Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Trzysta koni na śniegu - Seaty z napędem 4Drive

2 lut, 09:50

Napęd na 4 koła w Seatach nazywa się „4Drive”. Dostępny jest w: Alhambrach, Atecach, Leonach X-Perience oraz w najmocniejszym modelu Leon ST Cupra 300. Na co pozwala?

Udostępnij
0
Skomentuj

Generalnie na bardzo dużo. Tam gdzie jest lód, śnieg, mokra nawierzchnia, stromy ośnieżony wjazd pod górę, gdzie auto z napędem na przód lub na tył już nie jest w stanie się poruszać, napęd 4Drive zapewnia płynną jazdę bez buksowania kół i bocznych poślizgów.

Co musi w takiej trudnej sytuacji zrobić kierowca Seata z układem 4Drive? NIC! Wystarczy trzymać kierownicę i nogę na pedale gazu. Układ działa automatycznie – jeśli elektronika zarejestruje choćby najmniejszy poślizg przednich kół, w ułamku sekundy część momentu obrotowego zostanie skierowana na tylne koła. Jaka część? Tyle, ile potrzeba, żeby koła miały przyczepność. Raz może to być 10 proc., innym razem 20 lub 40 proc.

Podczas jazd w górzystej okolicy Innsbrucka (Austria) mogliśmy przekonać się o skuteczności napędu 4Drive w Atecach, Leonach X-Perience oraz 300-konnych Cuprach ST. Najbardziej spektakularnie wyglądały jazdy po lodzie pokrytym cienką warstwą śniegu. Auto bez napędu 4x4 i z wyłączonym układem ESP w takich warunkach ma problemy z samym ruszeniem, a potem nawet przy delikatnym dodaniu gazu lub skręcie kierownicy po prostu wykonuje tzw. bączka. Trzystukonne Cupry z 4Drive pozwalały natomiast na pokonywanie slalomu z uślizgami oraz na kontrolowany drift po okręgu. Dlaczego układ ESP był wyłączony? Żeby elektronika nie ingerowała w układ hamulcowy i nie „zdejmowała” mocy silnika, co psułoby przyjemność z jazdy.

Ateki i Leony X-Perience sprawdzaliśmy na stromych podjazdach i zjazdach przekopanych w głębokim (miejscami do 2 m!) śniegu. Tu elektronika była już włączona. O tym, jak trudna jest nawierzchnia, przekonałem się, wychodząc na chwilę z auta – wywróciłem się natychmiast, było i stromo, i bardzo ślisko.

Napęd na 4 koła po raz pierwszy pojawił się w Seacie w 1987 r. (wyścigowa Ibiza Bimotor). W „cywilnych” modelach napęd 4x4 wprowadzono w roku 2000 (Leon 4). Kolejne modele to Alhambra, Altea Freetrack, a z najnowszych: Ateca, Leon X-Perience oraz Leon ST Cupra.

Naszym zdaniem

Napęd 4Drive znakomicie sprawdza się w Seatach, pozwala bezpiecznie poruszać się w trudnym terenie, na lodzie i śniegu. Jedyna wada to wysoka cena – wymaga dopłaty 15 400 zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
3 lut 21:20 użytkownik ~as napisał
Tandeta tania zwana haldex :)))) To nie jest naped 4x4, a jego tania imitacja. Prawdziwy 4x4 to S_AWD w Subaru, staly naped mechaniczny. Bubel montowany w Seatach to kpina i namiastka.
Jesli spojrzec na to z praktycznego punktu widzenia czyli normalnej eksploatacji normalnego uzytkownika to nie ma to zadnego znaczenia.W wiekszosci przypadkow Haldex daje sobie doskonale rade.Byc moze sa sytuacje ekstremalne gdzie naped Subaru jest lepszy.Wyglada to tak: onegdaj mialem Forestera z 2,0 turbo.Fajnie toto jezdzilo ale jak padla uszczelka pod glowica to dalem sobie spokoj.Koszty naprawy (wybebeszanie calego silnika itd) byly duze.Sprzedalem to w diably.Dzis mam 3 samochody z "AWD".Xc 70 z Hldexem, A8 z Torsenem i Rx450h z e-drive.Wiesz co? Nie widze zadnej roznicy.Zadnej.XC daje sobie doskonale rade w norweskich warunkach zimowych i nawet jak mi dowali 30cm siegu to sie wygrzebuje z podworka.Bez protestu.A8 raczej jezdzi w normalnych warunkach ale zima tez spokoj.RXa testowalem w ub roku w Alpach i radzil sobie znakomicie.Wjechaslem wszedzie tam gdzie wjezdzal kolega nowym Foresterem.Bez kompleksow.Wiec takie dywagacje co jest lepsze a co gorsze z autorytarnym twierdzeniem zostaw sobie.Najpierw pojezdzij w bardzo roznych sytuacjach roznymi napedami czyli KUP sobie te samochody a potem mozesz sie wypowiadac.
4 lut 13:16 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Tandeta tania zwana haldex :)))) To nie jest naped 4x4, a jego tania imitacja. Prawdziwy 4x4 to S_AWD w Subaru, staly naped mechaniczny. Bubel montowany w Seatach to kpina i namiastka.
3 lut 21:20 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~forek Użytkownik anonimowy
~forek
No photo ~forek Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
4 lut 13:16 użytkownik ~Andrzej napisał
Jesli spojrzec na to z praktycznego punktu widzenia czyli normalnej eksploatacji normalnego uzytkownika to nie ma to zadnego znaczenia.W wiekszosci przypadkow Haldex daje sobie doskonale rade.Byc moze sa sytuacje ekstremalne gdzie naped Subaru jest lepszy
Mialem rowniez Mitsubishi Lancer Evo VIII , Lexusa RX 450h ( w teren nie wjedzie, a jak wjedzie to nie wyjedzie),.oraz LAnd Rover Defender. Teraz mam Forestera i Range Rover Evoque. Jak pojezdzisz nimi mozesz sie wypowiadac. Range Rover Defender deklasuje w trudnych warunkach wszystko niemal co na swiecie wyprodukwoano, wspaniala maszyna. Do agresywnej jazdy dajecej emocje tylko Mitsu Evo. Do jazdy codziennej na autostrade i w miescie Range Rover Evoque najlepszy. Wszystkie z napedem na 4 kola, bo tylko takie kupuje. To czym ty jezdziles jest poza Foresterem pseudonapedem 4x4. Ale skad masz wiedziec, jak nigdy nie sproowales Mitsubishi, czy Range Rovera?
4 lut 16:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ogarnięty Użytkownik anonimowy
~ogarnięty :
No photo ~ogarnięty Użytkownik anonimowy
coś się szkopom posypało pchają na siłę te swoje wozidła.
propagandę mają dobrą okłamują nas że produkują dobre samochody.
4 lut 00:19 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~forek:
No photo ~forek Użytkownik anonimowy
4 lut 09:44 użytkownik ~forek napisał
Jak powiedizal Clarkson ,,Subaru sie nie psuja, jezdza wiecznie''. A Seat to moze po wyjezdzie ruszac prosto do warsztaty z nadzieja, ze dojedzie zanim sie zepsuje. Ja jezdze Subaru Forester od 3 lat i to wspaniala, niezawodna maszyna .
A ja mialem 2,0 turbo z automatem.I NIGDY WIECEJ!!.Jak padla uszczelka pod jedna z glowic to sprzedalem to w cholere.Dzis jezdze XC 70 z D5 i zadnych problemow.Mimo ze Haldex to mam do domu pod gore 14% na 500m dlugosci.Mala droga i odsniezana jako tako (Norwegia).I nigdy mnie nie zawiodl.Dla normalnego uzytkownika wazne jest zeby samochod byl bezawaryjny i dawal sobie rade w normalnych warunkach.
4 lut 10:19 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ekolog Użytkownik anonimowy
~Ekolog :
No photo ~Ekolog Użytkownik anonimowy
Też na ludziach i małpach testowana ?
4 lut 00:25 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~forek Użytkownik anonimowy
~forek
No photo ~forek Użytkownik anonimowy
do ~pogromca_cepów:
No photo ~pogromca_cepów Użytkownik anonimowy
3 lut 22:09 użytkownik ~pogromca_cepów napisał
Kpina to jest to, co Subaru ostatnio zrobiło z Imprezą, cepie skończony...
Jak powiedizal Clarkson ,,Subaru sie nie psuja, jezdza wiecznie''. A Seat to moze po wyjezdzie ruszac prosto do warsztaty z nadzieja, ze dojedzie zanim sie zepsuje. Ja jezdze Subaru Forester od 3 lat i to wspaniala, niezawodna maszyna .
4 lut 09:44 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ha;dex nie raz sie przyda Użytkownik anonimowy
~ha;dex nie raz sie przyda
No photo ~ha;dex nie raz sie przyda Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
3 lut 21:20 użytkownik ~as napisał
Tandeta tania zwana haldex :)))) To nie jest naped 4x4, a jego tania imitacja. Prawdziwy 4x4 to S_AWD w Subaru, staly naped mechaniczny. Bubel montowany w Seatach to kpina i namiastka.
haldex to nie tandeda ale dodatkowy plus jedyny minus ze sprzeglo szybko sie przegrzewa jak ktos uwaza ze haldex to tandeta to moze sobie kupic sobie auto z tylnym napedem i wybrac sie zimą w góry . powodzenia
4 lut 16:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pogromca_cepów Użytkownik anonimowy
~pogromca_cepów
No photo ~pogromca_cepów Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
3 lut 21:20 użytkownik ~as napisał
Tandeta tania zwana haldex :)))) To nie jest naped 4x4, a jego tania imitacja. Prawdziwy 4x4 to S_AWD w Subaru, staly naped mechaniczny. Bubel montowany w Seatach to kpina i namiastka.
Kpina to jest to, co Subaru ostatnio zrobiło z Imprezą, cepie skończony...
3 lut 22:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Derkacz Użytkownik anonimowy
~Derkacz
No photo ~Derkacz Użytkownik anonimowy
do ~ogarnięty:
No photo ~ogarnięty Użytkownik anonimowy
4 lut 00:19 użytkownik ~ogarnięty napisał
coś się szkopom posypało pchają na siłę te swoje wozidła.
propagandę mają dobrą okłamują nas że produkują dobre samochody.
Jesteś ogarnięty manią prześladowczą. Niewątpliwie.
4 lut 00:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej