Pojazd napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 6.2 l i mocy 437 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Do wyboru jest sześciostopniowa przekładnia manualna lub automat.
W zawieszeniu zastosowano adaptacyjne amortyzatory, których charakterystykę można dostosować do charakteru jazdy. W przedniej części pojazdu charakterystycznym elementem jest atrapa wlotu powietrza z czarnym lakierem, określana jako Shockwave. Są też diody do jazdy dziennej oraz diodowe światła zespolone z tyłu. Na pokrywie bagażnika zamontowano spoiler Superflow.
Atrakcyjnie na czarnym tle prezentują się dwie końcówki rury wydechowej, podobnie jak specjalnie do tego modelu zaprojektowane dwubarwne obręcze kół.
We wnętrzu pojazdu zamontowano sportowe fotele HSV, które można ustawić w ośmiu położeniach. Są też elementy pokryte skórą, system EDI (Enhanced Driver Interface), który na 5-calowym wyświetlaczu ukazuje m.in. dane trakcyjne.
W Wielkiej Brytanii model ten kosztuje 49 500 funtów i będzie dostępny w sprzedaży od marca 2011 roku. Początkowo będzie go sprzedawać tylko 6 dilerów, by osiągnąć docelowo liczbę 34 punktów.
Producent oczekuje, iż nowa generacja Vauxhalla VXR8 będzie mogła konkurować z Mercedesem C 63 AMG i BMW M3.
Model
|
Vauxhall VXR8
|
BMW M3 (E92)
|
Mercedes-Benz C 63 AMG
|
Silnik
|
6,2 V8 LS3
|
4,0 V8 (E92)
|
6,2 V8
|
Przekładnia
|
6M (6A)
|
6M (6A)
|
7A
|
Pojemność skokowa [cm3]
|
6162
|
3999
|
6208
|
Cylindry/zawory
|
8/2
|
8/4
|
8/4
|
Moc [kW/obr./min]
|
321/6000
|
309/8300
|
336/6800
|
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]
|
550/4600
|
400/3900
|
600/5000
|
Prędkość maksymalna [km/h]
|
250
|
250
|
250 (300*)
|
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]
|
4,9
|
4,8
|
4,5
|
*prędkość maksymalna po zdjęciu blokady