Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mitsubishi L200 2.4 - luksusowy pikap do pracy

7 sty 16 14:56

Nowe L200 zyskało atrakcyjny wygląd, bogatsze wyposażenie i lepsze wykończenie. Najwięcej zmian wprowadzono jednak pod maską. W teście – 181-konny wariant z „automatem”, w limitowanej wersji Premiere Edition.

Udostępnij
0
Skomentuj

Czasy, gdy pikapy były wyłącznie wołami roboczymi, minęły bezpowrotnie. Dziś znaczna część klientów decyduje się na nie nie tylko z powodu możliwości transportowych, lecz także dlatego, że po prostu im się podobają. Tak też jest z najnowszym L200, które wiosną zadebiutuje w salonach. Nadwozie ma bardziej obłe kształty (współczynnik Cx zmalał z 0,46 na 0,40), jest o wiele lżejsze, oferuje też nieco więcej miejsca dla podróżnych.

W obu rzędach foteli dorosłe osoby mają do dyspozycji wystarczającą przestrzeń zarówno na nogi, jak i nad głowami. Kierowcę ucieszą większe fotele z lepszym trzymaniem bocznym. Pasażerom kanapy będzie wygodniej z racji większego o 25 stopni kąta nachylenia oparcia.

Mitsubishi L200 – Więcej komfortu w kabinie

Duży nacisk położono na zwiększenie wygody jazdy. Wnętrze jest lepiej wyciszone, a jazdę uprzyjemniają automatyczna klimatyzacja oraz audio z nawigacją i cyfrowym radiem. Dodatkowo kierowcy pomagają liczni asystenci, w tym: system ostrzegający o zmianie pasa ruchu LDW, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomaganie ruszania pod górę i kamera cofania. Komfort jazdy wzrósł, choć nadal nie jest na takim poziomie, jak w osobówce, ale pamiętajcie, że L200 to pojazd użytkowy, mogący przewozić ładunki o masie ponad 800 kg. Także zdolności offroadowe są niezmiennie dobre. Prześwit wynosi 225 mm, a głębokość brodzenia – 600 mm.

Mitsubishi L200 – Nie boi się trudnego terenu

Na śliskich nawierzchniach i w terenie można skorzystać z napędu Super Select, pracującego w czterech trybach. Na asfalcie używa się napędu tylnego lub 4x4 (zmiana możliwa do prędkości 100 km/h). W terenie warto skorzystać z jednego z dwóch ustawień: 4HLc, czyli napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego (na szuter), lub 4LLc – dodatkowo z reduktorem (ciężki offroad).

Pokrętło wyboru napędu (zmiana możliwa do prędkości 100 km/h) Pokrętło wyboru napędu (zmiana możliwa do prędkości 100 km/h) Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

W L200 pracowały nowe 2,4-litrowy turbodiesel o mocy 181 KM i 5-stopniowy „automat”. Ta para dobrze współgra z sobą, bowiem wzrost dynamiki jazdy w stosunku do poprzednika wyraźnie się odczuwa. Lepsze jest nie tylko przyspieszenie, lecz także spalanie. W mieście można bez trudu uzyskać mniej niż 10 l/100 km, w trasie zużycie spada nawet poniżej 8 l/100 km. Tylko na autostradzie okazuje się za wysokie – ponad 13 l/100 km. Wówczas przeszkadzał nam również za duży hałas. Z okazji debiutu importer oferuje L200 w limitowanej wersji Premiere Edition (30 szt.). Bazuje ona na topowej Instyle i wyposażono ją w dużą liczbę chromowanych przedmiotów, m.in. orurowanie, dalekosiężne reflektory Hella, nakładki tylne.

Mitsubishi L200 2.4 - dane techniczne

Dane producenta L200 2.4 AT
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 2442
Moc maksymalna (KM/obr./min) 181/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 430/2500
Prędkość maksymalna (km/h) 177
Skrzynia biegów/napęd aut. 5/4x4
Głębokość brodzenia (mm) 600
Kąty natarcia/ramp./zejścia (st.) 29/24/22
Prześwit (mm)/zbiornik paliwa (l) 225/75
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 7,2
Emisja CO2 (g/km) 189
Wyniki testu L200 2.4 AT
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,9 s
0-100 km/h 11,4 s
0-130 km/h 19,4 s
Elastyczność 60-100 km/h 8,0 s (4. bieg)
80-120 km/h 12,1 s (5. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 2055/850 kg
Rozdział masy (przód/tył) 53/47 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 13,0/12,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 41,9 m
ze 100 km/h (gorące) 41,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A)
przy 130 km/h 72 dB (A)
Spalanie testowe 8,6 l/100 km
Zasięg 870 km
Gwarancja i ceny
Cena podst. testowanej wersji 157 990,00 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 5/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 161 240,00 zł

Mitsubishi L200 – nasza opinia:

Mimo że Mitsubishi zdecydowało się na większą dawkę luksusu i komfortu, nie zapomniało o solidnym napędzie i dobrych możliwościach przewozowych. Nas najbardziej ucieszył nowy silnik, który oprócz lepszej dynamiki jest oszczędniejszy i pracuje z wyższą kulturą niż poprzednik.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mitsubishi L200 2.4 - luksusowy pikap do pracy (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego