Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Renault Captur FL 1.5 dCi - mieszczuch z dieslem?

23 sie, 15:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Niewielkie rozmiary pomagają w jeździe po mieście, a dzięki przestronnemu wnętrzu i silnikowi wysokoprężnemu Captur sprawdzi się podczas dalszych wyjazdów.

Diesle nie mają ostatnio dobrej passy. Afera z fałszowaniem wyników spalania sprawiła, że wiele europejskich miast decyduje się na wprowadzenie ograniczenia ruchu samochodów z wysokoprężnymi silnikami. Tymczasem wciąż nie brakuje aut o miejskim charakterze z jednostkami tego typu pod maską. Takim modelem jest też Renault Captur.

Poliftingowego crossovera można łatwo rozpoznać po zmienionym przodzie, który upodabnia ten model do Kadjara. Inny jest teraz grill, a w zderzaku znalazły się światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Wnętrze zaskakuje materiałami o wyższej jakości, inny kształt ma dźwignia skrzyni biegów, a fotele są obszerniejsze (czytaj: bardziej komfortowe). Mniej podobała nam się pozycja za kierownicą, gdyż trudno znaleźć wygodne ustawienie kolumny kierowniczej.

Renault Captur - miejski, ale wcale nie mały

Captur jest tylko o 6 cm dłuższy od Clio. Jednak jego wnętrze oferuje przestrzeń, której nie powstydziłby się kompakt – w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca na nogi i nad głowami. Do tego dochodzi pojemny bagażnik. Te cechy usprawiedliwiają wybranie wersji z silnikiem Diesla. Pozwalają bowiem nie tylko na sprawne podróżowanie w mieście, lecz także na dalsze wyprawy z rodziną. Nie liczcie jednak na oszałamiającą dynamikę. Wprawdzie producent obiecuje osiągnięcie „setki” już po 11,4 s, ale w rzeczywistości tę prędkość uzyskuje się o 1,6 s później.

W trakcie zwiększania szybkości do uszu jadących dociera charakterystyczny klekot diesla i wyczuwa się wibracje. Na szczęście podczas jednostajnej jazdy autostradą dźwięk silnika staje się bardziej przyjazny, a we wnętrzu pojazdu jest cicho.

Renault Captur - zbyt długa droga hamowania

Nowoczesny crossover jadący z prędkością 100 km/h potrzebuje ponad 40 m do zatrzymania? Tak, ale tylko jeśli jest to testowana wersja XMode z ogumieniem M+S (Renault określa je jako całoroczne). Podczas testu benzyniaka z letnimi oponami Michelina auto zatrzymało się już po 36,4 m.

Na słowa krytyki zasługuje zużycie paliwa. Producent obiecuje średnie spalanie 3,9 l/100 km, tymczasem auto potrzebowało 6,1 l. Przekonaliśmy się też, że Captur to mały oszust. Według komputera przeciętne zapotrzebowanie na paliwo to 5,1 l/100 km.

Renault Captur - to nam się podoba

Wysoka jakość materiałów, wygodne wsiadanie i wysiadanie, przestronne wnętrze, pojemny i funkcjonalny bagażnik.

Renault Captur - to nam się nie podoba

Niewygodna pozycja za kierownicą, słaba stabilność podczas gwałtownego zatrzymania, długa droga hamowania z całorocznymi oponami.

Renault Captur FL 1.5 dCi - nasza ocena

Lepiej wygląda, ma bogatsze wyposażenie i sprawdzi się jako rodzinny crossover. Szkoda tylko, że osiągi nie są tak optymistyczne, jak obiecuje producent. Poza tym Captur z dieslem dużo kosztuje.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa 1461 cm3
Moc maksymalna 110 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 260 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6b/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h (testowe) 13,0 s
Elastyczność 60-100 8,4 s/11,7 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 12,3 s/15,4 s (5./6. bieg)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 43,7 m/43,3 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/64 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 6,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,9 l/100 km
Pojemność bagażnika 377-1235 l
Długość/szerokość/wysokość 4122/1778/1566 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1330 kg/432 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 84 600 zł
Cena testowanego auta 93 100 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
@adamm
Kurcze chłopie, Ty musisz być strasznie bogaty skoro codziennie wypożyczasz inne samochody w tej drogiej wypozyczalni. I to auta dosłownie wszystkich klas. A rzeczywistość jest taka, że klepiesz te durne komentarze za 50 groszy od sztuki. Może za kilka miesięcy uda Ci się wypożyczyć od konkurencji samochód na jeden dzień. Od konkurencji, bo żeby wypożyczyć go od Twojego pracodawcy musiałbyś klepac te komentarze jeszcze kilka kolejnych tygodni.
24 sie 09:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
13,0s do 100 i ponad 6l paliwa (szacun dla redakcji, że nie sugerowała się tylko komputerem pokładowym). Gdzie tu sens, gdzie logika...
Już chyba lepiej kupić sobie podstawowego 0,9Tce - osiągi podobne, zużycie paliwa z 1l większe, a 11500pln w kieszeni!
25 sie 10:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AdamM Użytkownik anonimowy
~AdamM :
No photo ~AdamM Użytkownik anonimowy
Jeśli chodzi o kształty i wymiary to faktycznie zachęcają do jazdy po mieście. Jakiś czas temu pożyczałem jeden z ich rocznych modeli w Panek i byłem bardzo zadowolony z możliwości na dalekiej trasie
23 sie 23:15 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TaniTroll Użytkownik anonimowy
~TaniTroll
No photo ~TaniTroll Użytkownik anonimowy
do ~AdamM:
No photo ~AdamM Użytkownik anonimowy
23 sie 23:15 użytkownik ~AdamM napisał
Jeśli chodzi o kształty i wymiary to faktycznie zachęcają do jazdy po mieście. Jakiś czas temu pożyczałem jeden z ich rocznych modeli w Panek i byłem bardzo zadowolony z możliwości na dalekiej trasie
Ja też chce 50gr za komentarz! Do tej pory otrzymuje 35 brutto - skandal! Masz szczęście co do pracy...
25 sie 10:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~właściciel megane III Użytkownik anonimowy
~właściciel megane III :
No photo ~właściciel megane III Użytkownik anonimowy
Nigdy reno. Syf i niedorobki w kazdym modelu ble.
6 wrz 11:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~katia78 Użytkownik anonimowy
~katia78 :
No photo ~katia78 Użytkownik anonimowy
Jakoś ta firma do mnie nie przemawia. Polecam montaż kamer warszawa http://wkaczorowski.pl coś co nam się przyda
12 wrz 11:00
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowiec Użytkownik anonimowy
~Kierowiec :
No photo ~Kierowiec Użytkownik anonimowy
I gdzie logika: zjednej strony wszyscy mówią nowoczesny diesel nie na krótkie dystansy, a więc nie do miasta. A z drugiej strony pakują diesle do takich aut...
9 wrz 21:00
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Captur to ciekawy model, ale bardziej przypadła mi podczas wyjazdu do gustu wersja tego modelu na Rosje (Kaptur) z większym rozstawem osi i mocniejszym zawieszeniem oraz niewysilonymi silnikami bez turbo. Niestety nie trafi juz do europy, bo by jak u ruskich podgryzał modele kompaktowe oraz crossovery pokroju Qashkaia oraz Kadjara.
24 sie 19:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Renault Captur FL 1.5 dCi XMode

Typowy crossover – zwiększony prześwit, nadwozie ozdobione plastikami i osłony pod zderzakami.

Renault Captur FL 1.5 dCi - mieszczuch z dieslem? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego