Bogate wyposażenie – jest, wysoki komfort jazdy – mamy, dobre osiągi – są, mocny silnik – z tym jest już gorzej. Pod maską testowanego Superba pracuje 150-konny doładowany benzyniak o poj. 1,4 l. Czy w takiej konfiguracji limuzyna Skody ma szansę na powodzenie wśród kierowców?
Skoda Superb 1.4 TSI - nadwozie
Mówisz: „Superb” – myślisz: „przestrzeń”. I masz rację, bo ten samochód oferuje mnóstwo miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności przewyższającej objętość kufra niejednego kombi. To jeszcze nie koniec zalet, bo w Superbie podróżuje się na siedzeniach, które zapewniają świetny komfort także na długich trasach, obsługa pokładowych multimediów okazuje się intuicyjna, a pozycja za kierownicą – nienaganna. Na słowa krytyki zasługuje natomiast widoczność do tyłu – wina mocno pochylonej szyby w klapie bagażnika.
Skoda Superb 1.4 TSI - silnik
Tylko 150 KM? Czy na pewno tylko? Taka wartość rzeczywiście nie zachwyca, ale podczas testu przekonaliśmy się, że w zupełności wystarczy do napędu Superba – w 8,8 s do „setki” nie przynosi autu wstydu. Dodatkowo cieszą cicha praca jednostki napędowej oraz precyzyjne i sprawne działanie dwusprzęgłowej przekładni. Znacznie mniej powodów do zadowolenia daje zużycie paliwa. Co z tego, że producent twierdzi, iż Superb zużywa w mieście blisko 6,2 l/100 km, skoro w rzeczywistości – w zależności od stylu jazdy – potrzeba 9-11,5 l/100 km.
Skoda Superb 1.4 TSI - prowadzenie
Dzięki opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC wraz z wyborem profilu jazdy (4200 zł) auto potrafi być komfortowe (podwozie dobrze tłumi nierówności nawierzchni) lub pozwala się prowadzić w sportowym stylu – zakręty pokonuje się precyzyjniej, a nadwozie nie przechyla się nadmiernie. W opanowaniu samochodu podczas dynamicznej jazdy pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy.
Skoda Superb 1.4 TSI - koszty
Superb w wersji Style ze 150-konnym benzyniakiem i skrzynią DSG bez opcji kosztuje 122 520 zł. To sporo – za 119 900 zł można mieć Mazdę 6 sedan w wersji SkyENERGY ze 165-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią.
Skoda Superb 1.4 TSI - to nam się podoba
Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wygodne fotele, łatwa obsługa, dynamiczna jednostka napędowa.
Skoda Superb 1.4 TSI - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu testowanej wersji, duże zapotrzebowanie na paliwo, przeciętna widoczność do tyłu.
Skoda Superb 1.4 TSI - naszym zdaniem: udany, ale dużo kosztuje
Pod względem przestronności, pojemności kufra i funkcjonalnych rozwiązań Superb jest bez zarzutu. Silnik o mocy 150 KM też nie przeszkadza. Szkoda jednak, że potrzebuje dużo paliwa, a cena zakupu auta jest wysoka.
Skoda Superb 1.4 TSI - dane techniczne
Silnik: typ/cylindr/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność | 1395 cm3 |
Moc maksymlana | 150 KM/5000 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 250 Nm/1500 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. 7b |
Długość/szerokść/wysokość | 4861/1864/1458 mm |
Rozstaw osi | 2836 mm |
Pojemność bagażnika | 625-1760 l |
Masa własna/ładowność | 1395 kg/628 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 s |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Średnie spalanie testowe | 10 l/100 km |
Emisja CO2 | 114 g/km |
Cena testowanego egzemplarza | 153 170 zł |