CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Superoszczędne limuzyny - Volvo S90 kontra Mercedes E 220d, BMW 520d i Audi A6 2.0 TDI

11 kwi, 13:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Nawet w klasie wyższej są ekonomiczne samochody. Duże, reprezentacyjne, a przy tym spalające symboliczne ilości oleju napędowego. Poznajcie flotowy raj ekonomiczny!

Wszyscy lubimy oszczędzać. Tylko co oznacza oszczędzanie w przypadku pięciometrowych limuzyn z luksusowym wyposażeniem? Przyjrzyjmy się bohaterom naszego porównania. Nawet jeżeli z zewnątrz nowe BMW serii 5 nie wygląda na rewolucyjną nowość, to w środku producent zadbał o odpowiednio nowoczesną atmosferę. Błyszcząca nowością kabina jest jeszcze lepiej wykończona i zmontowana niż wcześniej. Na komfortowych fotelach można bez zmęczenia znosić długie służbowe podróże, a podczas weekendowych wyjazdów rodzina bez trudu zmieści się na przestronnej tylnej kanapie.

Multimedia i nawigacja są bardzo na czasie i można je obsługiwać także poprzez ekran dotykowy lub gestami. Obsługa ruchami rąk wzbudza czasem zainteresowanie innych użytkowników drogi, bo gestykulujący kierowca wygląda dość groteskowo, więc umówmy się: gesty można traktować jako miły dodatek, bo łatwiej jest zrobić głośniej przyciskami na kierownicy, niż odrywać od niej dłoń i machać palcem pod lusterkiem.

Mercedes ma z tyłu jeszcze więcej miejsca od BMW, natomiast z przodu różnica w przestronności jest niewyczuwalna. Aktualną klasę E barokowo „umeblowano”, ale odczuwalnej jakości nie brakuje w żadnym aspekcie. Drewniane ozdobniki wyglądają szlachetnie, a obszerne fotele są równie wygodne, jak w BMW. Każdemu, dla kogo domowy telewizor wygląda zbyt ubogo, polecamy dwa ponad 12-calowe (przekątna 31 cm) ekrany w kokpicie. Łączność i grafika są na czasie, niemniej obsługa nie jest tak klarowna, jak w BMW.

Również Audi nie osiąga poziomu rywala z Bawarii pod względem logiki obsługi, a jego ośmiocalowy ekran wygląda na tle konkurentów raczej skromnie. Trudno się temu dziwić, skoro A6 jest produkowane już od sześciu lat, a to we współczesnej, pędzącej do przodu motoryzacji dość długo, żeby się technicznie zestarzeć. Wyświetlacz pod szybą potrafi się cichutko chować w kokpicie. Również Audi umie budować komfortowe fotele. Przestronność odpowiada poziomowi BMW, także z tyłu można usiąść wygodnie.

Chociaż nie mają 
ryczących, 
mocnych silników,
to i tak wyglądają 
dobrze. Idealne do
firmowej floty. Chociaż nie mają ryczących, mocnych silników, to i tak wyglądają dobrze. Idealne do firmowej floty. Foto: Auto Bild

Volvo jest przestronne, chociaż inaczej rozkłada w tej dziedzinie akcenty: z przodu wygospodarowano ciut mniej miejsca za sprawą mniejszej przestrzeni nad głową kierowcy. Podczas codziennej jazdy większość prowadzących tego nie zauważy. Z tyłu za to jest dużo miejsca na nogi.

Jedno też trzeba uczciwie przyznać: Volvo pozostaje atrakcyjne nawet na tle bogato wyekwipowanych najgroźniejszych konkurentów. Urządzono je w dystyngowanym, a jednocześnie nowoczesnym stylu, w którym Skandynawowie się specjalizują. Dziewięciocalowy ekran dotykowy nie jest może marzeniem kierowcy luksusowej limuzyny, ale jest już na tyle dobrze znany, że można poradzić sobie z nawigowaniem w gęstwinie dostępnych opcji.

Tak jak pozostałą trójkę, Volvo napędza 2-litrowy diesel. W S90 ma on 190 KM. Ten żywiołowy silnik o przyjemnej kulturze pracy dobrze współpracuje z przytomnie przełączającym biegi „automatem”. Jednak w porównaniu z rywalami motor Volvo ma nieco mniej temperamentu, a jego warkot wyraźniej przenika do kabiny.

Testowany egzemplarz S90 miał pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, prowadziło się go poręcznie i pewnie. Swoim zachowaniem na drodze Volvo przypomina Audi – nie bez przyczyny, bo oba auta są przednionapędowe. I na tle tylnonapędowych BMW i Mercedesa wydają się nieco mniej spokojne na drodze. Mimo pełnego pneumatycznego resorowania Audi brakuje nieco ogłady, a odgłos toczenia kół jest bardziej „szorstki” niż w BMW i Mercedesie. Za wrażenie nerwowości odpowiada też siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa, która bardzo stara się być zawsze na czasie z życzeniami kierującego i w efekcie niekiedy zbyt żywiołowo reaguje, przez co obniża komfort. To są jednak niuanse. Dwulitrowe TDI cicho pracuje i ma na tle Volvo bardziej ognisty temperament, chociaż z pewnością o sportowych osiągach nie może tu być mowy.

Najcięższy Mercedes 
ma najlepsze osiągi oraz 
najmniej pali. Najcięższy Mercedes ma najlepsze osiągi oraz najmniej pali. Foto: Auto Bild

Mercedes dostał pod maskę nowy silnik Diesla, który zastępuje motor 2.1 i wydaje się od niego lepszy pod każdym względem. Ciszej i spokojniej pracuje, ciągnie z samego „dołu” i z lekkością wkręca się na obroty. Seryjna skrzynia dziewięciobiegowa spisuje się znakomicie. W efekcie Mercedes ma najlepsze osiągi i najniższe spalanie pomimo – uwaga – najwyższej masy samochodu. I nie mówimy tu o pojedynczych kilogramach. Nie ma wątpliwości, inżynierowie ze Stuttgartu pokazali, co potrafią. Do tego testowane E 220d miało pełne zawieszenie pneumatyczne, które już co prawda nie robi z limuzyny „latającego dywanu”, jak to bywało kiedyś, jednak – poza reakcją na drobne nierówności – harmonijnie i pewnie działa. Mercedes jedzie tak, jakby wyrównywał tuż przed sobą nawet marnej jakości asfalt.

Testowane BMW miało opcjonalną skrętną tylną oś, ale jak na razie nie udostępnia pneumatycznej obfitości komfortu. Jego konstruktorzy stawiają na stare, dobre, „analogowe” sprężyny i trzeba przyznać, że po dodaniu opcjonalnych regulowanych amortyzatorów kunszt inżynierów BMW imponuje. To, jak chętnie seria 5 reaguje na polecenia kierowcy, jak poręcznie się ją prowadzi, jak hamuje i wchodzi w zakręty, budzi podziw wśród kierowców testowych i zakłopotanie u rywali tego porównania. Trudno także przeoczyć osiągi dwulitrowego diesla BMW, który żywiołowo wkręca się na obroty i z zaskakującą łatwością rozpędza limuzynę serii 5. Inżynierom udało się nadać wydechowi zadziorną nutę, a ośmiostopniowy „automat” produkcji ZF po prostu perfekcyjnie pracuje.

Naszym zdaniem

Te diesle są niesamowite! Biorąc pod uwagę wielkość porównywanych aut, ich dynamika i ekonomika jazdy zadziwiają. Niemniej da się wychwycić różnice między tymi samochodami – nie są one może i duże, jednak wystarczyły, żeby ustalić kolejność na podium. Myślicie, że perfekcja może być nudna? Przejedźcie się tymi autami!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
~Misiek :
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
niech zgadnę ... wygrała skoda??
14 kwi 21:10 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
~Misiek
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
do ~xcv:
No photo ~xcv Użytkownik anonimowy
14 kwi 13:00 użytkownik ~xcv napisał
volvo daje jasny sygnał dla kupujących - nie jesteśmy w stanie stworzyć ekologicznego i wydajnego silnika powyżej 2 L. Poniżej 2L. także odbiega od czołówki... szkoda bo Volvo to naprawdę dobre auta....
@ cxv - a na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski?? Nie wiem skąd ten "jasny sygnał" odebrałeś, ale niech ci będzie - w końcu - z obłędem się nie wygra. PS Stawiam jednak, że jesteś miernej maści "piarowcem" pracującym dla firm motoryzacyjnych z de... to jeśli już, może być ten "jasny sygnał"
14 kwi 21:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~igor Użytkownik anonimowy
~igor :
No photo ~igor Użytkownik anonimowy
brzydki mercedes projektowany pod gusta chińskie, ich najlepszego klietna
14 kwi 22:50 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xcv Użytkownik anonimowy
~xcv :
No photo ~xcv Użytkownik anonimowy
volvo daje jasny sygnał dla kupujących - nie jesteśmy w stanie stworzyć ekologicznego i wydajnego silnika powyżej 2 L. Poniżej 2L. także odbiega od czołówki... szkoda bo Volvo to naprawdę dobre auta....
14 kwi 13:00 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SJ Użytkownik anonimowy
~SJ
No photo ~SJ Użytkownik anonimowy
do ~igor:
No photo ~igor Użytkownik anonimowy
14 kwi 22:50 użytkownik ~igor napisał
brzydki mercedes projektowany pod gusta chińskie, ich najlepszego klietna
Nie jestem chińczykiem a mi się podoba...i niemcom też!
15 kwi 18:55 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Autofan Użytkownik anonimowy
~Autofan :
No photo ~Autofan Użytkownik anonimowy
Obecnie nie istnieje chyba żadna mara,która by nie wchodziła w Wspiłpracę z innym producentem,a to kożystanie z cudzych silników,a to platformy podłogowej,czy elementów wyposażenia,ja sam znam w historii ponad 1800!!takich wymian,Tylko dlaczego czepiacie się zawsze Audi?że duża Skoda czy Vw ,chyba zbyt uboga jeszcze wiedza,przecież Merc i BMW także noszą czy nosiły cudze silniki i platformy!!super sportowe fury Pagani,Ascari,Wiesman,Mclaren,Ultima,Artega,Porsche,Lamborgchini,Bugatti,Ferrari,Maserati oraz wielu innych także to robią..to nie wada!!Jestem przekonany że moja skromna wiedza ,pozwoliła by ,podnieść sprzedaż w każdym z wyżej wymienionych producentów(Audi,Volvo,BMW,Mercedes)bo są tak wspaniałe i posiadają tyle zalet że sprzedaż samochodu za200-500 tyś nie było by problemem.
18 cze 11:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TomaszP Użytkownik anonimowy
~TomaszP
No photo ~TomaszP Użytkownik anonimowy
do ~zzzzz:
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
18 kwi 16:03 użytkownik ~zzzzz napisał
Co z łoś kupuje auto za ponad 200 tyś zł z silnikiem diesla??? Masochista... ;)
Ktoś, kto dużo podróżuje w trasie. Przebiegi autostradowe bardzo przyjemnie pokonuje się dieslem. Szczególnie z prędkością dozwoloną/sugerowaną przez kodeksy drogowe państw europejskich. Spalanie jest wtedy wyraźnie mniejsze niż w przypadku aut benzynowych.
27 kwi 13:36
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TomaszP Użytkownik anonimowy
~TomaszP
No photo ~TomaszP Użytkownik anonimowy
do ~xcv:
No photo ~xcv Użytkownik anonimowy
14 kwi 13:00 użytkownik ~xcv napisał
volvo daje jasny sygnał dla kupujących - nie jesteśmy w stanie stworzyć ekologicznego i wydajnego silnika powyżej 2 L. Poniżej 2L. także odbiega od czołówki... szkoda bo Volvo to naprawdę dobre auta....
To porównanie przeczy tezie, jakoby silnik Volvo jakkolwiek odstawał od konkurencji. S90 D4 osiąga 190 KM przy 4250 obr/min, Audi A6 2,0TDI 190 KM przy
4200 obr./min, BMW 520d 190 KM przy 4000 obr/min a Mercedes W213 220d 194 KM przy 3800 obr/min. Moment obrotowy porównywanych silników to równe 400Nm dostępne w porównywalnym zakresie obrotów. Zapotrzebowanie na paliwo wedle obowiązującej normy pomiarowej oscylują około 6l/100km.
Jednostka napędowa Volvo w żaden sposób nie odbiega od konkurencji, która w tym segmencie oferuje czterocylindrowe silniki wysokoprężne nie przekraczające 2000ccm. W Audi czy BMW w ofercie są także słabsze diesle. Patrząc na ceny, szczególnie porównując auta o podobnej konfiguracji przystającej do segmentu D, Volvo wypada bardzo korzystnie.
Szkoda, że e-wydanie nie pokazuje tabeli ze szczegółowymi wynikami porównania. Polskie tłumaczenie nie uwzględnia wszystkich aspektów testu, dla porównania link do oryginalnego testu z Auto Bild : http://www.autobild.de


24 kwi 09:14
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
~zzzzz :
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
Co z łoś kupuje auto za ponad 200 tyś zł z silnikiem diesla??? Masochista... ;)
18 kwi 16:03 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~bart:
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
14 kwi 18:04 użytkownik ~bart napisał
Testowane auta miały szczęście, że AŚ nie dołożył do porównania Superba 1.6 TDI
oj-tam oj-tam... test w wykonaniu Krasnodębskiego to i fabia by wygrała. szczególnie jego ulubione testy : porównanie tabelek i prospektów. skoda albo nic. ciekawe czy ten pan sobie tatuaż na plecach wydziarał z logo skody...
18 kwi 13:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Superoszczędne limuzyny - Volvo S90 kontra Mercedes E 220d, BMW 520d i Audi A6 2.0 TDI

Wszyscy lubimy oszczędzać. Tylko co oznacza oszczędzanie w przypadku pięciometrowych limuzyn z luksusowym wyposażeniem? Przyjrzyjmy się bohaterom naszego porównania.

Superoszczędne limuzyny - Volvo S90 kontra Mercedes E 220d, BMW 520d i Audi A6 2.0 TDI (slajd 1 z 23)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego