Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - terenówka wśród suvów

6 cze 16 14:35

Stały napęd 4x4, ramowa konstrukcja, reduktor, blokady dyferencjałów, 4-litrowe wolnossące V6, a to wszystko okraszone luksusem – takich aut, jak Toyota Land Cruiser, inni już nie robią

Udostępnij
0
Skomentuj

Jazda Land Cruiserem to trochę doświadczenie z innej epoki. W czasach, gdy SUV-ów wszelkiej maści jest na pęczki, a co nowszy, to bardziej boi się offroadu, Land Cruiser nie wymięka. Trwa przy złotych zasadach budowy terenówki: ma solidną konstrukcję ramową, stały napęd na 4 koła z blokadami tylnego i centralnego dyferencjału oraz skrzynię redukcyjną.

To wszystko jest oczywiście kompletnie nieprzydatne, gdy rano odwozi się dzieci do szkoły, ale z tego zadania ta Toyota wywiązuje się akurat równie dobrze, jak każdy inny rodzinny samochód. To uczciwy partner na każdą okazję, może poza dynamicznym pokonywaniem zakrętów. Amortyzatory i stabilizatory Land Cruisera mają regulację, ale nawet w trybie Sport masa auta wysuwa się na pierwszy plan wrażeń z jazdy.

Układ kierowniczy jest mało bezpośredni, kierownica – wielka, ale i tak prowadzenie nie irytuje sztucznością. Jednak w tej materii porównywalne cenowo BMW X5 czy Audi Q7 grają w innej lidze, potrafią niemal oszukiwać prawa fizyki i dawać poczucie jazdy lżejszym autem.

Silnik ma za to zadziwiająco sportowy charakter jak na terenówkę. Brzmienie na wysokich obrotach robi się wręcz wyczynowo-piłujące, mocne wciśnięcie gazu skutkuje poza tym 8,8-sekundowym sprintem do „setki” – nieźle jak na 2,2 t masy.

Swoją cegiełkę do energicznego nabierania prędkości dokłada też nowa, 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Gładko i sprawnie pracuje, przytomnie reaguje na kick-down – niczym nie denerwuje, dlatego po prostu nie zwracasz na nią uwagi. Toyota twierdzi też, że nowa konstrukcja wpłynęła na ograniczenie spalania, ale trzeba się liczyć z 15 l/100 km w mieście. Ekojazda w trasie pozwala zmieścić się w 10 l, ale okupowanie lewego pasa na autostradzie da po kieszeni. Opór powietrza jest potężny.

Ulubionym środowiskiem Toyota Land Cruiser pozostaje jednak teren. Sprytna elektronika wspiera także mniej offroadowo doświadczonych kierowców w pokonywaniu bezdroży. Do wyboru jest 5 programów jazdy – skały, kamienie i szutry, muldy, kamienie i błoto/piasek.

Szczególnie przydaje się układ Crawl Control, który działa jak terenowy tempomat. Wystarczy ustawić żądane tempo zjazdu ze wzniesienia, a system sam zadba o bezpieczne dohamowywanie każdego z kół, żeby nie doszło do utraty przyczepności.

Wszystko jednak ma swoje granice, elektronika nie jest w stanie wyciągnąć ambitnego kierowcy z tarapatów. Tyle że z Land Cruiserem i tak szanse są o wiele większe niż w przypadku innych zmiękczonych „półterenówek”.

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./V6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 3956
Moc maksymalna (KM/obr./min) 282/5600
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 385/4400
Skrzynia biegów/napęd aut. 6/4x4 (stały)
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 265/60 R 18
Prześwit (mm) 220
Kąty natarcia/rampowy/zejścia (°) 32/22/25
Maks. głębokość brodzenia (mm) 700
Masa własna/ładowność (kg) 2150/750
Pojemność bagażnika (l) 104-553-1833
Pojemność zbiornika paliwa (l) 87

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Spalanie w mieście 14,5 l/100 km
Spalanie poza miastem 8,4 l/100 km
Spalanie średnie 10,6 l/100 km
Emisja CO2 248 g/km
Teoretyczny zasięg 820 km
Minimalna średnica zawracania 11,8 m

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - to nam się podoba

Komfort jazdy, aksamitnie pracujące V6 i harmonijnie zgrana z nim aut. skrzynia biegów, mechanika i elektronika są świetnie przygotowane do jazdy w terenie.

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - to nam się nie podoba

W tej cenie wykończenie wnętrza mogłoby być lepsze, spalanie jest akceptowalne tylko podczas bardzo spokojnej jazdy.

Toyota Land Cruiser 150 4.0 V6 - nasza opinia

Toyota Land Cruiser jest jednym z tych aut, które bardzo chciałbym mieć, choć są mi kompletnie niepotrzebne. Nie znoszę tych brzydkich plastików w środku, a jednak uwielbiam siedzieć za kierownicą tej Toyoty – tak samo, gdy poruszam się w mieście, jak i w terenie. Wolnossące V6 nadaje „Landowi” dodatkowo charakter. Ja bym go brał!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej