CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Seat Leon 1.4 TSI DSG - sprawdzony w mieście i na trasie

4 sie, 15:26
Udostępnij
0
Skomentuj

150-konny benzyniak połączony z „automatem” świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie, a elegancko stylizowane i przestronne nadwozie jest nie tylko praktyczne, lecz także – w wersji Xcellence – prestiżowe.

Trzy miesiące spędzone za kierownicą Leona, w trakcie których przejechaliśmy 15 tys. km, nie wykazały dotychczas żadnej poważnej usterki (rezonowała jedynie osłona wydechu), za to pozwoliły dobrze poznać wady oraz zalety samochodu, który był użytkowany zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasach. Poniżej przedstawiamy opinie testujących.

„Pewne prowadzenie, stabilna jazda na wprost przy wysokich prędkościach, idealne auto autostradowe” – to opinia red. Błażeja Bulińskiego, po powrocie z wyjazdu Leonem do Kolonii. Spodobały mu się zwłaszcza progresywny układ kierowniczy (zmienia przełożenie i siłę wspomagania w zależności od prędkości) oraz adaptacyjny tempomat, który w trybie jazdy Sport automatycznie zwiększa prędkość pojazdu w momencie włączenia kierunkowskazu. Dziennikarz skrytykował jednak zbyt ciasne kieszenie w drzwiach bocznych oraz za mały główny schowek (miał problem z bezpiecznym umiejscowieniem butelek na napoje większych niż 0,5 l), a także nerwowe zachowanie tylnej osi podczas jazdy na poprzecznych nierównościach.

„Tylna oś, która minimalnie potrafi przestawić auto na dziurawej drodze, oraz hałaśliwość zawieszenia podczas przejeżdżania przez studzienki czy torowiska” – na te cechy zwrócił uwagę także red. Borkowski. Uważa, że główną winę ponoszą w tym przypadku 17-calowe koła, które nie dość, że stanowią dużą masę nieresorowaną, to na dodatek z powodu niskiego profilu opon (225/45) przenoszą więcej drgań do wnętrza. Jest za to zwolennikiem silnika 1.4 TSI/150 KM, który zapewnia Leonowi znakomitą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu. Chwalił też szybkość działania dwusprzęgłowego „automatu”, choć uważa, że w przypadku próby startu lub szybkiej redukcji mógłby reagować delikatniej.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - bezpieczny i oszczędny

„Tryb chwilowej pracy silnika na dwóch cylindrach podczas jazdy ze stałą prędkością oraz funkcja żeglowania skrzyni DSG w trybie Eco (brak hamowania silnikiem po zdjęciu nogi z gazu)” – te elementy spodobały się w Leonie red. Adamowi Włodarzowi, preferującemu ekologiczny styl jazdy. Jadąc z dwójką dzieci, na trasie Warszawa-Rybnik-Warszawa zużył poniżej 5 l/100 km. Chwalił też Seata za liczne systemy asystujące, które nie narzucają się kierowcy. Skrytykował jednak utrudnione powiększanie mapy i brak przycisków po bokach ekranu, dających bezpośredni dostęp do głównych funkcji.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - to nam się podoba

Dobra dynamika, rozsądne spalanie, pewne prowadzenie, wygodna pozycja za kierownicą, czytelne instrumenty, intuicyjne działanie tempomatu.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - to nam się nie podoba

Nerwowa i głośna praca zawieszenia na poprzecznych nierównościach, małe schowki (w drzwiach i główny), skrzynia potrafi szarpać.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - nasza ocena

Jeśli chcesz kupić kompakt z rodziny VW i zastanawiasz się nad silnikiem, to benzynowy wariant 1.4 TSI/150 KM połączony z „automatem” będzie świetnym wyborem. Jest dynamiczny i oszczędny!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1395 cm3
Moc maksymalna 150 KM/5000-6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s
Prędkość maksymlana 215 km/h
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b (DSG)/przedni
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie wg producenta 5,0 l/100 km
Emisja CO2 115 g/km
Pojemność bagażnika 380-1210 l
Długość/szerokość, wysokość 4282/1816/1459 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Masa własna/ładowność 1318 kg/472 kg kg
Średnica zawracania w lewo/w prawo 11,0 m
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Cena podst. wersji XCellence 98 600 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 4 lata (120 tys. km)/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego egzemplarza 133 730 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (33)

No photo
No photo ~look Użytkownik anonimowy
~look :
No photo ~look Użytkownik anonimowy
Jestem ciekawy czy w Polsce sprzeda się chociaż 1 sztuka tego samochodu w tym wyposażeniu w ciągu roku :D
Zacznijcie testować wersje PODSTAWOWE SAMOCHODÓW bo to interesuje 90% klientów indywidualnych w Polsce !!! Sam własnie stoję przed takim wyborem. Szukam samochodu kombi w podstawowej wersji wyposażenia, ale takich porównań nigdzie nie znalazłem, przypuszczam, że z oczywistych powodów bo samochody niemieckie zawsze przegrałyby z kretesem. Przestańcie w końcu faworyzować samochody niemieckie. Jeżdżę własnie po salonach i szczerze powiem, że samochody niemieckie w podstawowych wersjach maja najmniej do zaoferowania w horrendalnych cenach !!! Nie rozumiem, tez zachwytu nad jakością wykończenia niemieckich samochodów, b jest ona na dokładnie takim samym poziomie jak wszystkie inne samochody tego samego segmentu (pomijając oczywiście samochody budżetowe). Wkurza mnie tez to, że minusy samochodów niemieckich potraficie tak odwrócić, aby stały się plusami (mikroskopijne bagażniki golfa plusujecie tym, że mają regularne kształty i w porównaniach wychodzi zawsze remis - PARANOJA) !!! ZERO OBIEKTYWIZMU !!!
7 sie 09:00 | ocena: 90%
Liczba głosów:50
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
~Kamil :
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
Aaaach , westchnalem ..piekny samochod a cena to juz prawdziwe arcydzielo ! Na razie pozostane przy Chevrolecie Lacetti kombi . Co prawda dobrych kilka lat na karku i kilometrow za soba , ale wciaz zadziwia swiezoscia a i osiagi nie sa tragiczne ( 9.5 /100 i 200 km-V-max) .Ostatnio jechalem od Swiecka do Konstancji , no coz - 1/5 trasy to Baustelle ( ograniczenia do 60-80 ) , wiele odcinkow z ograniczeniem do 120-130 . Pod Stuttgartem z racji przygotowan do zmiany organizacji ruchu korek na 1 godzine . Mimo dosc dlugiej trasy nie dobiegaly do moich uszu zadne odglosy z okolic deski rozdzielczej , do chlodzonego schowka przed pasazerem z latwoscia wlozylem litrowa butelke Coli . Siedzenia sa wygodne a zawieszenie sprezyste . Powiem szczerze ,poza brakiem 6 biegu nie widze w Lacettim zadnych wad . Nie bierze oleju , a co gorsze ,nie chce sie popsuc . Od czasu do czasu lekka podgazowka do 210 a pozniej spokojniej .Widze w Tesli 15 calowy wyswietlacz ..ludzie , samochod ma byc do jazdy a nie do gapienia sie w ekran .Dlatego nie potrzebuje asystentow hamowania , zmiany pasa ruchu ,martwego pola i innych pseudo dodatkow . Za to sie placi a wystarczy 15 000 zl , by cieszyc sie jazda.
7 sie 22:25 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje się branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0. p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
7 sie 21:39 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Kto to kupi? Takie pieniądze za kompakta? Do tego zestaw gwarantujący duże koszty napraw po kilku latach. Czym się zachwycać? Auto jest fajne. Ale tylko do czasu aż nie przejdzie 50-80 tys. Km. No i ta cena. Zobaczcie jaka insignie albo 508 można za takie pieniądze kupić.
7 sie 21:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~25 tys przebiegu silniika i skrzyni Użytkownik anonimowy
~25 tys przebiegu silniika i skrzyni
No photo ~25 tys przebiegu silniika i skrzyni Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
7 sie 10:38 użytkownik ~Tomek napisał
Drogo ale nikt nie płaci cen katalogowych. Kupiłem golfa 1.4 125km z DSG w comforcie z xenony,pakiet zima,kierownica multifunkcyjna,czujniki parkowania przód tył,pakiet biznes za 84tyś po rabacie.Cena katalogowa była około 96 jeśli dobrze pamiętam.
Najwi
za 130 tysiaków to można mieć taaakiego Golfa VII że sąsiad dostanie 'z urzędu' migotania przedsionków-moim zdaniem jeśli kupować auto ze stajni VW to najlepszą opcją jest zakup najpopularniejszego z kompaktów.
do tej pory za taką kasę nie wymyślono niczego lepszego i bardziej uniwersalnego niż sprawdzona konstrukcja z Wolfsburga. coś na ten temat wiem bo sam kiedyś w dalekiej przeszłości śmigałem Golfem II GTI - pojazd ten poddany wielu modyfikacjom takim jak wymiana hamulców zawieszenia tłumika wnętrza i 'instalacji grającej' spisywał się po prostu rewelacyjnie.krótko mówiąc ze starej 'budy' został tylko silnik i blachy.
ps - obecnie mam stare BMW3 E 46 coupe z silnikiem 3.0d o mocy ponad 300KM - tym się dopiero 'zamiata'

7 sie 21:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunktshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunktshakur1990 :
No photo ~gunktshakur1990 Użytkownik anonimowy
Ale skoda octavia i tak wygrała ten test...haha
4 sie 23:52 | ocena: 96%
Liczba głosów:26
96%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Drogo ale nikt nie płaci cen katalogowych. Kupiłem golfa 1.4 125km z DSG w comforcie z xenony,pakiet zima,kierownica multifunkcyjna,czujniki parkowania przód tył,pakiet biznes za 84tyś po rabacie.Cena katalogowa była około 96 jeśli dobrze pamiętam.
Najwięcej do powiedzenia maja ci którzy nie mieli szansy nawet powąchać nowego samochodu. W każdym hatchbacku bagażniki są małe. Nie kupuje się samochodu tylko dla bagażnika. Jakby tak było to każdy by jeździł kombi.
7 sie 10:38 | ocena: 58%
Liczba głosów:31
42%
58%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~R Użytkownik anonimowy
~R :
No photo ~R Użytkownik anonimowy
Zapomnieli dopisać ze artykuł sponsorowany
4 sie 23:34 | ocena: 92%
Liczba głosów:24
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MZ Użytkownik anonimowy
~MZ
No photo ~MZ Użytkownik anonimowy
do ~Mont:
No photo ~Mont Użytkownik anonimowy
7 sie 09:34 użytkownik ~Mont napisał
133tys za auto seg.B ?
To jest segment C. Ja kupiłem w grudniu wersję FR kombi z tym silnikiem z przed liftingu za 88 tys - wyprzedaż 2016r. (manual, aktywny tempomat, full LED), 133 tys. rzeczywiście trochę dużo..
7 sie 10:32 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adg Użytkownik anonimowy
~adg :
No photo ~adg Użytkownik anonimowy
Tragiczne sztywne zawieszenie nie dające nawet minimum komfortu od lat jest zmora seatów i to przekreśla to auto poza hobbystą do sportu. Ale kto kupi takie auto do sportu????
7 sie 10:55 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Seat Leon 1.4 TSI Xcellence

Kierowcy testowi chwalą Leona za precyzję prowadzenia i stabilne zachowanie przy dużych prędkościach. Zdarza się, że na poprzecznych nie- równościach robi się nerwowo, a zawieszenie hałasuje.

Seat Leon 1.4 TSI DSG - sprawdzony w mieście i na trasie (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Błażej Buliński / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Włodarz / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego