Renault Captur FL 1.5 dCi - mieszczuch z dieslem?

23 sie, 15:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Niewielkie rozmiary pomagają w jeździe po mieście, a dzięki przestronnemu wnętrzu i silnikowi wysokoprężnemu Captur sprawdzi się podczas dalszych wyjazdów.

Diesle nie mają ostatnio dobrej passy. Afera z fałszowaniem wyników spalania sprawiła, że wiele europejskich miast decyduje się na wprowadzenie ograniczenia ruchu samochodów z wysokoprężnymi silnikami. Tymczasem wciąż nie brakuje aut o miejskim charakterze z jednostkami tego typu pod maską. Takim modelem jest też Renault Captur.

Poliftingowego crossovera można łatwo rozpoznać po zmienionym przodzie, który upodabnia ten model do Kadjara. Inny jest teraz grill, a w zderzaku znalazły się światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Wnętrze zaskakuje materiałami o wyższej jakości, inny kształt ma dźwignia skrzyni biegów, a fotele są obszerniejsze (czytaj: bardziej komfortowe). Mniej podobała nam się pozycja za kierownicą, gdyż trudno znaleźć wygodne ustawienie kolumny kierowniczej.

Renault Captur - miejski, ale wcale nie mały

Captur jest tylko o 6 cm dłuższy od Clio. Jednak jego wnętrze oferuje przestrzeń, której nie powstydziłby się kompakt – w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca na nogi i nad głowami. Do tego dochodzi pojemny bagażnik. Te cechy usprawiedliwiają wybranie wersji z silnikiem Diesla. Pozwalają bowiem nie tylko na sprawne podróżowanie w mieście, lecz także na dalsze wyprawy z rodziną. Nie liczcie jednak na oszałamiającą dynamikę. Wprawdzie producent obiecuje osiągnięcie „setki” już po 11,4 s, ale w rzeczywistości tę prędkość uzyskuje się o 1,6 s później.

W trakcie zwiększania szybkości do uszu jadących dociera charakterystyczny klekot diesla i wyczuwa się wibracje. Na szczęście podczas jednostajnej jazdy autostradą dźwięk silnika staje się bardziej przyjazny, a we wnętrzu pojazdu jest cicho.

Renault Captur - zbyt długa droga hamowania

Nowoczesny crossover jadący z prędkością 100 km/h potrzebuje ponad 40 m do zatrzymania? Tak, ale tylko jeśli jest to testowana wersja XMode z ogumieniem M+S (Renault określa je jako całoroczne). Podczas testu benzyniaka z letnimi oponami Michelina auto zatrzymało się już po 36,4 m.

Na słowa krytyki zasługuje zużycie paliwa. Producent obiecuje średnie spalanie 3,9 l/100 km, tymczasem auto potrzebowało 6,1 l. Przekonaliśmy się też, że Captur to mały oszust. Według komputera przeciętne zapotrzebowanie na paliwo to 5,1 l/100 km.

Renault Captur - to nam się podoba

Wysoka jakość materiałów, wygodne wsiadanie i wysiadanie, przestronne wnętrze, pojemny i funkcjonalny bagażnik.

Renault Captur - to nam się nie podoba

Niewygodna pozycja za kierownicą, słaba stabilność podczas gwałtownego zatrzymania, długa droga hamowania z całorocznymi oponami.

Renault Captur FL 1.5 dCi - nasza ocena

Lepiej wygląda, ma bogatsze wyposażenie i sprawdzi się jako rodzinny crossover. Szkoda tylko, że osiągi nie są tak optymistyczne, jak obiecuje producent. Poza tym Captur z dieslem dużo kosztuje.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa 1461 cm3
Moc maksymalna 110 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 260 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6b/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h (testowe) 13,0 s
Elastyczność 60-100 8,4 s/11,7 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 12,3 s/15,4 s (5./6. bieg)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 43,7 m/43,3 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/64 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 6,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,9 l/100 km
Pojemność bagażnika 377-1235 l
Długość/szerokość/wysokość 4122/1778/1566 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1330 kg/432 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 84 600 zł
Cena testowanego auta 93 100 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Renault Captur FL 1.5 dCi XMode

Typowy crossover – zwiększony prześwit, nadwozie ozdobione plastikami i osłony pod zderzakami.

Renault Captur FL 1.5 dCi - mieszczuch z dieslem? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego