Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Toyota Prius Plug-in Hybrid - hybryda 2.0

23 lut 17 16:45

Plug-in pod każdym względem przebija zwykłego Priusa: lepiej wygląda, na prądzie przejedzie do 50 km, ma bardziej wyciszoną kabinę i – kto by przypuszczał! – dynamicznie skręca

Udostępnij
0
Skomentuj

Wersja Plug-in (hybryda z możliwością ładowania baterii z gniazdka) była dostępna w poprzedniej generacji Priusa, ale wielkiego sukcesu nie odniosła. Ponoć dlatego, że zbyt upodobniono ją do zwykłej odmiany. No to teraz już każdy będzie wiedział, z czym ma do czynienia, bo nowe są m.in.: reflektory (Matrix LED), zderzaki, maska i tylne lampy. Do tego dostajemy dwa razy większą baterię niż w starym Plug-inie – 8,8 zamiast 4,4 kWh – co zwiększyło zasięg na prądzie z 25 do 50 km.

Plug-in występuje tylko w najwyższej wersji Prestige i kosztuje 152 900 zł, czyli jest o niecałe 12 000 zł droższy od porównywalnie wyposażonego zwykłego Priusa Hybrid. Za 9000 zł zamówicie też dach z fotowoltaicznymi panelami, dzięki którym można przejechać dziennie do 5 km więcej. Ulubione określenie handlarzy – „solar dach” – nabiera więc nowego znaczenia. Układ napędowy ma cztery tryby pracy: hybrydowy (HV), elektryczny (EV), miejski (City EV; maksymalna wydajność kosztem nieco gorszych osiągów) i ładowania baterii, z czego najciekawsze są, rzecz jasna, oba czysto elektryczne (EV i City).

Ciekawostka: ponoć tryb EV zestrojono tak, by Prius dawał poczucie lepszej dynamiki niż w klasycznym trybie hybrydowym (!). Jest jednak jeden haczyk, bo poruszanie się w trybie EV, choć dynamiczne, nie zapewni zasięgu rzędu 45 km. A właśnie tyle udało nam się pokonać na prądzie przy wykorzystaniu oszczędnego trybu City EV.

Toyota podaje średnie spalanie na poziomie 1,0 l/100 km. Na trasie liczącej niecałe 170 km osiągnęliśmy 2,8 l/100 km, co i tak stanowi znakomity wynik, zwłaszcza że po 45 km bateria rozładowała się na tyle, że dostępny był tylko tryb hybrydowy. Nowy Prius Plug-in pozytywnie zaskakuje prowadzeniem – nisko położony środek ciężkości, adaptacyjne amortyzatory – i wyciszeniem wnętrza (zniknęło „meleksowskie” buczenie). Baterie są podgrzewane, dzięki czemu tryb EV jest dostępny nawet przy -20ºC.

Toyota Prius Plug-in Hybrid - w punkt

To jest super. Jeden z najlepszych w prowadzeniu modeli Toyoty (!). Nad nim jest chyba tylko... GT86.

To nie wyszło. Malutki bagażnik: baterie większe i cięższe niż w zwykłym Priusie Hybrid.

Efekt WOW Zasięg na prądzie – teraz do 45-50 km. W trybie elektr. można rozwinąć aż 135 km/h.

Kto to kupi? Myślący przyszłościowo mieszkańcy dużych miast. W trasę Plug-in nadaje się średnio.

Toyota Prius Plug-in Hybrid - nasza opinia

Muszę bez bicia przyznać, że nie jestem wielkim miłośnikiem hybryd ani samochodów z napędem elektrycznym. Ale przejażdżka takim pojazdem, jak Prius Plug-in, po raz kolejny uświadamia mi, że to będzie przyszłość motoryzacji: zero emisji, cisza, komfort. Zaczynam z coraz większym optymizmem wyczekiwać roku 2030...

Toyota Prius Plug-in Hybrid - dane techniczne

Silniki 2 elektr. + benz. R4
Poj. silnika benz. 1798 cm3
Moc łączna 122 KM/5200 obr./min
Maks. moment obr. 142 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa e-CVT
Dł./szer./wys. 4645/1760/1490 mm
Bagażnik 360 l
Masa własna 1530 kg
Prędkość maks. 162 km/h
0-100 km/h 11,1 s
Spalanie fabryczne 1,0 l/100 km
Emisja CO2 23 g/km
Cena 152 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej