Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Suzuki Vitara po liftingu – odświeżony hit

1 paź, 12:00

W 2015 roku Grand Vitara zmieniła się z terenówki w modnego, miejskiego crossovera Vitarę, co znacznie przysporzyło jej popularności. Po kilku latach przyszedł czas na modernizację. Co zmieniło się w najlepiej sprzedającym się Suzuki?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Suzuki postanowiło odświeżyć i zaktualizować swój najpopularniejszy model
  • Vitara jest ceniona za funkcjonalność, modny wygląd i niewygórowane ceny
  • Model po liftingu jest już dostępny w polskich salonach - kosztuje od 64 900 zł

Nowa Vitara napędza sprzedaż Suzuki. W obecnym roku fiskalnym (liczony od kwietnia 2018 do marca 2019) na polskim rynku sprzedano już 2040 sztuk tego modelu, czyli prawie dwukrotnie więcej niż drugiego w rankingu Baleno (1060 sztuk). Lifting ma tę sytuację jeszcze poprawić. Co ciekawe, samochody marki Suzuki kupują przede wszystkim klienci indywidualni (63 proc.) – odwrotnie do obecnego trendu rynkowego (69 proc. sprzedaży przypada na firmy).

Polski importer Suzuki zapytał swoich klientów, które jeszcze modele biorą pod uwagę. Okazało się, że osoby zainteresowane Vitarą porównują ją z crossoverami z segmentu B (np. Renault Captur czy Nissan Juke), a także z nieco większymi modelami kompaktowymi, takimi jak: Nissan Qashqai i Mitsubishi ASX. To tylko potwierdza, że auto plasuje się pomiędzy segmentami B i C.

Suzuki Vitara po liftingu Suzuki Vitara po liftingu Foto: Suzuki

Suzuki Vitara – kosmetyczne zmiany

Odnowioną Vitarę najłatwiej można rozpoznać po czerwonych tylnych lampach z diodami LED (światła postojowe i „stop”) oraz nowych kolorach nadwozia: Solar Yellow Pearl z czarnym lub białym dachem (patrz zdjęcia) lub Grayish Blue Metallic z czarnym dachem. Nowy wzór otrzymały 17-calowe felgi aluminiowe. Wygląd przedniej części samochodu zmienił się nieznacznie – na przestylizowanej osłonie chłodnicy i przeprojektowanym zderzaku pojawiły się chromowane elementy.

We wnętrzu również nie ma rewolucji. Pomiędzy zegarami pojawił się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Poza tym górną część deski rozdzielczej i boczków drzwi wykończono lepszej jakości tworzywem. Niestety plastiki w pozostałych miejscach nadal są twarde i nieprzyjemne w dotyku. W najwyższej wersji wyposażenia XLED na fotelach pojawiła się skórzano-zamszowa tapicerka.

Suzuki Vitara – koniec wolnossących silników

Suzuki jest kolejnym producentem, który rezygnuje z oferowania benzynowych silników bez turbodoładowania. Jednostkę 1.6 o mocy 120 KM zastąpiono trzycylindrowym, 111-konnym 1.0 BoosterJet. Nowa jednostka jest ciut słabsza, ale generuje wyższy moment obrotowy (170 Nm zamiast 156), który jest dostępny znacznie niżej (od 2000, a nie 4400 obr/min), więc powinna poprawić dynamikę.

Alternatywą jest czterocylindrowy 1.4 BoosterJet (140 KM i 220 Nm), znany do tej pory z Vitary S (to oznaczenie nie będzie już używane). Auto w tej odmianie jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 s. Silnika Diesla nie znajdziemy już w gamie.

Suzuki Vitara po liftingu Suzuki Vitara po liftingu Foto: Suzuki

Suzuki Vitara – ma swoje argumenty

Suzuki nie zapomniało do końca o swoich terenowych korzeniach. Nowa Vitara ma przeciętny prześwit (185 mm), ale jej mocną stroną na tle konkurencji jest napęd 4x4, który poprawia trakcję na śliskiej nawierzchni. Układ Allgrip Select z 4 trybami pracy (Auto, Sport, Snow i Lock) można zamówić do każdego silnika (kosztuje 10 000 zł). To samo tyczy się automatycznej skrzyni biegów, która wymaga dopłaty w wysokości 7 000 zł.

Na pokładzie zainstalowano nowe systemy wspomagające kierowcę. Dotychczasowy system awaryjnego hamowania, który był oparty na radarze, zastąpiono nowym z kamerą i czujnikiem laserowym. Pozwoliło to na wprowadzenie opcji wykrywania pieszych. Ponadto w Vitarze pojawiły się: system monitorowania martwego pola, radar ruchu poprzecznego za pojazdem (ułatwia wyjazd tyłem z miejsca parkingowego) i układ „czytający” znaki drogowe.

Vitara po liftingu jest już dostępna u polskich dealerów Suzuki, dokąd trafia z fabryki na Węgrzech (Esztergom). Auto po modernizacji stało się o 3 tys. zł droższe. Cennik otwiera kwota w wysokości 64 900 zł. Najchętniej do tej pory wybierana wersja wyposażenia Premium z silnikiem 1.0 i napędem na przednie koła kosztuje 71 900 zł, a z silnikiem 1.4 – 78 900 zł.

Suzuki Vitara - dane techniczne

1.0 BoosterJet 1.4 BoosterJet
Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R3/12 t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 998 1373
Moc maksymalna (KM/obr./min) 111/5500 140/5500
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 170/2000-3500 220/1500-4000
Skrzynia biegów ręczna 5b (aut. 6b) ręczna 5b (aut. 6b)
Napęd na koła przedni (4x4) przedni (4x4)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,5-13,0 9,5-10,2
Prędkość maksymalna (km/h) 180 200
Spalanie (miasto/trasa/średnie; l/100 km) b.d. 5,8-6,3
Masa własna/ładowność (kg) od 1085/645 od 1120/610
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi (mm) 4175/1775/1610/2500
Prześwit (mm) 185
Pojemność bagażnika/zbiornika paliwa (l) 375-1120
Cena (zł) od 64 900 od 78 900

Suzuki Vitara – naszym zdaniem

Suzuki ma uznaną pozycję i swoją niszę rynkową. Marka ta nie wyznacza nowych standardów, za to punktuje solidnością. Vitara jest dobrą propozycją dla niezbyt wymagającego użytkownika, który ceni przede wszystkim funkcjonalność, prostotę obsługi i niewygórowaną cenę samochodu. To są właśnie najważniejsze zalety Vitary, choć wersja po liftingu trochę podrożała.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej