Na targach tuningowych w Essen pojawiła się interesująca Mazda MX-5. Tuner Hansa-Mobile zapożyczył niekonwencjonalną jednostkę napędową z modelu RX-8 Revolution i wbudował go pod maskę małego roadstera. Osiągi silnika pozostały bez zmian: moc 231 KM (170 kW) przy 8200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 211 Nm przy 5500 obr./min. Dzięki kuracji odchudzającej masa małej Mazdy spadła z 1128 do 1050 kg, co razem z mocniejszym silnikiem wpłynęło na przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Hansa 23R setkę osiąga w 5,4 s i może pędzić z prędkością 260 km/h.
Silnik wymagał oczywiście nowego układu wydechowego, który zakończony jest końcówkami po obu stronach zderzaka. Cała przebudowa nie miała negatywnego wpływu na poziom emitowanych spalin, roadster bez problemu spełnia normę Euro 4.