CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Czy jazda hybrydą sprawia przyjemność?

23 lis 15 09:49
Udostępnij
0
Skomentuj

Rodzinne kombi powinno być przestronne, komfortowe i oszczędne. Sprawdzamy, czy Toyota Auris spełnia te wymagania

Diesel nie ma już sensu? Toyota od lat rozwija technikę hybrydową, dzięki czemu ma w swojej ofercie propozycje praktycznie dla każdego. Tym razem pod lupę wraz z naszymi Czytelnikami wzięliśmy rodzinne kombi, czyli hybrydowego Aurisa. Czy ten model może spełnić ich oczekiwania?

Zaczniemy od tego, na co wszyscy zwracają uwagę, czyli od wyglądu. Zaproszonym Czytelnikom wprowadzone zarówno na zewnątrz, jak i w środku zmiany bardzo się spodobały, bowiem dzięki nim auto nabrało lekkości i sprawia wrażenie mniejszego z zewnątrz, niż jest w rzeczywistości.

Natomiast we wnętrzu wysoko ocenili: nowy projekt deski rozdzielczej, materiały użyte do jej wykończenia, a także przestronność, porównywalną według nich z autami o rozmiar większymi. Jednak rodzinne kombi ma nie tylko dobrze wyglądać, lecz także tak samo jeździć.

Kierowcy docenili hybrydową konstrukcję zespołu napędowego o mocy 136 KM oraz typową dla niej bezstopniową przekładnię. Nikt nie narzekał na nadmierny hałas silnika spalinowego, natomiast wszyscy pochwalili ciszę podczas wolnego toczenia się w ruchu miejskim. W trakcie jazdy pozamiejskiej okazało się, że każda z osób pozytywnie oceniła zestrojenie zawieszenia, które może i nie jest zbyt komfortowe, ale jest przyjemnie sprężyste, dzięki czemu nawet rodzinnym kombi czasem można zaszaleć.

A co ze zużyciem paliwa? To właśnie największa niespodzianka spotkania Aurisa z Czytelnikami. Zaplanowaliśmy mieszaną trasę, tak by mogli poznać hybrydę nie tylko w mieście, chociaż i w takim cyklu, którego hybrydy nie lubią nikomu nie udało się przekroczyć 6 l/100 km. Ten imponujący wynik na wszystkich zrobił wrażenie.

Po tym teście każdy, kto miał okazję jeździć przez chwilę hybrydowym Aurisem, może mieć problem, bo hybryda kosztuje tyle samo, ale mniej pali i rzadziej wymaga serwisu.

Toyota Auris 1.8 Hybrid - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory elektr+benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 1798
Moc silnik benz. (KM/obr./min) 99/5200
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 142/4000
Moc silnika elektrycznego (KM) 80
Łączna moc układu hybr. (KM) 136
Skrzynia biegów bezstopniowa
Napęd na koła przednie
Dł./szer./wys. (mm) 4595/1760/1485
Rozstaw osi (mm) 2600
Masa własna/ładowność (kg) 1310/505
Pojemność bagażnika (l) 600-1658
Pojemność zbiornika paliwa (l) 45
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Spalanie w mieście 3,5 l/100 km
Spalanie poza miastem 3,4 l/100 km
Spalanie średnie 3,4 l/100 km
Emisja CO2 79 g/km
Teoretyczny zasięg 1323 km
Średnica zawracania 10,4 m

Toyota Auris 1.8 Hybrid - nasza opinia

Jeśli ktoś szuka oszczędnego i bezawaryjnegorodzinnego kombi, to Auris w testowanej wersji spełni jego oczekiwania. Auto można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny zespół napędowy, komfort, jaki oferuje hybryda w ruchu miejskim, i zawieszenie idealne na nasze drogi.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (111)

No photo
No photo ~bluffer Użytkownik anonimowy
~bluffer :
No photo ~bluffer Użytkownik anonimowy
Obecnie jeżdżę Corollą E15 1.6 Dual VVT-i i uważam ją za bardzo wdzięczne auto, jednak ten Auris i napęd hybrydowy kusi (przejechałem jakieś 350 km). W trybie Power Mode genialnie przyspiesza. Myślę że wielu użytkowników starszych Corolli i Aurisów przesiądzie się do hybryd tego rodzaju, tym bardziej że kto jak kto, ale Toyota robi niezawodne auta (przynajmniej benzynowe), a użytkownicy hybryd oraz różne rankingi awaryjności tylko to potwierdzają. Pamiętajcie, że budowa silnika elektrycznego jest bardzo prosta, a współpracują z nimi niezbyt wysilone, wolnossące jednostki 1.8. To naprawdę fajna i żywotna konstrukcja. Toyota górą!!!
23 lis 15 15:18 | ocena: 81%
Liczba głosów:37
81%
19%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~audi elektryk Użytkownik anonimowy
~audi elektryk :
No photo ~audi elektryk Użytkownik anonimowy
Od pond 3 lat poruszam się hybrydą, NIe jest toToyota a Audi Q5. Łącznie prawie 250hp. I co, spala w mieście około 11 litrów, dużo wiecej niż deklarowane 6, tyle same co mój poprzedni Peugeot 4007, czylil Outlander diesel 2.2. Tak więc tu słabo. Ale to ciężkie i mocne auto, cudów in ma. A plus są. jest bards city, na parking w garażu super. Przyśpiesza na obu silnikach w trybie boost rewealacyjnie.Trzeba pamiętać by od czasu do czasu podladować elektryka, by pozwolić mu się toczyć. a potem przyśpieszać na obu. To przy dużych prędkociach. W mieście w korkach sam kontroluje sytuację, ale jak za wolno się toczymy to ektryk się rozładuje i mamy zwykły duży slink spalinowy.kicha.

Suma, jestem zadowolony.
27 lis 15 12:17 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zainteresowany Użytkownik anonimowy
~zainteresowany :
No photo ~zainteresowany Użytkownik anonimowy
Czaje się na takie auto ale cały czas boje się co będzie po gwarancji i czy warsztat sobie poradzi z ewentualną naprawą i czy nie będzie takiej sytuacji że naprawa pochłonie wszystkie zaoszczędzone na spalaniu pieniążki????? Poza tym wiele razy oglądałem tego Pana prowadzącego na YT i muszę powiedzieć że pierwszy raz słyszę żeby prowadził program w normalny sposób bo w większości zachowuje się jak gość wypuszczony z Gimbusa śmiejący się z własnych dowcipów a nie oszukujmy się Auto Świat ma swoich czytelników od wielu lat,
może lepiej niech ten Pan o raczej RADIOWEJ urodzie pisze w gazecie. I jeszcze jedno byłem kiedyś wiernym czytelnikiem Auto Świata i Motoru co tydzień kupowałem te dwie gazety przez ponad 10lat może dłużej ale niestety większość art po tylu latach sprawiała wrażenie jakby było kop/wklej co roku pół gazety to : jak zadbasz o akumulator przed zimą, jak zadbasz o lakier przed zima jak zadbasz o lakier po zimie jak przygotowac samochód przed urlopem jak po urlopie jak umyc na jeszien jak nie woskowac latem nie myc zima a jednak myc tylko nie tak a inaczej no dramat podejzewam ze jest to cos na zasadzie hej zdzisiu mamy wolne 3 kolumny i nikt nie ma pomysłu napisz coś za 50PLN ok.

























25 lis 15 22:40 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zawiedziony Użytkownik anonimowy
~zawiedziony :
No photo ~zawiedziony Użytkownik anonimowy
Kłamstw ciąg dalszy bo zobaczcie na spalanie deklarowane w tabeli (średnie 3,4) a realne zbliżył się do 6 l na trasach użytkowników. Autor opisuje że auto najbardziej lubi trasy w mieście a w tabeli widzimy że niby poza miastem pali ciut mniej niż w mieście. I dalej pianie jakie to auto jest oszczędne a materiał temu przeczy. Zupełnie jak z testem Priusa - miał spalać poniżej 3 litrów a palił ponad 5 ale były ochy i achy jak to mało pali zamiast napisać że producent znacznie zaniżył poziom spalania.
27 lis 15 09:54 | ocena: 53%
Liczba głosów:32
53%
47%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcel Użytkownik anonimowy
~Marcel
No photo ~Marcel Użytkownik anonimowy
do ~kazek:
No photo ~kazek Użytkownik anonimowy
23 lis 15 10:59 użytkownik ~kazek napisał
No nie mogę spokojnie czytać nachalnego chwalenia. Oczywiście toyota nie jest zła, hybryda to przyszłość. Ale mnie hybryda wyła przy automacie i wybrałem benzynę. To są początki, jak się ułoży to niedługo będzie lepiej.
Kiedy tą hybrydę kupiłeś? Ja mam Aurisa 2013 i nic w niem nie wyje. I dobrze autor zawarł, przyjemność z jazdy takim samochodem jest bardzo porównywalna do tych z tradycyjnymi napędami. Ja w tym momencie jakbym miał kupować samochód to też na hybrydę bym się zdecydował.
23 lis 15 12:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
| odpowiedzi: 10
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stefan M. Użytkownik anonimowy
~Stefan M.
No photo ~Stefan M. Użytkownik anonimowy
do ~Jan:
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
27 lis 15 08:28 użytkownik ~Jan napisał
Autor pisze ,że w mieście nie przekracza 6 l/100 i że diesel się nie opłaca , ja mam diesla w aucie podobnej wielkości ( ford focus ) i spala w mieście 5 - 5,5 l/100 i nowy w salonie kosztował dużo mniej niż ten hybrydowy auris , w trasie natomiast spala
Ja od 1990 roku aż do 2013 jeździłem dieslami. Miałem ich kilka: citroena c-5, passata, forda mondeo a ostatnio ssangyonga. Lecz w 2013 roku kupiłem hybrydę. Pytanie dlaczego?. Otóż ja przejeżdżam ok 12 do 15 tys. kilometrów rocznie głównie na krótkich kilkukilometrowych trasach. Jak wprowadzili filtry cząstek stałych to żadnego diesela już już nie mogłem kupić, ponieważ za mało jeżdżę. Ssangyonga kupiłem ponieważ to był jeszcze jedyny samochód bez filtra cząstek stałych. Jeździł zresztą rewelacyjnie. Teraz jeżdżę hybrydą i bardzo sobie to chwalę. Faktem jest, że samochód spala 2 litry więcej benzyny (silnik 2,5l benzynowy + silnik elektryczny razem 223konie) niż określił to producent ale w dalszym ciągu jest to porównywalne ze spalaniem diesla a mogę tak jak zawsze jeździć krótkie odcinki i nie martwić się o filtr cząstek stałych. I jaki komfort. Pozdrawiam
27 lis 15 21:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
~Jan :
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
Autor pisze ,że w mieście nie przekracza 6 l/100 i że diesel się nie opłaca , ja mam diesla w aucie podobnej wielkości ( ford focus ) i spala w mieście 5 - 5,5 l/100 i nowy w salonie kosztował dużo mniej niż ten hybrydowy auris , w trasie natomiast spala średnio 4,5-4,8 l. Jeszcze trochę toyota musi popracować nad ekonomicznością bo 6 litrów z dwóch silników to żadna rewelacja.
27 lis 15 08:28 | ocena: 50%
Liczba głosów:30
50%
50%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~POP Użytkownik anonimowy
~POP
No photo ~POP Użytkownik anonimowy
do ~Picio:
No photo ~Picio Użytkownik anonimowy
27 lis 15 07:49 użytkownik ~Picio napisał
No wyje w momencie gdy z ciszy przechodzisz na głośny silnik benz. Toyoty. Gdy go pokręcisz wyżej niż 3500obr/min to już wyje niemiłosiernie. Ja swojego Aurisa sprzedaję z nudów. Oprócz małej awaryjności Toyota dla mnie nie ma duszy (silniki benzynowe). Z
emocje i radochę z jazdy to będziesz miał na odcinkach pomiaru prędkości - wiesz tam będziesz mógł POkazac co POtrafisz... i krótszy czas tym lepiej....
27 lis 15 09:36 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~daniel Użytkownik anonimowy
~daniel
No photo ~daniel Użytkownik anonimowy
do ~DD:
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
23 lis 15 11:12 użytkownik ~DD napisał
Dużą zaletą jest, że dzięki wielopunktowemu wtryskowi paliwa można zamontować LPG. I to dopiero można nazwać dużą oszczędnością.
Ty wszedzie z tym lpg... hybryda jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem bo daje przyjemnosc z jazdy i komfort. lpg po kilku latach uzytkowania zamula silnik ze ho ho. Takze taki Auris jak testowany spokojnie nalezy polecac ludziom, ktorzy chcą tanio i normalnie jezdzic a nie obserwowac w jakim tempie silnik przestaje działac tak jak powinien.
23 lis 15 16:07 | ocena: 56%
Liczba głosów:25
44%
56%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
A cena?
Czy któryś z panów redaktorów kupi sobie z pensji takie auto?
27 lis 15 07:52 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Czy jazda hybrydą sprawia przyjemność?

Obecny lifting Aurisa to gruntowna modernizacja. Nowy przedni pas nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty.

Czy jazda hybrydą sprawia przyjemność? (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego