętniej wybierany – spośród 1116 Porsche sprzedanych w zeszłym roku w Polsce nieco ponad połowa przypadła na Macana, a co drugi z nich miał silnik, który dziś testujemy. Na innych rynkach wygląda to podobnie.

Nic dziwnego, że luksusowy bestseller o sportowym zacięciu znajduje naśladowców. Jaguar wprowadził F-Pace’a do sprzedaży wiosną 2016 r. i z miejsca stał się on najpopularniejszym modelem marki. Z Alfą Stelvio, sprzedawaną dopiero od wiosny tego roku, sytuacja jest identyczna, choć tu wewnętrzna konkurencja okazuje się mniejsza. Brytyjczycy, jak i Włosi pokładają ogromne nadzieje w swoich SUV-ach.

Do porównania z Macanem dobraliśmy F-Pace’a z 250-konnym silnikiem turbobenzynowym, Stelvio natomiast staje do walki z przewagą 30 koni i już na starcie to wykorzystuje: od 0 do 100 km/h rozpędziło się raptem w 5,9 s! Cięższy aż o 141 kg Jaguar potrzebuje na to 9,1 s, a producent obiecuje 6,8 s! Brytyjczycy lubią też podkreślać aluminiową konstrukcję, jednak masa własna 1919 kg nie jest powodem do dumy. Idealnie symetryczny rozkład masy – już bardziej. Dla porządku: Macan przegrywa ze Stelvio odpowiednio o 1 sekundę i 97 kilogramów.

Alfa Romeo Stelvio jest najszczuplejsza z całej trójki. Czuć to podczas jazdy, auto wyjątkowo lekko daje się wprowadzać w zakręty. Układ kierowniczy ma bardzo bezpośrednie przełożenie, ale w środku zakrętu przekazuje mało informacji, brakuje budzącego zaufanie oporu na kierownicy. Podobnie jest z operowaniem hamulcem: wciskasz go, Alfa zwalnia, jednak trudno wyczuć siłę działania. Skuteczność hamowania po rozgrzaniu tarcz też stawia Alfę za konkurentami. Stelvio rzeczywiście mało się przechyla na zakrętach, ale inżynierowie Alfy uzyskali to, przesadnie utwardzając zawieszenie. Dla nas takie zestrojenie jest trochę za bardzo „al dente” – nadwozie lekko drży nawet na stosunkowo gładkich drogach.

Porsche Macan - łączy zwinność i precyzję prowadzenia z komfortem

Porsche pokazuje, jak można lepiej pogodzić komfort resorowania ze zwinnością. Kierowca zyskuje do niego zaufanie już samą pozycją za kierownicą, co jest podstawą komunikacji z autem – standardowy fotel dobrze zespala prowadzącego z pojazdem. Wszystkie polecenia Macan posłusznie przyjmuje i wykonuje w taki sposób, że kierowca zawsze ma klarowny obraz sytuacji. Z zakrętów można naprawdę szybko wychodzić. Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pozwala usztywnić amortyzatory w dwóch stopniach.

Jaguar okazuje się trochę mniej zwinny od Porsche i Alfy, ale jazda nim i tak daje frajdę – jego napęd wyraźnie bowiem preferuje tylną oś, a układ kierowniczy pozwala precyzyjnie wyznaczyć kierunek jazdy. Zawieszenie mogłoby nieco delikatniej filtrować nierówności, jednak podróżowanie po gorszych nawierzchniach i tak jest przyjemniejsze niż w Alfie. Są elementy do poprawki

Porsche Macan kontra Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio Porsche Macan kontra Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jaguar F-Pace - są elementy do poprawki

Jeśli moglibyśmy coś poprawić w Jaguarze, w pierwszej kolejności byłoby to oprogramowanie przekładni. Ośmiostopniowy klasyczny „automat” ZF zbyt długo zmienia biegi jak na auto o takim charakterze (i to nawet w sportowym trybie). Z kolei podczas spokojnej jazdy dobiera przesadnie wysokie biegi, powodując nieprzyjemne furczenie silnika, zmuszonego do pracy przy raptem 1 tys. obr./min. Przekładnię Alfy z kolei oduczylibyśmy szarpnięć w trakcie redukcji, ale jej duże łopatki przy kierownicy to czyste porno.

Jednostka Jaguara kręci się do 6,5 tys. obr./min i wyje przy tym strudzona. Z kolei czerwone pole obrotomierza w Alfie rozpoczyna się już przy 5,5 tys. Brzmienie w tych rewirach jest przyjemne, podoba nam się też żywiołowość tego silnika. Za to „z dołu” potrafi on zaklekotać niemal jak diesel. Motor Macana można kręcić do 7 tys. obr./min. Do skrzyni PDK i brzmienia silnika nie mamy żadnych zastrzeżeń, ale do apetytu na paliwo – już tak. W teście Porsche zużyło średnio aż 10,1 l/100 km, Alfa i Jaguar zadowoliły się odpowiednio 8,9 i 9,3 l na 100 km.

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - test spalania

. . Foto: Auto Świat

Porsche najwięcej pali i najbardziej przekłamuje dane fabryczne. Alfa, która ma najbardziej wysilony motor, zaskoczyła najniższym spalaniem. Jaguar jest najcięższy i najsłabszy, 8-biegowa skrzynia sprawia, że pali mniej niż Macan.

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - wyniki testu

Macan F-Pace Stelvio
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,2 s 2,9 s 2,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s 9,1 s 5,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 11,4 s 14,7 s 9,4 s
Elastyczność 60-100 km/h 3,9 s 5,0 s 3,2 s
Elastyczność 80-120 km/h 5,0 s 6,3 s 4,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 1875/570 kg 1919/541 kg 1778/522 kg
Rozdział masy (przód/tył) 55/45 proc. 50/50 proc. 52/48 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,8/11,9 m 12,2/12,4 m 12,6/12,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,2 m 35,6 m 36,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,8 m 35,8 m 37,6 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 53 dB (A) 54 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 60 dB (A) 61 dB (A) 63 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 65 dB (A) 66 dB (A) 68 dB (A)
Spalanie testowe 10,1 l/100 km 9,3 l/100 km 8,9 l/100 km
Zasięg 740 km 680 km 720 km

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - dane producentów

Macan F-Pace Stelvio
Silnik: typ/cylindry/zawory benz. turbo/R4/16 benz. turbo/R4/16 benz. turbo/R4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu wzdłużnie z przodu wzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1984 1997 1995
Moc maksymalna (KM/obr./min) 252/5000-6800 250/5500 280/5250
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 370/1600-4500 365/1200-4500 400/2250
Prędkość maksymalna (km/h) 229 217 230
Skrzynia biegów aut. dwusprzęgłowa, 7b aut. 8b aut. 8b
Napęd 4x4 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw tw/tw
Pojemność bagażnika (l) 500-1500 650-1740 525-1600
Pojemność zbiornika paliwa (l) 75 64 64
Marka i model opon testowanego auta Michelin Latitude Sport 3 Continental ContiSportContact 5 Michelin Latitude Sport 3
Rozmiar opon testowanego auta 265/45 R20 | 295/40 R20 255/50 R20 255/45 R20
Emisja CO2 (g/km) 172 170 161
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2400/750 2400/750 2300/750

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - hamowanie ze 100 km/h

. . Foto: Auto Świat

Najcięższy Jaguar najlepiej hamuje, z kolei hamulcom Porsche służy ciepło – tylko tu droga hamowania skraca się wraz z rozgrzaniem tarcz. Alfa – wręcz przeciwnie, jest podatna na fading, odjęliśmy jej też punkty za fatalne czucie działania hamulców na pedale.

Alfa Romeo Stelio - ma żywiołowy silnik, ale "z dołu" brzmi jak diesel

I tu dochodzimy do aspektu codzienności. Stelvio ma największą średnicę zawracania, na parkingach nie pomaga też najgorsza widoczność. Owszem, kamera cofania jest w testowanej wersji First Edition seryjna, ale obraz wyświetlany na ekranie okazuje się mały i o gorszej rozdzielczości niż u rywali. Za to Alfa może pochwalić się całkiem obszernym tyłem kabiny, a kufer ma 525 l – o 25 więcej niż w Porsche.

Najwygodniejszy w parkingowym manewrowaniu Macan ma najwęższą kabinę i najmniejszy bagażnik. Jeżeli ktoś zamierza wozić z tyłu dorosłe osoby, to radzimy zrezygnować ze szklanego dachu, gdyż zabiera sporo miejsca tam nad głowami.

Jaguar może się pochwalić najobszerniejszą kabiną, do której w dodatku najwygodniej się wsiada – tylko tu zaprojektowano progi w taki sposób, żeby były one wąskie, a drzwi ochraniały je przed zabrudzeniem. Bagażnik mieści pokaźne 650 l.

Cenowo wygrywa Alfa, która w testowanej wersji First Edition kosztuje 232 500 zł. Gdy doliczy się w Macanie i F-Pasie opcje, które Stelvio ma w standardzie, to i tak będzie ono aż o 60 000 zł tańsze od rywali! Jeżeli ktoś szuka stylowego, szybkiego SUV-aw dobrej cenie, powinien być zadowolony. W wielu aspektach Macan okazuje się jednak bardziej dopracowany od rywali i to jego wybór polecamy.

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - gwarancja/ceny

Macan F-Pace Stelvio
Cena podstawowa 232 320 zł 252 900 zł 232 500 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 34,1 proc. 42,6 proc. 42,1 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 5 lat 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 6 lat 8 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata co 27 tys. km lub rok co 15 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 291 130 zł 293 550 zł 232 500 zł

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Macan F-Pace Stelvio
Przestronność z przodu 40 34 32 32
Przestronność z tyłu 30 22 26 24
Pojemność bagażnika 25 21 24 22
Ładowność 15 14 13 13
Widoczność 20 14 13 12
Fotele, pozycja kierowcy 30 24 21 20
Ergonomia obsługi 20 17 15 16
Jakość wykończenia 20 18 16 15
Suma punktów 200 164 160 154
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Macan F-Pace Stelvio
Przyspieszenie 25 19 17 23
Elastyczność 25 24 23 25
Poziom hałasu 15 15 14 13
Skrzynia biegów 15 14 12 13
Zachowanie na drodze 30 28 24 25
Komfort jazdy 30 26 24 21
Układ kierowniczy 15 14 12 11
Średnica zawracania 5 4 3 2
Skuteczność hamulców 40 36 36 32
Suma punktów 200 180 166 165
Koszty Maks. pkt. Macan F-Pace Stelvio
Cena po doposażeniu 50 17 16 31
Utrata wartości 15 15 13 13
Zużycie paliwa 30 14 16 17
Wyposażenie – komfort 30 27 27 27
Wyp. – bezpieczeństwo 30 18 20 20
Ubezpieczenia 10 6 6 6
Gwarancja 15 8 14 7
Przeglądy 20 19 18 10
Suma punktów 200 124 130 131
Wynik końcowy 600 468 456 450
Miejsce w teście  1. 2. 3.

Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - naszym zdaniem

Alfa Romeo Stelvio robi wrażenie osiągami, ma też sporą kabinę i przede wszystkim dobrą cenę. Cieszę się, że włoska marka wychodzi z cienia. Jeżeli ktoś jednak szuka w SUV-ie sportowego zacięcia, znajdzie go więcej w... wolniejszym Macanie. Jaguar oferuje najwięcej przestrzeni z tyłu i na bagaż. Góruje też nad rywalami aż 5-letnią gwarancją, ale jest drogi.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (71)

No photo
No photo ~Zenon Użytkownik anonimowy
~Zenon :
No photo ~Zenon Użytkownik anonimowy
Kolejny śmieszny test porównawczy w którym za wszelką cenę musi wygrać samochód koncernu VW AG. Test usportowionych SUV-ów. Alfa Romeo ma najlepsze osiągi, najmniej pali i jest najzwinniejsza więc w kategorii napęd i zawieszenie zajmuje ostatnie miejsce:-), takie rzeczy tylko w AŚ. Autorzy dostrzegli poważny minus - AR na parkingu ma kiepską zwrotność:-). Dodajmy jeszcze kwestę ceny po doposażeniu, Alfa Romeo jest o ok. 60 tys zł tańsza niż rywale. Wygrana powinna należeć więc do Alfy Romeo.
29 wrz 15:58 | ocena: 94%
Liczba głosów:81
94%
6%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Weźcie juz przestańcie panowie. Pewnie Błażej dostał odgórną decyzje o przetłumaczeniu artykuły z das auto i dodaniu kilku swoich zdjęć zeby nie bylo ze nie jeździł tymi samochodami :) w testach zagranicznych alfa wygrywa (poza niemacami). Właśnie pobiła rekord toru nurburgring w kategorii suvow. Osobiście proawadzilem stelvio nie zauważyłem zeby skrzynia szarpala a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Ale coz jak sie nie ma o co przyczepić to sie wymysla fanaberie. Pozdrawiam
30 wrz 12:55 | ocena: 96%
Liczba głosów:24
96%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Panowie Jaguar F-Pace nie może być porównywany do Macan ponieważ wymiary są zbliżone do Cayenne więc po porównaniu zobaczycie że F-Pace jest tani a nie drogi to jest dokładnie to samo jak kiedyś wmawiano klientom że Oktavia to Passat i znowu Oktavia jest tania. tylko że te porównania nie mają nic wspólnego z faktami. Pisanie że ten artykuł jest tendencyjny jest nie prawdą jest po prostu oszustwem. :)
29 wrz 11:38 | ocena: 93%
Liczba głosów:30
93%
7%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~artur Użytkownik anonimowy
~artur
No photo ~artur Użytkownik anonimowy
do ~kołomyja:
No photo ~kołomyja Użytkownik anonimowy
29 wrz 08:31 użytkownik ~kołomyja napisał
Wreszcie jakiś sensowny artykuł a nie kolejna reklama volvo. W onet co tydzień rozpisuje się o doskonałych właściwościach volvo moim zdaniem robi dokładnie na odwrót zamiast reklamować to zraża do tych samochodów. 90% artykułów pisana jest na zamówienie j
teee ty chyba inny onet czytasz. Ja od razu wiedziałęm, że macan wygra - to jest volkswagen - w AŚ zawsze wygrywa volkswagen. Chociaż nie, jak biorą "schodzący" model to czasem dadzą wygrać komu innemu. Także wbij sobie do głowy, że w AS jeśli w porównaniu jest jakieś VW/Skoda/Seat/Audi/Porsche. Trzymają archiwum w necie wiec łątwo sprzawdzić. Udanej lektury
29 wrz 13:59 | ocena: 97%
Liczba głosów:29
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
VAG broniony mimo braku zalet poza znaczkiem i detalami, które u konkurencji jeszcze kuleją. Macan (mini Cayenne) jest świetnie wykonany, ale brakuje w nim indywidualizmu, a Jaguar i AR wprowadzają coś nowego do segmentu, poza bardziej wyrazistym wyglądem. Czekam na test porównawczy AR Stelvio z Volvo XC60 (oba modele celują w podobną grupę cenową).
29 wrz 11:51 | ocena: 98%
Liczba głosów:40
98%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ttd Użytkownik anonimowy
~Ttd :
No photo ~Ttd Użytkownik anonimowy
A tymczasem na youtube opublikowano film z bicia rekordu na Nurburgring. Alfa Romeo Stelvio Qudrifoglio najszybszym SUV-em na świecie z czasem 7:51, o ponad 8 sec szybsze od Porsche Cayenne Turbo S (najszybszy Macan pewnie znacznie słabiej). W zasadzie SUV i ściganie się na torze to dziwna rywalizacja, ale pokazuje to mimo wszystko potencjał tego auta...
29 wrz 10:46 | ocena: 91%
Liczba głosów:69
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
do ~szej:
No photo ~szej Użytkownik anonimowy
29 wrz 09:05 użytkownik ~szej napisał
Alfa większa, szybsza, tańsza, oszczędniejsza, ale autor poleca Porsche...
Co się dziwisz? Błażej Buliński ma zapewne 47m apartment w warsaw w kredycie na 100 lat. Strata posady przepisywacza niemieckich artykułów to dla niego koniec życia i koniecznośc powrotu do rodzinnego pijaczkowa. Tu nie ma miejsca na obiektywizm, szef płaci, szef wymaga.
29 wrz 09:56 | ocena: 93%
Liczba głosów:54
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MichaU Użytkownik anonimowy
~MichaU :
No photo ~MichaU Użytkownik anonimowy
kolejne zabawne porównanie. Wygrał porsze - bo nie było skody - jak byłoby ałdi, skoda, i folkswagen, porsze... to byłoby "ciekawie" ... dziękujemy das media ;)
30 wrz 12:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
~prawda :
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
Po wprowadzeniu do sprzedaży Alfy Romeo Stelvio sprzedaż Porsche poleciała na łeb. Teraz niemiecka propaganda dwoi się i troi, żeby tą tendencje odwrócić. Ten artykuł jest najlepszym przykładem powyższej tezy.
29 wrz 08:24 | ocena: 91%
Liczba głosów:90
91%
9%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr :
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
Od razu widać, ze test jest stronniczy. Ten ktoś chyba w ogóle nie jeździł Alfą! Układ kierowniczy w szybkich i ostrych zakrętach jest bardzo czuły i sportowy
28 wrz 21:39 | ocena: 95%
Liczba głosów:76
95%
5%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Porsche Macan kontra Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio

Odkąd mniejszy SUV Porsche jest oferowany z 4-cylindrowym silnikiem, zainteresowanie nim wzrosło, a renoma nie ucierpiała. Konkurencja bierze przykład i tworzy dylemat: może zamiast Macana lepiej wybrać Jaguara F-Pace’a albo Alfę Stelvio?

Porsche Macan kontra Jaguar F-Pace i Alfa Romeo Stelvio - macanie prestiżu (slajd 1 z 24)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego