CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Seat Leon 1.4 TSI DSG - rozpoczynamy test długodystansowy

14 cze, 12:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Mocny benzyniak i szybki „automat” wydają się idealną parą do napędu kompaktowego auta marki kojarzonej w koncernie Volkswagena głównie ze sportem. Rozpoczynamy półroczny test 150-konnego Leona.

Koncernowy brat Skody Octavii i VW Golfa, mimo że wykorzystuje podobną technikę, nie cieszy się w Polsce tak dużą popularnością, jak rodzeństwo. Sprzedaż Leona

w ubiegłym roku wyniosła 4050 szt., podczas gdy w analogicznym okresie kupiono 12 604 Golfy i aż 16 966 Octavii (dane: Samar). I choć jest to najlepiej sprzedający się model Seata na świecie, to na polskim rynku ciągle nie może dorównać braciom z Grupy VW. Teraz jednak sytuacja może się zmienić, gdyż jego atrakcyjność zwiększyła się dzięki liftingowi.

Co się zmieniło? Seat Leon otrzymał ostrzejsze rysy z przodu (szerszy grill, inny zderzak i reflektory LED), pojawiły się nowe systemy bezpieczeństwa (m.in. asystent jazdy w korku, pozwalający na półautonomiczną jazdę) oraz nowoczesne multimedia (8-calowy ekran dotykowy, szersze możliwości wykorzystania smartfona).

Seat Leon - elegancki jak Xcellence

Poliftingowy model uatrakcyjniono także za sprawą nowej wersji wyposażeniowej Xcellence, która jest skierowana do kierowców szukających komfortu, elegancji i nowoczesnych technologii. Właśnie taki pojazd trafił na pół roku w nasze ręce.

Xcellence to druga, obok sportowo stylizowanej FR, topowa wersja wyposażeniowa (oferowane w tej samej cenie 97 600 zł). Poczucie elegancji na zewnątrz zapewniają tu chromowane listwy okienne i grill, a w środku – czarno-granatowa tapicerka, elementy dekoracyjne w kolorze Ice Metal oraz diodowy pakiet oświetlenia wnętrza. Do rozwiązań podnoszących wygodę użytkowania można zaliczyć podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń, system dostępu bezkluczykowego oraz seryjne czujniki parkowania z tyłu.

W Xcellence znajdziecie także: 7 airbagów, klimatyzację automatyczną, reflektory LED i multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym, czujnikiem zbliżeniowym i systemem rozpoznawania mowy. Za symboliczną złotówkę otrzymacie pakiet Comfort+, zawierający m.in. podgrzewane fotele, asystenta pasa ruchu i aktywny tempomat z systemem kontroli odstępu.

Seat Leon - 150 KM: w sam raz na kompakt

Do napędu Leona mogą posłużyć silniki benzynowe i diesle o mocy od 86 do 300 KM. Wydaje się nam, że do prestiżowej wersji Xcellence idealnie pasuje 150-konny doładowany benzyniak, połączony z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Ten duet gwarantuje nie tylko dobrą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu, lecz także dużą wygodę jazdy dzięki „automatowi”.

Seat Leon - to nam się podoba

Dynamiczny i oszczędny silnik, szybko działający i intuicyjny „automat”, znakomite prowadzenie, nowoczesne systemy asystujące.

Seat Leon - to nam się nie podoba

Wysoka cena, brak dedykowanych przycisków wokół 8-cal. ekranu, szarpnięcie przy szybkim starcie po uruchomieniu silnika (start-stop).

Seat Leon - nasza ocena

Cena ponad 130 000 zł za 150-konnego Leona może szokować, ale w zamian otrzymujemy kompaktowy samochód z najnowocześniejszymi systemami podwyższającymi komfort i bezpieczeństwo, wyposażony w dynamiczny i oszczędny silnik, a do tego z dopracowanym podwoziem, które sprawia dużo frajdy.

Seat Leon 1.4 TSI DSG Xcellence - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1395 cm3
Moc maksymalna 150 KM/5000-6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s
Prędkość maksymlana 215 km/h
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b (DSG)/przedni
Średnie spalanie wg producenta 5,0 l/100 km
Pojemność bagażnika 380-1210 l
Długość/szerokość, wysokość 4282/1816/1459 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Masa własna/ładowność 1382 kg/482 kg kg
Średnica zawracania 10,3 m
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Cena podst. testowanej wersji 97 600 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 4 lata (120 tys. km)
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego egzemplarza 132 730 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Co padnie szybciej: silnik czy skrzynia.
Ciekawe tez jakie bedzie srednie zuzycie oleju na 1000 km ;)
27 cze 10:38 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kowal1987 Użytkownik anonimowy
~Kowal1987 :
No photo ~Kowal1987 Użytkownik anonimowy
130 000? To co tam jest dołożone? Fajnego Leona w tej wersji (skrzynia, silnik) można mieć za mniej niż 100k. Do tego polityka rabatowania Seata jest o wiele lepsza niż w Skodzie, więc będzie znacznie taniej niż 100k.
16 cze 13:53 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Po co ten test skoro juz mieliście golfa z tym samym silnikiem i skrzynia biegów. Jak przeszedł testy chyba pisac nie musze. Das gniot...
15 cze 00:11 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Y Użytkownik anonimowy
~Y :
No photo ~Y Użytkownik anonimowy
Ja jezdzilem takim autem i nic nie szarpalo przy uruchamianiu silnika za pomoca start&stop. Nawet nie slychac i nie czuc jak sie uruchamia i jak gasnie silnik
14 cze 14:14 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
W środku jak łada samara ta.
14 cze 18:15 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bartosz&M Użytkownik anonimowy
~Bartosz&M :
No photo ~Bartosz&M Użytkownik anonimowy
Seaty na długie dystanse nadają się bardzo dobrze. Ostatnio jechaliśmy w 12-godzinną trasę Seatem wypożyczonym w Panek i auto dało radę. Stan techniczny był bardzo dobry więc bez problemów dojechaliśmy na miejsce i z powrotem.
27 cze 14:20 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierchu Użytkownik anonimowy
~Kierchu
No photo ~Kierchu Użytkownik anonimowy
do ~khoral:
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
27 cze 10:38 użytkownik ~khoral napisał
Co padnie szybciej: silnik czy skrzynia.
Ciekawe tez jakie bedzie srednie zuzycie oleju na 1000 km ;)
Przecież z góry dobrze już dobrze wiesz to po co głupio pytasz? :D
Przynajmniej egoisto i znaFco podzieliłbyś z innymi tą informacją a zachowujesz tylko dla siebie :)
27 cze 10:41 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Za 130 tysięcy to wolałbym Insignia albo Supernatural.
25 cze 17:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierchu Użytkownik anonimowy
~Kierchu
No photo ~Kierchu Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
15 cze 00:11 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Po co ten test skoro juz mieliście golfa z tym samym silnikiem i skrzynia biegów. Jak przeszedł testy chyba pisac nie musze. Das gniot...
Mondrego to i dobrze poczytać.
27 cze 08:20 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bee Użytkownik anonimowy
~bee
No photo ~bee Użytkownik anonimowy
do ~aa:
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
27 cze 11:12 użytkownik ~aa napisał
A te DSG to kiedyś nie szarpało? Był chociaż jeden taki jest? Ale co i tak super nie?
nooooo
27 cze 12:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Seat Leon 1.4 TSI DSG Xcellence

Testowy Leon jest wyposażony w adaptacyjne zawieszeniei progresywny układ kierowniczy.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - rozpoczynamy test długodystansowy (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego