CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Renault Megane Grandtour 1.2 TCe - wyjątkowe wśród kombi

8 lut, 15:00
Udostępnij
0
Skomentuj

SUV-y są modne, ale to kombi okazują się praktyczniejsze. W teście Mégane’a Grandtoura z doładowanym benzyniakiem sprawdzamy, jakimi cechami oprócz funkcjonalności chce przyciągnąć klientów nowy model Renault.

Są tańsze, mają większe bagażniki, lepiej się je prowadzi, zużywają mniej paliwa – kombi w wielu dziedzinach są znacznie lepsze od modnych SUV-ów. I choć to twierdzenie udowodniliśmy nie raz w porównaniach i powtarzamy je jak mantrę, to rankingi sprzedaży jasno pokazują, że wolimy SUV-y. Duży bagażnik w kombi to zaleta, a jednocześnie największa jego wada. Nikt, kto nie musi wozić wózków, rowerków czy turystycznych łóżeczek, nie wybierze takiego nadwozia, bo... jest zwyczajnie brzydsze od hatchbacka czy sedana.

Renault, wprowadzając na rynek czwartą generację Mégane’a Grandtoura, próbuje przełamać ten stereotyp i oferuje w swoim modelu nie tylko elegancką linię nadwozia, lecz także coś jeszcze... W mierzącej ponad 4,6 m długości karoserii znajdziecie dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, choć są na rynku rywale, w których miejsca jest więcej (np. Opel Astra). Z przodu każdy bez względu na wzrost zajmie bezproblemowo wygodną dla siebie pozycję, w czym pomocne okazują się fotele, które oprócz dobrego trzymania bocznego mają możliwość podgrzewania i masażu. Z drugiej z tych funkcji może skorzystać tylko kierowca, ale trzeba przyznać, że skutecznie potrafi go odprężyć. Podróż pasażerom uprzyjemni zaś znakomite nagłośnienie firmy Bose.

Renault Megane Grandtour – dużo miejsca (nierekordowo)

Dwójka dorosłych osób może wygodnie podróżować także w drugim rzędzie. Pasażer o wzroście 180 cm nie będzie miał tam problemu ze zmieszczeniem kolan i głowy, ale gorzej może być z przestrzenią na stopy. Jazdę na tylnej kanapie uprzyjemniają składany podłokietnik oraz dodatkowe nawiewy powietrza. Ze zmieszczeniem wspomnianych wcześniej dziecięcych akcesoriów nie powinno być problemów.

Kufer Mégane’a kombi mieści przyzwoite 521 l (w Astrze kb.: 540 l; w 308 kb.: 610 l), choć przestrzeń pod podłogą (50 l) w testowym egzemplarzu (wersja Bose) ograniczał subwoofer. Jeśli chcecie przewieźć w bagażniku małe przedmioty, możecie ukryć je pod podłogą (za subwooferem jest druga skrytka) lub skorzystać ze składanej klapy. Większe gabarytowo rzeczy można zabezpieczyć specjalną siatką, a dłuższe przewieziecie dzięki położeniu oparcia kanapy (tworzy niemal płaską podłogę bagażnika), a nawet przedniego fotela (przedmioty o dł. 2,7 m).

Wygodnym rozwiązaniem jest możliwość złożenia oparć kanapy za pomocą dźwigienek zamocowanych od strony bagażnika. Jedyne, na co moglibyśmy narzekać w kufrze, to zepsuta roleta, której materiał przestał się zwijać. Downsizingowy silnik 1.2/130 KM to optymalny wariant dla fanów jednostek benzynowych. Zapewnia kompaktowemu kombi dobre przyspieszenia, choć przy wyższych prędkościach i poniżej 1500 obr./min brakuje mu tchu. Gdy jedzie się autostradą na 5. i 6. biegu, reakcja na gaz jest znikoma.

Konkurencyjny 3-cylindrowy silnik PSA PureTech 130 KM w 308 SW ma krótsze czasy rozpędzania na 6. biegu (15,3 s). W Méganie Grandtourze doceniliśmy za to wyższą kulturę pracy jednostki i lepsze jej wyciszenie. W kwestii spalania nie mamy najlepszych wieści. Testowy egzemplarz średnio zużył o ponad 60 proc. paliwa więcej, niż zapewnia producent. Wynik 7,3 l/100 km nie jest gigantycznie wysoki, ale motor PSA potrafi spalić o litr mniej.

Renault Megane Grandtour – dobre prowadzenie

Na pewno nie ma powodów do narzekania na prowadzenie Mégane’a Grandtoura. I choć nie można do niego dokupić aktywnego zawieszenia, a układ kierowniczy jest elektrycznie wspomagany, to jednak precyzja prowadzenia i komfort jazdy są na zadowalającym poziomie. Układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia, jednocześnie nie wymaga od prowadzącego ciągłego skupienia ani korekt. Resorowanie rozpieszcza miękkością, a dobrego komfortu jazdy nie są w stanie zepsuć nawet 18-calowe koła z oponami o niskim profilu. Na zakrętach nadwozie nie wychyla się zbyt mocno, a samochód zachowuje się przewidywalnie.

Renault Megane Grandtour – dużo asystentów na pokładzie

Gdyby jednak kierowca przesadził z prędkością lub się zagapił, z pomocą przyjdzie mu cały zastęp elektronicznych stróży. Seryjny w wersji Bose system kontroli pasa ruchu ostrzeże o niezamierzonej zmianie kierunku, także w nocy, gdy kierowca zapomni zmienić światła z drogowych na mijania, auto zrobi to za niego. W przypadku zagapienia się można liczyć na reakcję systemu aktywnego hamowania i czujnika odległości od poprzedzającego pojazdu. W Méganie Grandtourze docenicie seryjne czujniki cofania, gdyż widoczność do tyłu jest kiepska, ale tym, którzy mają kłopoty z manewrami, polecamy zakup pakietu z kamerą cofania i systemem automatycznego parkowania.

I choć ceny większości opcjonalnych elementów są rozsądne (pakiety), to jednak zwiększyły koszt zakupu testowego egzemplarza do 100 000 zł. Owszem, to duża kwota, ale i tak niższa niż w przypadku dobrze wyposażonego SUV-a z motorem o zbliżonej mocy. Postanowiliśmy jednak porównać cenowo Mégane’a Grandtoura (86 600 zł) z bezpośrednią konkurencją i okazało się, że Astra Sports Tourer 1.4T/125 KM w najdroższej wersji Elite jest tańsza o prawie 5000 zł (81 900 zł), a Peugeot 308 SW 1.2/130 KM Allure kosztuje niemal takie same pieniądze (86 300 zł).

Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,7 s
0-100 km/h 10,5 s
0-130 km/h 17,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 8,2 s (4. bieg)
80-120 km/h 18,3 s (6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1366/503 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/49 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,3/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 42,4 m
ze 100 km/h (gorące) 44,3 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB
przy 100 km/h 65 dB
przy 130 km/h 69 dB
Spalanie testowe 7,3 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 590 km
Dane fabryczne
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1197
Moc maksymalna (KM/obr./min) 130/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 205/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 4,5
Prędkość maksymalna (km/h) 197
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Pojemność bagażnika (l) 521-1504
Opony testowanego auta 225/40 R 18
Poj. zbiornika paliwa (l) 47
Cena podst. testowanej wersji 86 600,00 zł

Renault Megane Grandtour - nasza opinia

Mégane Grandtour zrobił na mnie dobre wrażenie. Zapewnia przyzwoitą ilość miejsca dla pasażerów, jak i na bagaż. Kufer ma regularne kształty i jest funkcjonalny, choć wolałbym w miejscu subwoofera wozić opcjonalne koło zapasowe. Silnik zapewnia zadowalającą dynamikę, ale mógłby mniej palić. Kto szuka komfortowego kombi, będzie zadowolony!

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (27)

No photo
No photo ~obywatel tego kraju Użytkownik anonimowy
~obywatel tego kraju :
No photo ~obywatel tego kraju Użytkownik anonimowy
nie ma to jak stary wolnossący 1.6. Mam ceeda kombi, bagażnik 528l, w środku miejsca bardzo dużo, przyspieszenie 9.6 sek, w mieście przy normalnej jeździe nie bierze więcej jak 8,5l, na trasie do 6,2 bez problemu, a jak się pojedzie równo bez szaleństw, komputer pokazuje 5,7-5,8. Te wszystkie nowe auta może i fajne, może i nowoczesne, może i kosmiczne, ale chyba jednak w wielu przypadkach i miejscach już mocno przegięte w tą niewłaściwą stronę. Samochód z rzeczy użytkowej, która z założenia ma być trwała, niezawodna, pomocna w życiu no i przy tym w miarę komfortowa, stał się zwykłą zabawką, gadżetem, z którym trzeba się obchodzić jak z jajkiem.
10 lut 11:18 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xx Użytkownik anonimowy
~xx :
No photo ~xx Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Redukuje branie oleju o 50-90%. Tarcie „pożera” moc! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 2-4 razy trwałość podzespołów jak i jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l, dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca sx6000wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu LeMans24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
10 lut 12:50 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Szkoda ,gdyby ten silniczek miał 2 litry i 130 KM tak jak mój stary motor w peugeocie 407 to bym brał w ciemno a taka pierdziawka 1.2 na sto tyś km to szkoda kasy na taki szajs .
10 lut 11:47 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~te - renia Użytkownik anonimowy
~te - renia :
No photo ~te - renia Użytkownik anonimowy
Ja mam megankę, ale 1,4tce o mocy 130 kuni, przebieg 115tkm i wypaliły mi się zawory. Serwis twierdzi, że moja wina ale nie chce podać powodu ani dać tego na piśmie. Oprócz tego wymieniałem klocki, żarówki, oleje, ale po staremu, żadnego long life. Ostatnio padł rozrusznik i to tyle wad, ni no łżę jak pies dużo pali spalanie fabryczne jest spalaniem fabrycznym. Zalety - fajnie jeździ naprawdę fajnie ma dobrej jakości kartę klucz można na niej usiąść i nie pęknie.
10 lut 16:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart :
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
Silnik Renault 1.2 TCe ma wiele zalet i jedną wadę: jest paliwożerny.
9 lut 14:39 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SeMad Użytkownik anonimowy
~SeMad :
No photo ~SeMad Użytkownik anonimowy
"...ale gorzej może być z przestrzenią na stopy..." Skąd się bierze przekonanie, że pasażer na tylnym siedzeniu powinien trzymać stopy pod przednim fotelem? W MIV kombi jest tak dużo miejsca, że komfortowo mogą jechać 4 osoby o wzroście do 190cm. Dla takich czterech pasażerów fotele są tak ustawione, że z tyłu na stopy jest ok 35cm. Nie trzeba szukań miejsca na stopy pod fotelem.
25 lut 01:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~herik Użytkownik anonimowy
~herik :
No photo ~herik Użytkownik anonimowy
Ciekawe czy dalej beznadziejnie działa spryskiwacz do szyby bo przy prędkości 50km płyn prawie nie leci i szyby na maksa brudne....... szok
14 lut 17:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abcde Użytkownik anonimowy
~abcde
No photo ~abcde Użytkownik anonimowy
do ~Jo.:
No photo ~Jo. Użytkownik anonimowy
10 lut 11:03 użytkownik ~Jo. napisał
Ten silnik pali w mieście od 12 do 14 l / 100 km. Zarówno w lecie jak i w zimie.
Pozdrawiam posiadaczy 1.2 TCE. Wiem bo mam.
kolo weś sie na hulanoge przesiądź bo widać nie umiesz jeździć, moja megana pali w mieście 6,2 litres
10 lut 15:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lorrrddd Użytkownik anonimowy
~Lorrrddd
No photo ~Lorrrddd Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
8 lut 22:51 użytkownik ~Quattros napisał
Renault i Nissan maja wspólnych inżynierów.
Dla Renault to bardzo dobra wiadomość, a dla Nissana już niekoniecznie ;)
10 lut 15:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Renault i Nissan maja wspólnych inżynierów.
8 lut 22:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Renault Megane Grandtour

Układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia, jednocześnie nie wymaga od prowadzącego ciągłego skupienia ani korekt.

Renault Megane Grandtour 1.2 TCe - wyjątkowe wśród kombi (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego