- Blisko pięć metrów długości, prawie dwie tony masy własnej, a pod maską diesel 2.0
- Volvo V90 D5 AWD to ciekawa forma, wysoka jakość wykończenia i dobra użyteczność
- Volvo V90, czyli 5-metrowe, eleganckie kombi. W wersji D5 z napędem AWD to także szybkie, oszczędne i bezpieczne auto
To flagowe kombi Volvo nawiązuje do najlepszych lat szwedzkiej marki. V90 kusi wysokim poziomem bezpieczeństwa, komfortem, walorami użytkowymi, napędem, do tego jest stylowe i nowoczesne. Szczególnie w takiej konfiguracji, jak auto testowe – 235-konny diesel, napęd AWD i wersja Inscription z przyjemnymi dodatkami.
Volvo V90 - nadwozie
Volvo V90 wygląda świetnie! Trochę to zasługa samego projektu (nowoczesny, lifestylowy), trochę konfiguracji – elegancki ciemnobrązowy kolor, aluminiowe detale (dolna część drzwi, obwódki szyb, relingi) i 20-calowe felgi. Także w kabinie jest przyjemnie. Owszem, czuje się tu szwedzki chłód, ale też nie brakuje klasy, nowatorskich gadżetów i wykończenia o wysokiej jakości. Odpowiedni klimat zapewnia połączenie drewna z ciemnymi plastikami i jasnobeżową wysokogatunkową skórą. Fotele? Bardzo przyjemne, dobrze spisują się na długich trasach, na których docenicie też duży i ustawny bagażnik (poj. 560-1526 l).
Volvo V90 - silnik
Blisko 5 metrów długości, prawie 2 tony masy własnej, a pod maską diesel 2.0 R4 z turbo, czyli downsizing pełną gębą. Owszem, chciałoby się mieć solidną starą „R5-kę”, ale 235-konna 4-cylindrówka szybko przekonała nas do siebie. Płynnie rozwija moc (nie czuć turbodziury), jest wystarczająco mocna (sprint do „setki” w nieco ponad 7 s), a do tego spala rozsądne ilości paliwa (podczas spokojnej jazdy poza miastem da się zejść poniżej 6 l/100 km, średnie zużycie paliwa w mieście – ok. 8 l/100 km). Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna płynnie pracuje i nie gubi się podczas przyspieszania, a napęd 4x4 działa całkiem efektywnie na śliskiej nawierzchni.
Volvo V90 - prowadzenie
Volvo V90 to typ komfortowy, który sunie po autostradach niczym okręt, ale w ustawieniu Dynamic pozwala też poczuć odrobinę emocji, choć nawet w tym trybie układ kierowniczy mógłby być nieco mniej wspomagany.
Volvo V90 - koszty
Cena Volvo V90 D5 AWD zaczyna się od 245 100 zł, a w testowanej wersji Inscription – 262 500 zł. Seryjne wyposażenie tej odmiany nie jest złe, jednak samochód skonfigurowany tak, jak na zdjęciach, oznacza już wydatek przeszło 300 000 zł.
Volvo V90 - to nam się podoba
Wygląd karoserii, jakość wykończenia, walory użytkowe, oszczędny i dynamiczny silnik.
Volvo V90 - to nam się nie podoba
Zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy, brak w ofercie większych silników.
Volvo V90 - nasza opinia
Volvo V90 D5 AWD to ciekawa forma, wysoka jakość wykończenia, dobra użyteczność, efektywny i oszczędny napęd. Tak powinno wyglądać duże, pakowne i eleganckie kombi klasy premium. Cena? Nie wypada źle na tle konkurencji.
Volvo V90 D5 AWD - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1969 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 235/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 480/1750-2250 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4936/1879/1475 |
Rozstaw osi (mm) | 2941 |
Poj. bagażnika (l) | 560-1526 |
Masa własna (kg) | 1959 |
Cena wersji Inscription (zł) | 262 500 |
Volvo V90 D5 AWD - osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,2 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,5 l/100 km |
Spalanie średnie | 4,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1224 km |