Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans?

19 maja, 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda Fabia to oczywisty wybór w klasie B. Sprawdzamy, jak ten bestseller poradzi sobie z relatywnie nowym Suzuki Baleno. W szranki stają mocne doładowane benzyniaki

Skoda Fabia od lat zajmuje pierwsze miejsca w statystykach sprzedaży, a obecna generacja jest z nami już 3 lata. Z tym większą nadzieją porównaliśmy ją z młodszym o 2 lata rywalem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Suzuki Baleno wydaje się bardzo udanym konkurentem. Mimo że jego silnik ma o jeden cylinder mniej, rozwija niemal taką samą moc i zbliżony moment obrotowy, do tego mniej pali.

W topowej wersji wyposażeniowej Elegance ma niemal wszystko, co można sobie wymarzyć nie tylko w tej klasie. Porównywana przez nas Fabia to również najwyższa wersja, ale większość ekstrasów z wyposażenia zamontowanego w testówce wymaga w niej dopłaty. Co ciekawe jednak, gdy doliczyliśmy elementy standardowego wyposażenia Suzuki, Skoda i tak okazała się tańsza!

Jedyne, czego nie udało się do niej zamówić, to biksenonowe reflektory, które w Baleno są standardowe. Na niekorzyść Suzuki przemawia jednak to, że aby mieć dwupłaszczyznową regulację kierownicy, trzeba kupić prezentowaną przez nas topową wersję za ponad 70 000 zł.

Pewne obawy mieliśmy do napędu małego Suzuki Baleno, ale charakterystyka trzycylindrowego silnika z turbosprężarką pozytywnie nas zaskoczyła. Wrażenia z jazdy były takie, jakby Suzuki poruszało się szybciej od Skody, jednak po dokonaniu pomiarów okazało się, że oba auta mają bardzo zbliżone osiągi, zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie, jak i o elastyczność. Suzuki spala jedynie mniej paliwa (średnio 5,3 l na 100 km). Baleno jest zwinniejsze podczas miejskiej eksploatacji, nie tylko z tego powodu, że ma węższe opony, lecz także dlatego, że łatwiej nim zawrócić (ma mniejszy promień skrętu).

Suzuki Baleno ma także niższą masę i to się czuje. Przewagę Skody odczujecie jednak w trasie, bo jej skrzynia ma sześć przełożeń, a Suzuki tylko pięć, co w przypadku prędkości autostradowych sprawia, że Fabia nieco mniej pali. Skoda jest też stabilniejsza. Pod względem tłumienia nierówności lepiej zaś wypada Suzuki, ale już w kwestii własności jezdnych prym wiedzie „czeszka”, chociaż nie są to jakieś kolosalne różnice. Największym rozczarowaniem okazał się układ hamulcowy Baleno, który po rozgrzaniu bardzo nieefektywnie działa. Może to być częściowo spowodowane mniejszą szerokością opon zastosowanych w tym samochodzie.

Duże różnice znaleźliśmy także w obsłudze obu modeli. W Fabii właściwie nie ma się do czego przyczepić, ponieważ trudno sobie wyobrazić, że mogłoby być prościej. W Baleno nie jest już tak różowo, ponadto to, co wyświetla się na ekranie nawigacji, przypomina systemy sprzed kilku ładnych lat. W Skodzie zaś mamy do czynienia z bardzo przejrzystym i ładnym menu.

Skoda Fabia prowadzi też pod względem materiałów wykończeniowych, ponieważ te w Baleno wypadają w porównaniu bardzo przeciętnie. Na szczęście są również kategorie, w których Suzuki jest lepsze. Szczególnie w tylnej części kabiny można poczuć, że Fabia nie jest już najmłodszym modelem.

W Suzuki Baleno znajdziecie bowiem więcej miejsca na wysokości kolan. Niestety, tego samego nie możemy powiedzieć o ilości przestrzeni nad głowami, bo w Baleno jest jej mniej niż w Fabii. W sumie Suzuki Baleno to całkiem udany model, jednak to Skoda Fabia wiedzie prym w tym segmencie.

Suzki Baleno kontra Skoda Fabia - naszym zdaniem

Suzuki Baleno nie miało szans? W naszym porównaniu wygrywa Skoda, nie tylko z tego powodu, że jej silnik ma o jeden cylinder więcej, lecz przede wszystkim dlatego, że nawet po doposażeniu ma niższą cenę, a w małym aucie ekstrasy nie są najważniejsze. Fabia przekonuje też prostą obsługą i małym spadkiem wartości. Suzuki ma więcej miejsca z tyłu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 32/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczne BMW i5; pierwsza jazda Porsche Panamerą Sport Turismo; raport o grzechach branży moto; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Renault Koleos; przyszłośc motoryzacji - co nas czeka w ciągu dekady; porady jak wyprzedzać; porównanie używanych dużych kombi z mocnymi silnikami; Top 7: minivany za 10-20 tys. zł; pożegnanie z hydropneumatycznym zawieszeniem Citroena.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (121)

No photo
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
~Stefan :
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
Co za bełkot. Wszystko skoda lepiej. A jak coś lepiej baleno to zaraz dodane ale za to skoda...
Żenada jak nachalnie.
A obiektywnie: gdzie ceny? Bo bazowe wersje są nieporównywalne. Na korzyść suzuki. Skoda ładniejsza, suzuki większe, napęd suzuki lepszy. Szósty bieg w miejskim aucie na autostradę? Litości. Ekonomia suzuki. Niezawodność? Sami sobie powiedzcie
19 maja 18:31 | ocena: 90%
Liczba głosów:110
90%
10%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
~zenon :
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
Miałem Fabię 1,9 dci ,jedno dobre w tym samochodzie to silnik .Po dwóch latach wymiana wszystkich
gum na stabilizatorze ,częsta wymiana wsporników ,gumy na wahaczach tragedia raz lewy raz prawy i tak na przemian .Dopiera wymiana gum na wahaczach od Seata (pełne gumy) ale nie ma tak dobrze
awarie znikły ale za to wzrosły drgania kierownicy.Jeździłem dziesięć lat od nowego,już nie kupie Skody.
20 maja 06:34 | ocena: 84%
Liczba głosów:32
84%
16%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nljh Użytkownik anonimowy
~Nljh :
No photo ~Nljh Użytkownik anonimowy
Na punkty zawsze VAG wygrywa, ale na punkty nie kupuje się auta.
Co do samego testu, niestety tego Suzuki nie znam, ale obecna generacja Fabii po doposażeniu kiepsko wypada przy konkurencji, nie jest już tania, a jednocześnie nie ma decydującego atutu, Polo ma jakość wnętrza, Francuzi mają design, Fiesta prowadzenie, a Fabia nie ma nic, no i jeszcze downsizing w wykonaniu VAG...
23 maja 00:01 | ocena: 88%
Liczba głosów:24
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mult Użytkownik anonimowy
~Mult :
No photo ~Mult Użytkownik anonimowy
Wg Was Fabia wygrała. Nic w tym dziwnego - przecież to auto z koncernu VAG. Dziwnym trafem w waszych testach zawsze wygrywają pojazdy z tego koncernu.
A tak na poważnie - nierozj*bywalne 1.2 w suzuki i jeździsz bez obawy przez setki tys km. O skodzie tego powiedzieć nie mmożna.
19 maja 18:35 | ocena: 97%
Liczba głosów:91
97%
3%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Fabia jest mniej pojemna i bardziej awaryjna od Baleno. Silniki japońskie są nie do zatarcia, a te R3 poza osiągami i elastycznością biją na głowe R4 VAGa, które od nowości są nastawione by się psuć. Rozumiem niemiecki zarząd, ale brak obiektywizmu redaktorów A.-Ś. osiągneły już poziom KRLD lub Chin.
19 maja 19:52 | ocena: 93%
Liczba głosów:75
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hans Użytkownik anonimowy
~Hans :
No photo ~Hans Użytkownik anonimowy
Ten artykuł to kompromitacja. Przede wszystkim należało porównać auta z silnikami o tej samej pojemności i w podstawowej wersji wyposażeniowej, takiej akceptowalnej przez klientów i dostępnej w salonach (właściwie nikt nie kupuje tzw. golasa). Wtedy okazałoby się, że osiągi suzuki, wyposażenie, a zwłaszcza cena (skoda - ok. 50 tys., a suzuki - ok. 46 tys.) nie dają skodzie żadnych szans, bo to ona powinna być tańsza. Jedynym, co odstrasza klientów, jest miejsce produkcji suzuki - Indie, ale wiele marek produkuje tam auta (np. Nissan), a mazdy (supermarka) są produkowane w Meksyku, ... a skoda w Czechach.
30 maja 08:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Leonidas Użytkownik anonimowy
~Leonidas :
No photo ~Leonidas Użytkownik anonimowy
W życiu bym nie wybrał kurowagena, jakbym miał te dwa auta do wzięcia. Jak nowe to we wszystkich czasopismach rozpisują się jakie to auta koncernu VAG są wspaniałe. Jednak w rankingach niezawodności to dno dna. Szajskie TSIki żrące olej, z przeskakującymi rozrządami i panewkami z plastiku...
20 maja 04:37 | ocena: 87%
Liczba głosów:46
87%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Przestaję już czytać jakiekolwiek zestawienia, w których jest Skoda, bo i tak wiadomo, że wygra. Po co więc męczyć wzrok. W ogóle chyba czas definitywnie pożegnać się z Auto Bild'em tłumaczonym na polski. Tschüß!
19 maja 22:21 | ocena: 96%
Liczba głosów:48
96%
4%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~L Użytkownik anonimowy
~L :
No photo ~L Użytkownik anonimowy
Jest jedna roznica,co kladzie Skode. Suzuki ma rozstaw kol o 6cm wiekszy. To roznica klas. Brakuje 2-3cm do wejscia w klase Golf/Megane. I moim zdaniem wyglada lepiej. A po zalozeniu opon 205-215 lepsze hamowanie i wyglad.
19 maja 21:46 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ppppppp Użytkownik anonimowy
~Ppppppp :
No photo ~Ppppppp Użytkownik anonimowy
Suzuki wszędzie lepsze i mniej pali, no ale skoda ma szósty bieg, to ona mniej pali. I generalnie skoda jest lepsza choć jest to starszy samochód i gorszy... Co za bełkot? Kto te idiotyzm pisze w tym Onecie?
19 maja 19:37 | ocena: 96%
Liczba głosów:67
96%
4%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans?

Skoda Fabia to oczywisty wybór w klasie B. Sprawdzamy, jak ten bestseller poradzi sobie z relatywnie nowym Suzuki Baleno. W szranki stają mocne doładowane benzyniaki.

Skoda Fabia 1.2 TSI kontra Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - kto tu jest bez szans? (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego