Skutery najczęściej kupowane są, bo łatwo się nimi poruszać po zatłoczonych ulicach dużych miast. Jednostką napędową najczęściej jest 1-cylindrowy silnik o pojemności 50 lub 125 cm3, do dłuższych podróży budowane są tzw. maxiskutery z jednocylindrowym silnikiem o pojemności od 250 do 650 cm3.
Włoski zespół wyścigowy Team Cristofolini Racing przedstawił ciekawy prototyp skutera. Motocykl zbudowano na bazie Malaguti Phantom F12, w którym miejsce na schowek pod siedzeniem zajął widlasty silnik 4-cylindrowy o pojemności 350 cm3. Benzynowy silnik oferuje 82 kW (112 KM) mocy. Taką mocą jeszcze kilka lat temu szczyciły się motocykle o pojemności 600 cm3. Każdy cylinder otrzymał własny gaźnik oraz rurę wydechową: dwie wychodzą spod siedzenia, a kolejne dwie zamontowano z prawej strony tylnego koła. Kompletnej przebudowie poddano tylny wahacz, skrzynię biegów i sprzęgło.