Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 - Spełnia oczekiwania

11 kwi, 17:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda wprowadziła do sprzedaży swojego pierwszego dużego SUV-a. Czy model Kodiaq stanie się kolejnym bestsellerem czeskiej marki? Tę wyczekiwaną gorącą nowość sprawdzamy razem z naszymi Czytelnikami.

To jedna z najważniejszych premier rynkowych tego roku. Do segmentu dużych SUV-ów dołączyła Skoda. Czy konkurencja ma się czego obawiać? Wydaje się, że jak najbardziej tak, ponieważ w salonach czeskiej marki od razu zapanował wzmożony ruch.

Nasi Czytelnicy otrzymali do testu Kodiaqa ze 190-konnym silnikiem 2.0 TDI. W tym przypadku nie mogli narzekać na brak mocy. Duży SUV jest dynamiczny i elastyczny. To zasługa wysokiego momentu obrotowego (400 Nm) oraz szybko zmieniającej biegi dwusprzęgłowej skrzyni DSG. Napęd 4x4 nieustannie dba o jak najlepszą trakcję i poprawia bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni. Ten wariant zadowoli kierowców lubiących szybką jazdę. Dobrze spisze się także w napędzaniu samochodu zapakowanego do pełna oraz podczas ciągnięcia przyczepy (o masie do 2,5 t) – zgodnie podsumowali obaj testujący. Zużycie paliwa nie jest wygórowane jak na tak duże auto. Podczas jazd testowych Czytelnicy uzyskali ok. 8,0 l/100 km w trybie mieszanym.

Auto otrzymało komfortowe nastawy zawieszenia, które skutecznie radzi sobie nawet z dużymi nierównościami. Opcjonalne adaptacyjne amortyzatory umożliwiają zmianę siły tłumienia na bardziej komfortową lub sztywniejszą (przyda się na autostradzie lub drodze z zakrętami). Kierowca może również dostosować pracę pozostałych podzespołów (m.in. układu kierowniczego, skrzyni biegów czy reakcji na gaz), wybierając jeden z sześciu dostępnych trybów jazdy.

Kodiaq mierzy prawie 4,7 m długości, więc jazda nim po ciasnych miejskich ulicach mogłaby wydawać się trudna. Nic bardziej mylnego, ponieważ z pomocą przychodzą przemyślane rozwiązania, niedostępne do tej pory w żadnej innej Skodzie. Parkowanie staje się dziecinnie proste za sprawą systemu kamer 360 stopni, pokazującego obraz dookoła pojazdu. Na parkingu obicie drzwi uniemożliwiają wysuwane ochraniacze ich krawędzi.

Skoda Kodiaq - wszechstronny samochód

Kodiaq zrobił wrażenie na testujących bardzo przestronnym wnętrzem. Wszyscy pasażerowie mają mnóstwo miejsca. Tylna kanapa jest seryjnie wzdłużnie przesuwana o 18 cm. Bagażnik imponuje przestrzenią do zagospodarowania – łączna pojemność po złożeniu oparcia przedniego fotela może wynieść nawet ponad 2000 l! Przewożenie małych pakunków ułatwiają haczyki i przegródki (schowków nie brakuje także w części pasażerskiej). Za dopłatą pod podłogą bagażnika mogą się znajdować wyjmowane dwa dodatkowe fotele (Kodiaq jest pierwszą opcjonalnie siedmiomiejscową Skodą). Czeska marka kolejny raz potwierdziła, że potrafi robić funkcjonalne samochody.

Skoda Kodiaq - oceny Czytelników

„Stylistycznie może bez polotu, ale ilością miejsca w środku oraz mnogością opcji dodatkowych Kodiaq zaskoczy niejedną osobę. Ergonomicznie zaprojektowane wnętrze nie rozprasza kierowcy podczas jazdy, a silnik 2.0 TDI dobrze współpracuje ze skrzynią DSG. SUV Skody zdecydowanie jest autem godnym polecenia” - Marcin Prusakiewicz, inżynier budowy.

„To naprawdę przestronny samochód, który spełni wymagania dużych rodzin. W najbogatszej wersji Kodiaq imponuje wyposażeniem, a w niższych – atrakcyjną ceną. Możemy się spodziewać hitu sprzedaży. Jestem przekonany, że już wkrótce ten samochód będzie często widywany na naszych drogach” - Michał Firlong, przedstawiciel handlowy.

Skoda Kodiaq - podsumowanie

Skoda wspięła się na wyżyny. Kodiaq jest nie tylko rekordowo przestronnym samochodem rodzinnym. Pozytywnie zaskakuje również pewnym prowadzeniem, wygodą, przemyślanymi rozwiązaniami oraz rozbudowa- ną listą wyposażenia. Testowany egzemplarz otrzymał wszystkie dostępne udogodnienia, więc jego cena poszybowała do góry, jednak Kodiaq i tak został rozsądnie wyceniony – bazowy wariant kosztuje od niecałych 90 000 zł. Nic dziwnego, że ten model od samego początku cieszy się tak dużym zainteresowaniem.

Skoda Kodiaq - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 190/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 400/1750-3250
Skrzynia biegów aut. 7 (DSG)
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 235/50 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4697/1882/1655
Rozstaw osi (mm) 2791
Masa własna/ładowność (kg) 1686/675
Pojemność bagażnika (l) 720-2065
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Średnie spalanie testowe 8,0 l/100 km
Emisja CO2 150 g/km
Cena podst. testowanej wersji 149 700 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Przeglądy co 30 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza 190 950 zł

Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (129)

No photo
No photo ~Czyje oczekiwania spełnia poza VW? Użytkownik anonimowy
~Czyje oczekiwania spełnia poza VW? :
No photo ~Czyje oczekiwania spełnia poza VW? Użytkownik anonimowy
Spełnia oczekiwania - tylko raczej producenta niż odbiorców. Jeśli najważniejszą częścią samochodu jest dla klienta bagażnik - to być może spełni oczekiwania. Ale jeśli nie masz trójki dzieci lub warzywniaka - to po co ci to pudło? Przecież tyle samo kosztuje XC60 czy Alfa Romeo Stelvio, oba z pewnością jeżdżące i wyglądające lepiej. Mniej zapłacisz za Sorento z równie potężnym bagażnikiem. Jednak muszę oddać VW, że PR ma świetny. Cały czas jadąc z tym Kodiaqiem wytworzyli wrażenie jakby to był najlepszy i najbardziej wyczekiwany samochód świata a do tego jakże okazyjny! A tymczasem nic z tych rzeczy. To pudełko, słabo wykończone, o kwadratowych nadkolach i ze słabymi sinikami. W topowej wersji - ubogo wyposażone. Właściwie niemal wszystko wymaga dopłaty. Za wersję style, 2,0 TSI 180 KM chcą niby 140 tys, a po dodaniu paru rzeczy już ponad 180 tys! Wiem, że wygląd to kwestia gustu ale dla mnie Kodiaq jest nieforemny. Powstał jakby z rozciągnięcia Tiguana. Jeśli ktoś to woli od 200 konnej Alfy Romeo mającej skrzynię ZF i napęd na 4 koła z Maserati to współczuję. Do XC60 już w ogóle nie ma co z tym pudłem startować bo robi się śmiesznie...
12 kwi 10:25 | ocena: 90%
Liczba głosów:51
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kodiaq - why? Użytkownik anonimowy
~Kodiaq - why? :
No photo ~Kodiaq - why? Użytkownik anonimowy
Przez tę kurę zieloną, zieloną - oszalałem...Kto kupi niech pośpiewa, bo nie ma żadnego racjonalnego argumentu za zakupem tego pudełka. Może jeśli masz small biznes i poszukujesz auta z bagażnikiem na towar... Ewentualnie masz ekipę malarzy (w sumie 7, koniecznie dwóch konusów) + farba i pędzle. Będzie ok. W innym przypadku idź do konkurencji bo robi lepsze, szybsze oraz lepiej wyposażone i wykończone samochody. Dodatkowo to już będą SUVy premium. Wystarczy się rozejrzeć.
12 kwi 10:47 | ocena: 83%
Liczba głosów:30
83%
17%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cena premium a auto nie Użytkownik anonimowy
~Cena premium a auto nie
No photo ~Cena premium a auto nie Użytkownik anonimowy
do ~Zyga:
No photo ~Zyga Użytkownik anonimowy
11 kwi 19:35 użytkownik ~Zyga napisał
Nie jestem fanem Skody ale na Motor Show wlasnie Kodiaq byyl dla mnie najwiekszym zaskoczeniem. Nadwozie nie porywa stylem ale po wejsciudo srodka bylem pod wrazeniem. Miejsca wiecej niz w Superbie i wsiadanie wygodniejsze. Biorac pod uwage cene to samoch
Nie porywa przede wszystkim ceną. Też byłem na motor show i wrażenie zrobiło na mnie XC60. Skoda rozwala ceną, za benzynowca dwa litry trzeba zapłacić w przyzwoitej wersji ponad 180 tys, czyli prawie tyle ile za XC60 z benzyną 254 KM...Łagodnie powiem, że w Skodzie utracili kontakt z rzeczywistością.
12 kwi 10:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
do ~Kodiaq - why?:
No photo ~Kodiaq - why? Użytkownik anonimowy
12 kwi 10:47 użytkownik ~Kodiaq - why? napisał
Przez tę kurę zieloną, zieloną - oszalałem...Kto kupi niech pośpiewa, bo nie ma żadnego racjonalnego argumentu za zakupem tego pudełka. Może jeśli masz small biznes i poszukujesz auta z bagażnikiem na towar... Ewentualnie masz ekipę malarzy (w sumie 7, ko
Nawet jak masz 7 osobową ekipę malarzy to lepiej będzie kupić dwa Citroeny Berlingo lub Peugeoty Partner. Po pierwsze będzie można ich wysłać na dwie różne roboty a po drugie i tak zakup samochodów wyjdzie taniej niż jednej Skody. (Cena testowanego egzemplarza-190 950 zł)
12 kwi 13:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
~Max :
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
Wielbiciele Zachara też ostatnio testowali kodiaga
1. Jaki fajny tablet
2. Jak wysoko się siedzi
3. Jaki kufer pojemny
4. Jak łatwo foteliki się wpina w isofixy
5. Och ach o Jezusku, jak fajnie
Znaczy postoją sobie przed garażem, pobawią tabletem, dzieci uśpią i pójdą do domu.
Ani słowa o silnikach ani o tym jak się tym pudłem jeździ. Znaczy w tej chwili najważniejszy jest tablet i duże koła. Współczuję.
12 kwi 14:44 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
~Seba :
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
Gupa Vw strzela sobie w kolano silnikami typu 1.0 benz. albo 1,4 tdi z 3 cylindrami. Pierwszy wcale nie radzi sobie z autami typu octavia, rapid, kolejny jest tak slaby jakościowo że szkoda gadać. Coraz bardziej te auta stają się jednorazowe tzn niesprzedawalne na rynku wtórnym.
11 kwi 19:18 | ocena: 82%
Liczba głosów:38
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JAN2017 Użytkownik anonimowy
~JAN2017 :
No photo ~JAN2017 Użytkownik anonimowy
A My Polacy gdzie Nasz HUNKER - to auto z lat 80 tych - w każdy teren - sprawdzony na piaskach pustyni - tylko generałowie narzekali że brak klimatyzacji - Czesi i Węgrzy składali zamówienia - a nasza armia nie bo nie było klimatyzacji . Wystarczyło w to podwozie ubrać zgrabną karoserię i hit gotowy . Mercedes G powstał w latach 70tych i nadal jest hitem
12 kwi 13:50 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Za 190 ,tys zł to się kupuje alfę Stelvio albo Volvo XC60 a nie śmiecia z bagażnikiem z pazdzierza, zracym olej silnikiem i jednorazową skrzynia, o wyglądzie i jakości wykonania nawet nie wspominam. Wszędzie nachalna reklama tego dziadostwa, chyba sprzedaż nie idzie za dobrze
12 kwi 07:38 | ocena: 80%
Liczba głosów:44
80%
20%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ans Użytkownik anonimowy
~ans :
No photo ~ans Użytkownik anonimowy
dla dużych rodzin? na tylnej kanapie 2 osoby, środkowego siedziska praktycznie brak ( nadaje się tylko na podłokietnik), bardzo wysoki tunel sprawia, że nie ma też miejsca na nogi; zatem dla 4 osób - mnóstwo miejsca, piąte - tylko dla małego fotelika; o miejscach w bagażniku nie wspominam - to nie van,
11 kwi 19:39 | ocena: 75%
Liczba głosów:44
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pa pa Użytkownik anonimowy
~pa pa :
No photo ~pa pa Użytkownik anonimowy
ZBYT DROGI w dobrym wyposażeniu. Nie wart swojej ceny.
Kiepsko w środku, bez polotu, materiały nie mogą się podobać.
Silniki volkswagena każdy zna , nic szczególnego , na dodatek wysilone.
Szkoda gadać.
Czekałem na niego i się rozczarowałem.
11 kwi 23:03 | ocena: 81%
Liczba głosów:37
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4

Kodiaq imponuje wysokim komfortem jazdy. Długa trasa w tym samochodzie daje przyjemność.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 - Spełnia oczekiwania (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego