CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.584.201.84
Najdrożej4.694.894.592.12

Volvo V40 D3 aut. - Wygodne w mieście, oszczędne w trasie

5 cze, 16:21
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie było mistrzem przestronności ani wzorem pod względem prowadzenia, ale wielu z nas ujęło innymi cechami.

Kompaktowe Volvo trafiło z zerowym przebiegiem na redakcyjny parking w połowie października ubiegłego roku. W ciągu 6 miesięcy pokonaliśmy nim 29 tys. km i ani razu nas nie zawiodło. Jedynie tuż przed końcem testu, przy przebiegu 28 168 km, konieczne było uzupełnienie poziomu oleju (0,5 l). Ten incydent uznaliśmy za naturalny na tak długim dystansie, zwłaszcza że eksploatacja była intensywna. Oprócz wielu miejsc w kraju V40 odwiedziło też kilka europejskich państw: Austrię, Belgię, Francję, Holandię i Szwajcarię.

Półroczny test nie pozwala ocenić trwałości, ale na pewno umożliwia dobre poznanie samochodu. Dlatego postanowiliśmy przytoczyć powtarzające się uwagi testujących.

Volvo V40 D3 aut. - podobało się mimo kilku wad

"Ten kompakt jest idealny dla singli" – takie stwierdzenie dotyczyło wygodnej pozycji za kierownicą oraz małej przestrzeni dla pasażerów z tyłu i na bagaż. "Dynamiczny i oszczędny, ale za głośny jak na auto premium" – te uwagi odnosiły się do 150-konnego diesla, który sprawdzał się zarówno w mieście, jak i na dalekich europejskich trasach. Kierowcy byli zadowoleni nie tylko z jego osiągów i zużycia paliwa, lecz także z działania automatycznej przekładni, która może nie była superszybka, ale płynnie zmieniała przełożenia. Wszyscy testujący narzekali jedynie na słabe wygłuszenie silnika, nieprzystające do auta marki premium.

"Nie jest mistrzem precyzji, ale prowadzi się je przyjemnie" – do tej opinii przyczyniły się komfortowe zestrojenie podwozia i przeciętny pod względem bezpośredniości układ kierowniczy. Kierowcy zwrócili uwagę na głośną pracę przedniego zawieszenia na nierównościach. "Nawigacja do poprawy, podobnie jak asystent City Safety" – chwalono dokładność map w nawigacji, ale krytykowano nieintuicyjny sposób wpisywania celu. Denerwowało nadgorliwe działanie czujnika ograniczającego ryzyko kolizji, zwłaszcza podczas podjazdu do szlabanu.

Volvo V40 D3 aut. - to nam się podoba

Dynamika, oszczędny silnik na autostradach, wygodna pozycja, tapicerka o wysokiej jakości, przyjemne prowadzenie, skuteczne hamulce.

Volvo V40 D3 aut. - to nam się nie podoba

Mało miejsca z tyłu i w bagażniku, słaba widoczność przy cofaniu, nieintuicyjny wybór celu (nawigacja), głośny silnik, wrażliwy City Safety.

Volvo V40 D3 aut. - nasza ocena

Moglibyśmy krytykować ciasne wnętrze, ale rywale w klasie premium wcale nie są przestronniejsi. W takim aucie oczekujemy za to wyższej kultury pracy silnika. Będziemy tęsknić za wygodą prowadzenia.

Volvo V40 D3 aut. Kinetic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1969 cm3
Moc maksymalna 150 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Średnie spalanie wg. producenta 4,0 l/100 km
Średnie spalanie testowe 6,4 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. 6-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 335-1052 l
Długość/szerokość/wysokość 4369/1857/1420 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 119 800 zł
Cena egz. po doposażeniu 146 680 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Jeśli chodzi o wymienione wady, to oprócz nieintuicyjnego systemu nawigacji resztę należy uznać za subiektywne. Jako handlarz samochodami z tej półki, wg mnie jest bezkonkurencyjne w stosunku do BMW1/Merc A/Audi A3. Jako ciekawostkę podam że w niemieckiej konkurencji nawet skorzana tapicerka nie jest ze skóry. Jeśli chodzi o ograniczone pole widzenia to 8 na 10 ma zainstalowaną kamerę cofania i czujniki. Jako kolejną uwagę dodam że narzekania są nieco pozbawione punktu odniesienia; otóż samochód jest produkowany z myślą o przeznaczeniu na rynek zachodni i krytyka pojemności bagażnika, ładowności i podobnych rzeczy jest pozbawiona sensu, bo jest to auto miejskie i wymaganie cech długodystansowego kombi jest odrobinę nie na miejscu. Jako auto rodzinne Volvo oferuje S/V 60 i 90 ; również wg mnie bijące w tych kategoriach niemiecka konkurencję. Jako wady mogę podać niską trwałość powłoki skórzanej i wybijajace się przednie zawieszenie. Jako plusy, przyzwoite wyposażenie i fajny design. Silniki wolałem 2.0 d4 w pięciu cylindrach, 4 już tak do mnie nie przemawiają.
6 cze 07:03 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Realista Użytkownik anonimowy
~Realista :
No photo ~Realista Użytkownik anonimowy
Posiadam d3 sumum i po przebiegu 58 tys. Wiem, że w tej cenie w takim wyposazeniu do audi, bmw czy mercedesa nie ma po co wchodzić. Auto idealne dla rodziny 2+1. Wyjazd Na narty Austria czy Italia oraz letnie podróże na południe Europy bardzo komfortowe. Dziś na wakacje nie zabiera się połowy domu...przy racjonalnym pakowaniu auto idealne..a cały rok wozić powietrze aby raz w roku jechać kombi na wakacje mija się z celem. W mojej ocenie nawigacja jest intuicyjna..chyba nie wbijaliscie nawigacji w japonczyku. ..Spalanie max 6,5 na mieście na trasie przy 140km ok 5,6 przy pełnym załadunku. Idealne auto za taką kasę dla rodziny 2+1.
7 cze 16:11 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
~plusik36 :
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
Patrząc na nastawienie UE i kierunku ograniczeń w wielu państwach na zachodzie kupowanie diesla to kiepski pomysł. Coraz częściej słyszymy że diesla tu czy tam nie wpuścimy o benzynie raczej cicho. Tak więc może dojść do takiej sytuacji że sprzedanie samochodu będzie wiązało z dramatycznie niskim poziomem cenowym.
6 cze 09:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~volvofan Użytkownik anonimowy
~volvofan :
No photo ~volvofan Użytkownik anonimowy
Japonskie auta - silniki nie do zajezdzenia (sa wyjatki), trwala elektronika, ale slabe blachy.
Niemieckie - lepsza blacha, ale silniki awaryjne (tez sa wyjatki) elekronika awaryjna. Volvo - silniki nie do zajezdzenia, super blacha, elektronika w miare - najlepsze auta w tej chwili.
11 cze 16:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
do ~Auto skoda:
No photo ~Auto skoda Użytkownik anonimowy
5 cze 20:50 użytkownik ~Auto skoda napisał
Skoda octavia jest cichsza,ma porownywalne materialy iwiecej miejsca na nogi w drugim rzedzie a przyctym ile jest tansza.))))))
Skoda ma porównywalne materiały z Volvo? Nie krytykuję Octavii bo to dobre auto, ale z tym stwierdzeniem ciężko się zgodzić. Volvo V40 jest pod tym względem dwie klasy wyżej.
6 cze 10:59 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Teodor Użytkownik anonimowy
~Teodor :
No photo ~Teodor Użytkownik anonimowy
Doceniłem to auto gdy gość dostawczakiem wjechał żonie w boczne drzwi - o dziwo skończyło się na potłuczeniach, mimo że jak sam przyznał myślał, że z kierowcy została miazga. Kochasz życie wybierz Volvo. Acha silniki benzynowe np. T4 są wyśmienite i nie ma sensu pakować się w diesla.
19 cze 23:03
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomaso Użytkownik anonimowy
~tomaso :
No photo ~tomaso Użytkownik anonimowy
Miałem okazję przetestować Volvo przez dwa dni w mieście wypożyczając w wypożyczalni samochodów Panek. Byłem bardzo zadowolony zarówno z komfortu jak i małego spalania w miejskich warunkach. Jestem ciekaw jakby sprawdziło się w dalekiej trasie…
18 cze 15:02
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
~realista :
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
Redaktorze jezeli malo ci miejsca w volvo to kup sobie Stara,moim zdaniem jest ok,to nie ciezarowka ani kombi.
15 cze 20:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
do ~Jacek:
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
6 cze 07:03 użytkownik ~Jacek napisał
Jeśli chodzi o wymienione wady, to oprócz nieintuicyjnego systemu nawigacji resztę należy uznać za subiektywne. Jako handlarz samochodami z tej półki, wg mnie jest bezkonkurencyjne w stosunku do BMW1/Merc A/Audi A3. Jako ciekawostkę podam że w niemiecki
Mniej miejsca z tyłu i mniejszy bagażnik to cena bezpieczeństwa. Solidna konstrukcja nadwozia zabiera centymetry we wnętrzu, ale to kwestia priorytetów.
6 cze 10:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
do ~plusik36:
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
6 cze 09:08 użytkownik ~plusik36 napisał
Patrząc na nastawienie UE i kierunku ograniczeń w wielu państwach na zachodzie kupowanie diesla to kiepski pomysł. Coraz częściej słyszymy że diesla tu czy tam nie wpuścimy o benzynie raczej cicho. Tak więc może dojść do takiej sytuacji że sprzedanie samo
Faktycznie UE robi co może, żeby zniechęcić do zakupu aut osobowych z silnikiem wysokoprężnym, ale póki co nie ma dramatu. Przez najbliższe kilka lat nie będzie problemu z odsprzedażą diesli. Gorzej może być po 2023 kiedy wejdą kolejne normy Euro. Volvo już się do tego przygotowuje inwestując w rozwój elektromobilności.
6 cze 10:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Volvo V40 D3 aut. - test długodystansowy

W testach Euro NCAP uzyskało maksymalną notę (5 gwiazdek). Nam jednak nie przypadło do gustu nadwrażliwe działanie układu City Safety.

Volvo V40 D3 aut. - Wygodne w mieście, oszczędne w trasie (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego