Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Skoda Citigo - kolor kiwi Skodę ożywi

16 kwi, 12:58

Skoda Citigo przeszła ostatnio drobny lifting. Żeby zobaczyć różnice, trzeba być wielkim fanem marki. Z drugiej jednak strony, po co poprawiać coś, co wyszło całkiem nieźle

Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda Citigo przeszła face lifting. Zmiany są jednak na tyle drobne, że właściciele starszych modeli małej Skody nie będą zazdrośnie patrzeć na odświeżone auta. Raczej trudno im będzie dostrzec różnice.

Skoda Citigo - nadwozie

To, że testowa Skoda Citigo jest egzemplarzem po kuracji odmładzającej, najłatwiej poznać po nowym „krzykliwym” kolorze Kiwi Green (600 zł). Poza tym w reflektorach pojawiły się listwy LED, a światła przeciwmgielne doświetlają teraz zakręty. Inne modyfikacje, jak przeprojektowany przedni zderzak, maska i grill, są tak naprawdę trudne do wychwycenia. Nową opcją jest też czarne lub białe malowanie lusterek i dachu (1200 zł).

Większe zmiany zaszły we wnętrzu małej „czeszki”. Przede wszystkim pojawiło się nowe radio Swing – standard w wersji Style – a opcjonalną nawigację TomTom zastąpiła przystawka na telefon. Umieszczony w niej smartfon za pomocą specjalnej skodowskiej aplikacji można zamienić nie tylko w nawigację i zestaw głośnomówiący, lecz także w komputer pokładowy i dodatkowe wskaźniki.

Skoda Citigo - silnik

Trzycylindrowiec o mocy 75 koni z naszego auta testowego to najmocniejsza wersja dostępna w Skodzie Citigo. Mimo to zapewnia jedynie akceptowalne osiągi – przyspieszenie do „setki” zajmuje ponad 13 s. W mieście w zupełności wystarcza, ale w trasie nieparzysta liczba cylindrów potrafi głośno „warczeć”. Co ciekawe, styl jazdy nie wpływa znacząco na spalanie – zużycie paliwa waha się od 5 do 6,5 l/100 km.

Skoda Citigo - prowadzenie

Skoda Citigo to coś więcej niż miejskie „toczydełko”, ten samochód naprawdę dobrze się prowadzi. Szkoda, że Czesi nie oferują żwawszej wersji, bo zawieszenie i układ kierowniczy mają jeszcze spore rezerwy. Mocniejsze jednostki 1.0 TSI można znaleźć jedynie w up!-ie. W każdym razie Skoda Citigo to prawdziwy mistrz zwinności.

Skoda Citigo - koszty

Niestety, mimo że auto testowe to najbogatsza opcja Style za 44 550 zł, trzeba dopłacić za wiele dodatków. Dopłaty wymaga m.in. automatyczna klimatyzacja (1200 zł), a standardem są malutkie, 14-calowe obręcze.

Skoda Citigo - to nam się podoba

Oszczędny silnik, przestronne jak na tę klasę wnętrze, cena, zwinność, prowadzenie.

Skoda Citigo - to nam się nie podoba

Spory, ale nieforemny kufer z wysokim progiem załadunku, oszczędności w wykończeniu.

Skoda Citigo - nasza opinia

O ile nie jestem wielkim fanem Skody, o tyle Skodę Citigo lubię i cenię. To sympatyczne auto niczego nie udaje. Jest do bólu praktyczne, nie potrzebuje o wiele więcej miejsca do parkowania niż Smart, a przy tym dobrze się je prowadzi. Trudno znaleźć tak zwinne auto do miasta.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej