Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Toyota Land Cruiser V8 - zabili ją i wróciła!

2 sty, 14:31
Udostępnij
0
Skomentuj

Zabili go i wrócił ale jego żywot jest ograniczony. Japoński terenowo-bulwarowy kolos znów jest dostępny na naszym rynku. Zamiast diesla niezgodnego z unijnymi normami emisji spalin ma teraz... wolnossącą, 4,6-litrową benzynę V8!

Ledwo Land Cruiser J200 przeszedł kolejny face lifting, a już lada moment zniknie z naszego rynku – tym razem zapewne ostatecznie. Zaostrzone unijne normy emisji spalin wycięły z oferty poprzednika z dieslowym V8. Toyocie nie opłacało się go już modernizować, bowiem poza UE to auto sprzedaje się głównie z wolnossącymi silnikami benzynowymi, o pojemności 4,6 i 5,7 l. Okazuje się, że mniejszy wariant jest „unijnokompatybilny” i do Polski trafiła limitowana partia takich Land Cruiserów V8 – rozchodzą się one jak ciepłe bułeczki. W chwili, gdy piszemy te słowa, „na stoku” polskiego importera Toyoty zostało jeszcze 15 sztuk.

Toyota Land Cruiser V8 - nowa deska rozdzielcza

Przy okazji wspomnianego face liftingu przeprojektowano przód i teraz zdobią go dzielone ledowe reflektory. Deska rozdzielcza ma nowy kształt i jakość, wykończono ją też bardziej szlachetnymi materiałami, choć pewne drobiazgi wciąż rażą kiepskim spasowaniem i nieprzyjemną w dotyku fakturą. Stosownie zmodernizowano systemy asystujące kierowcy: Land Cruiser sam hamuje w razie zagrożenia kolizją, skanuje i zapamiętuje znaki drogowe oraz ostrzega przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.

Największe wrażenie robią jednak elektroniczne systemy wsparcia jazdy w terenie – tam Land Cruiser V8 czuje się równie dobrze, jak na wielkomiejskich bulwarach. Po włączeniu reduktora kierowca może wybierać tryby jazdy dostosowane do różnych nawierzchni (Multi Terrain Select) oraz korzystać z układu Crawl Control, czyli „terenowego tempomatu”, przydatnego szczególnie na stromiznach i skałach. Jest też system, który pozwala na grząskim podłożu zwinniej zawracać.

Toyota Land Cruiser V8 - w terenie się na nim poznasz

W terenie na pewno zajedziecie Land Cruiserem dalej niż innymi luksusowymi SUV-ami. Ramowa konstrukcja czyni to auto bardziej odpornym na ostre traktowanie, jednak na asfalcie czuć też negatywny tego wpływ. LC V8 jest ciężkie i ociężale się porusza. 8,7-sekundowy sprint do „setki” to nie jest coś, z czego chętnie się korzysta. Mimo adaptacyjnych stabilizatorów nadwozie buja się nawet podczas łagodnych manewrów i mocno nurkuje w trakcie hamowania.

Układ kierowniczy jest zaskakująco precyzyjny jak na konstrukcję tego typu i przy zachowaniu spokojnego stylu jazdy podróż Land Cruiserem potrafi być bardzo odprężająca. W kabinie panuje cisza, można wręcz żałować, że V8 nie bulgocze donośniej na wyższych obrotach. Na stacji czuć za to wyraźnie, że pod maską pracuje spragniony dinozaur: zmieszczenie się w 20 l/100 km w mieście i na autostradzie jest wyzwaniem. Poza tym jednak wszystko Land Cruiserowi można wybaczyć.

Toyota Land Cruiser V8 - to nam się podoba

Świetne wyciszenie kabiny, rewelacyjne właściwości jazdy w terenie, sprytne systemy wsparcia kierowcy, kultura pracy silnika, wrażenie solidności konstrukcji.

Toyota Land Cruiser V8 - to nam się nie podoba

Bardzo mały bagażnik i ciasny 3. rząd foteli jak na gabaryty auta. Przestarzały system multimedialny, wysokie spalanie.

Toyota Land Cruiser V8 - nasza opinia

Mimo rozbudowanej elektroniki Land Cruiser V8 to auto, jakiego konkurencja na naszym rynku już nie oferuje. Gabaryty tej Toyoty i apetyt na paliwo są z innej epoki, ale charakter, komfort i solidność – ponadczasowe. Jeżeli komuś to odpowiada, nie ma co zwlekać, trzeba brać! Za rok import z USA będzie już nieopłacalny...

Toyota Land Cruiser V8 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy/V8/32
Pojemność skokowa 4608 cm3
Moc maksymalna 318 KM/5600 obr./min.
Maks. moment obrotowy 460 Nm/3400 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 6-biegowa/4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Prędkośc maksymalna 195 km/h
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 3,4 (aut.)/5,6 s (aut.)
Średnie spalanie testowe 16,1 l/100 km
Pojemność bagażnika 259-455-2315 l
Długość/szerokość/wysokość 4950/1980/1910 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Poziom hałasu 50/100/130 km/h 55/63/66 dB
Droga hamowania 100-0 km/h (z/g) 45,3 m/44,3 m
Masa rzeczywista/ładowność 2623/727 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km lub rok
Cena 429 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
~Przedsiebiorca1234 :
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
Takimi wozeni sa klienci safari po pustyni w Dubaju. Niesamowity offroad. Waspaniale auto.

P.S.
Nie zdziwilbym sie gdyby sie okazalo, ze takie V8 pomimo duzej emisji CO2, czyt. spalania, wcale nie jest bardziej szkodliwe dla srodowiska niz pierwszy lepszy diesel albo downsizingowa turbo-benzyna z bezposrednim wtryskiem.
8 sty 21:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Niesamowity samochód który robi ogromne wrażenie nie tylko wizualne, - czuć moc. Z takim samochodem nie straszny żaden "teren"
3 sty 09:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Martin Użytkownik anonimowy
~Martin :
No photo ~Martin Użytkownik anonimowy
Miałem okazję trochę pojeździć Land Cruiser, to auto to "bestia". Jest bardzo solidnie wykonane, ma moc, można nim pojechać wszędzie. Nie dziwię się, że się tak dobrze sprzedaje.
3 sty 09:53 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~walus Użytkownik anonimowy
~walus :
No photo ~walus Użytkownik anonimowy
Toyota jest nie zniszczalna. Są modele które gdzie indziej będą sprzedawane i będą się cieszyć dużym powodzeniem a klient komfortem i bezpieczeństwem jazdy
3 sty 19:50 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~502112093 Użytkownik anonimowy
~502112093 :
No photo ~502112093 Użytkownik anonimowy
Posidam Toyotę land cruiser ll z86 rewelacja
3 sty 20:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dan Użytkownik anonimowy
~dan :
No photo ~dan Użytkownik anonimowy
proponuję zrobić test taką V8 zasilaną LPG lub CNG porównać z lekko podchodzonym kilkuletnim Dieslem- wyjdzie cała prawda o unijnej "ekologii", na najchętniej to zamknąć tych Euro deputowanych debili z tym Dieslem i normą Euro 5 w garażu i niech się nawdychają, ale wiadomo że lobby europejskich producentów jest silne, auta mają być drogie, skompliwkowane, awaryjne i nie trwałe
10 lis 14:26
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dan Użytkownik anonimowy
~dan
No photo ~dan Użytkownik anonimowy
do ~Przedsiebiorca1234:
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
8 sty 21:07 użytkownik ~Przedsiebiorca1234 napisał
Takimi wozeni sa klienci safari po pustyni w Dubaju. Niesamowity offroad. Waspaniale auto.

P.S.
Nie zdziwilbym sie gdyby sie okazalo, ze takie V8 pomimo duzej emisji CO2, czyt. spalania, wcale nie jest bardziej szkodliwe dla srodowiska niz pierwszy leps
to pewne że nie jest, po pierwsze nie spala oleju silnikowego, po drugie wytrzyma w dobrym stanie więcej niż 150tyś, km do złomowania
10 lis 14:15
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~max Użytkownik anonimowy
~max :
No photo ~max Użytkownik anonimowy
Jak kogos stać na tak drogie auto to spalanie jest nie istotne.
23 sty 13:23
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Range to jest to Użytkownik anonimowy
~Range to jest to :
No photo ~Range to jest to Użytkownik anonimowy
Ten samochód to tragedia, jedyne do czego się nadaje to cruizing po drogach kielecczyzny pisowskich wataszków, ewentulnie przewożenia notariusza.
22 sty 19:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KIEROWCA TARPANA HONKERA Użytkownik anonimowy
~KIEROWCA TARPANA HONKERA :
No photo ~KIEROWCA TARPANA HONKERA Użytkownik anonimowy
SPALANIE CZY TO WRZUCIU NAWAZNIESZE TO SPANIALE AUTO I WRESCIE BEZ DISSLA WARTE SWOJIEJ CENY A NIE MALA POPIERDULKA JA JEZDZE OSOBISCIE AUTEM 4X4 TARPAN HONKER BENZYNA A NIE BIEDOKLEP AAA W TVN TURBO HONKER W TERENIE RYWALIZOWAL Z MERCEM G KLASE I REEEEMIS W DZIELNOSCI W TERENIE AUTO TERENOWE TO PRESIZ LUKSUS PRAKTYCZNOSC I CO WAZNE TOYOTKA Z BENZYNIAKIEM CO DAJIE RADOSC I MILY POMRUK DLA UCHA
19 sty 20:13
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Toyota Land Cruiser V8 - zabili ją i wróciła!

Ramowa konstrukcja odróżnia Land Cruisera V8 od innych luksusowych SUV-ów. W tere-

nie ta Toyota jest nie do zamęczenia.

Toyota Land Cruiser V8 - zabili ją i wróciła! (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego