Iveco Massif to pełnowartościowy offroad z nadwoziem zaprojektowanym przez Giugiaro, pod którym ukrywa się technika hiszpańskiej terenówki Santana PS10. Iveco zmieniło jednak konstrukcję auta i zastosowało technikę modelu Daily 4x4, a dokładniej jego wersji wojskowej VM90.
Do napędu służy jeden z dwóch turbodiesli o pojemności 3,0 l. Silnik z oznaczeniem 3,0 HPI oferuje moc 108 kW (147 KM) w zakresie 3000-3500 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1400-2800 obr./min. Mocniejszy 3,0 HPT produkuje 129 kW (175 KM) przy 3200-3500 obr./min i 400 Nm przy 1250-3000 obr./min. Oba silniki dysponują 16-zaworową techniką i bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail, mocniejsza wersja otrzymała turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek.
Przeniesienie napędu na wszystkie koła zapewnia manualna 6-stopniowa skrzynia biegów ZF 6S400 z redukcją. Napęd na cztery koła jest klasyczny z załączaną przednią osią. Układ napędowy nie posiada dyferencjału międzyosiowego, dlatego w trybie 4x4 stosunek sił przenoszonych na poszczególne osie jest niezmienny. Redukcję można wykorzystać jedynie w kombinacji z napędem na cztery koła, w terenie jest więc do dyspozycji 12 przełożeń do jazdy w przód i 2 biegi wsteczne. Za dopłatą Iveco Massif może być wyposażone w blokadę tylnego dyferencjału.
Skupmy się jednak na ofercie niemieckiej spółki Haller Tuning. Firma wyposażyła Massif w elementy ochronne z chromowanych rur, które znajdziemy na przodzie, bokach i z tyłu pojazdu. Na przednich i tylnych lampach użyto kratownicę ochronną. Nad przednią szybą pojawił się zestaw lamp, a za nimi bagażnik dachowy, łatwo dostępny dzięki drabince na tylnej części auta. Wygląd auta mogą poprawić nowe 16-calowe koła, a panele ochronne na podwoziu chronią auto przed uszkodzeniem.
We wnętrzu znalazły się przednie sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym i nowy, centralny podłokietnik. Klient może zamówić także skórzaną tapicerkę, która oferowana jest w czterech kolorach – czarnym, szarym, beżowym i brązowym. W bagażniku można zamontować dwa osobne fotele lub dwa 100-litrowe pojemniki.
Haller Tuning poprawia również właściwości terenowe Iveco Massif. Poprzez montaż nowych sprężyn i amortyzatorów można zwiększyć prześwit o kolejne 35-40 mm.