Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.684.824.552.14
Najdrożej4.925.084.792.29

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - na bogato

13 wrz, 10:07
Udostępnij
0
Skomentuj

Testujemy Suzuki Vitarę z mocnym silnikiem, szybkim „automatem” i napędem 4x4. Do ideału zabrakło przede wszystkim niższej ceny i wyższego komfortu.

Fani offroadu nie są pocieszeni, bo Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem. Nie ma ramy ani reduktora, są za to: napęd 4x4, doładowany benzyniak i 6-stopniowy „automat”. Sprawdźmy zatem, czy jest sens wydawać na nią 102 900 zł. Nadwozie.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - nadwozie

Vitara w bogatszej wersji S za sprawą kilku detali stylistycznych atrakcyjnie wygląda. Wysoko umieszczony fotel ułatwia wsiadanie i gwarantuje kierowcy dobrą widoczność. Z przodu nie brakuje przestrzeni. Z tyłu jest nieco gorzej, choć dwie dorosłe osoby nie będą narzekać. Dzięki ustawianej na dwóch poziomach podłodze mamy bardziej funkcjonalny kufer (375 l).

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - silnik

Doładowany benzyniak już od niskich obrotów spontanicznie reaguje na gaz i nie jest paliwożerny (średnio w teście 7 l/100 km). Dynamicznej jeździe sprzyja także szybko przełączający „automat”. Napęd AllGrip (4x4) przyda się zimą i na śliskim. Ci, którzy planują jeździć głównie po mieście, mogą sobie go darować, zaoszczędzą wówczas 10 000 zł.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna 140 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/1500-4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 6-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 375-1120 l
Długość/szerokość, wysokość 4175/1775/1610 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Masa własna/ładowność 1235 kg/495 kg
Cena testowanej wersji 102 900 zł

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - prowadzenie

To najsłabszy punkt Vitary. Precyzję układu kierowniczego moglibyśmy zaakceptować, ale już to, że kierownica nie wraca do pozycji „na wprost” po wyjściu z zakrętu i dodaniu gazu – niekoniecznie. Przeszkadzało nam także, że podczas jazdy po nierównościach do kierownicy docierały drgania, a pasażerami mocno wstrząsało. Kilkakrotnie bez powodu włączyła się funkcja ostrzegająca przed ryzykiem kolizji, a na łuku raz bez potrzeby zostały uruchomione hamulce.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - koszty

Vitara 1.6 ma atrakcyjną cenę (od 61 900 zł), ale wersja z silnikiem 1.4 (od 85 900 zł) jest już kosztowna.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się podoba

Dynamika silnika, „automat” przewidujący zachowania kierowcy, przestronne wnętrze.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - to nam się nie podoba

Mało komfortowe zawieszenie, słaba precyzja ukł. kierowniczego, zawodzi elektronika.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - naszym zdaniem

W sumie nowoczesny, zgrabny, a do tego funkcjonalny samochód z naprawdę fajnym napędem, a jednak pod względem precyzji prowadzenia i sposobu amortyzacji nierówności znacznie odstający od rywali.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (27)

No photo
No photo ~lewak Użytkownik anonimowy
~lewak :
No photo ~lewak Użytkownik anonimowy
Suzuki nie miało nigdy wpadki z trwałością silników. Poza tym jest to firma, która specjalizuje się w budowie znakomitych małych i jednocześnie bardzo mocnych silników - do motocykli, łodzi i in. Silniki turbo nie kręcą się tak szybko jak wolnossące, wiec ich trwałość pewnie jest jeszcze większa. Jeśli miałbym wybrać mały doładowany silnik, to właśnie od Suzuki. Tym bardziej, że140 KM z silnika 1400 ccm to wcale nie tak dużo.
13 wrz 22:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje się branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0. p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
13 wrz 20:45 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Muniek Użytkownik anonimowy
~Muniek :
No photo ~Muniek Użytkownik anonimowy
Pokazujcie jak wyglądają te super booster jety po 200k km a nie nówki nie śmigane. Żyłowanie tych silników od kosiarek do mocy spotykanych niegdyś u dwólitrowców ... no po prostu z czymś to się wiąże. Benzyna do turbo musi być zaprojektowana do tego od samego początku. Nie wystarczy włoży turbinę, bo takie podejście skraca żywotność takiej wiertarki 2-3 krotnie.
13 wrz 16:53 | ocena: 56%
Liczba głosów:18
56%
44%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zbych Użytkownik anonimowy
~zbych
No photo ~zbych Użytkownik anonimowy
do ~Git:
No photo ~Git Użytkownik anonimowy
13 wrz 23:34 użytkownik ~Git napisał
100tys za takie coś? Teraz za tyle można dostać Peugeota 508 allure z dieslem 160kM
Za 90 tysięcy C4 grand picasso 130KM turbo benzynowy z akcesoriami na wypasie, przepastną kabiną, wielkim kufrem i komfortem dla 5 osób jak na kanapie w salonie. Z czym do ludzi... Ta Vitara może konkurować co najwyżej z małym Cactusem albo C3, które są znacznie tańsze i nieporównanie lepiej opracowane.
13 wrz 23:56 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~in vino ratio Użytkownik anonimowy
~in vino ratio :
No photo ~in vino ratio Użytkownik anonimowy
mam vitare 1,6 z 2015 pierwszy wypust. Ma najechane ponad 110 000 i nic się nie dzieje. Stosunek ceny do jakości jest na korzyść, jak się chce suzuki to trzeba się przyzwyczaić do tanich plastików i sztywnego zawieszenia. nie oszczędzam jej na dziurach i w terenie, zawieszenie sobie radzi i na razie nie stuka i nie piszczy. w sumie do polecenia auto a tych "jet"-ow to jakoś się obawiam, 120 kM wystarczy.
14 wrz 07:52 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
samochód taki sobie a przód wygląda jakby był zabawkowy ,taka chińska zabawka z odpustowego straganu
13 wrz 19:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~slaby Użytkownik anonimowy
~slaby :
No photo ~slaby Użytkownik anonimowy
Nowa Vitara - jakość wykonania wnętrza koszmarne! Drzwi otwierają się tak jakby miały zamalowane zawiasy , z trudem , trzeba się siłować
13 wrz 18:01 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ms Użytkownik anonimowy
~ms :
No photo ~ms Użytkownik anonimowy
Wole mojego 6 letniego lancera 1,8 wolnossący 144km na łańcuchu, 400-500tyś bez kompleksów i bez serwisów. Wada to 10 l po mieście ale za to zero awarii, nawet żarówka mi się nie spaliła, życzę wszystkim tak bezobsługowego wozidła.
13 wrz 20:45 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brzydall Użytkownik anonimowy
~brzydall :
No photo ~brzydall Użytkownik anonimowy
Z tylu to cos POmiedzy matizem a picanto:-))))..hahhahahaaaaaaaa
13 wrz 17:00 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz Wiesiek Polak Użytkownik anonimowy
~Janusz Wiesiek Polak
No photo ~Janusz Wiesiek Polak Użytkownik anonimowy
do ~Muniek:
No photo ~Muniek Użytkownik anonimowy
13 wrz 16:53 użytkownik ~Muniek napisał
Pokazujcie jak wyglądają te super booster jety po 200k km a nie nówki nie śmigane. Żyłowanie tych silników od kosiarek do mocy spotykanych niegdyś u dwólitrowców ... no po prostu z czymś to się wiąże. Benzyna do turbo musi być zaprojektowana do tego od sa
co gorsza, jak uruchamiasz taki silniczek turbko w benzynce kręcąc filmik kamerką w twoim autku to kury w całej wsi przestajo się nieść, prawda?
13 wrz 19:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Suzuki Vitara

Vitara produkowana od 2015 r. nie jest już terenówką, lecz miejskim crossoverem.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - na bogato (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego