Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Polo GTI: więcej mocy, więcej frajdy

24 gru 17 12:00

Kilka tygodni temu jeździliśmy nowym Polo, teraz przyszedł czas na sportową odmianę. Pod maską dwulitrowe TSI o mocy 200 KM, które zapewnia świetne osiągi: 0-100 km/h w 6,7 s i v maks. 237 km/h. Sprawdzaliśmy, co potrafi na torze.

Udostępnij
0
Skomentuj

VW Polo GTI – nowy silnik pod maską

Szybki sprint spod świateł, sprawne wyprzedzanie poza miastem lub szybka jazda autostradą – we wszystkich tych miejscach docenia się wyższą moc oraz lepsze osiągi Polo GTI. Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM). Podczas ostrej jazdy zwraca uwagę szybka zmiana biegów, zapewniana przez seryjną dwusprzęgłową skrzynię DSG z 6 przełożeniami. Tym, którzy nie uznają „automatów” w tej klasie aut, pozostaje cierpliwie poczekać do lata, aż do oferty wejdzie manualna przekładnia, lub zmieniać biegi łopatkami na kierownicy (zalecamy podczas jazdy torowej). Na torze Polo GTI pokazuje swoje możliwości. Nie tylko świetnie się napędza, ale przede wszystkim zaskakuje na zakrętach, zarówno znakomitą trakcją (seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS), jak i stabilnością prowadzenia. To zasługa sportowego zawieszenia, które jest w stosunku do zwykłych wersji utwardzone, jak i obniżone o 15 mm.

Czerwone wstawki na desce
są w GTI seryjne. Podobnie
jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Czerwone wstawki na desce są w GTI seryjne. Podobnie jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Foto: Volkswagen / Auto Świat

VW Polo GTI – dwa rodzaje zawieszeń

Osobom z wysokimi wymaganiami wobec podwozia polecamy zakup zawieszenia Sport Select z dwoma trybami pracy amortyzatorów. Nie jest to jednak znany z innych modeli Volkswagena układ DCC, a sterowanie nim odbywa się wyłącznie przez ekran dotykowy. Po wybraniu trybu Sport utwardzają się amortyzatory i możemy liczyć także na szybsze reakcje silnika, „automatu”, układu kierowniczego, a nawet na rasowy dźwięk silnika generowany z głośników.

Dane techniczne VW Polo GTI 2018
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1984
Moc maks. (KM/obr./min) 200 przy 4400
Maks. mom. (Nm/obr./min) 320 przy 1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7
Prędkość maksymalna (km/h) 237
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,9
Skrzynia biegów/napęd przedni/aut. 6 (DSG)
Pojemność bagażnika (l) 351-1125
Dł./szer/.wys. (mm) 4053/1751/1461
Cena VW Polo GTI od 89 690 zł

Więcej informacji na temat pierwszych jazd VW Polo GTI znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej