Można się zastanawiać po co komuś mocny diesel i sportowy charakter w kompaktowym kombi. Okazuje się jednak, że takie połączenie wcale nie jest bezzasadne. Ale po kolei.
Samochód ma lekko sportową stylistykę, a to zasługa odpowiednio zaprojektowanych zderzaków oraz efektownych aluminiowych felg i podwójnego układu wydechowego. To niewiele? Może i tak, ale pamiętajmy, że nie chodzi tu o prawdziwie sportowy model.
We wnętrzu VW Golf Variant GTD prezentuje się ciekawiej, a to nie tylko zasługa spłaszczonej u dołu kierownicy czy aluminiowych pedałów, lecz przede wszystkim sportowych siedzeń, które dobrze podpierają z boku i mają udaną stylistykę – typową dla VW kraciastą tapicerkę.
Przy okazji nie można zapomnieć, że sportowe akcenty nie ograniczyły praktyczności nadwozia – przestronność w obu rzędach siedzeń jest na tyle dobra, że nawet wysocy pasażerowie będą się tu czuli swobodnie. Nie bez znaczenia jest również pojemny bagażnik – 605-1620 l.
Pod maską VW Golfa GTD pracuje diesel o mocy 184 KM. Dzięki niej samochód osiąga setkę już po 7,9 s. Co istotne odpowiednia dawka mocy dostępna jest już przy niskim poziomie prędkości obrotowych, a dzięki temu zwiększanie prędkości jest płynne i ani przez chwilę nie wyczuwa się dziury turbinowej. Podczas jazdy do uszu jadących dociera miarowy pomruk diesla, który nawet w trakcie dynamicznego podróżowania nie jest przesadnie głośny.
Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić auto z manulaną skrzynią biegów. Przekładnia działa precyzyjnie i nawet jeżeli szybko operuje się dźwignią, to zawsze trafia ona idealnie w odpowiednie miejsce.
Ekonomicznie, komfortowo, a może sportowo?
To już zależy od upodobań kierującego. Wystarczy użyć klawisza na tunelu pomiędzy przednimi fotelami, wybrać odpowiedni tryb jazdy i samochód pozwala na oszczędną jazdę, zapewnia dobry komfort resorowania lub staje się żwawszy, bo silnik z większą werwą reaguje na wciskanie pedału gazu. Dzięki możliwościom różnorodnej konfiguracji z podróżowania Golfem GTD będziemy zadowoleni zarówno wtedy gdy chcemy jechać z rodziną jak i w sytuacji, gdy marzy się nam odrobina szaleństwa na krętej drodze.
Dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność | 1968 |
Moc maksymalna | 184/3500 KM/obr./min |
Moment obrotowy | 380/1750 Nm/obr./min |
Pojemność bagażnika | 605-1620 l |
Zbiornik paliwa | 50 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4575/1799/1470 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,9 s |
Skrzynia/napęd | man. 6/przedni |
Prędkość maksymalna | 231 km/h |
Średnie spalanie | 4,4 l/100 km |