Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Subaru Impreza 2.0i – idealny do jazdy w górach

17 sty, 15:04

I to ma być Impreza? Przecież to Subaru wygląda jak Opel Astra! Gdzie jest potężny spoiler, niebieski lakier i złote felgi? W dodatku to hatchback, a nie sedan... – tak zareagowała moja żona, gdy pierwszy raz zobaczyła w garażu nową Imprezę.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Sukces czy przekleństwo: popularność WRX STi sprawiła, że Impreza nadal jest kojarzona jako sportowy model
  • To auto dla osób, którym zależy na napędzie 4x4, a nie chcą kupować hot-hatcha
  • Już w bazowej wersji Comfort znajdziemy: podgrzewaną przednią szybę, reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, aktywne sterowanie momentem napędowym

Wcale jej się nie dziwię, bo wielu fanów motoryzacji nadal kojarzy kompaktowy model Subaru jako sportowego sedana w odmianie WRX STi. Tymczasem 5. generacja Imprezy występuje wyłącznie w „cywilnej” wersji, z przeznaczeniem do codziennej, spokojnej jazdy.

Subaru Impreza – mimo to inna niż wszystkie

Czy brak doładowanej jednostki o mocy 300 KM i pozbawione sportowych akcentów nadwozie typu hatchback sprawiają, że nie warto interesować się tym modelem? Przekonamy się o tym w teście! Zacznijmy od ceny. W tej materii nowy model wcale nie zachęca. Prawie 105 000 zł za kompakt to bardzo wygórowana kwota, tym bardziej że pod jego maską pracuje „zaledwie” 156-konny benzyniak.

Gdy jednak zacznie się kalkulować na chłodno, to jesteśmy w stanie zrozumieć, skąd wzięła się tak wysoka suma. Przede wszystkim cena dotyczy 2-litrowej wersji. W cenniku widnieje jeszcze podstawowy wariant 1.6/114 KM, ale na razie jego ceny nie ustalono. Nieoficjalnie wiemy, że polski importer zastanawia się nad tym, czy w ogóle jest sens go wprowadzać. My mieliśmy okazję jeździć nim podczas zagranicznej premiery i uważamy, że silnik 1.6 w zestawieniu z napędem 4x4 oraz bezstopniową skrzynią CVT jest zwyczajnie za słaby. Mocniejszy wariant 2-litrowy występuje w identycznej konfiguracji układu napędowego, co z jednej strony sprawia, że jest wyjątkowy, z drugiej – niekorzystnie wpływa na cenę zakupu.

Subaru Impreza – Bogate wyposażenie kosztuje

Oprócz napędu 4x4 i skrzyni CVT koszty generuje też bogate wyposażenie. Już w bazowej wersji Comfort znajdziemy: podgrzewaną przednią szybę, reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, aktywne sterowanie momentem napędowym, Inteligentny System Ratunkowy (automatycznie wzywa pomoc po wypadku), Eye-Sight z funkcjami adaptacyjnego tempomatu oraz asystenta utrzymania pasa ruchu, kamerę cofania z wyświetlaczem i klimatyzację automatyczną. Nie zawodzi także to, za co wielu fanów motoryzacji pokochało tę japońską markę – prowadzenie.

Model 5. generacji w stosunku do poprzednika ma o 5 mm obniżony środek ciężkości, co w połączeniu ze zmianami w podwoziu (inne przełożenie układu kierowniczego, nowe mocowania stabilizatorów, system wektorowania) znacznie poprawiło szybkość reakcji samochodu na polecenia wydawane przez kierowcę. Nowa Impreza prowadzi się precyzyjnie, ma jeszcze lepszą przyczepność, a układ ESP wyraźniej rzadziej interweniuje w nowym modelu. Możliwości podwozia są naprawdę duże, zwłaszcza że auto wyposażone w zimowe ogumienie potrafiło zatrzymać się ze 100 km/h na dystansie 38,3 m.

A skoro o tym mowa – choć dwulitrowy silnik wg producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s (w teście uzyskaliśmy czas krótszy o 0,5 s), to jednak kierowca nie ma wcale frajdy z mocniejszego wciskania pedału gazu. Wszystko za sprawą bezstopniowej skrzyni CVT, która podczas sportowej jazdy utrzymuje silnik na stale wysokich obrotach. Samochód rozpędza się sprawnie, ale efekty akustyczne są niezbyt przyjemne – po wciśnięciu pedału gazu do oporu wskazówka prędkościomierza przez cały czas jest przy wartości 6000 obr./min. Gdy sprawdzaliśmy ten model na torze, większą przyjemność z jazdy dawała zmiana wirtualnych biegów łopatkami znajdującymi się na kierownicy.

Subaru Impreza – auto do spokojnej jazdy

Choć zabrzmi to w przypadku marki Subaru nieco dziwnie, Imprezą najlepiej jeździło się spokojnie. Doceniliśmy wówczas to, że auto jest wyposażone w wygodny „automat”, ponadto jednostka przy stałych prędkościach obrotowych pracowała zaskakująco cicho, a poza tym okazała się oszczędna. W mieście potrafiła spalić mniej niż 8 l/100 km, zaś na trasie uzyskaliśmy zużycie poniżej 6,5 l/100 km. Żadnych zastrzeżeń (może poza zbyt stonowaną linią) nie zgłaszamy wobec nadwozia. Nowy model oferuje więcej miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie, na której wygodnie będzie podróżować dwójka dorosłych pasażerów. Użytkownicy droższych odmian docenią nowoczesne multimedia, zapewniające pełną kompatybilność ze smartfonami oraz łączność wi-fi. Kufer nowej Imprezy ma 385 l, co jest przeciętną wartością jak na kompakt, za to niezłą jak na hatchbacka mającego napęd na obie osie.

Pomiary testowe Impreza 2.0i/156 KM CVT
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,7 s
0-100 km/h 9,3 s
0-130 km/h 14,9 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 4,6 s (aut.)
80-120 km/h 6,0 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1440/480 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 11,4/11,7 m
Hamow. ze 100 km/h zimne 38,3 m (opony zimowe)
gorące 38,9 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
przy 100 km/h 66 dB (A)
przy 130 km/h 68 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.) 8,2 l/100 km
Cena wersji Sport 121 910 zł

Subaru Impreza – podsumowanie

100 000 zł na kompakt o przeciętnych osiągach wydaje się sporo. To auto dla osób, którym zależy na napędzie 4x4, a nie chcą kupować hot-hatcha, w dodatku potrafią docenić mniej ryzykowny pod względem awarii wolnossący silnik benzynowy!

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (120)

No photo
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
~zzz
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
18 sty 13:17 użytkownik ~Andrzej napisał
Znow Sebastian Loeb..Ale jedziemy.Ogolnie-mimo ze podpisujesz sie jak wyzej to moze podpisuj sie "Znafca spod remizy".Ale jedziemy
1.Poprzednie V70 z D5 automat.Przejechalem 480 000 k a kolega dobil do 600 000.Olej zmieniany co 70 tkm.Jazda normalna..Obec
Co do skrzyń biegów - Lambo, Ferrari i Porsche nie używają automatów, tylko zautomatyzowanych dwusprzęgłowych manuali (Aventador jest jeszcze na 1 sprzęgle, ale..), a to trochę różnica. W Porsche do pewnego momentu można było kupić samochód z Tiptroniciem (skrzynie na standardowym konwerterze hydraulicznym), ale teraz albo PDK albo zwykły manual.
W F1 nigdy nie było automatycznych skrzyń, podobnie w innych klasach - są to zwykle sekwencyjne manuale o prostych zębach, w rajdówkach zmieniasz dzwignią, w F1 łopatkami (ze względu na szybkość i praktyczność).
Nawet w F1 istnieje sprzęgło, którego czasem się używa ręcznie (przy ruszaniu), przy normalnej jeździe sprzęgło jest sterowane elektronicznie, ale ogólna zasada działania jest taka sama jak w każdym manualu.
18 sty 14:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Forek SG Użytkownik anonimowy
~Forek SG :
No photo ~Forek SG Użytkownik anonimowy
Jezdze Subaru Forester XE. Poza oczywiscie stalym, symetrycznym napedem na 4 kola mam skrzynie manualna z reduktorem. Jezdze w gory gdzie sa dwa parkingi. Gdy jest lod i snieg na gorny parking dotarlem osttanio ja, mitsubishi l200 i...fiat panda 4x4. Haniebnie polegly w walce z ostrym podjazdem Audi Q7 i BMW x5. Ja wjechalem bez zadnego problemu i nawet tani Fiat dostal sie tam jak mala torpeda. Porazka niemieckich pseudo 4x4 calkowita. Najlepsze, ze Audi mial napis quattro. Ale jak wiemy wspoclzesne quattro z VAg to oszustwo pod ktorym kryje sie tandetny haldex.
18 sty 18:50 | ocena: 79%
Liczba głosów:38
79%
21%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Miałem już Hondę crv 4wd z taką skrzynią i dziękuję, nidge więcej. Od 14 lat jeżdżę automatami ale bezstopniowe skrzynie to totalna porażka. Wyjeżdżanie z zasp śnieżnych czy wyciąganie łódki z wody z stromego zjazdu to koszmar. Bezstopniowe skrzynie są delikatne, nie lubią dużych przeciążeń, dlatego nie montuje się je w mocnych samochodach. Obecnie jeżdżę samochodem z klasycznym automatem tak jak przed Hondą i jestem bardzo zadowolony. Jednostajny dźwięk pracującego silnika i nieporadność w gorszej przyczepności całkowicie skreśla ten typ skrzyni dla mnie.
18 sty 12:55 | ocena: 79%
Liczba głosów:24
79%
21%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Nie znam Subaru. Z autopsji. Nigdy żadnym nie jeździłem. Miałem natomiast to szczęście jeździć ORYGINAŁEM tego co później rozwijały te Imprezy WRX i inne Lancer’y Evo czyli Lancią Deltą Integrale a nawet jeszcze taką, która Integrale się jeszcze nie nazywała ale już nią była. Więc rozumiem ten sportowo-marketingowy sukces Subaru. Lancia nie miała silnika typu bokser a jedynie słynną rzędową czwórkę Lamprediego z wałkami wyważającymi. Bokser? Straszny w Garbusie, kapitalny w Alfasudzie i słodki w Gammie. A jaki jest w Subaru? Też nie wiem. Znam natomiast Subaru z tego co się o nim pisze. Ale dlaczego marka ta, tak bardzo odrzuca to, dzięki czemu zdobyła prawdziwe uznanie? Mocne sportowe wersje, które ciągnęły by marketingowo ten pociąg! Dlaczego marce, która tak naprawdę zaistniała w świecie z racji napędu na wszystkie koła, nie udało się nawet stworzyć prawdziwego SUV (albo i 3, różnych klas), który by odniósł niekwestionowany sukces? Ciekawa bardzo, moim zdaniem, Tribeca była niewypałem a Forester nie jest do końca jako nowoczesny SUV przekonywujący. Co z tą marką jest nie tak, skoro tak wygląda obecnie Impreza i miast Legacy jest Levorg? Ktoś umie na to pytanie odpowiedzieć? Bo mnie to co nieco przypomina markę Lancia pod Fiatem.
18 sty 13:12 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~#:
No photo ~# Użytkownik anonimowy
18 sty 13:32 użytkownik ~# napisał
Na wiejską remizę to on ma za krótkie nóżki. To jakiś bambus z buszu.
Kolego..Nie obrazaj bambusow..Oni tez jezdza automatami..To jest taki zakompleksiony glupek (juz sam podpis o tym swiadczy) uwazajacy ze jest "miszczem prostej"...Rozne glupoty tu ludzie wypisuja ale argumentacja nr 7 mnie rozwalila na lopatki."Misczostwo" swiata..Pomiijajac juz zuzycie oleju w skrzyni biegow.Tego nikt normalny nie jest w stanie wymyslec..Pozdrawiam.
18 sty 14:22 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~memory5 Użytkownik anonimowy
~memory5
No photo ~memory5 Użytkownik anonimowy
do ~Masa Huku:
No photo ~Masa Huku Użytkownik anonimowy
18 sty 11:18 użytkownik ~Masa Huku napisał
Niegdysiejszy test Clarksona przeprowadzony na niby drogach Afryki z udziałem Subaru, BMW 5 i Volvo bodajże V70 - pokazał ile warte jest Subaru.... Kupa złomu która się rozpadła po przejechani paruset kilometrów po drogach gruntowych zwanymi nacjonalkami.
ty chyba inny program oglądałeś ! Ten który ja oglądałem wyraźnie pokazał że zarówno BMW i Volvo nie przejechałyby 100 km gdyby nie było tam Subaru. To właśnie impreza wiecznie wyciągała z opresji dwa wozy "premium" a to z błota a to z kamieni. Tak naprawdę tylko ona dojechałaby i jako jedyne auto nie zepsuła się ani raz- owszem Hammond urwał wahacz ale sam się o to prosił.
18 sty 12:57 | ocena: 80%
Liczba głosów:30
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Sebastien Loeb:
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
18 sty 12:48 użytkownik ~Sebastien Loeb napisał
Automatyczna skrzynia biegów to same minusy : 1. Po 100.000 km kosmiczne koszty jej naprawy 2). Nie wytrzymuje większych przebiegów niż 100.000 km 3). Trzy razy więcej od manualnej zużywa oleju skrzyni biegów 4). Jest dwukrotnie cięższa od manualnej skrzy
Znow Sebastian Loeb..Ale jedziemy.Ogolnie-mimo ze podpisujesz sie jak wyzej to moze podpisuj sie "Znafca spod remizy".Ale jedziemy
1.Poprzednie V70 z D5 automat.Przejechalem 480 000 k a kolega dobil do 600 000.Olej zmieniany co 70 tkm.Jazda normalna..Obecne Xc70 z D5 na razie 270 000 automat.Lexus Rx 450h ma 222 000 km.Audi A8 ma pewnie ze 300 000 km ale licznik pokazuje 180 000.Wszystkie chodza jak zloto.100 000 km wytrzymuje kazda skrzynia jak nia jezdzi idiota.W Lexusie LS430 padla skrzynia-pekla chlodnica oleju i skrzynia sie zatrarla zanim zauwazylem- naprawa kosztowala 6500 zl.Wszystkie nowe czesci.Oczywiscie to kosmiczna suma.Dla Sebastiana Loeba..Dla mnie i dla wszystkich normalnych-pozdrawiam- nie.
3.Ten argument juz mnie kompletnie rozwalil.Skrzynia biegow zuzywa olej?? Chyba tylko w twoim Gulfie trujce w tedeiku..Ale tam po prostu wyciueka.Wiec gadasz takie glupoty ze glowa mala.
4.Dwukrotnie ciezsza prawisz.A ile to jest dwukrotnie? I na jakiej podstawie.
5.Spowalniaja powiadasz? No to dlaczego np Lamborghini Huracan 610 KM-akurat kolega ma wiec sobie troche pojezdzilem- ma automat??? A jego poprzednie Porsche Turbo 4 680 KM mial automat.A nowe Ferrari...itd..Kolejna bzdura.
6.Koszt jest wyzszy i tu sie zgadzam.Ale czy trzykrotnie? jak uwazam ze stukrotnie.Taka sama prawda jak trzecie prawda ksiedza Tischnera.
7.Ten argument to juz dowod ze jestes po prtostu typowym tepoglowym barane.Przepraszam ale innego okreslenia nie znajduje.Kto???Pytam KTO!! do samochodu o tej mocy oferuje skrzynie automatyczna? Jaki samochod o mocy 30Km wazy 1500 kg???Palniuj sie w lepetyne zanim cokolwiek nabazgrolisz.I koniecznie znien podpis,I zastanow sie nad inna teza: automatyczna skrzynia biegow nie jest dla idiotow tylko dla ludzi ceniacych sobie wygode i bezpieczenstwo na drodze.Postaw sobie pytanie: dlaczego w USA czyli najbardziej zmotoryzowanym kraju swiata automat to standart? Dlaczego w F1 skrzynie sa praktycznie automatycze. Dlaczego dzis wszystkie samochody sportowe Maja automaty a manetki przy kierownicy to -praktycznie- "tiptronic" tylko w innej formie. Pojmujesz to "Znafco spod remizy"?
18 sty 13:17 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
61%
39%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Grześ :
No photo ~Grześ Użytkownik anonimowy
17 sty 23:50 użytkownik ~Grześ napisał
Samochód z skrzynią bezstopniową to padaka. Jazda z takim pseudo automatem przypomina jazdę skuterem, jednostajny huk przy przyspieszaniu może doprowadzić do nerwicy nie mówiąc o całkowitym braku przyjemności przełączania biegów jak robi standardowy autom
No coz.. Sa samochody ktore kupuja ludzie kierujacy sie zasada podana na torbach z Media-Markt.Sa tez tacy ktorzy przejechali sie wokol salonu i od razu sa espertami a przy tym ich idealem jest Golf "trujka w tedeiku" i bezwarunkowo z amanualna skrzynia biegow..Mam w domu dwa samochody z E-CVT: Auris i Rx450h.Ponadto A8 i XC70.Tez oczywiscie automaty.Uwazam ze najfajniej jezdzi sie tymi ktorych tak nie lubisz czyli E-CVT.Uwazasz ze jest za glosno? A czy jak w tzw normalnym automacie wcisniesz gaz do dechy to bedzie cichutko? Nawet w A8 gwaltowne przyspieszanie -choc to V8- tez powoduje spory halas.Oczywiscie ralatywnie.Jakbys poczytal o skrzyniach CVT i dlaczego sa tak "madre" to moze byc cos pojal.Ale najlepiej kup sobie samochod z CVT i pojezdzj.Poloz przed soba torbe z Media-Markt.I wtedy moze cos zrozumiesz.
18 sty 10:53 | ocena: 59%
Liczba głosów:22
59%
41%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CC Użytkownik anonimowy
~CC :
No photo ~CC Użytkownik anonimowy
Japońskie samochody (nie wszystkie) mają dwie strony, np Toyota to symbol jakości i nie ma co dyskutować, ale stylistyka Toyoty, Lexusa, Hondy itd. to masakra, dzieło jakiegoś stylisty po przejściach, po prostu nudy na kołach, a szkoda bo pamiętam fajne modele Hondy.
Może powinni stworzyć układ, stylistyka na przykład od Alfy technika od Toyoty i mamy auto prawie idealne.
18 sty 09:56 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
65%
35%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
Do ~ Andrzej. Czytam i czytam i widzę ze twoje komentarze to stek wymyślonych bzdur, poprostu „bajkopisarstwo”. Słów twoje są poprostu zmyślone. Jedynie mogę się zgodzić z opinią że automaty są lepsze niż manualne śle nie zawsze i nie w każdym samochodzie ale wyjątek od tej reguły są automaty bezstopniowe które są poprostu kiepskie, niezbyt przyjemne w używaniu i nie nadają się do przenoszenia ogromnych momentów obrotowych i KM oraz nie sprawdzają się np w terenie. Radzę zejść na ziemie i troszkę się douczyć albo Noe komentować bezsensu.
18 sty 18:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej