Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Wymierny efekt odchudzania - test Opla Astry 1.6 CDTI Start&Stop

10 mar 16 13:36

Jest o ponad 100 kg lżejsza, ma zmodernizowane zawieszenie, a do tego udanego diesla o mocy 136 KM. Opel Astra jeszcze nigdy wcześniej tak dobrze nie jeździł. W teście sprawdzimy, ile pali oraz czy jest warty swojej ceny

Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Astra zdobył w listopadzie 2015 roku Złotą Kierownicę w kategorii „Auta kompaktowe i crossovery” oraz został wybrana „Samochodem Roku Internautów”.

Nie byłoby takiego sukcesu w przypadku piątej generacji modelu, gdyby nie ciężka praca inżynierów Opla, którzy przede wszystkim znacznie odchudzili Opla Astrę. Może silnik Diesla ze względu na duży ciężar nie będzie tu najlepszym przykładem, ale obniżenie wagi auta w porównaniu z poprzednikiem o ok. 150 kg przyniosło wymierne efekty.

Przede wszystkim zmalało zużycie paliwa, według danych fabrycznych o 0,5 l/100 km. Podczas testu nie zbliżyliśmy się do wartości obiecanej przez producenta (3,9 l/100 km), ale wynik średniego spalania poniżej 5 l/100 km i tak uznaliśmy za imponujący.

Opel Astra 1.6 CDTI - oszczędna i bez turbodziury

Zamontowany w testowym Oplu Astra silnik o mocy 136 KM zachwyca także dynamiką oraz elastycznością. Nie ma już typowej dla poprzedniej generacji motoru 1.7 CDTI dziury turbinowej, a to znacznie zwiększa przyjemność z jazdy. Doszukaliśmy się jednak niedoskonałości w napędzie. Powyżej 3 tys. obr./min silnik staje się za głośny. Nie zachwyciła nas też praca lewarka biegów, gdyż precyzję zmiany przełożeń oceniamy tylko jako przeciętną.

Żadnych zastrzeżeń nie mamy za to do układu jezdnego. Zawieszenie wykazuje dość sztywną charakterystykę, ale komfort jazdy jest na wysokim poziomie. Nieco zdziwiło nas to, że w nowoczesnym kompakcie nie ma możliwości wyboru auta z aktywnym zawieszeniem, ale zaznaczamy, że charakterystyka tego klasycznego bardzo nam odpowiada. W porównaniu z poprzednikiem zmiany są duże, i to na korzyść.

Opel Astra - prawie pełne wyposażenie

Skoro już prześwietlamy Opla Astrę pod kątem wyposażenia, to jego poziom w przypadku topowej wersji Elite imponuje. Odmiana ta ma liczne seryjne systemy asystujące, wykorzystujące kamerę Opel Eye, m.in. wskaźnik odległości do poprzedzającego pojazdu z układem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem jego utrzymania i rozpoznawanie znaków drogowych. Na liście opcji nie ma jednak aktywnego tempomatu. Na autostradzie przed ewentualną kolizją będziecie ostrzeżeni jedynie wizualnie i dźwiękowo, ale układ hamulcowy nie zmniejszy prędkości jazdy. A szkoda!

Opel Astra nie jest tak przestronny, jak Golf (zwłaszcza z tyłu), ale czterem dorosłym osobom będzie w nim wygodnie. Kufer nie zachwyca pojemnością (370 l) ani jakością tworzyw użytych do jego wykończenia.

Opel Astra - to nam się podoba

Dynamiczny i oszczędny silnik pozbawiony turbodziury, precyzyjne prowadzenie, komfortowe zawieszenie, wygodne fotele, seryjny Opel OnStar.

Opel Astra - to nam się nie podoba

Mały kufer, miejscami kiepskie materiały, kamera szybko się brudzi, brak aktywnego tempomatu w opcji, kiepski dostęp do przełączników, mały przycisk „ręcznego”.

Opel Astra - nasza opinia

W nowym kompakcie Opla znaleźliśmy kilka drobnych niedociągnięć, ale nie przeczą one wcale twierdzeniu, że Opel Astra to udane auto, wyraźnie lepsze w prowadzeniu od poprzednika. Jego niezaprzeczalnym atutem na tle rywali jest też cena – o ok. 12 000 zł niższa od VW Golfa!

Opel Astra 1.6 CDTI Start&Stop - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 136/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 320/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 205
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Pojemność bagażnika (l) 370-1210
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Poj. zbiornika paliwa (l) 47
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 3,9
Emisja CO2 (g/km) 103
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,1 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 15,3 s
Elastyczność 60-100 km/h 5,7 s (4 b.)
Elastyczność 80-120 km/h 10,1 s (6 b.)
Masa rzeczywista/ładowność 1330/545 kg
Rozdział masy (przód/tył) 62/38 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,3 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,3 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 71 dB (A)
Spalanie testowe 4,8 l/100 km
Zasięg 980 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Wymierny efekt odchudzania - test Opla Astry 1.6 CDTI Start&Stop (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego