Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Skoda Rapid 1.0 TSI DSG - z małym silnikiem i automatem

19 lis, 09:21

Popularne auto w rozsądnej cenie – oto wizytówka Skody Rapid. Testujemy wersję z najsłabszym benzyniakiem doposażonym w automatyczną skrzynię. Taki napęd może budzić kontrowersje, ale okazał się całkiem sprawny

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Skoda Rapid, wygląda trochę jak sedan, ale ma z tyłu dużą klapę obejmującą szybę
  • Rapid nie aspiruje do miana sportowego modelu ale prowadzi się go pewnie i zapewnia wygodną podróż
  • Litrowy silnik ma 3 cylindry, ale nie odbija się to mocno na kulturze pracy

Wymiarami Rapid plasuje się pomiędzy Fabią a Octavią. Mimo długości 4,5 m nie jest to jednak model bezpośrednio walczący z kompaktami – pod względem szerokości nadwozia czy palety silników to bardziej „napompowany” segment B. Konkurentem dla tej Skody jest w pewnym zakresie Citroën C-Elysée, ale Rapid, mimo że ma dwa nadwozia, nie jest sedanem – jedna karoseria „udaje” go, ale ma klapę (jak w testowym egzemplarzu), druga to typowe auto 5-drzwiowe.

Rapid po liftingu niewiele różni się wyglądem (m.in. ma światła dzienne LED), dlatego bardziej zainteresował nas silnik 1.0, który jest tu nowością. Mały motor połączony ze skrzynią DSG – czy to dobry duet? Może nie jest to napęd marzeń, ale okazuje się akceptowalny – po dźwiękach spod maski nie poznacie, że silnik ma 3 cylindry, dynamika jest zadowalająca, a spalanie waha się od 5,5 do 7 l/100 km. Skrzynia płynnie pracuje i jest ciekawym wyborem do miasta.

Światła dzienne LED to standard od wersji Ambition. Alufelgi w tej odmianie wymagają dopłaty, podobnie jak kamera cofania. Światła dzienne LED to standard od wersji Ambition. Alufelgi w tej odmianie wymagają dopłaty, podobnie jak kamera cofania. Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jeśli od wnętrza wymagacie głównie praktyczności, to Rapid spełni oczekiwania. Deska jest może i nudna, ale na pewno praktyczna i nieźle wykonana. Można wyobrazić sobie ciekawiej wykończony kokpit, jednak w tej cenie to niezłe rozwiązanie. Pasażerowie na kanapie korzystają z dużej przestrzeni na nogi, miejsca jest tu więcej niż w wielu dłuższych modelach. Problem pojawi się, gdy będzie chciał się tam wcisnąć trzeci pasażer – zabraknie dla niego przestrzeni na szerokość, a środkowe miejsce jest niewygodne.

Mały minus należy się Rapidowi za bagażnik. Owszem, ma dużą pojemność, ale gdy zechcecie go złożyć, musicie liczyć się z wyraźnym progiem, a podłogę psują przetłoczenia. Podwójną podłogę zarezerwowano z kolei tylko dla drugiej wersji nadwoziowej (Spaceback).

Bazowym wyposażeniem dla wersji 1.0 DSG jest Ambition. Za 60 550 zł dostaniecie m.in. klimatyzację manualną, czujniki cofania, światła dzienne LED i elektrykę wszystkich szyb.

Skoda Rapid 1.0 TSI DSG - dane techniczne i wyniki testu:

Dane techniczne Rapid 1.0
Silnik t.benz./R3/12
Pojemność skokowa (cm3) 999
Moc maks. (KM/obr./min) 95/5000-5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 160/1500-3500
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 7
Prędkość maks. (km/h) 189
Pojemność bagażnika (l) 550-1048
Cena wersji 1.0 DSG (zł) od 60 550
Wyniki testu Rapid 1.0
Przyspieszenie 0-50 km/h (s) 3,9
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,4
Elastyczność 60-100 km/h (s) 6,4 (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h (s) 8,6 (aut.)
Masa własna/ładowność (kg) 1204/460
Rozdział masy przód/tył (proc.) 59/41
Średnie spalanie (l/100 km) 6,2
Zasięg (km) 885
Średnica zawracania (m) l/p 11,0/11,1
Dr. hamowania 100-0 km/h (m) z/r 36,9/37,0

Nasza ocena: żadna tajemnica

Ekscytowanie się Rapidem jest nie na miejscu – to auto, które ma być praktyczne. Z tego zadania wywiązuje się znakomicie: jeździ oszczędnie, ma poprawne wnętrze.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
Chyba jeden z nielicznych tekstów o Skodzie, który można przeczytać i nie szuka się odruchowo w nagłówku tekstu typu "artykuł sponsorowany" ew. "partnerem jest Skoda".
Co do meritum auta: typowy wytwór z Mlada Boleslav - bez polotu i bez ekscytacji, za to nuuudno do bólu - z przodu "od biedy" można wsiąść w kapeluszu. Silniczek 1.0 naprawdę daje radę! DSG może nadzwyczaj trwałe nie jest, ale szybkość i płynność przełączania to niezaprzeczalne atuty. Cena? Tym razem chyba adekwatna...
20 lis 13:07 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Cena zaskakująco akceptowalna jak na dsg i podstawowe wyposażenie. Wiadomo, silnik szału nie robi, ale do miasta w sam raz. No i trzeba pamiętać (abstrahując od ewentualnej awaryjności), że dsg to jednak klasa sama w sobie jeśli o automaty chodzi. Nie jest źle. Mam znajomego który ma problem z moją i musiał kupić auto klasy b do miasta. To było kilka lat temu - wybrał fabie (poprzedniego generacji) 1.2 tsi z dsg i płacił chyba więcej, a z wyposażeniem szału nie było. Jeździ. Do teraz i jest zadowolony, sumpatyczne auto. No, a rapid to jednak wieksze auto (nowa generacja, sedan).
19 lis 13:39 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
~Master :
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
Zaraz zaraz. Skoda pakuje tak duzy silnim do tak malego samochodu? 1.0L 3 cylindry jest zarezerwowany dpa Superba oraz Octavii 4x4. Skad taka zmiana poliryki w Skodzie?
20 lis 14:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maciej O Użytkownik anonimowy
~Maciej O :
No photo ~Maciej O Użytkownik anonimowy
O Jezu dajcie już spokój. Jeżdżę Skoda Fabia 1.0 od 3 lat, przejechałem niemal 100 tys km, 2 razy z rodzina byliśmy na Wakacjach 2500km od domu oraz 2 razy na feriach na południu Francji, zawsze załadowane po dach z 2 dzieci. Żadnej awarii, spalanie miasto na pusto 6,2 L trasa v max i po dach załadowany 12,2L. Nie wiem co Wam się tam psuje.
20 lis 13:37 | ocena: 63%
Liczba głosów:16
38%
63%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik rapida Użytkownik anonimowy
~Użytkownik rapida :
No photo ~Użytkownik rapida Użytkownik anonimowy
Przesiadłem się do takiego wozu z Fiata Cromy 2006 i jest tragedia. Rozumiem jak ktoś przesiada się z mniejszego do rapida to widzi "przestrzeń". Ocena 2+ za silnik 1,6tdi bo pali niecałe 5l, ale 90km to mało i chuczy w samochodzie. Skrzynia wyje na 4 biegu. Przebieg 80tyś. 1 Właściciel. rok 2014. Kupiłem teraz żonie nowe Tipo i jest lepiej od Rapida.
22 lis 13:36 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Niedomowienie Użytkownik anonimowy
~Niedomowienie :
No photo ~Niedomowienie Użytkownik anonimowy
To nie jest cena rapida z DSG w tym silniku tylko napisane jest że Rapid zaczyna się od tej ceny. A z automatem doliczcie dziesięć tys
20 lis 18:27 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunktshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunktshakur1990 :
No photo ~gunktshakur1990 Użytkownik anonimowy
A cena ponad 60tys zl !!! Za te pieniadze moge kupić prawie w pełni doposazonego fiata tipo z silnikiem 1.4t
21 lis 22:07 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
~123
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
do ~Maciej O:
No photo ~Maciej O Użytkownik anonimowy
20 lis 13:37 użytkownik ~Maciej O napisał
O Jezu dajcie już spokój. Jeżdżę Skoda Fabia 1.0 od 3 lat, przejechałem niemal 100 tys km, 2 razy z rodzina byliśmy na Wakacjach 2500km od domu oraz 2 razy na feriach na południu Francji, zawsze załadowane po dach z 2 dzieci. Żadnej awarii, spalanie miast
oni nigdy nie mieli nowego samochodu, więc co innego mogą powiedzieć.
21 lis 10:15 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Pieklo musialo zamarznac - normalny opis vaga :)
21 lis 15:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~z salonu Użytkownik anonimowy
~z salonu
No photo ~z salonu Użytkownik anonimowy
do ~Niedomowienie:
No photo ~Niedomowienie Użytkownik anonimowy
20 lis 18:27 użytkownik ~Niedomowienie napisał
To nie jest cena rapida z DSG w tym silniku tylko napisane jest że Rapid zaczyna się od tej ceny. A z automatem doliczcie dziesięć tys
To JEST cena z automatem i wersji Ambition.
20 lis 21:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Rapid 1.0 TSI DSG - test

Stylistyka typowa dla Skody. To wersja Rapid, która wygląda trochę jak sedan, ale ma z tyłu dużą klapę obejmującą szybę. Jest też 5-drzwiowy Rapid Spaceback o wyglądzie typowym dla hatchbacków.

Skoda Rapid 1.0 TSI DSG - z małym silnikiem i automatem (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego