Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.684.824.552.14
Najdrożej4.925.084.792.29

Volkswagen Polo VI - polowanie na Golfa

8 wrz, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Szósta generacja Polo wygląda grzecznie, ale bezczelnie przybrała na wymiarach: jest o 8 cm dłuższa i 7 cm szersza od poprzednika. Już-nie-taki-mały Volkswagen chce być jak większy brat – Golf. Czy się pobiją?

Ile to już razy czytaliście u nas, że jakieś auto próbuje „się zgolfić”? Postawcie kolejną kreseczkę, znowu tak twierdzimy. Ale sami rozumiecie: młodsze rodzeństwo zawsze będzie próbowało naśladować większych braci, dlatego Polo papuguje Golfa. Wraz z debiutem 6. generacji wykonało kolejny krok. Na długość dzieli je już tylko 20 cm – tyle, co szczoteczka do zębów. Polo „spuchło” we wszystkich wymiarach poza wysokością, dzięki czemu sylwetka jest teraz bardziej przyczajona, dynamiki dodaje długie przetłoczenie nad klamkami. Styliści VW nazywają je „Tornadolinie”. Auto wygląda spójnie, wystarczająco świeżo, a zarazem godnie będzie się starzeć.

Polo „szóstka” ma być dostępne jedynie z 5-drzwiowym nadwoziem, czym tylko podkreśla swoją otwartość na pasażerów. Czwórka kumpli swobodnie może pojechać na wyjazdowy mecz swojej drużyny, a 351-litrowy bagażnik mieści o 71 l więcej niż dotychczas i raptem o 29 l mniej niż ten w Golfie.

Szyba czołowa jest mocniej pochylona niż dotychczas, ale szersza kabina daje świetne poczucie przestrzeni. Jakość tylko trochę ustępuje standardom Golfa. Fajnie, że deska rozdzielcza ma miękkie połacie, ale szkoda, że na boczkach drzwi nie dołożono skrawka tkaniny więcej. Pozycja za kierownicą i duży zakres regulacji kolumny i fotela pozostają konikiem inżynierów VW, tak samo jak wzorowa ergonomia oraz czytelność instrumentów. Wrażenie robi też inforozrywka. Po raz pierwszy w tym segmencie można zamówić wirtualne zegary, które mają jeszcze więcej trybów prezentacji danych, niż znaliśmy to np. z Passata. System multimedialny też jest na czasie, „ogarnia internety” i ma ładną grafikę.

Volkswagen Polo VI - jak sprawdza się tu DSG?

Pierwsze kilometry za kierownicą Polo spędziliśmy w wersji Highline z 95-konnym 1.0 TSI i DSG. Momentalnie wróciły wspomnienia z naszej długodystansowej Ibizy. Trzycylindrowa jednostka potrafi bardzo żwawo rozpędzać auto, jej terkotanie nie jest denerwujące, ale wiąże się to ze sporym spalaniem. Podczas spokojnej jazdy w okolicach Hamburga uzyskaliśmy wynik 6,8 l/100 km. W ruchu miejskim potrafi denerwować ospałość w trakcie ruszania, za którą odpowiadają: system start-stop, powolna reakcja skrzyni na gaz i turbodziura silnika. Co bardziej nerwowi od razu wybiorą tryb S w DSG.

W porównaniu z nową Ibizą, z którą Polo dzieli podzespoły, VW łagodniej daje się wprowadzać w zakręty, prowadzi się go spokojniej i bardziej miękko resoruje. Opcjonalnie jest dostępne zawieszenie z systemem utwardzania. Poza wersjami wymienionymi w tabeli VW zapowiedział także 115-konne 1.0 TSI, 150-konne 1.5 TSI i 1.6 TDI (80/95 KM). Wersja GTI ponownie zwiększa swoją pojemność i dostaje 200-konne 2.0 TSI. Z takim wyborem Golf powinien czuć się zagrożony...

Dane producenta 1.0 MPI 1.0 TSI
Silnik: typ/cylindry/zawory benz. R3 t.benz. R3
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 65 KM/5100-6100 obr./min 75 KM/6200 obr./min 95 KM/5000-5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 95 Nm/3000-4300 obr./min 175 Nm/2000-3500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna 5-biegowa (DSG w opcji z TSI)
Długość/szerokość/wysokość 4053/1751/1461 mm
Rozstaw osi 2548 mm
Pojemność bagażnika 351 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,5 s 14,9 s 10,8 s
Prędkość maksymalna 164 km/h 170 km/h 187 km/h
Spalanie: miasto/trasa/średnie 5,9/4,1/4,7 l/100 km 5,5/3,8/4,4 l/100 km
Cena polskie ceny zostaną ogłoszone w październiku

Volkswagen Polo VI - w punkt

To jest super Przestronność kabiny i komfort jazdy. To nie wyszło Ospałość duetu 1.0 TSI + DSG. Efekt WOW! Opcje technologiczne: asystenci i inforozrywka. Kto to kupi? Osoby szukające dojrzałego i uniwersalnego quasi-kompaktu.

Volkswagen Polo VI - naszym zdaniem

Polo swoją przestronną kabiną, długą listą opcji i szerokim wyborem wersji będzie podbierało klientów Golfowi. To udane auto, które w wielu sytuacjach może zastąpić kompakt.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (15)

No photo
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
~Adamz1985 :
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
Co za wspaniałe silniki. Od zawsze na takie czekałem. Uwielbiam jechać autem i czuć się jakbym kosil trawnik. Kiedy to się skończy? Robienie z ludzi idiotow i konsumentów z których trzeba wyciskać ostatni grosz. Brawo Mazda! Za twoje podejście do silników masz u mnie wielki plus. Być może następne auto będzie spod tego znaku. Przejadly mi się nowiki stosowane w nowoczesnych pierdziawkach. Na dzień dzisiejszy mam silnik 1.6 Mpi i mam gdzieś tych szybkich, diesli i pseudoekologow w hybrydach i elektrykach.
8 wrz 22:19 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Georg Użytkownik anonimowy
~Georg :
No photo ~Georg Użytkownik anonimowy
Nawet Dacia nie oferuje silnika 65 KM. VW ma ludzi za idiotów, ale co ciekawe jest ich całkiem sporo.
8 wrz 17:56 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~Adamz1985:
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
8 wrz 22:19 użytkownik ~Adamz1985 napisał
Co za wspaniałe silniki. Od zawsze na takie czekałem. Uwielbiam jechać autem i czuć się jakbym kosil trawnik. Kiedy to się skończy? Robienie z ludzi idiotow i konsumentów z których trzeba wyciskać ostatni grosz. Brawo Mazda! Za twoje podejście do silników
Jak jesteś taki konserwatysta, to bądź konsekwentny i wymień swojego najnowszego smartfona na "cegiełkę" z lat '90 a swój LED TV 48" na rubina lub neptuna (choć nie jestem przekonany że w ogóle słyszałeś o tych markach...)! Od kilku lat jeżdżę TB i nigdy nie przesiadłbym się na wolnossący. Elastyczność, cisza, spalanie.
Pozdrawiam idących z duchem czasu
9 wrz 11:31 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sn Użytkownik anonimowy
~sn :
No photo ~sn Użytkownik anonimowy
do minusów trzeba dodać jeszcze twarde jak decha plastiki
8 wrz 14:43 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Rozmiar auta to nie wszystko... ważne jest prowadzenie, silniki, wykończenie, bezpieczeństwo etc... kompakty segmentu C oferują wiecej... to bardziej uniwersalne auta... dobrze, ze polo jest obszerniejsze i wyglada dojrzalej, ale prawie robi wielka różnice:)
Pozdr golfiarzy;)
8 wrz 14:57 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JohnnyCage Użytkownik anonimowy
~JohnnyCage :
No photo ~JohnnyCage Użytkownik anonimowy
Niewielka rodzina nie ma już po co kupować aut segmentu C, jak w Ibizie, Golfie czy i20 tyle miejsca. Do tego mniejsza waga, łatwiejsze parkowanie, niższa cena, a wyposażeniem nie ustępują większym braciom.
8 wrz 10:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pyrpyr40 Użytkownik anonimowy
~pyrpyr40 :
No photo ~pyrpyr40 Użytkownik anonimowy
Trzeba być koneserem żeby odróżnić poszczególne generacje i modele VW od siebie...
Nuuuuudaaaaaa!
9 wrz 12:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~DD:
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
8 wrz 11:12 użytkownik ~DD napisał
Tylko 5 biegów przy tak słabych silnikach. Jaka tu logika?
A jaka jest logika dawać więcej przełożeń do słabego silnika???
8 wrz 11:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
~Alan :
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
Paskudna i Tsi dziekuje
9 wrz 14:35 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pan Rozsądek Użytkownik anonimowy
~Pan Rozsądek :
No photo ~Pan Rozsądek Użytkownik anonimowy
To polo jest tańszą wersją seata ibizy, co widać w ultrafiolecie. Seat przywalił cenowo z armaty, czym skazał się na zapomnienie, więc VW wpadł na odgrzewany pomysł i liczy, że gdy polo będzie tańsze od ibizy... Niestety, zamaskować wszystkiego nie można. Za 50 tys. to jest aut do wyboru, że ho, ho!!!
9 wrz 21:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo VI

Polo papuguje Golfa. Wraz z debiutem 6. generacji wykonało kolejny krok. Na długość dzieli je już tylko 20 cm.

Volkswagen Polo VI - polowanie na Golfa (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego