CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.624.231.96
Średnio4.694.844.502.12
Najdrożej5.095.174.892.38

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - nie dolaliśmy nawet grama oleju

22 lis 16 14:01
Udostępnij
0
Skomentuj

Podczas półrocznego testu przejechaliśmy Ibizą po Polsce i Europie 30 tys. km. Małe auto spaliło średnio aż 7,1 l na 100 km. Obawy dotyczące wysilonego silnika R3 i skrzyni DSG okazały się jednak bezpodstawne.

Jeśli silnik ma trzy cylindry, turbo, wtrysk bezpośredni i na dodatek pochodzi z koncernu Volkswagena, to można się obawiać o jego wytrzymałość. Jakby tego było mało, w naszej długodystansowej Ibizie motor połączono z dość zaawansowaną technicznie dwusprzęgłową skrzynią DSG. Półroczny test, podczas którego 110-konna Ibiza pokonała 30 tys. km, zaczynaliśmy więc z duszą na ramieniu.

Pierwszym obawom towarzyszyły pierwsze obserwacje – nasi testujący od początku bowiem narzekali na zbyt powolną reakcję skrzyni podczas ruszania z miejsca. Efekt „pozostania” na światłach wzmagał dodatkowo system start-stop (któremu do tego zdarzało się czasem głupieć). Przez cały dystans wskazywano to jako główny minus, metoda na jazdę Ibizą w mieście była więc dość prosta – skrzynię ustawialiśmy w tryb pracy S (Sport), a start-stop wyłączaliśmy (niestety, operację trzeba było powtarzać po każdym uruchomieniu samochodu).

Jeździliśmy głównie po Polsce, ale mały Seat ma na koncie i kilka zagranicznych wyjazdów. Miał on też swój epizod na Florydzie (tyle że była to mazurska Floryda).

Na początku testu na naszej trasie testowej zmierzyliśmy spalanie i wyszło nam dość dużo, bo aż 7,4 l/100 km (producent podaje 4,4 l/100 km). Po podliczeniu spalonego paliwa i pokonanego dystansu wyliczyliśmy, że Ibiza podczas całego testu zużyła średnio 7,1 l/100 km. Dodamy tu, że ok. 70 proc. jazdy przypadało poza miastem, z czego ok. połowę pokonaliśmy z niewielkimi bagażami. Tylko trzy wyjazdy odbyły się z bagażnikami na dachu, stosunkowo niewiele było też jazd z pełnym ładunkiem i w większym gronie. Okazało się więc, że 110-konne małe turbo nawet w połączeniu z dość nowoczesną przekładnią musi swoje wypić. Jednak ku naszemu zaskoczeniu podczas całego dystansu nie musieliśmy ani razu uzupełnić oleju w silniku.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - bez najmniejszej awarii

W aucie nic się nie zepsuło. Testujący narzekali co prawda na chybotliwy środkowy podłokietnik, a złe obchodzenie się z półką bagażnika spowodowało jej uszkodzenie. Były to jednak awarie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem pojazdu. Jedyne, co nas zdziwiło – komputer pokładowy auta (nieco przekłamywał spalanie) zaczął domagać się wymiany oleju dopiero na chwilę przed 30 tys. km przebiegu. W ASO poinformowano nas, że to standardowy interwał w trybie Long Life (podobno jest to istotne dla flot), który można skrócić do 15 tys. km, i na tę opcję zdecydowalibyśmy się, gdyby Ibiza pozostała z nami.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG Foto: Auto Świat

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - przegląd

Po pokonaniu 30 tys. testowych kilometrów Ibiza trafiła na przegląd do ASO. Po sprawdzeniu pojazdu nie stwierdzono żadnych awarii. Elementy eksploatacyjne nie wykazywały oznak zużycia. Opony wytarliśmy równomiernie o ok. 1 mm. Koszt przeglądu olejowego po 30 tys. km to 900 zł, jednak w naszym wypadku musieliśmy doliczyć odgrzybianie klimatyzacji (128 zł) oraz zakup nowej tylnej półki (203 zł), którą uszkodziliśmy przez nadmierne załadowanie małej Ibizy.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - to nam się podoba

Brak awarii, zerowe zużycie oleju, dobre zachowanie na drodze, wysoka jakość wykonania wnętrza, bardzo łatwa obsługa, niezłe osiągi.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - to nam się nie podoba

Wysokie spalanie, problemy z szybkim ruszaniem, smród z klimatyzacji, niezbyt atrakcyjna cena, mało miejsca z tyłu.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - nasza ocena: pozytywne zaskoczenie

To trzecia długodystansowa Ibiza w naszej redakcji, jednak po raz pierwszy mieliśmy okazję sprawdzić pojazd z tak wysilonym silnikiem, połączony ze skrzynią DSG. Jak się okazało, na dystansie 30 tys. km w aucie nic się nie popsuło, aż szkoda, że nie pozwolono nam na więcej!

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG FR - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 999
Moc maksymalna (KM/obr./min) 110/5000-5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 200/2000-3500
Prędkość maksymalna (km/h) 196
Skrzynia biegów/napęd aut. 7 (DSG)/przedni
Poj. bagażnika (l) 292
Opony testowanego auta 215/45 R 16
Poj. zbiornika paliwa (l) 45
Masa własna/ładowność (kg) 1140/490
Min. średnica zawracania (m) 10,0
Przysp. fabr. 0-100 km/h (s) 9,3
Elastycz. fabr. 80-120 km/h (s) 10,3
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 4,4
Gwarancja mech./perforacyjna 4 lata (120 tys. km)/12 lat
Cena podst. test. wersji/testowanego egz. 70 600 zł/75 473 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~anty VW Użytkownik anonimowy
~anty VW :
No photo ~anty VW Użytkownik anonimowy
Brawo!!!! 30 tys bez awarii i dolewek oleju, przecież ten samochód dopiero co został "dotarty". Nic więc dziwnego że taki wynik. Ciekaw jestem wyników po 80-100 tys. Co do spalania to przy tak małym samochodzie to porażka. Mój SX4-SCROSS 4x4 spala poniżej 7l a jest cięższy i zdecydowanie większy a napęd 4x4 też swoje dokłada.
1 gru 16 12:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Horny Użytkownik anonimowy
~Horny :
No photo ~Horny Użytkownik anonimowy
Dla bezpieczeństwa proponuję aby testy odbywały się na dystansie 15 tys. kilometrów raczej na pewno się nic nie zepsuje. Słyszałem że w skodach już po 30-40 tys. rozrząd padał więc zagrożenie przy tak długim teście jest spore!.
1 gru 16 20:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
Super ekologiczne 1.0 co pali ponad 7 L na 100 km. To ja wole swoja mazde 2.0 benzyne - pali od 7 do 9 litrow na 100 km, ale przynajmniej nie dostanie zadyszki jadac zaladowana pod gore i nie rozsypie sie po 150 tys. km, bo już dawno ten przebieg przekroczyla.
23 lis 16 06:16 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Janusz Dulewicz Janusz Dulewicz Facebook Zobacz profil
Janusz Dulewicz :
Janusz Dulewicz Janusz Dulewicz Facebook Zobacz profil
Silnik o pojemności 999 cm. spalił ponad 7 litrów paliwa,satysfakcji z jazdy "0" a pali jak z silnikiem 2 litry.Czy to ma sens.Nie piszę ,by tylko pisać,samochody z takimi silnikami ,to nieporozumienie.
1 gru 16 13:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
~Karol :
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
Jak słaby musi być koncern VAG, że fakt niedolewania oleju na dystansie zaledwie 30000 km jest wielkim WOW...
24 lis 16 09:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:29
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Wielki sukces w vagu - silnik wytrzymal 30 tys km.
Otwiera sie nowa era w produkcji aut.
1 gru 16 11:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:25
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
To, że nie dolaliście oleju to nie znaczy, że go nie ubyło. Jeżeli olej ubywał, a wy go nie dolewaliście to silnik prawdopodobnie jest już zarżnięty - ot smutna prawda o silnikach koncernu VAG.
1 gru 16 13:46 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pook Użytkownik anonimowy
~Pook :
No photo ~Pook Użytkownik anonimowy
Tylko 30tys i się cieszą że nic się nie zepsuło mam ibize z 2011 z silnikiem 1.4 mpi ma ponad 120tys oleju nie bierze pali 6/100 i po co to zmniejszenie pojemności
23 lis 16 05:59 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~des Użytkownik anonimowy
~des :
No photo ~des Użytkownik anonimowy
Siedemdziesiąt kafli za taką sztukę to duża przesada, jednak.
1 gru 16 12:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
~qwer
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
do ~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
23 lis 16 11:02 użytkownik ~Jacek napisał
70.000 zł za ten szajs, a to dobre.
To juz chyba lepiej wziac focusa 1.0 ecoboost 125km w tej cenie
1 gru 16 11:01 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej