Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.584.744.482.10
Najdrożej4.994.914.992.29

Chwila prawdy dla Audi A4

2 lis 15 13:11

Nowe Audi A4 trafia w pierwszym porównaniu na mocnych i świeżych konkurentów: BMW serii 3 przekonuje świetnym prowadzeniem, Skoda Superb to większy samochód za mniejsze pieniądze, a Jaguar XE bardzo chce wprowadzić w tym towarzystwie nowe porządki. A które auto ma największą rację bytu w garażu menedżera?

Udostępnij
0
Skomentuj

Nowe Audi A4 na pierwszy rzut oka nie wygląda tak, jakby było skonstruowane od podstaw. Podobieństwo do poprzednika jest jednak mylące, bowiem limuzyna typoszeregu B9 nie ma ani jednej śrubki wspólnej z generacją B8. Z zewnątrz trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zauważyć technicznie zaawansowane detale, jak choćby wyrafinowane, lecz dostępne za wysoką dopłatą ledowe reflektory.

W środku nowości mocniej biją po oczach – kokpit bardzo przypomina ten z Audi Q7 i podobnie jak tam, wykorzystano w nim najnowszą wersję pokładowego systemu informacyjno-multimedialnego MMI. Szkoda tylko, że duży ekran tego układu nie jest chowany. Audi A4 poprzedniej generacji musiało z wiekiem coraz częściej uznawać wyższość BMW serii 3, które błyszczało świetnym układem jezdnym, komfortem i ofertą nowoczesnych multimediów. Dopracowany bawarski sedan był tak wszechstronny, że wręcz stanowił dla inżynierów Jaguara wzór do stworzenia XE.

BMW jednak przez ten czas odświeżyło serię 3: wprowadziło nowe silniki (w tym testowanego diesla, który zyskał kilka KM i spełnia normę Euro 6), zmodernizowało ofertę infotainment oraz dyskretnie wyretuszowało wygląd. To jednak lifting dla spostrzegawczych. Brytyjczycy bardzo by chcieli, żeby kierowcy „trójek” zaczęli się przesiadać do ich nowej limuzyny o sportowej charakterystyce. Angielską konstrukcję wyróżnia aluminiowe nadwozie, które ma dawać przewagę w dziedzinie dynamiki prowadzenia. A do tego ten nieco egzotyczny znaczek na masce. Wśród rosnącej liczby Audi, BMW i Mercedesów na ulicach Jaguar nadal skutecznie się wyróżnia.

Pozwoliliśmy wprosić się do tego towarzystwa także Skodzie Superb, która wynosi czeską markę na nowe wyżyny. Auto ma już na koncie pierwsze sukcesy, w tym bratobójczą walkę z VW Passatem. Tym razem kluczowa jest cena. Superb to dużo samochodu za stosunkowo niewielkie pieniądze – jego ceny są znacznie niższe niż limuzyn Audi, BMW i Jaguara. Czy warto zatem dopłacać do znaczka i rzekomego prestiżu? O tym akurat rozstrzygną nasze obiektywne kryteria punktowe.

Wszystkie samochody startują w naszym porównaniu z 2-litrowymi dieslami pod maską i osiągają moc 190 KM (z wyjątkiem Jaguara, który ma o 10 KM mniej). To popularne wersje napędowe w tej klasie, chętnie wybierane przez firmy dla menedżerów średniego szczebla. Która z limuzyn okaże się lepsza od pozostałych? Jak już pewnie się domyślacie, walka będzie zacięta. W tej klasie robi się naprawdę ciasno!

Skoda Superb 2.0 TDI - 477 punktów

Foto: Archiwum / Auto Bild

Czy Skoda może w ogóle rywalizować z Audi, BMW i Jaguarem? Oczywiście, choć na pewno ma mniej pożądany znaczek na masce. Pod względem przestronności Superb bije konkurentów z klasy średniej na głowę. Z tyłu, ale i z przodu miejsca jest o wiele więcej niż w Audi, BMW i Jaguarze.

I choć nie przyznajemy tu punktów za styl, to ponadczasowy design wnętrza także bardzo nam się spodobał. Do tego udało się go połączyć z łatwą obsługą i wzorową czytelnością wskaźników – a to już w punktach znajduje odzwierciedlenie.

Mniej zachwyciło nas za to zestrojenie zawieszenia. Co prawda, po raz pierwszy w Skodzie można zamówić amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia (standard w L&K), jednak nie są one tak dopracowane, jak w Audi. W A4 czuć jeszcze większe różnice między trybami.

Także 2-litrowy silnik, który Skoda dzieli z Audi, z większym hałasem drażni uszy podróżujących Superbem niż w „A-czwórce”. Najwyraźniej w czeskiej limuzynie zaoszczędzono na materiałach wygłuszających, skądś przecież musi wynikać ta niska cena. Jeśli chodzi o egzemplarz z wyposażeniem, które oceniamy w teście, to wynosi ona 148 400 zł – to aż o 76 870 zł mniej niż kosztuje BMW.

Audi A4 2.0 TDI - 465 punktów

Foto: Archiwum / Auto Bild

Debiutowi nowego Audi A4 towarzyszy ostra dyskusja na temat jego designu. Krytycy twierdzą, że styliści stchórzyli. I rzeczywiście: auto nie wygląda staro, tyle że ukryto postęp, jaki dokonał się pod blachą.

Ciekawiej jest w środku – Audi jako pierwszy producent wykorzystuje potencjał, który daje wirtualny kokpit. Ekran można dowolnie skonfigurować, jest przy tym przejrzysty i ozdobiony fantastyczną czytelną grafiką. Także pod względami jakości materiałów i wykonania wnętrza Audi jeszcze się poprawiło!

W przednim rzędzie jedynie w Skodzie znajdziecie więcej miejsca. A4 napędza 2-litrowe TDI o mocy 190 KM. Jednostka wyróżnia się wyśmienitymi manierami. Czterocylindrowy silnik cicho pracuje i bardzo żwawo zwiększa obroty. Nowe A4 sprawia wrażenie niezwykle zrównoważonego samochodu, wyjątkowo harmonijnego.

Dzięki sportowemu zawieszeniu z amortyzatorami z regulowaną siłą tłumienia (dopłata: 4760 zł) Audi potrafi w zależności od potrzeb resorować sztywno lub bardzo komfortowo. Świetny jest też nowy układ kierowniczy, który zapewnia znakomite wyczucie i potęguje przyjemność z prowadzenia „A-czwórki”.

BMW 320d - 465 punktów

Foto: Archiwum / Auto Bild

Na tle pozostałych nowiutkich aut BMW serii 3 jest trochę jak dobry znajomy. Produkcja obecnego modelu rozpoczęła się w 2011 roku, jednak Bawarczycy minionego lata odświeżyli swą limuzynę w ramach face liftingu.

I czuć to wyraźnie, nieco mniej widać. „Trójka” jest teraz sztywniejsza niż do tej pory. To niestety ma wpływ na komfort – różnice uwidaczniają się zwłaszcza w porównaniu z Audi, które w łagodniejszy sposób potrafi „połykać” nierówności nawierzchni. Poza tym jednak BMW to idealne auto dla tych, którzy lubią nieco bardziej sportową charakterystykę: „trójkę” niezwykle zwinnie się prowadzi.

Do tego pasują nieco warczący, ale mocny 2-litrowy diesel i bardzo przytomna 8-stopniowa skrzynia automatyczna. „Trójka” okazuje się najlepsza w sprincie do „setki”, choć nie jest najlżejsza. Napęd na tylną oś i doskonałe oprogramowanie skrzyni robią swoje.

Niestety, tak samo typowa dla BMW jest raczej przeciętna przestronność, szczególnie z tyłu, tyle że Jaguar i Audi oferują tu jeszcze mniej miejsca. Gdzieniegdzie BMW mogłoby też lepiej wykończyć wnętrze, szczególnie w wersji Luxury Line.

Jaguar XE 2-d - 440 punktów

Foto: Archiwum / Auto Bild

Podobnie jak BMW, Jaguar ma wzdłużnie umieszczony silnik i napęd na tylne koła. Z przodu siedzi się bardzo blisko jezdni, jest się przyjemnie otulonym przez kokpit. Z tyłu jednak miejsca nie ma jakoś szczególnie dużo.

Także klimat wnętrza okazuje się nie taki, jakbyśmy sobie tego od Jaguara życzyli lub też pamiętali z dawnych czasów. Wiele tworzyw jest dość topornych, jakość wykonania miejscami odbiega od standardów w tej klasie – czuć to szczególnie po przesiadce z perfekcyjnie wykonanego Audi.

XE napędza nowy, 2-litrowy silnik Diesla o mocy 180 KM. To energiczna jednostka, którą można polubić, aczkolwiek niekoniecznie kulturalna w obyciu. Ośmiostopniowy „automat” ZF współpracuje z silnikiem z dużym zaangażowaniem, choć nie tak perfekcyjnie, jak skrzynia biegów w BMW (która notabene pochodzi od tego samego poddostawcy).

Bawarski wzorzec można też odczuć podczas prowadzenia. XE jeździ naprawdę poręcznie i zwinnie, pozostaje przy tym jednak spokojne i zapewnia zaskakująco komfortowy poziom resorowania. W tych kategoriach Jaguar może się równać z konkurentami. Pod względem jakości i przestronności ma jednak jeszcze wiele do nadrobienia.

Naszym zdaniem

Skoda Superb jest o blisko 77 000 zł tańsza od BMW serii 3 i Audi A4. To ogromna różnica, której niemieckie limuzyny nie są w stanie nadrobić nawet lepszymi właściwościami jezdnymi. Jaguar dzielnie walczy, ale jest ciasny i zbyt słabo wykończony.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (38)

No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
poco prezentować inne auta jak najlepsza według was jest zawsze skoda. Może zamiast AUTO ŚWIAT zacznijcie się nazywać AUTO SKODA. Jeżeli porównanie zawsze z tą marka wygrywa tylko jedna a może porównajcie SUperba z autem swojej klasy, i cena nie była jedynym kryterium.
2 lis 15 15:03 | ocena: 89%
Liczba głosów:44
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
zalosne, audi i skoda z silnikami 2.0TDI, przeciez tego nawet nie powinni na drogi wypuscic (oszustwo w homologacji emisji spalin)

a nie, czekajcie ... pomylilem sie, toz to sam koncern VW, ktory oszukiwal przez ostatnie 7 lat praktycznie kazdy kraj w ktorym sprzedawal te silniki, ostatnio potwierdzil, ze nowy silnik 2.0 TDI to juz jest cud, miod, malina. Bahaha
2 lis 15 15:43 | ocena: 74%
Liczba głosów:31
74%
26%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sema4 Użytkownik anonimowy
~Sema4 :
No photo ~Sema4 Użytkownik anonimowy
Wynik testu był do przewidzenia, przecież Superb wygrał już z E-klasą, przeciwnicy jakimi są Audi A4, BMW 3 czy też Jaguar XE nie sięgają jej do pięt . Bardzo rzetelny artykuł oby więcej takich w Auto Śmiecie.
2 lis 15 20:41 | ocena: 91%
Liczba głosów:33
91%
9%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pajd Użytkownik anonimowy
~Pajd :
No photo ~Pajd Użytkownik anonimowy
Ja bym jeszcze porównał Skodę z traktorem. Skoda jest tańsza ma większy bagażnik, mniej pali, jeździ szybciej, pomieści więcej osób, może nawet po oranym przejedzie. A i znaczek z kurą ma.
3 lis 15 05:57 | ocena: 92%
Liczba głosów:38
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaajr Użytkownik anonimowy
~Jaajr :
No photo ~Jaajr Użytkownik anonimowy
Patrząc kategoriami autoswiat to doblo było by mistrzem, tańsze o niewiem 120k? Więcej miejsca niz w audi, bmw i jagu, nastepny raz nie bierzcie suberba do porwnania z limuzybami tylko fiata doblo
3 lis 15 07:38 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Eeeea Użytkownik anonimowy
~Eeeea :
No photo ~Eeeea Użytkownik anonimowy
Do gawiedzi - serio wierzycie, że wywalając 70 tysia więcej na auto macie coś lepszego? Trwalszego? Prawda jest niestety brutalna, że te firmy na was żerują. Za znaczek można wziąć właśnie sporo więcej i to jest dowód.

Oczywiście uwielbiam prowadzenie BMW, czy jakość materiałów w środku Audi. Niemniej kupując sedana dla rodziny 2+2 patrzy się przez pryzmat portfela i uniwersalności.
2 lis 15 14:10 | ocena: 62%
Liczba głosów:21
62%
38%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tylko Volvo Użytkownik anonimowy
~Tylko Volvo :
No photo ~Tylko Volvo Użytkownik anonimowy
Jeszcze przed przeczytaniem artykułu wiedziałem że Skoda zwycięży ach te sponsorowane artykuły
2 lis 15 13:40 | ocena: 97%
Liczba głosów:33
97%
3%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Subaru Użytkownik anonimowy
~Subaru :
No photo ~Subaru Użytkownik anonimowy
tak jest skoda i opony continental w auto bildzie zawsze gora,hahaha
2 lis 15 18:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:17
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BMW Użytkownik anonimowy
~BMW :
No photo ~BMW Użytkownik anonimowy
Superb to konkurent Forda Mondeo lub Mazdy 6. Też mają dużo miejsca i niską cenę.
2 lis 15 16:08 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
Niesamowite Skoda o segment wyższe auto jest bardziej przestronne niż kompaktowe limuzyny 30 cm od niej krótsze. Gratuluje rzetelnego porównania.
2 lis 15 16:53 | ocena: 88%
Liczba głosów:24
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Bild

Chwila prawdy dla Audi A4

Nowe Audi A4 trafia w pierwszym porównaniu na mocnych i świeżych konkurentów: BMW serii 3 przekonuje świetnym prowadzeniem, Skoda Superb to większy samochód za mniejsze pieniądze, a Jaguar XE bardzo chce wprowadzić w tym towarzystwie nowe porządki. A które auto ma największą rację bytu w garażu menedżera?

Chwila prawdy dla Audi A4 (slajd 1 z 31)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego