Hamann podejmuje się tuningu prawie wszystkiego,co wpadnie mu w ręce. Od luksusowych samochodów Bentley, Ferrari czy Lamborghini po hot-hatche BMW 1 czy Mini Cooper. Modelom BMW w wersji M tuner poświęca szczególną uwagę. Ostatnio pojawiły się pakiety tej firmy dla modeli Z4 M, M5 i M6.
BMW serii 5 już raz znalazło się w rękach inżynierów Hamanna. Nowe ubranko i większą moc otrzymała wtedy wersja 545i. Jednostka napędowa 535d została wybrana w swojej kategorii silnikiem roku 2005 i jest ona bardzo popularna wśród nabywców samochodów marki BMW. Taki trend zauważył również tuner i zaoferował od razu dwie wersje mocy dla tego silnika.
Pierwszy poziom modyfikacji zwiększa moc z seryjnych 272 koni (200 kW) do 319 koni (237 kW), a moment obrotowy wzrósł o 70 Nm do 630 Nm. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się o ponad pół sekundy do 5,9 s. Hamann oczywiście usunął elektroniczny ogranicznik prędkości, dzięki czemu prędkość maksymalna wzrosła do 267 km/h.
Dzięki kolejnym modyfikacjom udało się uzyskać z 3-litrowej 6-cylindrowej jednostki wysokoprężnej moc 350 KM (257 kW) i moment obrotowy 660 Nm. Przyśpieszenie od zera do setki, tak zmodyfikowanemu pojazdowi, zajmuje 5,8 s i bez oznak zmęczenia przyśpiesza aż do prędkości maksymalnej 276 km/h.
Zmianom poddano także karoserię, na której zamontowano nowy przedni zderzak ze zintegrowanym spoilerem, poszerzone listwy progowe, a na pokrywie bagażnika pojawiła się niewielka listwa dociskowa. Samochód otrzymał nowy układ wydechowy z czterema końcówkami. Na 20-calowych kołach ze stopów lekkich zamontowano opony 255/30 ZR 20 z przodu i 295/25 ZR 20 z tyłu. Mocniejszy silnik wymaga mocniejszych hamulców i Hamann dostosował się do tej reguły. Dodatkowo zmodyfikowano także zawieszenie i skrzynię biegów.
We wnętrzu Hamman zastosował aluminiowe lub karbonowe panele deski rozdzielczej, luksusową tapicerkę skórzaną i system multimedialny.