CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans?

19 maja, 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda Fabia to oczywisty wybór w klasie B. Sprawdzamy, jak ten bestseller poradzi sobie z relatywnie nowym Suzuki Baleno. W szranki stają mocne doładowane benzyniaki

Skoda Fabia od lat zajmuje pierwsze miejsca w statystykach sprzedaży, a obecna generacja jest z nami już 3 lata. Z tym większą nadzieją porównaliśmy ją z młodszym o 2 lata rywalem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Suzuki Baleno wydaje się bardzo udanym konkurentem. Mimo że jego silnik ma o jeden cylinder mniej, rozwija niemal taką samą moc i zbliżony moment obrotowy, do tego mniej pali.

W topowej wersji wyposażeniowej Elegance ma niemal wszystko, co można sobie wymarzyć nie tylko w tej klasie. Porównywana przez nas Fabia to również najwyższa wersja, ale większość ekstrasów z wyposażenia zamontowanego w testówce wymaga w niej dopłaty. Co ciekawe jednak, gdy doliczyliśmy elementy standardowego wyposażenia Suzuki, Skoda i tak okazała się tańsza!

Jedyne, czego nie udało się do niej zamówić, to biksenonowe reflektory, które w Baleno są standardowe. Na niekorzyść Suzuki przemawia jednak to, że aby mieć dwupłaszczyznową regulację kierownicy, trzeba kupić prezentowaną przez nas topową wersję za ponad 70 000 zł.

Pewne obawy mieliśmy do napędu małego Suzuki Baleno, ale charakterystyka trzycylindrowego silnika z turbosprężarką pozytywnie nas zaskoczyła. Wrażenia z jazdy były takie, jakby Suzuki poruszało się szybciej od Skody, jednak po dokonaniu pomiarów okazało się, że oba auta mają bardzo zbliżone osiągi, zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie, jak i o elastyczność. Suzuki spala jedynie mniej paliwa (średnio 5,3 l na 100 km). Baleno jest zwinniejsze podczas miejskiej eksploatacji, nie tylko z tego powodu, że ma węższe opony, lecz także dlatego, że łatwiej nim zawrócić (ma mniejszy promień skrętu).

Suzuki Baleno ma także niższą masę i to się czuje. Przewagę Skody odczujecie jednak w trasie, bo jej skrzynia ma sześć przełożeń, a Suzuki tylko pięć, co w przypadku prędkości autostradowych sprawia, że Fabia nieco mniej pali. Skoda jest też stabilniejsza. Pod względem tłumienia nierówności lepiej zaś wypada Suzuki, ale już w kwestii własności jezdnych prym wiedzie „czeszka”, chociaż nie są to jakieś kolosalne różnice. Największym rozczarowaniem okazał się układ hamulcowy Baleno, który po rozgrzaniu bardzo nieefektywnie działa. Może to być częściowo spowodowane mniejszą szerokością opon zastosowanych w tym samochodzie.

Duże różnice znaleźliśmy także w obsłudze obu modeli. W Fabii właściwie nie ma się do czego przyczepić, ponieważ trudno sobie wyobrazić, że mogłoby być prościej. W Baleno nie jest już tak różowo, ponadto to, co wyświetla się na ekranie nawigacji, przypomina systemy sprzed kilku ładnych lat. W Skodzie zaś mamy do czynienia z bardzo przejrzystym i ładnym menu.

Skoda Fabia prowadzi też pod względem materiałów wykończeniowych, ponieważ te w Baleno wypadają w porównaniu bardzo przeciętnie. Na szczęście są również kategorie, w których Suzuki jest lepsze. Szczególnie w tylnej części kabiny można poczuć, że Fabia nie jest już najmłodszym modelem.

W Suzuki Baleno znajdziecie bowiem więcej miejsca na wysokości kolan. Niestety, tego samego nie możemy powiedzieć o ilości przestrzeni nad głowami, bo w Baleno jest jej mniej niż w Fabii. W sumie Suzuki Baleno to całkiem udany model, jednak to Skoda Fabia wiedzie prym w tym segmencie.

Suzki Baleno kontra Skoda Fabia - naszym zdaniem

Suzuki Baleno nie miało szans? W naszym porównaniu wygrywa Skoda, nie tylko z tego powodu, że jej silnik ma o jeden cylinder więcej, lecz przede wszystkim dlatego, że nawet po doposażeniu ma niższą cenę, a w małym aucie ekstrasy nie są najważniejsze. Fabia przekonuje też prostą obsługą i małym spadkiem wartości. Suzuki ma więcej miejsca z tyłu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (73)

No photo
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
~Stefan :
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
Co za bełkot. Wszystko skoda lepiej. A jak coś lepiej baleno to zaraz dodane ale za to skoda...
Żenada jak nachalnie.
A obiektywnie: gdzie ceny? Bo bazowe wersje są nieporównywalne. Na korzyść suzuki. Skoda ładniejsza, suzuki większe, napęd suzuki lepszy. Szósty bieg w miejskim aucie na autostradę? Litości. Ekonomia suzuki. Niezawodność? Sami sobie powiedzcie
19 maja 18:31 | ocena: 96%
Liczba głosów:53
96%
4%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mult Użytkownik anonimowy
~Mult :
No photo ~Mult Użytkownik anonimowy
Wg Was Fabia wygrała. Nic w tym dziwnego - przecież to auto z koncernu VAG. Dziwnym trafem w waszych testach zawsze wygrywają pojazdy z tego koncernu.
A tak na poważnie - nierozj*bywalne 1.2 w suzuki i jeździsz bez obawy przez setki tys km. O skodzie tego powiedzieć nie mmożna.
19 maja 18:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:53
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
~zenon :
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
Miałem Fabię 1,9 dci ,jedno dobre w tym samochodzie to silnik .Po dwóch latach wymiana wszystkich
gum na stabilizatorze ,częsta wymiana wsporników ,gumy na wahaczach tragedia raz lewy raz prawy i tak na przemian .Dopiera wymiana gum na wahaczach od Seata (pełne gumy) ale nie ma tak dobrze
awarie znikły ale za to wzrosły drgania kierownicy.Jeździłem dziesięć lat od nowego,już nie kupie Skody.
20 maja 06:34 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Fabia jest mniej pojemna i bardziej awaryjna od Baleno. Silniki japońskie są nie do zatarcia, a te R3 poza osiągami i elastycznością biją na głowe R4 VAGa, które od nowości są nastawione by się psuć. Rozumiem niemiecki zarząd, ale brak obiektywizmu redaktorów A.-Ś. osiągneły już poziom KRLD lub Chin.
19 maja 19:52 | ocena: 93%
Liczba głosów:43
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zse Użytkownik anonimowy
~zse :
No photo ~zse Użytkownik anonimowy
cyt. "Skoda Fabia to oczywisty wybór w klasie B" - wcale nie taki oczywisty, np. takie renault clio bije fabię niemal pod każdym względem. stylistyka babcinego kredensu i wysoka awaryjność dyskredytuje ten samochód w oczach wielu kierowców
20 maja 09:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Leonidas Użytkownik anonimowy
~Leonidas :
No photo ~Leonidas Użytkownik anonimowy
W życiu bym nie wybrał kurowagena, jakbym miał te dwa auta do wzięcia. Jak nowe to we wszystkich czasopismach rozpisują się jakie to auta koncernu VAG są wspaniałe. Jednak w rankingach niezawodności to dno dna. Szajskie TSIki żrące olej, z przeskakującymi rozrządami i panewkami z plastiku...
20 maja 04:37 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
oba auta coś ukrywają: o skodzie wiadomo - bierze olej, awaryjność większa. nowe baleno czytając forum baleno: awaryjność skrzyni biegów, po mniej niż 2 latach w kilku egzemplarzach? strach kupować. proponuję rozważyć np. fiata tipo lub kia rio. silniki nie do zdarcia.
20 maja 00:22 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Przestaję już czytać jakiekolwiek zestawienia, w których jest Skoda, bo i tak wiadomo, że wygra. Po co więc męczyć wzrok. W ogóle chyba czas definitywnie pożegnać się z Auto Bild'em tłumaczonym na polski. Tschüß!
19 maja 22:21 | ocena: 96%
Liczba głosów:25
96%
4%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
~dr feelgood :
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
Wiedziałem, że wygra skoda, zanim otworzyłem ten artykuł. Czy to znaczy że jestem jasnowidzem? Chyba tak, bo ostatnio jak był tutaj test opon to też wiedziałem że wygra niemiecki Continental.
20 maja 11:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wielkopolanin Użytkownik anonimowy
~wielkopolanin :
No photo ~wielkopolanin Użytkownik anonimowy
Kupiłem e styczniu żonie Baleno, postawiłem na tradycyjny silnik 1.2. Często nim jeżdżę. Powiem otwarcie, bardzo fajne autko, zwinne, ładne i bardzo dużo miejsca w środku!!!
19 maja 22:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans?

Skoda Fabia to oczywisty wybór w klasie B. Sprawdzamy, jak ten bestseller poradzi sobie z relatywnie nowym Suzuki Baleno. W szranki stają mocne doładowane benzyniaki.

Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans? (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego