Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style - w stronę klasy premium

5 wrz, 12:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Praktyczna, komfortowa, dobrze wyposażona i dzięki 180-konnemu silnikowi szybka – Octavia Combi w takiej wersji to prosty przepis na rynkowy sukces.

Owszem, face lifting przeprowadzony pod koniec ubiegłego roku być może nie był rewolucyjny, lecz tylko potwierdził, z jak dobrą konstrukcją mamy do czynienia. Czesi poprawili to, co niezbędne, żeby rynkowy bestseller ponownie nabrał blasku, a wyposażając go w nowoczesne gadżety, wyraźnie puścili oko do bardziej wymagających klientów.

Wersja Combi to jeden z najlepszych rodzinnych kompaktów na rynku. Nie zwraca specjalnie uwagi wyglądem, ale jeśli chodzi o właściwości użytkowe, to w tej klasie trudno znaleźć godnego przeciwnika Skody. Przestronność z przodu, jak i na tylnej kanapie jest wzorowa. Bagażnik z podwójną podłogą należy do najpojemniejszych w segmencie. Przy standardowym ustawieniu oparć siedzeń daje do dyspozycji 610 l, a po ich rozłożeniu – aż 1740 l, co czyni z Octavii Combi pod tym względem kompaktowego lidera. Co więcej, w razie potrzeby tym autem można przewieźć przedmioty o długości dochodzącej do 1,9 m i masie 585 kg.

Po liftingu zauważalna jest poprawa jakości wykończenia i teraz zdecydowanie jest jej bliżej do rozwiązań z Volkswagena. Świetnie działają multimedia, obsługiwane nie tylko dotykowo, lecz także gestami. Nie zabrakło również wielu dodatków wpływających na bezpieczeństwo. W testowanym egzemplarzu były to m.in. w pełni ledowe aktywne reflektory, układ antykolizyjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat czy asystenci utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania.

Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC (4200 zł) zapewnia wysoki komfort jazdy, a system Driving Mode Select – także wybór jednego z pięciu trybów pracy układów jezdnego i napędowego: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. W sportowym „zawias” przyjemnie się usztywnia i zmienia siła wspomagania, a w połączeniu ze 180-konnym silnikiem Octavia daje dużo frajdy z jazdy. Auto jest szybkie i elastyczne, podczas testu na trasie (blisko 800 km) spaliło średnio 8,2 l/100 km.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się podoba

Komfortowa charakterystyka pracy zawieszenia, przestronne wnętrze, mocny, ale i ekonomiczny silnik, bardzo dobra jakość wykończenia.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się nie podoba

Drogie opcje wyposażenia. Po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń nie powstaje płaska przestrzeń ładunkowa. 150 tys. zł za Skodę to dla wielu osób nadal kwota nie do zaakceptowania.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - nasza ocena

Octavia Combi nie jest autem, za którym oglądamy się na ulicy, ale to typ dobrego kumpla, na którym zawsze możemy polegać. Nie ma wyraźnych wad, w roli rodzinnego kombi sprawdza się perfekcyjnie.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1798 cm3
Moc maksymalna 180 KM/5100-6200 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 6-beigowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 229 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,6 l/100 km
Emisja CO2 140 g/km
Pojemność bagażnika 610-1740 l
Długość/szerokość, wysokość 4659/1814/1450 mm
Rozstaw osi 2667 mm
Masa własna/ładowność 1267 kg/585 kg
Cena podst. test. wersji 97 900 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km/rok
Cena testowanego egz. 149 550 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (89)

No photo
No photo ~Wolę inne marki premium Użytkownik anonimowy
~Wolę inne marki premium :
No photo ~Wolę inne marki premium Użytkownik anonimowy
Im więcej kroków w stronę premium tym gorzej. Skoda to ne premium, jej atutem miała być cena, a nie jest. Za 150.000 zł można nabyć nieco ciekawsze samochody jak Octavia. Wyposażenie standardowe wymaga uzupełnienia o kilkanaście pozycji, jeśli chcemy porządnie skonfigurowany samochód. A wtedy cena jest już z kosmosu. Skoro Kodiaq z benzynną 2,0 swobodnie przebija 180.000 zł - to znak żeby wybrać coś innego. Mimo akcji promocyjnej sprzedali niecałe 2000 Kodiaqów w 8 miesięcy...To jak na "hit" niewiele. Ciekawe ile osób decyduje się na Octacvię za 150.000 zł - 3 czy 4 rocznie?
6 wrz 10:22 | ocena: 97%
Liczba głosów:34
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maxyjewe Użytkownik anonimowy
~maxyjewe :
No photo ~maxyjewe Użytkownik anonimowy
Ta skoda, zresztą w ogole jak kazda w miarę nowoczesna skoda to dziadostwo jakich mało. Octavia I generacji z 1.9 TDI była faktycznie niezawodna a potwierdza to fakt, ze w 2002r kupiłem taka skode 2 letnią i przewiozłem nią setki ton towaru przez autostrady, miasta i dziurawe drogi, przez ponad 600tys km. Pozniej zaufałem i kupiłem 2 generacje z salonu do firmy, z dieslem -kiepsko, po 200tys zaczęło sie wszystko sypac w tempie opadania tytanica na dno. Pozniej diesle odeszły do lamusa z racji norm ekologicznych a ja zamknąłem firmę i najalem sie jako przedstawiciel handlowy ekskluzywnej biżuterii. Jeździliśmy wszyscy najnowsza generacja VW golfa z TSI -usterki zaczęły sie pojawić od 50tys km a skończyły na 150tys km -wtedy auto sprzedano za grosze do komisu. Następnie szef przekazał mi Octacie najnowszej generacji, nowa, przez rok powinna przejechać ok.100tys km, niestety przejechała niecałe 30tys km a pol roku łącznie stała w serwisie. Od 14 miesięcy jeżdżę Fiatem Tipo w benzynie i gazie, dostałem nowego i teraz ma ponad 100tys km i awarii brak. Kolega na niższym szczeblu tyra Bravo od kilku lat i do miliona dochodzi. Awarie to eksploatacja.
6 wrz 19:09 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
nareszcie ktoś określił klasę bo dotychczas nie bardzo wiedziałem jedni piszą że kompakt inni że kompakt plus (nie kumam) jeszcze inni że klasa średnia no cóż może i tak ale że octawia jest premium to przyznam szczerze nie wiedziałem ,i choć interesuję się motoryzacja i staram sie być na bieżąco to zrobiło mi się wstyd że nie wiedziałem o tym że SKODA OCTAWIA TO KLASA PREMIUM.cóż widocznie jestem nieukiem ale obiecuję sie poprawić
6 wrz 21:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
~edek :
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
takie autko powinno kosztowac 65 tys. zl, tyle ile odpowiednik(golf/jetta) za oceanem. Ale nawet za 65 tys.zl bym jej nie nabyl tylko dlatego, ze poprostu nie lubie skody jako marki ktora jest czeska, a Czesi nie lubia naszych produktow i nas samych. Mowie oczywiscie statystycznie.
6 wrz 18:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ot tak Użytkownik anonimowy
~ot tak
No photo ~ot tak Użytkownik anonimowy
do ~romek:
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
6 wrz 09:50 użytkownik ~romek napisał
Nie wiem czy przeprojektowali miskę olejową. Jestem użytkownikiem silnika TSI o poj. 1,2l. Przejechałem od nowości 15 tys km. ubytek oleju jest nieznaczny. Silniki z turbiną zawsze zużywały więcej oleju, ale nie stwierdziłem na razie tak drastycznego zuży
Nie zrozumiałeś sarkazmu, to fakt, skoro tak odpowiadasz.
Ponadto nadmierne zużycie oleju to nie kwestia malkontenctwa, ale głęboko zapisanej w pamięci użytkowników wady konstrukcyjnej i podejścia do tego problemu producenta VW. To było i nie da się tego wymazać... ot tak :)
6 wrz 10:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:24
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
~Knox :
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
Ja naprawdę doceniam Skodę, jako markę, ale na litość boską przestańcie tu wspominać o klasie premium. Wsiądźcie do BMW, Audi, Mesia albo Lexusa, a później do Superba L&K i poczujecie się jak w fabryce plastiku, chociaż to świetne auto. O Octavii nie wspominam, chociaż to również świetne auto, ale bez jaj, to hektary od premium...
5 wrz 22:26 | ocena: 90%
Liczba głosów:86
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sak Użytkownik anonimowy
~Sak :
No photo ~Sak Użytkownik anonimowy
3 lata temu kupowalismy taka sama skode tylko oczywiscie przrd liftingiem (tez top wyposazenia) za 85k netto. Teraz widze cena poszla o kilkadziesiat tys do gory... a auto brzydsze. Chciwosc to zly doradca...
6 wrz 20:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
~Gerhard Larsson :
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
Czy to ten sam silnik, ktory w waszym wielkim tescie benzyniakow dostal tylko OCENE 3 , gdyz jak sami napisaliscie, zre olej ( ok 1.5-2l na 1000km) i ma znaczace problemy z silnikiem i turbo?!! Pozdrawiam redaktorow reklamowych.
5 wrz 15:00 | ocena: 91%
Liczba głosów:64
91%
9%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bziczum Użytkownik anonimowy
~bziczum :
No photo ~bziczum Użytkownik anonimowy
Poniosła Was fantazja z tą klasą premium w Octavii. Chyba, że klasę premium definiuje skórzana tapicerka foteli? Jechałem nową Octavią. Tani plastik, braki w wyciszeniu auta, to tylko niektóre mankamenty tej konstrukcji.
6 wrz 08:47 | ocena: 95%
Liczba głosów:40
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
~zbokzzaściany :
No photo ~zbokzzaściany Użytkownik anonimowy
Droższa od najbogatszej wersji Mazdy 6 z silnikiem 192KM i automatem, najbogatszej wersji Subaru Levorg, Mercedesa C z silnikiem 184KM itd itd . Chyba ktoś tu upadł na łeb.
6 wrz 10:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:53
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style

Aktywne zawieszenie wyraźnie poprawia komfort jazdy. Plus za wyciszenie wnętrza i precyzyjny układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style - w stronę klasy premium (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego