Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volvo 850 R kombi - ostatni kanciak

13 lut 16 18:10

Prawdziwi fani Volvo uznają tylko dwa modele: „pancerne” 240, produkowane przez blisko 20 lat (1974-93), oraz jego następcę – 850 (1991-96)

Udostępnij
0
Skomentuj
Volvo 850 R Volvo 850 R Foto: Archiwum / Auto Świat

Wszystkie kolejne modele, w tym następców „850-ki”, oznaczonych symbolem S70/V70, uznaje się za zbyt zaokrąglone, udziwnione stylistycznie i niepasujące do ducha szwedzkiej marki.

W numerze 7. Auto Świata z lutego 1996 r. zaprezentowaliśmy ostatniego szwedzkiego „kanciaka” – model 850 R z nadwoziem kombi. Litera R oznacza, że jest to topowa wersja, z najmocniejszym dostępnym wówczas w Volvo silnikiem o mocy 250 KM. „850-ka” kombi pojawiła się w 1993 r. Testowana odmiana była już po liftingu – można to poznać po zmienionych, węższych reflektorach i innym kształcie zderzaka.

W połowie lat 90. XX wieku nowe samochody Volvo rzadko były spotykane w Polsce, a to z powodu ich wysokich cen. Testowane 850 R kombi kosztowało w Niemczech 86 450 DM, co w przeliczeniu na złotówki dawało kwotę ok. 150 000 zł. To był wówczas majątek!

W tym miejscu ciekawostka: kto był pierwszym przedstawicielem Volvo w Polsce w latach 90.? Otóż Wojciech Fibak. Jego firma Fibak Investment Group SA miała 70 proc. udziałów, a Volvo Car Corporation – 30 proc. Przedstawicielstwo działało od listopada 1991 r., miało 12 salonów w kraju. W Warszawie salon Volvo mieścił się przy ul. Konopnickiej, vis-∫-vis dzisiejszego hotelu Sheraton. Niestety, przedstawicielstwo Volvo było jedną z nieudanych inwestycji pana Wojtka.

Redaktorzy Auto Świata byli zachwyceni Volvo: Na zewnątrz przejrzyste, wewnątrz zaopatrzone w luksusy, które rozgrzeją serca nawet lodowatych Skandynawów: skóra, drewno i wszędzie, gdzie się da, elektryczna regulacja i ogrzewanie.

Volvo 850 R - trudno je teraz zdobyć

Volvo 850 R kombi to rzadko oferowane na naszym rynku auto. Jeśli ktoś chciałby mieć ostatniego szwedzkiego „kanciaka” w dobrym stanie technicznym, bez przeróbek czy zagazowanego silnika, niech poszuka np. w Szwecji. Będzie drożej, ale lepiej.

W numerze 7. Auto Świata z lutego 1996 r. zaprezentowaliśmy ostatniego szwedzkiego „kanciaka” – model 850 R z nadwoziem kombi. W numerze 7. Auto Świata z lutego 1996 r. zaprezentowaliśmy ostatniego szwedzkiego „kanciaka” – model 850 R z nadwoziem kombi. Foto: Archiwum / Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej