Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - sedan na szczudłach

30 sie, 13:35
Udostępnij
0
Skomentuj

Volvo wzięło limuzynę klasy średniej i dało jej prześwit większy niż w niejednym SUV-ie. Miał powstać nietypowy crossover, wyszedł... dziwoląg - czyli Volvo S60 Cross Country

Producenci samochodowi z uporem maniaka przekształcają swoje auta w crossovery. Końcowy efekt? W przypadku Volvo S60 Cross Country jest kontrowersyjny. Szwedzi stworzyli nową niszę – uterenowionych sedanów – ale czy jest ona komuś potrzebna?

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - nadwozie

Volvo S60 Cross Country wykorzystuje zmodyfikowaną płytę podłogową XC70. Pozwoliło to zwiększyć prześwit do 20,1 cm (to o 6,5 cm więcej niż w zwykłym S60 i wyżej niż w Audi A6 Allroad po maksymalnym uniesieniu nadwozia). Na zewnątrz pojawiły się plastikowe nakładki na błotnikach i masywniejsze zderzaki.

Te ozdobniki nie poprawiają jednak nieproporcjonalnych kształtów szwedzkiego sedana. Nienaturalny prześwit najlepiej maskują 19-calowe felgi (opcja) – niestety, znacznie przy tym obniżają komfort jazdy i uniwersalność auta. Z kolei w środku widać już upływ czasu – przeładowana przyciskami konsola i archaiczne multimedia nie przystoją obecnie limuzynom klasy średniej.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - silnik

Doładowany 5-cylindrowy diesel to najmocniejsza strona S60 Cross Country. Pięknie brzmi i świetnie radzi sobie z nielekkim nadwoziem (1744 kg). Gorzej spisuje się za to 6-biegowy „automat”. Szarpanie podczas zmiany biegów i zbyt duża zwłoka w trakcie redukcji z czasem stają się irytujące.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - prowadzenie

Zwiększony prześwit nie został bez wpływu na prowadzenie. Na zakrętach czuć, że środek ciężkości mocno powędrował w górę – auto stało się mniej stabilne. Z kolei na dziurawych drogach jest zbyt twardo (19-calowe koła). Za to Volvo powinno poradzić sobie z lekkim piaskiem i błotem, bo wersję z dieslem 2.4 seryjnie wyposażono w napęd 4x4 – tył jest dołączany za pomocą sprzęgła haldex.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - koszty

Za 190-konne S60 Cross Country z napędem 4x4 trzeba zapłacić 180 100 zł. Czy warto? Raczej nie.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się podoba

Duży prześwit podwozia, jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - to nam się nie podoba

Niepewne prowadzenie, niewygodne w obsłudze multimedia, ospała praca „automatu”.

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - naszym zdaniem

Trudno znaleźć grupę docelową dla uterenowionego sedana. Mały bagażnik, złe proporcje, gorsze niż w zwykłym S60 właściwości jezdne. Ta wersja Cross Country nie ma zbyt wielu atutów.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R5/20
Pojemnośc skokowa 2400 cm3
Moc maksymalna 190 KM/4000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 420 Nm/1500-3000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 6b/4x4
Prędkość maksymlana 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Średnie spalanie producenta 5,7 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
Pojemność bagażnika 380 l
Długość/szerokość, wysokość 4637/2097/1539 mm
Rozstaw osi 2774 mm
Masa własna/ładowność 1744 kg/486 kg
Cena testowanego egz. 247 570 zł
Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~Szwed Użytkownik anonimowy
~Szwed :
No photo ~Szwed Użytkownik anonimowy
Pan Redaktor, to chyba tylko nantrasie Ursynów - Pałac Kultury testuje auta. Albo na nowej S8.

To auto ma inną filozofię. Ma byc przyjazne poza asfaltem i rownie dobrze sprawdzać się na ośnieżonych szutrowych trasach Szwecji jak na rozpalonym nierownym asfalcie Chorwacji prowadzącym nad samotną plażę....
31 sie 09:40 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
~Obserwator :
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
Miesziac, czy dwa temu czytalem komentarz onetu o Volvo V90. Jak mozna bylo tak zepsuc to piekne auto zakladajac plastikowe oslony blotnikow, listwy itd. pisal redaktor. Zgaduje, ze nigdy nie byl w Skandynawii, gdzie przynajmniej polowa drog dojazdowych do posesji to drogi szutrowe. Sam mieszkam od wielu lat w Norwegii. Jezdze trzecim volvo, V70 w tej chwili. Kanty blotnikow (nadkol)i mam wypiaskowane od zwiru i szutru. Stad oslony plastikowe, naped na 4 kola nie sa przypadkowe w Volvo. Szwedzi, Norwegowie duzo wolnego czasu spedzaja w domkach letniskowych, do ktorych dotarcie wymaga przeswitu pod samochodem. To nie dla lansu pod Palacem Kultury stworzono wersje XC, tylko srodowisko naturalne i sposob zycia Skandynawow wymoglo takie rozwiazania np. w Volvo. Trzeba ciagnac spora przyczepe kempingowa po bezdrozach, lodz nad jezioro. Tego sie nie da zrobic limuzyna. Polecam redaktorom motoryzacyjnym onetu mala wycieczke do Szwecji czy Norwegi i zjechanie z E-6 :-)
31 sie 12:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ktoś Użytkownik anonimowy
~Ktoś :
No photo ~Ktoś Użytkownik anonimowy
WG onetu 180 tys za Volvo nie warto ale za drewnianego WV lub Skode to warto !
31 sie 10:40 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rus1 Użytkownik anonimowy
~Rus1 :
No photo ~Rus1 Użytkownik anonimowy
Ciekawy test weterana klasy premium (model 7 lat na rynku, to już jak skamielina). Jest to ostatni model, który ukończył Ford zaraz przed wykupem Volvo przez koncern Geely. Jest bezpieczny kosztem wartości użytkowych podobnie jak bliźniacze V60. Wygląd i multimedia to kwestia gustu, ale nowe modele, pewnie ok. 2020 roku, to nadgoni. Teraz na topie jest nowa seria XC oraz Lynk&Co.
30 sie 20:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zKanady Użytkownik anonimowy
~zKanady :
No photo ~zKanady Użytkownik anonimowy
Czy stworzyli niszę? Honda crosstour bazująca na accordzie była produkowana od 2009 do 2015 roku i dostęp na w Ameryce Północnej. Szału popularności nie bylo
31 sie 09:42 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pogba Użytkownik anonimowy
~pogba
No photo ~pogba Użytkownik anonimowy
do ~Ktoś:
No photo ~Ktoś Użytkownik anonimowy
31 sie 10:40 użytkownik ~Ktoś napisał
WG onetu 180 tys za Volvo nie warto ale za drewnianego WV lub Skode to warto !
To Volvo to model z 2010 roku, oparty na płycie poprzedniego Mondeo. Jasne, że wolałbym Passata. W ogóle to obecny Passat jest świetny stylistycznie
31 sie 15:53 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~china Użytkownik anonimowy
~china :
No photo ~china Użytkownik anonimowy
Made by Sweden czytaj made in China ;)
31 sie 11:54 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdegustowany Użytkownik anonimowy
~zdegustowany :
No photo ~zdegustowany Użytkownik anonimowy
Mi się podoba !!!!
Zwłaszcza z tyłu, przypomina trochę x6 albo GLE (przypomina nie znaczy to samo co "jest identyczny"!)
11 wrz 18:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hlRydzquod Użytkownik anonimowy
~hlRydzquod :
No photo ~hlRydzquod Użytkownik anonimowy
TYdMXP http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
9 wrz 17:47
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~po to suvy Użytkownik anonimowy
~po to suvy :
No photo ~po to suvy Użytkownik anonimowy
Parę lat temu pisałem na forum pytająć jaki prześwit ma dany samochód ma dany samochód i odpisywano mi, że to nieistotne i nikogo nie obchodzi.
A teraz widać, że samochody wracają do prześwitu z połowy lat 90-tych.
Jednak dla części klientów jest istotny. I to nie tylko na wsi, czy dla tych, którzy mają nowy dom, gdzie nie ma drogi.
Zwykłe progi, czy krawęzniki potrafiły utrudnić człowiekowi życie. A teraz proszę.
A wystarczyło wymyslić jakieś rozwiązania by podnieść budę z zawieszenia.
1 wrz 22:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - sedan na szczudłach

Volvo S60 D4 AWD Cross Country - sedan na szczudłach (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego