Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Seat Ateca 1.4 TSI - trudno znaleźć w nim wady

21 mar, 17:20

Seat Ateca ma przestronne wnętrze, dynamiczny 150-konny silnik, a do tego dobrze się go prowadzi. Do zakupu zachęcają 4-letnia gwarancja i niższa o 10 000 zł cena w stosunku do wersji 4x4

Udostępnij
0
Skomentuj

Ateca to nie tylko nowy model Seata, lecz także pierwszy w historii SUV hiszpańskiego producenta. Oczywiście, podobnie jak pozostałe modele tej marki, wykorzystuje technikę Volkswagena. Jeden powie: mało oryginalnie; kto inny: to świetna wiadomość, bo to sprawdzone rozwiązania. My już w tytule podpowiadamy, że jest to słuszne posunięcie.

Seat Ateca - nadwozie

Seat kojarzy się z emocjami. Naszym zdaniem nadwozie Ateki – niekoniecznie. Jest zgrabne, powiedzmy: poprawne. W środku też trudno dostrzec designerskie smaczki. Mamy za to znakomitą czytelność i nienaganną obsługę. Wnętrze zbiera także pochlebne opinie za przestronność w obu rzędach siedzeń. 510-litrowa przestrzeń w kufrze imponuje, ale głównie na papierze. Opcjonalna podwójna podłoga pozwala uzyskać równą powierzchnię po złożeniu oparć, ale z drugiej strony ogranicza bagażnik na wysokość. Efekt: włożenie walizki w pionie czy rowerka dziecięcego i zasunięcie rolety będzie niemożliwe.

Seat Ateca - silnik

Benzyniak 1.4/150 KM, przekazujący moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowego „automatu”, będzie dobrym wyborem. Jednostka ze skrzynią dogadują się łatwo, dzięki czemu można liczyć na dobrą reakcję na gaz, niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza. Duet ten sprawdza się w mieście i na trasie. Pamiętać trzeba, żeby zbyt często nie wciskać niepotrzebnie gazu w podłogę, bo przez taki styl jazda staje się kosztowna. Uzyskane średnie spalanie 6,9 l/100 km (choć było o 25 proc. wyższe od deklarowanego przez producenta) uznajemy za akceptowalne.

Seat Ateca - prowadzenie

Sztywne – ale z zachowaniem rozsądnego komfortu – podwozie wraz z precyzyjnym układem kierowniczym sprawiają, że prowadzenie Ateki spodoba się zarówno kierowcom lubiącym spokojną jazdę, jak i tym, którzy szybko pokonują zakręty.

Seat Ateca - koszty

Cena topowej wersji Xcellence jest wysoka, a za asystentów trzeba dopłacać. Na szczęście nie są drodzy – od 875 zł.

Seat Ateca - to nam się podoba

Duża ilość miejsca, intuicyjna obsługa, asystenci kierowcy w dobrej cenie, wzorowe prowadzenie.

Seat Ateca - to nam się nie podoba

Płytki bagażnik w wersji z podwójną podłogą, stonowana stylistyka, duże przekłamanie w spalaniu.

Seat Ateca - nasza opinia

Gdy pierwszy raz wsiadłem do Ateki i przejechałem nią kilkanaście kilometrów, miałem poczucie, jakbym tym autem już kiedyś jeździł. W trakcie testu nie doszukałem się żadnej wady, może poza jedną – to auto nie wzbudziło we mnie żadnych emocji.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (80)

No photo
No photo ~spokojny 42 Użytkownik anonimowy
~spokojny 42
No photo ~spokojny 42 Użytkownik anonimowy
do ~J.Pytalski:
No photo ~J.Pytalski Użytkownik anonimowy
22 mar 20:30 użytkownik ~J.Pytalski napisał
.Czy mógłbyś określić do kiedy produkowano złe silniki 1,4 TSI, a od kiedy robi się dobre silniki 1,4 TSI, jakie wady wyeliminowano, gdzie można na necie znaleźć materiały potwierdzające, że np SEAT wyprodukowany w 2017 r. z tym silnikiem jest godny polec
Podstawowa wada tego silnika to rozrząd,był łańcuch a obecnie jest pasek.Łańcuch a szczególnie napinacz potrafił ulec awarii i cały silnik ulegał uszkodzeniu. Obecnie pasek działa bez zarzutu .Mam taki silnik w Leonie z 2014 roku i samochód sprawuje się dobrze.Silnik jest dynamiczny i dość oszczędny . Dla mnie taki samochód wystarczy .JeżdziłempoprzednimLeonem10lat i też nie narzekałem . Zobaczymy jak będzie z tym dalej .Modernizacji dokonano w 2013 .Dlatego wersja z 2017 roku na pewno ma zmodernizowany silnik .
23 mar 01:28 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J.Pytalski Użytkownik anonimowy
~J.Pytalski
No photo ~J.Pytalski Użytkownik anonimowy
do ~Chelmót:
No photo ~Chelmót Użytkownik anonimowy
22 mar 19:29 użytkownik ~Chelmót napisał
Po co wchodzicie tutaj hejtusie? Po to, żeby napisać, że silnik 1.4 TSI jest zły? Proponuję sobie gdzieś doczytać ile wspólnego nowe TSI mają z poprzednimi generacjami. Ktoś z was w ogóle jeździł samochodem z takim silnikiem? Skoro wiedzę o silnikach TSI
.Czy mógłbyś określić do kiedy produkowano złe silniki 1,4 TSI, a od kiedy robi się dobre silniki 1,4 TSI, jakie wady wyeliminowano, gdzie można na necie znaleźć materiały potwierdzające, że np SEAT wyprodukowany w 2017 r. z tym silnikiem jest godny polecenia ?
22 mar 20:30 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AS Użytkownik anonimowy
~AS
No photo ~AS Użytkownik anonimowy
do ~Ais:
No photo ~Ais Użytkownik anonimowy
22 mar 20:32 użytkownik ~Ais napisał
Mam ten sam silnik w Leonie 150KM ACT. Silnik ten jest na rynku od sierpnia 2014. Ze starym silnikiem, produkowanym w grupie VW łączy go tylko jedni- ta sama pojemność 1.4. To kompletnie inna jednostka napędowa niż stare 1.4 tsi
Mylisz sie kolego. Pojemność go tez nie łączy. Stary na łańcuchu miał 1390cm3 a nowy ma 1395cm3. Zgadza się ? Nie zmienia to faktu że propaganda oneta i autoświata jest bardzo nahalna wzgl. grupy VAG. Sam mam Golfa 7 z 2016 roku z 1.4TSi - 125KM. Na razie zero awarii, żadna żaróweczka mi sie nawet nie przepaliła, tak jak w poprzedniej Toyocie która była pod każdym względem ubogim krewnym przy Golfie. A co najważniejsze dla mnie: TSi jedzie i nawet 125KM może dać frajdę z jazdy. W Toyocie był tylko wielki smutek i rozgoryczenie. Kto chciałby takim mułowatym Aurisem bujać sie więcej niż kilka lat ?
23 mar 07:36 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wiosna Użytkownik anonimowy
~Wiosna
No photo ~Wiosna Użytkownik anonimowy
do ~J.Pytalski:
No photo ~J.Pytalski Użytkownik anonimowy
22 mar 20:30 użytkownik ~J.Pytalski napisał
.Czy mógłbyś określić do kiedy produkowano złe silniki 1,4 TSI, a od kiedy robi się dobre silniki 1,4 TSI, jakie wady wyeliminowano, gdzie można na necie znaleźć materiały potwierdzające, że np SEAT wyprodukowany w 2017 r. z tym silnikiem jest godny polec
1.4TSI 122KM na łańcuszku poprawiony od czerwca 2012,1.4TSI125KM i 1.4TSI 150KM na pasku,od 2014 nie mają problemów,mój ma przejechane 9300km i nie dolałem oleju,bo nie trzeba.Spalanie 10l zgodzę się z tym jak żona weżmie auto na zakupy i jeżdzi od sklepu do sklepu.W cyklu mieszanym nie przekroczę 7l,a przy spokojnej,mądrej jeżdzie 6,3l.Wszystkim osłom niedoinformowanym dziękuję,piszecie bzdury,jeżdzicie starymi autami z przkręconymi licznikami i powtarzacie się aż się niedobrze robi.Zła opinia o TSI wzieła się z 1.4 tsi122km z przed modernizacji,1,4TSI Twincharger 160KM i 1.8 TSI do 2012 w dwóch ostatnich wypalały się tłoki a w 1.8 były zbyt cieńkie pierścienie olejowe.
23 mar 10:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fdhx Użytkownik anonimowy
~fdhx :
No photo ~fdhx Użytkownik anonimowy
jak to jest ze niemcy bez żenady sprzedaja auta z wadliwymi silnikami bez żadnych konsekwencji otóz w ich uni kazdy szwindel im sie udaje
22 mar 20:30 | ocena: 83%
Liczba głosów:24
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Blądi Użytkownik anonimowy
~Blądi :
No photo ~Blądi Użytkownik anonimowy
Głupoty ktoś pisał " spalanie było o 25 proc. wyższe od deklarowanego przez producenta a w posumowaniu wady: " duże przekłamanie w spalaniu". Średnie przekłamania w spalaniu wynoszą ok 40-50 a nawet i 60% więc w tym wypadku przekłamanie jest niezauważalne.
22 mar 20:32 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~~Wojtek Użytkownik anonimowy
~~Wojtek :
No photo ~~Wojtek Użytkownik anonimowy
BUAHHA! Trudno znaleźć w nim wady? Dawno się tak nie uśmiałem. HAHAHA! Albo reporterzy powinni być wysłani na dodatkowe badania wzroku bo może faktycznie mają wady wzroku albo dostali tyle kasy za taki reportaż że wszystko im przesłoniło. :-D Silnik i sama skrzynia biegów mówią same za siebie. Większego szajsu grupa VW nie wyprodukowała.
22 mar 18:33 | ocena: 52%
Liczba głosów:63
52%
48%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Chelmót Użytkownik anonimowy
~Chelmót :
No photo ~Chelmót Użytkownik anonimowy
Po co wchodzicie tutaj hejtusie? Po to, żeby napisać, że silnik 1.4 TSI jest zły? Proponuję sobie gdzieś doczytać ile wspólnego nowe TSI mają z poprzednimi generacjami. Ktoś z was w ogóle jeździł samochodem z takim silnikiem? Skoro wiedzę o silnikach TSI macie z podobnego forum, albo wyssaliście ją sobie... skądkolwiek, to wy______ć mi stąd cepy!
22 mar 19:29 | ocena: 55%
Liczba głosów:75
45%
55%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Trudno znaleźć w nim wady? Ja znalazłem legendarny juz "niezawodny" motor :)
22 mar 13:56 | ocena: 77%
Liczba głosów:56
77%
23%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~O2 Użytkownik anonimowy
~O2 :
No photo ~O2 Użytkownik anonimowy
Sam mam auto z silnikiem VW i uważam że jest ok'
ale dostaję jakieś oczopląsu
kiedy widze reklamy Kodiaqa, Tiguana, Ateca - że ten najlepszy, a tamten najprzestronniejszy, najlepsze spalanie, dobre silniki- do niedawna były niedobre. To jak to jest ? Jarek ma beret czy chodzi w czapce? Misiek jest marszałkiem że dyryguje generałami ?? głośno myślę.
Jeden model w trzech wydaniach a tyle zachodu.
23 mar 09:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Seat Ateca 1.4 TSI - trudno znaleźć w nim wady

Wysoki komfort resorowania i wzorowe prowadzenie. Silnik TSI dobrze współpracuje ze skrzynią DSG.

Seat Ateca 1.4 TSI - trudno znaleźć w nim wady (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego