CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Audi Q7 e-tron - czy warto kupić hybrydę?

3 lis 16 16:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Audi twierdzi, że Audi Q7 e-tron jest „eko”, bo może jeździć na prądzie – nawet do 56 km na jednym ładowaniu. My sprawdzamy, czy ten 2,6-tonowy kolos jest też „fit”, i wysyłamy go na trasę maratonu warszawskiego

Dla przypomnienia: trasa biegu maratońskiego od 2,5 tys. lat liczy 42 kilometry i 195 metrów. Gdy odłączamy Audi Q7 od słupka ładowania przy pl. Teatralnym w Warszawie, komputer wskazuje 45 km zasięgu na prądzie – czyli na styk. Maratończycy startują kilometr dalej, spod głównej bramy Uniwersytetu Warszawskiego. Nasza trasa jest zmodyfikowana, bo nie wszędzie wolno nam wjechać, ale pokrywa się ona z tegoroczną marszrutą biegaczy w ok. 90 proc.

Ruszamy bezszelestnie i już trochę spoceni, bo klimatyzacja pozostaje wyłączona – zżarłaby cenne kilowatogodziny! Cóż, w końcu to maraton, nie jesteśmy tu dla przyjemności! W tym momencie napędza auto 128 elektrycznych koni. Silnik jest wpięty między 3-litrowe TDI a 8-biegową automatyczną przekładnię. To oznacza, że niezależnie od źródła napędu moc zawsze trafia na 4 koła – to głównie odróżnia Audi Q7 e-tron od konkurencyjnego Volvo XC90 T8, które w zależności od trybu jazdy może być przednio-, tylno- lub czteronapędowe, co negatywnie odbija się na prowadzeniu.

Silnik elektryczny Audi Q7 e-tron pozwala maksymalnie rozpędzić się do 130 km/h, ale nasza trasa wiedzie przez miasto, staramy się płynnie jechać i trzymać ograniczeń prędkości. Zasięg niepokojąco maleje, szybciej niż zwiększa się przebyty dystans, ale na półmetku licznik się stabilizuje. I rzeczywiście – po osiągnięciu mety maratonu udaje nam się jeszcze przejechać 2,5 km na prądzie, co daje w sumie 44,7 km na jednym naładowaniu akumulatora. Dla statystyków: maraton przejechaliśmy w godzinę i 47 minut ze średnią prędkością 27 km/h.

Jak na 2,6-tonowego grubasa jest to pewne osiągnięcie i żaden Etiopczyk by tego per pedes szybciej nie zrobił. Tyle że Audi obiecuje przecież zasięg 56 km, a to nierealne. Średnie katalogowe spalanie w trybie hybrydowym to też fikcja: na naszej pętli pomiarowej Audi Q7 e-tron zużyło 6,6 l/100 km zamiast obiecywanych 1,9 l. No i tu dochodzimy do sedna sprawy, bo tańsze o 80 000 zł Q7 3.0 TDI pali według naszych pomiarów średnio 6,8 l/100 km.

Choć inżynierowie Audi wykonali kawał dobrej roboty i silniki spalinowy z elektrycznym harmonijnie współpracują, to ekonomicznie cały zabieg nie ma uzasadnienia. Nawet jeżeli co najmniej raz dziennie będziecie karnie rozwijać kabel (na który nie przewidziano żadnego schowka w aucie, a zwijanie brudnego przewodu w garniturze przed wyruszeniem do pracy to świetna rozrywka) i podłączać akumulatory do ładowania (standardowo trwa to ok. 8,5 godz.), to w praktyce... jeździcie na węglu. To już nie jest wina Audi, lecz naszej gospodarki energetycznej. Ale pod kreską ważący aż 450 kg układ hybrydowy jest tak naprawdę bardziej balastem niż sposobem na oszczędność czy ekologię.

Mimo to Audi Q7 robi ogromne wrażenie wysokim komfortem jazdy i pewnym prowadzeniem – dlatego warto się nim zainteresować... tyle że w innej wersji.

Audi Q7 e-tron - to nam się podoba

Harmonijna współpraca komponentów napędu, bajeczny komfort jazdy z pneumatycznym zawieszeniem, dobre wyciszenie wnętrza, pewne prowadzenie mimo wysokiej masy.

Audi Q7 e-tron - to nam się nie podoba

W trybie hybrydowym niewiele oszczędniejsze od porównywalnego Audi Q7 TDI, nieduży zasięg na prądzie, wysoka cena, zmniejszony bagażnik.

Audi Q7 - tak, ale nie e-tron

Dynamika jazdy i płynna praca układu hybrydowego robią wrażenie, podobnie jak bezszelestne poruszanie się na prądzie. I choć Audi Q7 e-tron należy do najoszczędniejszych i najbardziej komfortowych SUV-ów, które testowaliśmy, w polskich warunkach wciąż lepszym wyborem będzie Audi Q7 z samym silnikiem TDI – lżejsze, tańsze i bardziej pakowne.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~logikus Użytkownik anonimowy
~logikus :
No photo ~logikus Użytkownik anonimowy
A akumulatory nie trują środowiska są jak woda źródlana . Brawo politycy i ekolodzy,macie wspaniałe pojęcie o realiach lub ktoś wam daje mega łapówki bo promując świństwa trujące jakimi sa akumulatory gdzie surowce jada z jednego końca świata na drugi i z powrotem pięć razy wydzielając maga hiper ilości spalin na statkach to jest eko sreko . A potem przy złomowaniu po kilku latach to samo . Co za idiotyzm typowy dla polityków i urzędników.
4 lis 16 11:19 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~busudusus161617 Użytkownik anonimowy
~busudusus161617 :
No photo ~busudusus161617 Użytkownik anonimowy
I tutaj w komentarzach widać, dlaczego nasz kraj jest tak mało innowacyjny. Przez zamknięte umysły. Ludzie, czy wy nienawidzicie wszystkiego co nowe? Jezei jakas technologia jest na początku rozwoju a wy ją skreślacie bo jest gorsza niż to co teraz macie. To droga do stagnacji. Poza tym, te kiepskie osiągi to dziedzina hybrydowych suvów. Prawdziwe auta elektryczne mają zasięg nawet 600 km, jak tesla i niedługo nawet najtańsze go beda miały wraz z rozwojem akumulatorów. Ale polaki cebulami są zbyt konserwatywne nawet na taniego elektryka, dlatego ich w polsce praktycznie nie da się kupić. Tylko hybrydy. Tacy ludzie jak wy to pewnie krytykowali komórki zanim sie pojawiły. Jak rozumiem, lubicie trucie sie weglem i spalinami, bo polskie społeczeństwo na to pozwala rządom od lat (faworyzowanie węgla w XXI w. przez obecny rząd. Nawet państwa węglowe dziś nie pyskuja, jaki to węgiel,wspaniały).
5 lis 16 11:27 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
~xxl :
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
Nie wiem czy warto go kupić, ale napewno warto mieć tyle pieniędzy przeznaczonych na nowy samochód. :-)
4 lis 16 13:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kumu wciskają kit Użytkownik anonimowy
~Kumu wciskają kit
No photo ~Kumu wciskają kit Użytkownik anonimowy
do ~wiem:
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
4 lis 16 10:55 użytkownik ~wiem napisał
Idealny samochód dla ekooszołomów.. Nic bym niemiał przeciw.. każdy ma prawo jeździć tym co lubi gdyby nie to że za to płacimy my wszyscy poprzez różnego rodzaju dotacje z naszych podatków, które hojnie rozdają urzędnicy z Brukseli.
Tego co ekologiczne i najtańsze nie promują. Zasilanie gazem. No ale kto by wtedy zarobił na DPF-ach i innych cudach typu hybryda i akumulatorach? Dlatego gaz nie będzie ekologiczny....
4 lis 16 11:41 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bsjdjdkskzkzk27272 Użytkownik anonimowy
~bsjdjdkskzkzk27272 :
No photo ~bsjdjdkskzkzk27272 Użytkownik anonimowy
Do kolegi, który mówi o szkodliwości akumulatorów. Otóż wyliczenia są takie: Społeczeństwo, które ma elektrownie jądrowe, wiatrowe i wodne oraz jeździ autami elektrycznymi, jest bardziej zdrowe niż społeczeństwo które truje się węglem i niszczy świat wydobywając ropę. Wiesz, jak wydobycie ropy jest szkodliwe dla środowiska(nie tylko katastrofy, poczytaj co koncerny robią) i też trzeba ją przetransportować rurociągiem lub przewieźć statkiem, a pompy chodzą na prąd z węgla. Zdrowe?!
5 lis 16 11:31 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
~wiem :
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
Idealny samochód dla ekooszołomów.. Nic bym niemiał przeciw.. każdy ma prawo jeździć tym co lubi gdyby nie to że za to płacimy my wszyscy poprzez różnego rodzaju dotacje z naszych podatków, które hojnie rozdają urzędnicy z Brukseli.
4 lis 16 10:55 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
~xXx :
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
Nazwa to bardzie do kibla z dostepem do WiFi pasuje...
4 lis 16 11:41 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dc@ Użytkownik anonimowy
~dc@ :
No photo ~dc@ Użytkownik anonimowy
Nalezalo wyjechac nastepnie na trase i po 500km autostrada na benzynie policzyc jak to cudo wypada do diesla
4 lis 16 12:05 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
~Z DE :
No photo ~Z DE Użytkownik anonimowy
Fntazja dla ty ch co maja baterie sloneczne ...
4 lis 16 11:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nbh Użytkownik anonimowy
~nbh :
No photo ~nbh Użytkownik anonimowy
szkoda ze awaryjny
4 lis 16 15:50 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Audi Q7 e-tron - czy warto kupić hybrydę?

Audi twierdzi, że Q7 e-tron jest „eko”, bo może jeździć na prądzie – nawet do 56 km na jednym ładowaniu. My sprawdzamy, czy ten 2,6-tonowy kolos jest też „fit”, i wysyłamy go na trasę maratonu warszawskiego.

Audi Q7 e-tron - czy warto kupić hybrydę? (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego